Telewizję coraz częściej oglądamy w Internecie, ale nadal lubimy tradycyjne rozwiązania Strona główna Aktualności30.07.2014 16:58 Udostępnij: O autorze Mateusz Budzeń @Scorpions.B Tradycyjna telewizja nadal ma się bardzo dobrze. Jednak coraz więcej Polaków ogląda programy i filmy również w Internecie. Nadal wolimy darmowy dostęp, ale już ponad połowa jest w stanie zapłacić za dostęp do największych filmowych hitów. Posiadamy coraz lepsze łącza Internetowe, które pozwalają na komfortowe oglądanie obrazu w rozdzielczości Full HD lub nawet wyższej. Tradycyjna telewizja wydaję się być tworem nieprzystosowanym do współczesnego odbiorcy, przyzwyczajonego do oglądania filmów w Internecie, gdzie nie jest ograniczany chociażby wyznaczonymi godzinami emisji. Mimo tego nadal wielu mieszkańców Polski nie ma zamiaru pozbywać się tradycyjnej telewizji, ale też coraz chętniej sięga po nowe rozwiązania. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez MillwardBrown dla Discovery Networks możemy dowiedzieć się, że już 17% Polaków, minimum trzy razy w tygodniu ogląda telewizję na ekranach innych niż ekran telewizora. Wykorzystujemy do tego tablety, smartfony, konsole do gier, laptopy oraz nowe funkcje multimedialne oferowane przez Smart TV. Jednak nie rezygnujemy z klasycznych rozwiązań, około 95% badanych zaznaczyło, że ogląda również tradycyjną telewizję. Dodatkowo możemy dowiedzieć się, że 84% internautów posiada smartfona. 36% z tej grupy przynajmniej raz w tygodniu oglądana na nim programy telewizyjne lub filmy. Natomiast 52% badanych ma tablet i mimo większego wyświetlacza, do oglądania telewizji wykorzystuje go 25% z tej grupy użytkowników. Nie tylko urządzenia mobilne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością, 37% badanych oświadczyło, że w domu posiada Smart TV i do oglądania materiałów za pośrednictwem Internetu wykorzystuje go 23%. Liczba urządzeń, które możemy podłączyć do Internetu, ciągle rośnie. 46% badanych posiada telewizor, który można podłączyć do sieci. Osoby oglądające telewizję w Internecie mają do niej inne, bardziej indywidualne podejście. Nie przepadają za ustanowioną przez nadawcę ramówką. Często nagrywają dany serial lub program i potem oglądają po kilka odcinków, jeden po drugim. Znaczna większość – 93% – ogląda telewizję bezpłatnie on-line z wykorzystaniem odpowiedniej aplikacji, niewiele mniej – 86% – ogląda z poziomu strony internetowych, a 83% wybiera telewizję nadawaną w sieci na żywo. Natomiast 79% badanych korzysta z serwisów niepowiązanych z nadawcami. 73% ogląda programy, które już wcześniej miały swoją premierę. Spora grupa wykorzystuje dodatkowe funkcje Smart TV, 64% ich posiadaczy korzysta z odpowiednich aplikacji do oglądania materiałów wideo. Coraz chętniej płacimy za dostęp do największych filmowych produkcji (51%) oraz popularnych seriali (21%). Internauci posiadający telewizor bez możliwości podłączenia do Internetu najczęściej oglądają programy informacyjne i publicystyczne (91%), sporą popularnością cieszą się również programy dokumentalne (82%). Natomiast w Internecie największym zainteresowaniem cieszą się wiadomości sportowe, a także programy informacyjne i publicystyczne. Z przeprowadzonych badań wynika, że mimo iż coraz częściej sięgamy po rozwiązania oferowane przez nowe urządzenia, to nadal lubimy również tradycyjną telewizję. Zmieniło się nasze podejście do oglądania ulubionych filmów i programów, klasyczna ramówka nadawcy staję się dla wielu z nas przestarzała i niewygodna, więc korzystamy z możliwości nagrywania materiałów wideo, które potem oglądamy całymi seriami. Obecnie nie tylko telewizory kojarzone są z oglądaniem telewizji, coraz częściej wykorzystujemy do tego inne urządzenia. Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Czy internet, telefon i telewizja w jednym faktycznie się opłaca? Prześwietlamy smartDOM 8 kwi 2020 Sylwia Zimowska Sprzęt Internet Biznes 42 Koronawirus zatrzęsie VOD i płatną telewizją. Ekspert: będą duże zmiany 18 mar 2020 Jakub Krawczyński Internet SmartDom Koronawirus 20 5G nie zagraża zdrowiu – wynika z badań przeprowadzonych przez Brytyjczyków 27 lut 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Biznes Bezpieczeństwo 169 Telewizja DVB-T2 coraz lepiej przygotowana: zakończono modernizację RTCN na południu Polski 15 gru 2020 Oskar Ziomek Biznes SmartDom 106
