WhatsApp pokaże sklepy i reklamy. Te nowości raczej nie pomogą w komunikacji

WhatsApp pokaże sklepy i reklamy. Te nowości raczej nie pomogą w komunikacji23.06.2021 09:22
WhatsApp
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

WhatsApp będzie wyświetlać Sklepy z Facebooka, a w nich nowe, personalizowane reklamy. Na razie nie wiadomo, czy od razu trafią też do użytkowników w Polsce, ale nie można tego wykluczyć - same Sklepy Facebooka są w naszym kraju dostępne.

"Wkrótce damy przedsiębiorcom z wybranych krajów możliwość wyświetlania swoich Sklepów w WhatsAppie" - brzmi fragment zapowiedzi w oficjalnym komunikacie Facebooka. Dalej dowiadujemy się, że dostępna będzie także możliwość serwowania użytkownikom spersonalizowanych reklam - wszystko po to, by ułatwić przedsiębiorcom sprzedaż swoich produktów.

Na razie nie jest jasne, na jakich rynkach poza USA opisywane opcje zostaną udostępnione, ale docelowo mogą trafić także do Polski. Same Sklepy na Facebooku, o których integrację z WhatsAppem chodzi, są w naszym kraju dostępne dla przedsiębiorców. Sam WhatsApp pozwala im także tworzyć specjalne konta użytkowników, by lepiej analizować formy kontaktu z klientami - to głównie tych relacji dotyczą zresztą ostatnie głośne zmiany w regulaminie.

Tak będą wyglądać Sklepy w WhatsAppie, Źródło zdjęć: © Facebook
Tak będą wyglądać Sklepy w WhatsAppie
Źródło zdjęć: © Facebook

WhatsApp jest tylko jednym z wielu produktów Facebooka, więc trudno się dziwić działaniom dążącym do integracji niektórych narzędzi, ale z drugiej strony - uruchomienie Sklepów, a w ich ramach reklam w komunikatorze, który dotychczas ich nie wyświetlał, może zniechęcić część użytkowników. Już teraz niektórzy rozważają usunięcie konta, bo obawiają się o swoje dane.

Co więcej, chociaż dla Facebooka to oczywiście biznes, dodawanie do WhatsAppa - obecnie bądź co bądź jedynie komunikatora - kolejnych opcji niezwiązanych z rozmawianiem, wydaje się być pierwszym krokiem do przerobienia aplikacji w "kopię Messengera", gdzie obecnie reklamy wplatane są już nawet w listę konwersacji.

Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie Facebook uruchomi nowe elementy w WhatsAppie, ani na które dokładnie rynki trafią. Oficjalny komunikat ma raczej charakter wstępnej zapowiedzi, niż deklaracji dotyczącej rychłego wdrożenia. Można się jednak spodziewać, że maksymalnie za kilka miesięcy sprawa dojdzie do skutku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.