r   e   k   l   a   m   a
reklama

Wi-Fi Calling w Orange i Play teraz także na iPhone'ach

Strona główna Aktualności

O autorze

Hodowca maszyn wirtualnych i psów, poza tym stary linuksiarz, bonvivant i śmieszek. W 2012 roku napisał na DP o algorytmie haszowania Keccak i wciąż pamięta, jak on działa.

Posiadacze iPhone’ów korzystający z sieci Orange i Play mogą już korzystać z nowoczesnej usługi komunikacji głosowej na bazie technologii Wi-Fi Calling. Oznacza to, że funkcji tej nie obsługuje już tylko Plus (Polkomtel) – T-Mobile wprowadził ją jako pierwszy pod koniec stycznia tego roku.

Wi-Fi Calling to funkcja pozwalająca na przeprowadzenie normalnego głosowego połączenia telefonicznego nie przez sieć komórkową, lecz przez dowolne aktywne połączenie Wi-Fi. W ten sposób obsługiwane są zarówno połączenia wychodzące jak i przychodzące. Rozwiązanie to jest wysoce przydatne wszędzie tam, gdzie sygnał sieci komórkowej jest zbyt słaby, by nawiązać stabilne połączenie odpowiedniej przepustowości – np. w dużych biurowcach czy w klubach i restauracjach umiejscowionych w podziemiach.

Pozwala to też sporo zaoszczędzić podczas wyjazdów zagranicznych – jeśli korzystamy z hotelowego, restauracyjnego czy konferencyjnego Wi-Fi, możemy bez ograniczeń dzwonić do Polski, bez dodatkowych opłat. Gorzej z połączeniami na numery zagraniczne, tu opłata będzie taka, jakbyśmy dzwonili właśnie z Polski. Zawsze jednak można pomyśleć o skorzystaniu z WhatsAppa czy Vibera…

Użytkownicy iPhone’ów w Orange i Play powinni już dostać powiadomienia o aktualizacji, pozwalające na korzystanie z Wi-Fi Calling. Podstawowym warunkiem jest oczywiście zaktualizowanie systemu iOS do najnowszej wersji 10.3 i posiadanie iPhone’a nie starszego niż 5s lub 5c. Następnie należy włączyć w menu Ustawienia > Telefon funkcję Rozmowy przez Wi-Fi.

Dotknięcie przełączenika wyświetli okno dialogowe, informujące o warunkach usługi, w szczególności korzystaniu z połączeń alarmowych 112. Wyrażenie zgody (przyciskiem Akceptuj) spowoduje zmianę wyświetlanej nazwy sieci. W sieci Play, jeśli nie uda się aktywować usługi, pomóc może wysłanie bezpłatnego SMS-a na numer 282 o treści START.

Jeśli chodzi o liczbę obsługiwanych modeli, to obecnie Wi-Fi Calling najlepiej wypada w sieci Play – przed wprowadzeniem obsługi iPhone’ów, obsługiwało osiem smartfonów Samsunga (Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge+, S7, S7 Edge oraz nowe A3 i A5), cztery LG (G4, X Screen, K8 i K10) oraz jeden Sony (Xperia XZ). T-Mobile oferowało wsparcie dla pięciu smartfonów Samsunga (Galaxy S6, S6 Edge, S7, S7 Edge oraz A5) i dwóch Sony (Xperia XZ i X). Orange wspierało jedynie dwa modele Samsunga – Galaxy S7 i S7 Edge.

Niezła fragmentacja.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieTak wygląda historia PlayStation. Kiedy będzie PS5? Jeszcze długo poczekamy