Udostępnij: O autorze Mateusz Budzeń @Scorpions.B Tradycyjna telewizja nadal ma się bardzo dobrze. Jednak coraz więcej Polaków ogląda programy i filmy również w Internecie. Nadal wolimy darmowy dostęp, ale już ponad połowa jest w stanie zapłacić za dostęp do największych filmowych hitów. Posiadamy coraz lepsze łącza Internetowe, które pozwalają na komfortowe oglądanie obrazu w rozdzielczości Full HD lub nawet wyższej. Tradycyjna telewizja wydaję się być tworem nieprzystosowanym do współczesnego odbiorcy, przyzwyczajonego do oglądania filmów w Internecie, gdzie nie jest ograniczany chociażby wyznaczonymi godzinami emisji. Mimo tego nadal wielu mieszkańców Polski nie ma zamiaru pozbywać się tradycyjnej telewizji, ale też coraz chętniej sięga po nowe rozwiązania. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez MillwardBrown dla Discovery Networks możemy dowiedzieć się, że już 17% Polaków, minimum trzy razy w tygodniu ogląda telewizję na ekranach innych niż ekran telewizora. Wykorzystujemy do tego tablety, smartfony, konsole do gier, laptopy oraz nowe funkcje multimedialne oferowane przez Smart TV. Jednak nie rezygnujemy z klasycznych rozwiązań, około 95% badanych zaznaczyło, że ogląda również tradycyjną telewizję. Dodatkowo możemy dowiedzieć się, że 84% internautów posiada smartfona. 36% z tej grupy przynajmniej raz w tygodniu oglądana na nim programy telewizyjne lub filmy. Natomiast 52% badanych ma tablet i mimo większego wyświetlacza, do oglądania telewizji wykorzystuje go 25% z tej grupy użytkowników. Nie tylko urządzenia mobilne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością, 37% badanych oświadczyło, że w domu posiada Smart TV i do oglądania materiałów za pośrednictwem Internetu wykorzystuje go 23%. Liczba urządzeń, które możemy podłączyć do Internetu, ciągle rośnie. 46% badanych posiada telewizor, który można podłączyć do sieci. Osoby oglądające telewizję w Internecie mają do niej inne, bardziej indywidualne podejście. Nie przepadają za ustanowioną przez nadawcę ramówką. Często nagrywają dany serial lub program i potem oglądają po kilka odcinków, jeden po drugim. Znaczna większość – 93% – ogląda telewizję bezpłatnie on-line z wykorzystaniem odpowiedniej aplikacji, niewiele mniej – 86% – ogląda z poziomu strony internetowych, a 83% wybiera telewizję nadawaną w sieci na żywo. Natomiast 79% badanych korzysta z serwisów niepowiązanych z nadawcami. 73% ogląda programy, które już wcześniej miały swoją premierę. Spora grupa wykorzystuje dodatkowe funkcje Smart TV, 64% ich posiadaczy korzysta z odpowiednich aplikacji do oglądania materiałów wideo. Coraz chętniej płacimy za dostęp do największych filmowych produkcji (51%) oraz popularnych seriali (21%). Internauci posiadający telewizor bez możliwości podłączenia do Internetu najczęściej oglądają programy informacyjne i publicystyczne (91%), sporą popularnością cieszą się również programy dokumentalne (82%). Natomiast w Internecie największym zainteresowaniem cieszą się wiadomości sportowe, a także programy informacyjne i publicystyczne. Z przeprowadzonych badań wynika, że mimo iż coraz częściej sięgamy po rozwiązania oferowane przez nowe urządzenia, to nadal lubimy również tradycyjną telewizję. Zmieniło się nasze podejście do oglądania ulubionych filmów i programów, klasyczna ramówka nadawcy staję się dla wielu z nas przestarzała i niewygodna, więc korzystamy z możliwości nagrywania materiałów wideo, które potem oglądamy całymi seriami. Obecnie nie tylko telewizory kojarzone są z oglądaniem telewizji, coraz częściej wykorzystujemy do tego inne urządzenia. Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji