Konsultanci producentów PC odradzali aktualizację do Windows 10, zalecali powrót do Windows 8.1

Strona głównaKonsultanci producentów PC odradzali aktualizację do Windows 10, zalecali powrót do Windows 8.1
07.11.2015 19:34
Konsultanci producentów PC odradzali aktualizację do Windows 10, zalecali powrót do Windows 8.1

Można powiedzieć, że Microsoft sam się o to prosił, decydującsię na obranie konfrontacyjnegokursu ze swoimi wieloletnimi partnerami sprzętowymi. To, żefirmy takie jak Lenovo, HP i Dell nie bardzo chcą wprowadzać doswojej oferty komputerów Microsoft Surface nikogo chyba niezdziwiło. Jednak wygląda na to, że na tym nie koniec –producenci PC nie bardzo chcą włączyć się w promowanie Windows10, a nawet radzą, by (o zgrozo) odinstalować Windows 10.

bEiQhvTV

Redaktorzy serwisu LaptopMag(należącego do słynnej grupy Tom's Guide) zdecydowali się odegraćrolę tajemniczych klientów, zgłaszających się z całkiemzwyczajnymi problemami do pomocy technicznej, oferowanej przezproducentów komputerów. To co ich spotkało niewiele ma wspólnegoz oficjalnymi deklaracjami działów PR, które w wiadomościachprasowych podkreślają, jak to bardzo firmy te są zadeklarowanymizwolennikami Windows 10.

Zaczęło się od Della i prostegopytania o zmianę ustawień przewijania na gładziku Inspirona 15,którego system został zaktualizowany do Windows 10. Pierwszareakcja pracownika? Mimo że pytanie nie miało nic wspólnego zWindows 10, człowiek Della poinformował, że należy przywrócićpoprzednią wersję systemu i przekierował połączenie do innegokonsultanta. Tenże stwierdził, że firma otrzymuje pełno zgłoszeńod użytkowników „dziesiątki”, że system ten ma pełno ustereki że lepiej przywrócić na laptopie Windows 8.1.

W wypadku HP poszło o włączenienarzędzia CoolSense, kontrolującego temperaturę laptopa Pavilionx360 (także po aktualizacji do Windows 10). Konsultantka nie zdołałatego zrobić w ciągu 57-minutowej rozmowy, podczas którejtwierdziła, że nie zaleca klientom aktualizowania systemu doWindows 10. Następnie spróbowała nakłonić redaktora LaptopMag dopowrótu do Windows 8.1, a kiedy to nie zadziałało, poradziłazakupić kosztujący 40 dolarów pendrive do reinstalacji poprzedniejwersji.

bEiQhvTX

Lenovo okazało się jeszcze mniejpomocne. Tym razem poszło o przełączenie cyfrowej asystentkiCortana z Windows 10 w tryb stałego nasłuchu. W ciągu 32-minutowejrozmowy większość czasu zeszła na próbę wytłumaczenia o cochodzi dwóm konsultantom mówiącym łamanym angielskim. W końcuudało się otrzymać bezsensowną poradę, by ustawić mikrofon wtryb zawsze włączonego. Na pytanie, jak to zrobić, redaktordowiedział się jedynie, że należy wykupić pakiet wsparciatechnicznego za jedyne 19,99 USD miesięcznie.

Czy te odpowiedzi świadczą o kiepskimstanie telefonicznych linii obsługi klienta, czy też o decyzjach,jakie podjęto za zamkniętymi drzwiami korporacyjnych gabinetów?LaptopMag zwraca uwagę raczej na to pierwsze – i na pewno wwypadku rozmowy z konsultantami Lenovo tak było, tym bardziej żeproducent ten oferuje sporo porad dotyczących Windows 10 na swoichstronach internetowych. Jednak rozmowy z konsultantami HP i Dellapokazują coś innego. Pracownicy takich linii pomocy technicznejraczej nie kierują się swoją inicjatywą, lecz podążają wrozmowie za określonymi odgórnie ścieżkami scenariusza. W tychwypadkach najwyraźniej ustalono, że należy klienta zachęcać dopowrotu do dostarczonej wraz z komputerem wersji Windows,przedstawiając zarazem „dziesiątkę” jako źródło kłopotów.

Kilka lat temu sytuacja była zgołainna, gdy Microsoft wprowadzał na rynek Windows 8, producencipecetów widzieli w nim zbawcę dla swojego biznesu. Dzisiaj darmowaaktualizacja systemu z Redmond może oznaczać tylko jedno – spadeksprzedaży komputerów osobistych. Co gorsza, w lukratywnym segmencielaptopów premium, gdzie zarabia się znacznie lepiej, niż naplastikowych laptopach za kilkaset dolarów, Microsoft też chcesprzedawać. I jak tu być przychylnym takiemu „partnerowi” ipromować jego rozwiązania?

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
bEiQhvUT