Spotify idzie na wojnę z adblokerami. Zablokujesz reklamy, dostaniesz bana

Strona główna Aktualności

O autorze

Spotify ma dość użytkowników blokujących reklamy, dlatego będzie ich bez żalu banować. Tak wynika z właśnie zaktualizowanej treści regulaminu świadczenia usług.

W rozdziale z wytycznymi dla użytkowników pojawił się nowy podpunkt, wedle którego „obchodzenie lub blokowanie reklam w serwisie Spotify albo tworzenie lub dystrybucja narzędzi przeznaczonych do blokowania reklam w serwisie Spotify” są działaniami całkowicie zabronionymi.

Chwilowo notka nie trafiła jeszcze do polskiej wersji dokumentacji, ale to zapewne kwestia czasu, jakiego potrzebuje zespół odpowiedzialny za przygotowanie tłumaczenia.

Zmiana stanowi pokłosie raportu z 2018 r. Wtedy analitycy dostrzegli, że reklamy blokowane są przez około 2,3 mln darmowych użytkowników. (Osoby płacące za subskrypcję ich nie mają). W skali całego serwisu to niewiele, zważywszy na 157 mln aktywnych w tamtym czasie kont i ponad 70 mln płatnych subskrybentów, aczkolwiek i tak postanowiono wypowiedzieć adblokerom wojnę.

Już w roku ubiegłym, kiedy tylko wykryto u kogoś oprogramowanie blokujące reklamy, zawieszano konto i przesyłano informację z prośbą o usunięcie niechcianych narzędzi. Dopiero kiedy użytkownik nie zastosował się do polecenia, konto banowano bezpowrotnie.

Od 1 marca żadnych ostrzeżeń nie będzie; blokada zostanie nałożona od razu.

Zdaje się, że nowe, bardziej restrykcyjne podejście do blokowania reklam to efekt istotnego wzrostu popularności serwisu, któremu po raz pierwszy w 13-letniej historii udało się uzyskać profit. W IV kw. 2018 r., dzięki 96 mln płatnych subskrybentów, Spotify osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 94 mln dol. Dla odniesienia, rok wcześniej mieli 87 mln dol. na minusie.

© dobreprogramy