GG wraca na szczyt? Miliony złotych w deklaracjach użytkowników
Nowi właściciele GG próbują przywrócić komunikatorowi dawną świetność i zachęcić jak najwięcej osób do korzystania z niego. Jednym z etapów było uruchomienie w 2023 r. pre-kampanii crowdfundingowej pod tytułem "Rozpalmy GG". Okazuje się, że chętnych do zostania współwłaścicielami marki nie brakuje.
Fintecom, polska firma będąca właścicielem popularnego komunikatora Gadu-Gadu (GG), przeszła transformację w spółkę akcyjną Fintecom S.A. 5 września 2023 roku, co zostało formalnie zatwierdzone przez wpis do Krajowego Rejestru Sądowego. To jest kolejnym etapem w procesie przygotowań do nadchodzącego crowdfundingu GG, planowanego na jesień 2023 r.
Miliony złotych na rozwój GG
Wiosną tego samego roku, firma rozpoczęła pre-kampanię o nazwie "Rozpalmy GG!", podczas której internauci zadeklarowali, że są gotowi zainwestować łącznie 5 mln zł w rozwój komunikatora.
– Jesteśmy o krok bliżej dnia, kiedy sympatycy GG będą mogli stać się współwłaścicielami marki i aktywnie uczestniczyć w jej rozwoju, zarówno na polskim, jak i europejskim rynku – powiedział Romuald Remus, prezes zarządu Fintecom S.A.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tydzień z Huawei Watch Fit 4 oraz Watch Fit 4 Pro
Spółka Fintecom od lat prowadzi działalność finansową na rynku przelewów międzynarodowych. Jej przedstawiciele wierzą, że pomoże to we wprowadzeniu wygodnych płatności w komunikatorze. To jeden z istotnych elementów "rozkładu jazdy" na najbliższe lata GG.
GG się zmienia. Plany są ambitne
GG, znane z charakterystycznego dźwięku powiadomień, zabawnych emotikon i statusów dostępności oraz opisów, wraca na komputery i smartfony użytkowników. W zamian za środki uzyskane z crowdfundingu, Fintecom planuje wprowadzić znaczące zmiany w oprogramowaniu komunikatora, co pozwoli na udostępnienie nowych funkcji, w tym tych, o które proszą użytkownicy.
Oprócz wspomnianych już szybkich płatności, wśród planowanych projektów są m.in. wersja GG dla biznesu, ogólnodostępne chatboty AI oraz szyfrowanie end-to-end.
Komunikator w polskich rękach
Dzięki Fintecom, ta legendarna polska marka ma możliwość dalszego rozwoju i od 2018 roku ponownie należy do polskiego właściciela. Dzięki temu, GG nie podzieliło losu wielu innych znanych polskich marek internetowych, które zniknęły z polskiego krajobrazu. Obecnie, Gadu-Gadu ma 1 mln zalogowanych użytkowników rocznie, którzy korzystają z wersji mobilnej, na komputer i przeglądarkę.
– Od 2018 roku wprowadziliśmy w GG wiele nowych funkcji, które zostały dobrze przyjęte przez użytkowników, takie jak Centrum Powiadomień, profile publiczne i firmowe, wersję angielskojęzyczną, nowe strony www i galerię. Uprościliśmy wiele rzeczy, stale pracujemy nad poprawą obsługi i bezpieczeństwa – podsumowuje Romuald Remus z GG.
Wojciech Kulik, dziennikarz dobreprogramy.pl