Ever Given może zablokować inne porty. Aplikacja pozwoli zdecydować, gdzie i kiedy to się stanie

Strona głównaEver Given może zablokować inne porty. Aplikacja pozwoli zdecydować, gdzie i kiedy to się stanie
29.03.2021 14:08
Ever Given zablokował Kanał Sueski [fot. Getty Images/Satellite image (c) 2021 Maxar Technologies]
Ever Given zablokował Kanał Sueski [fot. Getty Images/Satellite image (c) 2021 Maxar Technologies]
bEaAsJEC

Kontenerowiec Ever Given w końcu został ściągnięty z mielizny, ale całe zdarzenie wciąż budzi wiele emocji i zainteresowania na całym świecie. Za dowód można uznać stworzenie aplikacji "Ever Given Ever Ywhere", która pozwala umieścić statek w dowolnym miejscu na świecie i zablokować np. port w Bostonie.

bEaAsJDV

Jak donosi portal Gizmodo, aplikacja "Ever Given Ever Ywhere" to dzieło Garretta Dasha Nelsona, który pochwalił się swoim dokonaniem w niedzielę 28 marca, zanim statek Ever Given został ściągnięty z mielizny i odblokował Kanał Sueski. Aplikacja powstała w witrynie kodującej Glitch i pozwala umieścić kontenerowiec w dowolnym miejscu na świecie, powiększyć go, zmniejszyć, czy obrócić.

Ever Given blokujący inne porty na świecie

-* Poświęciłem 10 minut swojego życia na stworzenie aplikacji @glitch, która pozwoli ci zaklinować Ever Given w dowolnym miejscu na świecie* - napisał na swoim koncie na Twitterze Nelson, specjalista ds. map i dyrektor ds. stypendiów geograficznych w Leventhal Map & Education Center.

Aplikacja bardzo szybko zyskała uznanie internautów, wykazujących się dużą kreatywnością i znajdujących wiele ciekawych miejsc, które mogą zostać przyblokowane przez Ever Given. Portal Gizmodo za ciekawsze z pomysłów uznał umieszczenie kontenerowca na fresku autorstwa Michała Anioła "Stworzenie Adama", czy wykorzystanie go do budowy nowej granicy między USA i Meksykiem.

bEaAsJDX

Pomimo tego, że Ever Given został ściągnięty z mielizny przez liczne holowniki, problem w Kanale Sueskim nie został do końca rozwiązany. Nie udało się przywrócić pełnej pływalności statku, bo jego kadłub wciąż tkwi na dnie. Dodatkowo na przepłynięcie kanałem czeka około 320 statków, a kolejnych 100 zmierza w jego kierunku. Według AP każdy dzień blokady generował straty rzędu 9 mld dolarów, co jest poważnym ciosem dla światowej gospodarki, osłabionej już kryzysem związanym z pandemią koronawirusa.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
bEaAsJET