r   e   k   l   a   m   a
reklama

Spotify może ograniczyć dostępność najnowszych hitów do kont Premium

Strona główna Aktualności

O autorze

Na dziobie okrętu. Stawia znaczące nad znaczonym, lubi czapki z daszkiem, teorię gier, tłumaczenia maszynowe i karabiny maszynowe.

Spotify do woli może chwalić się zaawansowanymi algorytmami sugerującymi użytkownikom muzykę czy bogatą fonoteką. Tajemnicą poliszynela jest jednak faktyczny powód popularności usługi, jaką jest możliwość całkiem komfortowego korzystania z niej bez opłacania abonamentu. Ograniczenia oczywiście są, ale dla sporej liczby użytkowników ich znoszenie nie jest warte 20 złotych.

Niedogodności darmowego konta w stosunku do abonamentu to przede wszystkim reklamy, brak możliwości pobierania muzyki oraz w zasadzie bezużyteczna aplikacja mobilna. Nie istnieją jednak jakiekolwiek ograniczenia w dostępie do określonych albumów, na przykład ze względu na ich niedawną premierę. To się jednak może wkrótce zmienić i skłonić darmowych użytkowników do przejścia na ofertę Premium lub... pożegnania się ze Spotify.

Jak donosi Financial Times, Spotify ma rozważać ograniczenie dostępności najpopularniejszych nowych albumów i singli tylko do użytkowników, którzy korzystają z konta Premium. Ma to być rezultatem negocjacji z wytwórniami, swoistym quid pro quo: Spotify ograniczy dostępność świeżych hitów w zamian za obniżenie kwot odprowadzanych przez usługę na rzecz biznesu muzycznego.

Rzeczone wytwórnie to najwięksi światowi gracze: Universal, Sony i Warner, które zresztą są udziałowcami Spotify. Według Financial Times, negocjacje trwają już od kilku miesięcy, zaś ich finalizacji oczekiwać możemy w ciągu najbliższych tygodni. Oczywiście nie należy oczekiwać, że którakolwiek ze stron potwierdzi te zmiany przed wprowadzeniem ich w życie.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieSą powody, dla których świat fascynuje się grą, o której nie wie absolutnie nic