reklama

Zmiany w Android Market nie do końca udane

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Trzy zmiany wprowadzone na początku miesiąca do Android Market po raz kolejny zwróciły uwagę na kwestię fragmentacji platformy i potrzebę wspierania setek różnorodnych urządzeń przez aplikacje.

Kombinacja zróżnicowania sprzętowego i zasad działania AM sprawiły, że wielu użytkowników kupiło programy, które nie działają na ich urządzeniach, a których nie mogą „zwrócić”. Flagowym przykładem takich aplikacji są gry wydane przez EA oraz Gameloft, na przykład Need for Speed: Shift, The Sims 3, Tetris czy Fifa 10.

Przebudowa Android Market obejmowała odświeżenie wyglądu oraz kilka istotnych zmian „pod maską”. Przede wszystkim zmianie uległy zasady zwracania pieniędzy użytkownikom, którzy kupili program niekompatybilny z urządzeniem i tym, którzy są po prostu niezadowoleni z jego działania. Czas, jaki użytkownik ma na sprawdzenie kupionej aplikacji, został skrócony z 24 godzin do 15 minut. Ponadto dodano możliwość filtrowania urządzeń po parametrach ekranu (rozdzielczość, gęstość) a maksymalny rozmiar aplikacji umieszczonej w Android Market został zwiększony do 50MB. Niestety wiele gier przekracza nawet nowy limit a twórcom oprogramowania nadal nie umożliwiono wyboru konkretnych urządzeń, na których gwarantowane jest poprawne działanie aplikacji. W konsekwencji użytkownik dowiaduje się o pobraniu niekompatybilnego programu dopiero po jego uruchomieniu na swoim urządzeniu.

Brak informacji o obsługiwanych urządzeniach to dopiero początek problemów. Producenci gier obchodzą limit rozmiaru aplikacji narzucony przez Google dzieląc produkt na dwie części: aplikacja do Android Market i dodatkowe dane pobierane osobno. Dopiero po zakończeniu pobierania wszystkich plików możliwe jest określenie, czy gra będzie działać na danym urządzeniu. Materiały umieszczone poza Android Market nierzadko zajmują setki megabajtów i czas pobierania przekracza 15 minut. Po tym czasie użytkownik nie ma możliwości odzyskania pieniędzy wydanych na niekompatybilną grę.

Obecnie nie ma żadnych sygnałów ze strony Google na temat rozwiązania problemów producentów gier i „dużych” aplikacji. Możemy jedynie czekać i mieć nadzieję, że Android Market zostanie wyposażony w system chroniący użytkowników przed pobieraniem niekompatybilnych aplikacji.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNie wiemy, co jemy - państwowe badania to kropla w morzu. Projekt FoodRentgen chce to zmienić