Square Enix oddaje marki Gex, Fear Effect i Anachronox w ręce zainteresowanych programem Collective
W październiku firma Square Enix zapowiadała program Collective, inkubator ciekawych pomysłów na gry, zarazem mający pomagać w ich późniejszym wydaniu, a przy okazji obiecano dać zainteresowanym opcję pracowania przy którejś z dawnych uznanych marek. Wiadomo już jakich — na pierwszy ogień poszedł jaszczur Gex, seksowne Fear Effect i czerpiący garściami z japońskich gier RPG Anachronox. Wszystko Eidosu.
Square Enix od razu jednak wyjaśnia, że po prostu od czegoś trzeba było zacząć i tak naprawdę kontynuacji w żadnym z tych przypadków raczej nie ujrzymy, a co najwyżej zupełnie nowe projekty o podobnych założeniach. Przypomnę, że jeżeli jakaś idea pomyślnie przejdzie przez proces weryfikacji, to samo wsparcie Japończyków nie wystarczy, bo choć kłopoty z dystrybucją będziemy mieli z głowy, najpierw przyjdzie zebrać na grę fundusze na Indiegogo. Potem Square ma czerpać ponadto niewielkie korzyści ze sprzedaży produkcji, ale ewentualna świeża marka zostaje przy firmie.