Microsoft kupi serwis społecznościowy, ale nie żeby walczyć z Facebookiem
18.06.2012 14:43, aktual.: 18.06.2012 15:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Plotka o tym, że Microsoft zamierza kupić biznesowy serwis społecznościowy — Yammer — krąży od zeszłego tygodnia. Dziś Reuters potwierdził, że transakcja bliska jest finalizacji. Firma z Redmond miałaby wydać ponad miliard dolarów (podobno 1,2 mld).
Yammer jest siecią społecznościową przeznaczoną dla przedsiębiorstw, jednak w przeciwieństwie do popularnych serwisów, nastawiony jest na prywatną komunikację między pracownikami tej samej firmy lub między firmami w utworzonych wcześniej grupach. W porównaniu do Facebooka czy Twittera jest to serwis nastawiony bardziej na pracę grupową. Dostęp do sieci można uzyskać tylko za pomocą służbowego adresu e-mail w domenie należącej do klienta Yammera. Warto zaznaczyć, że z Yammera korzysta prawie 80% firm z pierwszej pięćsetki według rankingu Fortune (klasyfikacja według przychodów).
Po co Microsoftowi taki serwis? Funkcje Yammera dobrze wpasowałyby się w zestaw narzędzi biznesowych z oferty Microsoftu. Nikt nie powinien być zaskoczony, jeśli okaże się, że Microsoft zamierza właśnie kupić społecznościową nakładkę na SharePoint i Dynamics. Mogłoby to zmienić opinię klientów o SharePoint i zapewnić Dynamics dobrą pozycję w walce z Salesforce.com.
Możliwe jednak, że Microsoft jedynie goni konkurencję. W końcu Salesforce.com kupił BuddyMedia i Radian6 aby rozbudować swoje możliwości, VMware kupił SocialCast, Oracle zaś dopiero co kupił Collective Intellect. Jak widać, nie tylko na polu zdominowanym przez Facebooka toczy się zacięta walka o usługi społecznościowe.