Ray tracing na SNES-ie. Zapaleniec stworzył efekt na 30-letnim sprzęcie Strona główna Aktualności03.01.2021 09:42 fot. Ben Carter/YouTube Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra Ray tracing to jedna z tych nowości technologicznych, jaka miała towarzyszyć konsolom nowej generacji, PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Tymczasem pewien entuzjasta gier wideo, stworzył specjalny układ, który pozwala na uzyskanie takiego efektu na… 30-letniej konsoli SNES. Technika ray tracingu pozwala na śledzenie promieni i sposobu w jaki światło porusza się, odbijając się od powierzchni. Dzięki temu uzyskujemy bardziej realistyczne cienie, odbicia oraz oświetlenie. Ben Carter z Shironeko Labs, inspirując się dodatkowym układem Super FX z SNES, dołączonym do kilku gier na kartridżach (m.in, "Star Fox") stworzył własne rozwiązanie tego typu. Swój koprocesor nazwał SuperRT. Aby znalazło się miejsce w konsoli, Carter usunął górną część jej obudowy, włożył do środka kartridża z grą Pachinko, gdzie umieścił płytę układ Cyclone V FPGA (bezpośrednio programowalna macierz bramek) na płycie DE10-Nano FPGA. Układ jest w stanie generować odbijające się refleksy i światło kierunkowe przy rozdzielczości 200 x 160 pikseli i 30 FPS. Materiał Cartera podzielony jest na dwie części - a w jednej z nich dokładnie opisuje, jak stworzył sprzęt. Wybierz najlepsze sprzęty technologiczne tego roku i wygraj 5 tys. złotych! Wejdź na imperatory.wp.pl i zagłosuj. Oprogramowanie Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Xbox Series X i sprzętowy ray tracing. Ale nie taki jak myślisz 27 lut 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 29 AMD RDNA 2 i ray tracing. Wygląda na to, że tylko droższe karty będą mieć pełny RT 29 kwi 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 14 DirectX 12 Ultimate to sekretna broń Xbox Series X. Wspomoże też GPU AMD i Nvidii 20 mar 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie Sprzęt Gaming 91 PlayStation 5 i Xbox Series X: twórcy Metro ekscytują się ray-tracingiem i nowymi funkcjami konsol 24 lut 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 12
Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra Ray tracing to jedna z tych nowości technologicznych, jaka miała towarzyszyć konsolom nowej generacji, PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Tymczasem pewien entuzjasta gier wideo, stworzył specjalny układ, który pozwala na uzyskanie takiego efektu na… 30-letniej konsoli SNES. Technika ray tracingu pozwala na śledzenie promieni i sposobu w jaki światło porusza się, odbijając się od powierzchni. Dzięki temu uzyskujemy bardziej realistyczne cienie, odbicia oraz oświetlenie. Ben Carter z Shironeko Labs, inspirując się dodatkowym układem Super FX z SNES, dołączonym do kilku gier na kartridżach (m.in, "Star Fox") stworzył własne rozwiązanie tego typu. Swój koprocesor nazwał SuperRT. Aby znalazło się miejsce w konsoli, Carter usunął górną część jej obudowy, włożył do środka kartridża z grą Pachinko, gdzie umieścił płytę układ Cyclone V FPGA (bezpośrednio programowalna macierz bramek) na płycie DE10-Nano FPGA. Układ jest w stanie generować odbijające się refleksy i światło kierunkowe przy rozdzielczości 200 x 160 pikseli i 30 FPS. Materiał Cartera podzielony jest na dwie części - a w jednej z nich dokładnie opisuje, jak stworzył sprzęt. Wybierz najlepsze sprzęty technologiczne tego roku i wygraj 5 tys. złotych! Wejdź na imperatory.wp.pl i zagłosuj. Oprogramowanie Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji