Telewizja do lamusa? Strona główna Aktualności08.12.2004 18:07 Udostępnij: O autorze Sebastian Szaniawski Jak wynika z najnowszych analiz firmy Nielsen/NetRatings, do Europy dotarł trend rozpoznany już wcześniej w USA: rosnąca popularność łącz szerokopasmowych sprawia, że Internauci coraz mniej czasu poświęcają telewizji. W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Europie nastąpiła prawdziwa eksplozja szybkiego Internetu - o ile przed rokiem liczba osób z dostępem do łącz szerokopasmowych wyniosła na naszym kontynencie 34 mln, to teraz szacuje się ją już na 54 mln. Jest to przeszło połowa Internautów w Europie. Popularność Internetu odbiera jednak "klientów" telewizji. Co czwarty użytkownik Internetu spędza na kontaktach z siecią czas wcześniej spędzany przed odbiornikiem telewizyjnym. Według Nielsen/NetRatings, w wypadku posiadaczy dostępu szerokopasmowego te wskaźniki są jeszcze wyższe. Nowe możliwości, jakie otwierają się przed posiadaczami szybkich łącz - dostęp nie tylko do stron WWW, ale i do szerokiej gamy treści multimedialnych - sprawiają, że Internauci zmieniają sposób spędzania wolnego czasu. Aż 40% ankietowanych właścicieli łącz szerokopasmowych przyznało, że mniej czasu spędza na oglądaniu telewizji. Te dane w połączeniu z informacją, że w ciągu najbliższych 5 lat liczba szybkich łącz ma ulec podwojeniu każą przypuszczać, że "hierarchia" na rynku mediów już wkrótce ulegnie zmianie. Można spodziewać się spadku wartości rynku reklam telewizyjnych - reklamodawcy przesuną większą część nakładów do Internetu. Negatywne wpływy odczują zapewne także inne media, jak radio czy prasa. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Telewizja DVB-T2 coraz lepiej przygotowana: zakończono modernizację RTCN na południu Polski 15 gru 2020 Oskar Ziomek Biznes SmartDom 106 TVP i Emitel testują telewizję naziemną DVB-T2. Jest mapa zasięgu 10 wrz 2020 Oskar Ziomek Internet Biznes SmartDom 126 Nowe oznaczenia w TV: jest projekt nowelizacji Ustawy o Radiofonii i Telewizji 11 wrz 2020 Oskar Ziomek Biznes Bezpieczeństwo SmartDom 88 TVP testuje DVB-T2: uruchomiono kanał telewizji naziemnej wykorzystujący audio Dolby AC-4 5 paź 2020 Oskar Ziomek Sprzęt Biznes SmartDom 89
Udostępnij: O autorze Sebastian Szaniawski Jak wynika z najnowszych analiz firmy Nielsen/NetRatings, do Europy dotarł trend rozpoznany już wcześniej w USA: rosnąca popularność łącz szerokopasmowych sprawia, że Internauci coraz mniej czasu poświęcają telewizji. W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Europie nastąpiła prawdziwa eksplozja szybkiego Internetu - o ile przed rokiem liczba osób z dostępem do łącz szerokopasmowych wyniosła na naszym kontynencie 34 mln, to teraz szacuje się ją już na 54 mln. Jest to przeszło połowa Internautów w Europie. Popularność Internetu odbiera jednak "klientów" telewizji. Co czwarty użytkownik Internetu spędza na kontaktach z siecią czas wcześniej spędzany przed odbiornikiem telewizyjnym. Według Nielsen/NetRatings, w wypadku posiadaczy dostępu szerokopasmowego te wskaźniki są jeszcze wyższe. Nowe możliwości, jakie otwierają się przed posiadaczami szybkich łącz - dostęp nie tylko do stron WWW, ale i do szerokiej gamy treści multimedialnych - sprawiają, że Internauci zmieniają sposób spędzania wolnego czasu. Aż 40% ankietowanych właścicieli łącz szerokopasmowych przyznało, że mniej czasu spędza na oglądaniu telewizji. Te dane w połączeniu z informacją, że w ciągu najbliższych 5 lat liczba szybkich łącz ma ulec podwojeniu każą przypuszczać, że "hierarchia" na rynku mediów już wkrótce ulegnie zmianie. Można spodziewać się spadku wartości rynku reklam telewizyjnych - reklamodawcy przesuną większą część nakładów do Internetu. Negatywne wpływy odczują zapewne także inne media, jak radio czy prasa. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji