mBank wydał ostrzeżenie. Dotyczy zwłaszcza użytkowników Facebooka

mBank apeluje o ostrożność
mBank apeluje o ostrożność
Źródło zdjęć: © NurPhoto via Getty Images | NurPhoto
Oskar Ziomek

14.05.2024 09:10, aktual.: 14.05.2024 10:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

mBank apeluje do klientów o ostrożność podczas korzystania z mediów społecznościowych. Zagrożeniem są sytuacje, w których rozmówca podszywa się pod teoretycznie znaną ofierze osobę. Takie działanie może prowadzić do prośby o kod Blik, co w tym przypadku będzie próbą wyłudzenia pieniędzy.

mBank apeluje do klientów, by zachowali szczególną ostrożność, gdy dostaną prośbę o wysłanie pieniędzy lub podanie kodu Blik, co może się zdarzyć najczęściej za pośrednictwem mediów społecznościowych. Mowa o popularnym wciąż wyłudzeniu "na Blika", w ramach którego oszust najpierw przejmuje czyjeś konto na przykład na Facebooku, a potem podszywa się pod tą osobę i kontaktuje z jej znajomymi.

Jeśli ofiara nie zorientuje się, że nie rozmawia ze znajomym, a jedynie oszustem, który się pod niego podszywa, może stracić środki z konta. "Znajomy" może bowiem zmyślić historię o pilnej potrzebie pożyczenia pieniędzy i prosić o szybki przelew za pośrednictwem Blika czy bezpośrednio. W podobny sposób działa równie popularne oszustwo "na córkę", w tym przypadku realizowane najczęściej przez WhatsAppa.

mBank przypomina więc klientom, by na każdym kroku byli rozważni, podając przy tym pięć zasad, których przestrzeganie powinno to ułatwić. Bankowcy przypominają:

  • kod Blik pozwala wyłącznie wykonywać transakcje z konta,
  • gdy dostaniesz "od znajomego" prośbę o pożyczenie pieniędzy przez komunikator, najlepiej jest do niego zadzwonić, by zweryfikować autentyczność,
  • pracownik banku czy policjant nigdy nie poprosi o podanie kodu Blik,
  • przed akceptacją operacji, należy dokładnie czytać treść powiadomienia autoryzacyjnego,
  • w przypadku rozmowy z pracownikiem mBanku, równolegle do klienta trafi mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (16)
Zobacz także