reklama

OpenOffice.org ma 20% rynku w Niemczech

Strona główna Aktualności

O autorze

Związał się z portalem dobreprogramy w 2009 roku. Zaczynał jako autor newsów, ma na koncie także kilka artykułów. Obecnie prowadzi cykl podsumowania blogów, w ramach którego opisuje tygodniową aktywność blogerów dobrychprogramów.

Jak wynika z najnowszego badania Webmasterpro Webanalyse, darmowy, bazujący na otwartym kodzie źródłowym pakiet biurowy OpenOffice.org jest już zainstalowany na 21,5% niemieckich komputerów, a jego udział w tamtejszym rynku wykazuje dalsze tendencje wzrostowe.

Jak podali autorzy badania w końcowym zestawieniu, dominującym pakietem w Niemczech pozostaje Microsoft Office z wynikiem 72%, jednak cały czas traci udział w rynku na rzecz darmowej konkurencji. Bazujący na otwartych źródłach OpenOffice.org oraz stworzone na jego bazie pakiety zanotowały w ciągu ostatniego roku wyraźny, 3-procentowy wzrost i obecnie są używane w 21,5% niemieckich domów i biur. Udział pozostałych pakietów biurowych nie przekroczył 2,7%.

Badanie opierało się na interesującej metodologii polegającej na analizie czcionek zainstalowanych w systemie. Twórcy statystyki bazowali na prostej zasadzie mówiącej, że każdy z pakietów biurowych dodaje do systemu pewien zestaw swoich unikalnych fontów. Taka metoda ma oczywiście pewne wady, gdyż uniemożliwia uwzględnienie w badaniu pakietów webowych takich jak Google Docs. Ponadto autorzy musieli wziąć pod uwagę fakt instalowania na nowych komputerach 60-dniowych wersji testowych Microsoft Office, toteż wyniki tego pakietu zostały obarczone większą od pozostałych produktów niepewnością statystyczną.

Autorzy badania podkreślili, że przedstawione wyniki zostały uśrednione. W sektorze biznesowym pakiet Microsoftu uzyskał wynik o 3% lepszy od ogólnej krajowej, zaś OpenOffice.org zyskiwał 1% na komputerach użytkowników indywidualnych.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama