Federalna Komisja Handlu zajmie się również iAd
Federalna Komisja Handlu (FCC) zajmie się nową platformą reklamową firmy Apple - iAd. W planach ma już zbadanie, czy producent Maków nie stosuje monopolu w systemi iPhone OS.
04.05.2010 16:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wczoraj informowaliśmy, że władze federalne USA postanowiły sprawdzić, czy umowy licencyjne, jakie zawiera Apple z deweloperami przygotowującymi aplikacje dla App Store nie łamią prawa. Jak donosi gazeta The Wall Street Journal, FCC zaniepokojona jest też możliwymi konsekwencjami z wprowadzania iAd. Platforma ta umożliwia wejście reklamodawców na rynek iPhone’ów za pośrednictwem sklepu App Store. Problem jednak polega na tym, że Apple będzie mógł kontrolować, kogo dopuści do reklamowania się w swoich smartfonach. Takie obawy zgłaszali podobno do FCC konkurenci firmy z Cupertino. Zdaniem dziennikarzy z The Wall Street Journal Apple może jeszcze uniknąć kłopotów z FCC. Wystarczy, że firma usunie kontrowersyjne fragmenty tekstu z umowy licencyjnej.
FCC chce również przyjrzeć się zakupowi AdMob przez firmę Google. Na początku kwietnia pisaliśmy, że poprosił o to senator Herb Kohl. Niewielka spółka zajmująca się reklamą dla telefonów komórkowych została nabyta w listopadzie 2009 r. za rekordową sumę 750 mln dolarów. Transakcja ta wzbudziła duże kontrowersje, dlatego też FCC postanowił zbadać sprawę. Nie oznacza to jednak, że podjęto oficjalne śledztwa - Komisja Handlu na razie jedynie przygląda się praktykom stosowanym przez firmy Apple i Google.