Apple, Google, Microsoft - tydzień w wielkich firmach

Apple, Google, Microsoft - tydzień w wielkich firmach04.07.2010 12:27

W minionym tygodniu najciekawsze były pogłoski. Według niepotwierdzonych informacji, Google chce stać się Facebookiem, Internet Explorer Microsoftu odbił się od dna, a Apple chce, abyśmy tworzyli dokumenty za pomocą telefonów iPhone.

Jedną z ciekawszych wiadomości na temat firmy Apple, choć raczej słabo zauważaną, jest wprowadzenie usługi mSpot. Na razie narzędzie do przechowywania muzyki z iTunes w chmurze obliczeniowej jest w powijakach. Możemy zapisać maksymalnie 2 GB danych, brakuje też płatnej wersji oferującej więcej przestrzeni. Jeśli jednak producent wprowadzi zmiany, mSpot może stać się świetnym narzędziem nie tylko do archiwizowania muzyki, ale również odsłuchiwania jej z innych urządzeń (komputer, smartfon). Apple natomiast jest podejrzewany o przygotowywanie wersji pakietu biurowego iWork dla iPhone’ów. Idea bardzo słuszna, tyle że nie bardzo wiadomo jak w praktyce będziemy tworzyć arkusze kalkulacyjne na niewielkim ekranie. Póki co zapraszamy do zapoznania się z opublikowanym w naszym vortalu artykułem na temat pakietu iWork dla komputerów Mac.

Od tygodnia aż huczy od pogłosek na temat Facebooka. Google wcześniej próbował już mierzyć się z Twitterem za pomocą Buzza, ale się nie udało. Teraz podobno ma uruchomić Google Me - własnego Facebooka, tyle że lepszego. Wiadomość potwierdził były dyrektor tego serwisu, zaś Eric Schmidt jak dotąd nie zaprzeczył informacji. Kolejne wiadomości, też nieoficjalne, dotyczą Androida. Google przygotowuje wersję 3.0, która ma zachwycić użytkowników i zmieść konkurencję z powierzchni Ziemi. Z kolei YouTube wyjaśnia, dlaczego kocha Flasha, mimo że nie wierzy w jego przyszłość. Google zaktualizował też niektóre ze swoich usług - Google News i Gmail. W poczcie wprowadzono obsługę dla plików z Worda. Firma nie ma natomiast pomysłu, co zrobić ze swoją wyszukiwarką w Chinach. Na razie bawi się w kotka i myszkę z pekińskimi władzami. Rząd zabrania automatycznego przekierowywania wyszukiwarki do nieocenzurowanej wersji, więc Google oferuje... manualne przekierowywanie. Jak to się skończy, pewnie niedługo się przekonamy.

Internet Explorer zakończył złą passę - można wnioskować po statystykach. Popularność przeglądarki już nie spada, a nawet wzrosła. Niestety, tylko o 0,75 punktu procentowego. Równie dobrze może to być błąd w statystykach, ale przecież cieszyć się trzeba nawet z małych rzeczy. Inne pogłoski dotyczą systemu Windows 8, nad którym ma pracować Microsoft. Wprawdzie jeszcze nie wiadomo, co będzie w nowym oprogramowaniu, ale wiceprezes Novella już stwierdził, że Windows trzeba przerobić tak, aby przypominał Linuksa. Jeśli już mówimy o systemie, to wzrasta ilość ataków na Windows XP za pomocą luki wykrytej przez pracownika firmy Google. Okazuje się też, że choć Windows zapewnia producentom aplikacji rozmaite możliwości zabezpieczeń, to oni raczej rzadko z nich korzystają. Warto też przeczytać na temat prac nad serwerem webowym IIS Express. Wprowadzono również kontrolkę PivotViewer ułatwiającą wizualizację dużych zbiorów danych w aplikacjach webowych Silverlight.

Na koniec ciekawostki. Hapro Media, firma fonograficzna, wydała wojnę polskim piratom. Wysyła do internautów e-maile z żądaniami zapłaty za udostępnione nielegalnie pliki. Sprawa jest podejrzana, bo firma najprawdopodobniej ma pełne prawa do twórczości jedynie dwóch polskich wykonawców. Co innego w Szwecji. Tam członkowie Partii Piratów chcą hostować stronę The Pirate Bay z budynku parlamentu. To się nazywa fantazja! Czekamy, aż nasi parlamentarzyści wpadną na podobny pomysł. Pytanie tylko, czy na Wiejskiej wszyscy potrafią korzystać z Internetu?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.