Kopia zapasowa i synchronizacja: Dysk Google i Zdjęcia w jednym

Użytkownicy Dysku i Zdjęć Google mają od teraz możliwość korzystania z Kopii zapasowej i synchronizacji – aplikacji zastępującej dotychczasowego klienta backupu Zdjęć i Dysku na desktopie, która umożliwi jednoczesne synchronizowanie obydwu tych usług. Takie rozwiązanie może stanowić idealną receptę dla użytkowników, którzy dotychczas wzbraniali się przed jednoczesnym udostępnianiem fotografii w Sieci oraz zapisywaniem ich kopii bezpieczeństwa na dysku w chmurze.

Kopia zapasowa i synchronizacja: Dysk Google i Zdjęcia w jednym
Oskar Ziomek

13.07.2017 | aktual.: 13.07.2017 17:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zaproponowane uproszczenie pozwoli wykonać przede wszystkim te same czynności co dotychczas, jednak bez konieczności konfiguracji dwóch odrębnych programów. Dodatkiem jest brak dotychczasowych kompromisów: z jednej strony zyskujemy bezstratne kopie fotografii na dysku, a z drugiej nielimitowane miejsce w nieco obniżonej jakości i opcje łatwego udostępniania w Zdjęciach. Ten sam efekt mogliśmy również uzyskać wcześniej, jednak wymagało to korzystania z dwóch aplikacji.

Konfigurujemy synchronizację i kopię zapasową

Podobnie jak w poprzednich proponowanych przez Google programach, również tutaj ustawienia są maksymalnie uproszczone i zawężają się do dosłownie kilku opcji. Kliknięcie ikony na pasku zadań wyświetli okno z podsumowaniem ostatnio zsynchronizowanych plików, skąd możemy szybko uruchomić internetowe wersje aplikacji Dysku i Zdjęć, a także lokalny folder, który synchronizowany jest z chmurą. Stąd też dostaniemy się do wspomnianych opcji, w których wartych uwagi jest kilka elementów.

Obraz

W pierwszej z zakładek wyświetlane są informacje o folderach, które mają być synchronizowane na stałe z Dyskiem w chmurze. Poniżej można również zdecydować w jaki sposób elementy mogą być usuwane i czy fotografie mają również być automatycznie udostępniane w Zdjęciach.

Istotny jest także wybór jakości zapisywanych tu plików: synchronizacja w formacie bezstratnym w standardowy sposób uszczupla dostępne w naszym planie gigabajty, zaś gdyby skorzystać z drugiej opcji – otrzymamy nieograniczone miejsce na zdjęcia. W tym trybie oferowana ma być świetna jakość.

Obraz

Pozostałe dwie zakładki pozwolą wyświetlić ustawienia samego Dysku, a więc zdecydować o synchronizacji danych z konkretnym komputerem, wskazać ścieżkę zapisu danych oraz wybrać foldery, które w tej synchronizacji mają być brane pod uwagę. Warto dodać, iż funkcjonowanie tych ustawień nie zmieniło się względem poprzednich aplikacji, toteż użytkownicy dotychczasowych programów powinni być z nimi zaznajomieni.

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

W aplikacji dostępny jest także podgląd podsumowania naszego konta i dostępnych gigabajtów w formie czytelnego wykresu kołowego. Z tego miejsca można również zdecydować o automatycznym uruchamianiu aplikacji oraz wyświetlaniu powiadomień i ikon na pasku zadań. Użytkownicy dotychczasowych wersji programów nie muszą się obawiać, iż aktualizacja zmusi ich do ponownego przeglądania preferencji – ustawienia zostaną zaimportowane automatycznie do nowej aplikacji.

Kopia zapasowa i synchronizacja od Google dostępna jest do pobrania z naszej bazy aplikacji.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (12)