Prawdopodobnie wielu użytkowników Androida znalazło się w podobnej sytuacji: po zakupie nowej aplikacji szybko okazało się, że nie spełnia swojego zadania i najchętniej całą transakcję dobrze byłoby uznać za nieważną. Naturalnie taki mechanizm w Sklepie Play działał – jeśli zdecydowaliśmy się odinstalować aplikację w przeciągu 48 godzin, mogliśmy żądać zwrotu pieniędzy za nieudany zakup i rozwiązywać problem bezpośrednio z Google, a po tym czasie liczyć na dobrą wolę programisty.

bEUrXteJ

Teraz pojawiają się w tym zakresie zmiany. W krajach z Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a więc również w Polsce, zwrotu będzie można żądać nawet przez okres 14 dni od daty zakupu, podobnie więc jak przy większości innych transakcji w Internecie. Jeśli na zwrot aplikacji lub gry zdecydujemy się w ciągu pierwszych dwóch godzin od zakupu, Google gwarantuje zwrot pełnej kwoty i rozwiązanie problemu najczęściej w czasie krótszym niż 15 minut.

Niestety, ale w większości przypadków...

Istotne jest jednak rozgraniczenie w tym przypadku dwóch terminów: treści oraz usług cyfrowych. W przypadku tych pierwszych sprawa jest bardziej skomplikowana i w skrócie – jej dwutygodniowy okres na żądanie zwrotu nie dotyczy. Tu z pomocą przychodzi wytłumaczenie, które znaleźć można na polskiej stronie pomocy technicznej. Okazuje się, że w tym przypadku 14-dniowy okres zwrotu nie ma zastosowania, bo użytkownik dobrowolnie z niego rezygnuje:

Zgodnie z przepisami masz automatyczne, ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zakupu treści cyfrowych, takich jak aplikacje, gry i produkty w aplikacjach, oraz innych produktów multimedialnych, takich jak filmy i muzyka. Obejmuje to też zakupy subskrypcji treści cyfrowych w aplikacji. Jednak w momencie dokonywania zakupu w Google Play (...) potwierdzasz, że zrzekasz się swojego (...) prawa do odstąpienia od umowy zakupu.
bEUrXteL

Wyjątkiem niezależnie od tego jest jednak oczywiście sytuacja, w której zakupione treści cyfrowe są wadliwe, niedostępne lub nie działają zgodnie z opisem. Problemu nie będzie natomiast w przypadku cyfrowych usług. Google podaje tu jako przykład kupienie w Google Play usługi przechowywania plików – z niej będziemy mogli zrezygnować w przeciągu 14 dni od zakupu i uzyskać zwrot pieniędzy lub po tym okresie anulować usługę, która zostanie wyłączona od kolejnego okresu rozliczeniowego.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Komentarze (21)
bEUrXtfH