Apple, Google, Microsoft - tydzień w wielkich firmach

Apple, Google, Microsoft - tydzień w wielkich firmach26.06.2010 19:24

W tym tygodniu dowiedzieliśmy się, że Google lubi i Flasha, i HTML5, że Microsoft sprzedaje swój najnowszy system Windows 7 ze stoperem w ręku, a Apple zbiera informacje o swoich klientach. Dla ich dobra, oczywiście. Zapraszamy na kolejny przegląd wiadomości z minionego tygodnia.

Apple w tym tygodniu wprowadził najnowszą odsłonę systemu iOS 4 dla urządzeń przenośnych. Podstawową jego zaletą jest wielozadaniowość. Umożliwia ona uruchomianie kilku aplikacji naraz oraz sprawne przełączanie między nimi. Apple wprowadził iOS tuż przed rozpoczęciem sprzedaży nowego telefonu iPhone 4, który zapewne okaże się hitem. Zdaniem analityków firma może sprzedać nawet 3 mln egzemplarzy podczas pierwszego weekendu. Przy okazji premiery iOS okazało się, że Apple zbiera informacje o swoich klientach korzystających ze sklepu iTunes. Mogą one być przekazywane reklamodawcom w celach marketingowych. Na pocieszenie możemy tylko zauważyć, że takie same procedury stosują inne firmy. Ostatnia ciekawa wiadomość to zapowiedź wprowadzenia Adobe Audition dla systemu Mac OS X. Program do zaawansowanej edycji audio będzie dostępny zimą tego roku.

Google ostatnio zdaje się hołdować przysłowiu „Panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek”. Firma jednocześnie promuje HTML5 w Internecie i wprowadza integrację z Flashem w swojej przeglądarce Chrome. Za to ostatnie spotkała ją krytyka ze strony Mozilli. Fundacja nie chce integrować Firefoksa z Flashem, który jej zdaniem jest rozwiązaniem mniej obiecującym niż standard HTML5. Google miał też problemy z Android Marketem - według raportu nawet 20% aplikacji dostepnych w e-sklepie może naruszać prywatność użytkowników. Warto zwrócić uwagę, że raport został opublikowany przez firmę zajmującą się zabezpieczeniami dla smartfonów. Niewątpliwym sukcesem Google’a była wygrana przed sądem z Viacomem w sporze o wideo zamieszczane w YouTube. Firma nadal jednak jest na celowniku wymiaru sprawiedliwości za przechwytywanie danych z sieci Wi-Fi. Sama natomiast zachęca do poprawienia protokołów sieciowych. Ma to przyśpieszyć ładowanie się stron internetowych.

Na temat Microsoftu niewiele informacji w tym tygodniu. Firma z pewnością cieszy się ze sprzedaży 150 mln kopii Windows 7. Pracownicy spółki obliczyli nawet, że statystycznie co sekundę kupowanych jest 7 egzemplarzy systemu. W takim razie, jak zauważył jeden z czytelników naszego vortalu, ciekawe ile sekund zostało, aby statystycznie każdy człowiek na ziemi posiadał Windows 7? Microsoft chwali się również trzecim prototypem Internet Explorera 9, który zawiera kolejne rozszerzenia w obsłudze HTML5. Mimo prac programistów przeglądarka nieznacznie przegrywa jednak w testach szybkości z Firefoksem. Ważną wiadomością było też wprowadzenie wersji beta pakietu Windows Live Essentials Wave 4. Niestety, nie skorzystają z niego użytkownicy Windows XP.

Na koniec ciekawostki. Amerykański senator proponuje, aby prezydent mógł w razie konieczności wyłączyć Internet - ale tylko w Stanach Zjednoczonych. Nie wiadomo jeszcze, czy rząd będzie korzystał w tej kwestii z pomocy Chucka Norrisa. Z kolei w Szwecji pewien zapalony łowca łosi upolował pirata, gdy ten rozpowszechnił w Internecie nagrany przez niego film wideo. Tropiciel dopadł swoją ofiarę jedynie na podstawie pseudonimu. Teraz żąda od pirata 15 tys. dolarów odszkodowania. Występujący w filmie łoś odmówił komentarza.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.