Algorytm BBR trafia do Google Cloud – Internet będzie szybszy

Algorytm BBR trafia do Google Cloud – Internet będzie szybszy

Algorytm BBR trafia do Google Cloud – Internet będzie szybszy
Oskar Ziomek
23.07.2017 18:40

Opracowany przez Google algorytm BBR, który dba o maksymalne wykorzystanie przepustowości łącza przy transmisji danych do urządzeń, trafił do usługi Google Cloud i jest od teraz dostępny dla jej klientów. Jest to to samo rozwiązanie, które napędza już od pewnego czasu wyszukiwarkę Google oraz YouTube'a i w ich przypadku przyczynia się do nawet kilkunastoprocentowego wzrostu odczuwalnej szybkości ładowania stron.

Mając na uwadze, iż klientami usług chmury Google są największe firmy z całego świata dostarczające użytkownikom chętnie odwiedzane witryny, wprowadzanymi zmianami w dłuższej perspektywie Google ma nadzieję przyczynić się do uczynienia Internetu szybszym. Rozwiązaniem ma być wspomniany BBR – algorytm dbający o eliminację przeciążeń, który powstał w odpowiedzi na starzejące się rozwiązania CUBIC oraz Reno, pamiętające jeszcze końcówkę ubiegłego stulecia.

Dotychczas czynnikiem, który decydował o sposobie przesyłania danych do urządzeń była ich podatność na utratę pakietów. Na jej podstawie określano, jaka prędkość przesyłu danych będzie odpowiednia, by niepotrzebnie nie przeciążać odbiornika. Algorytm BBR to inne podejście, w którym oprócz skuteczności dostarczania pakietów bada się również rzeczywistą prędkość otrzymywania danych. To wystarcza, aby dużo lepiej wykorzystać możliwości łącza i w odczuciu użytkownika – przyspieszyć Internet.

W warunkach testowych, nowy algorytm okazał się wykorzystywać przepustowość łącza nawet 2700-krotnie lepiej, zachowując przy tym dużo niższe opóźnienia. Choć wiadomo, że w realnym świecie skuteczność będzie zapewne niższa, to i tak trudno nie dostrzec kryjącego się tu potencjału. Na koniec dodajmy jeszcze, że BBR ma otwarty kod źródłowy; repozytorium znaleźć można na GitHubie.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)