Google znacznie wydłuża czas na zwroty w Sklepie Play, ale jest jeden haczyk

Google znacznie wydłuża czas na zwroty w Sklepie Play, ale jest jeden haczyk
29.03.2018 18:14
Google znacznie wydłuża czas na zwroty w Sklepie Play, ale jest jeden haczyk

Prawdopodobnie wielu użytkowników Androida znalazło się w podobnej sytuacji: po zakupie nowej aplikacji szybko okazało się, że nie spełnia swojego zadania i najchętniej całą transakcję dobrze byłoby uznać za nieważną. Naturalnie taki mechanizm w Sklepie Play działał – jeśli zdecydowaliśmy się odinstalować aplikację w przeciągu 48 godzin, mogliśmy żądać zwrotu pieniędzy za nieudany zakup i rozwiązywać problem bezpośrednio z Google, a po tym czasie liczyć na dobrą wolę programisty.

Teraz pojawiają się w tym zakresie zmiany. W krajach z Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a więc również w Polsce, zwrotu będzie można żądać nawet przez okres 14 dni od daty zakupu, podobnie więc jak przy większości innych transakcji w Internecie. Jeśli na zwrot aplikacji lub gry zdecydujemy się w ciągu pierwszych dwóch godzin od zakupu, Google gwarantuje zwrot pełnej kwoty i rozwiązanie problemu najczęściej w czasie krótszym niż 15 minut.

Niestety, ale w większości przypadków...

Istotne jest jednak rozgraniczenie w tym przypadku dwóch terminów: treści oraz usług cyfrowych. W przypadku tych pierwszych sprawa jest bardziej skomplikowana i w skrócie – jej dwutygodniowy okres na żądanie zwrotu nie dotyczy. Tu z pomocą przychodzi wytłumaczenie, które znaleźć można na polskiej stronie pomocy technicznej. Okazuje się, że w tym przypadku 14-dniowy okres zwrotu nie ma zastosowania, bo użytkownik dobrowolnie z niego rezygnuje:

Zgodnie z przepisami masz automatyczne, ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zakupu treści cyfrowych, takich jak aplikacje, gry i produkty w aplikacjach, oraz innych produktów multimedialnych, takich jak filmy i muzyka. Obejmuje to też zakupy subskrypcji treści cyfrowych w aplikacji. Jednak w momencie dokonywania zakupu w Google Play (...) potwierdzasz, że zrzekasz się swojego (...) prawa do odstąpienia od umowy zakupu.

Wyjątkiem niezależnie od tego jest jednak oczywiście sytuacja, w której zakupione treści cyfrowe są wadliwe, niedostępne lub nie działają zgodnie z opisem. Problemu nie będzie natomiast w przypadku cyfrowych usług. Google podaje tu jako przykład kupienie w Google Play usługi przechowywania plików – z niej będziemy mogli zrezygnować w przeciągu 14 dni od zakupu i uzyskać zwrot pieniędzy lub po tym okresie anulować usługę, która zostanie wyłączona od kolejnego okresu rozliczeniowego.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)