Orkla Media przejmuje NetSprint.pl

Strona głównaOrkla Media przejmuje NetSprint.pl
12.04.2006 10:04

Międzynarodowy koncern medialny Orkla Media, który jest m.in.większościowym udziałowcem firmy Presspublica (wydawcy dziennika"Rzeczpospolita"), podpisał umowę dotyczącą strategicznejinwestycji w spółkę NetSprint.pl Sp. z o.o.,prowadzącą największąpolską wyszukiwarkę internetową pod tą samą nazwą. W wyniku transakcji, Orkla Media, poprzez swoją zależną spółkęOrkla Press Polen AS, przejęła 90,32% udziałów wnajpopularniejszej, rozwijanej w Polsce wyszukiwarce internetowejNetSprint.pl. Obecnie przeszukuje ona w zasoby polskiego Internetu,oferując równocześnie rozwiązania wyszukiwawcze na potrzebybiznesu. Do czołowych klientów i partnerów firmy należą zarównouznane polskie portale horyzontalne (w tym Wirtualna Polska), jakrównież międzynarodowe korporacje korzystające z ich usługwyszukiwawczych (m.in. PTK Centertel, Eniro Polska, wydawnictwoIDG). W 2004 roku firma zajęła siódme miejsce w kategorii RisingStars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających sięfirm technologicznych w Europie Środkowej. NetSprint.pl jestrównież obecny na rynku litewskim, posiadając bliźniaczy serwisNetsprint.lt Inwestycję w projekty internetowe na rynku skandynawskim Orklarozpoczęła już z początkiem 1995 roku, skupiając znaczące pakietyfirm uznanych liderów rynkowych w danych segmentach rynku. Jaktwierdzi Lasse Bolander, Prezes Orkla Media Digital:NetSprint.pl będzie bardzo dobrym początkiem aktywniejszegodziałania Orkla Media na rynku nowych mediów w Polsce. Odpołowy roku 2005 strategia Orkla Media nastawiona jest nazwiększenie swojej aktywności w nowych mediach. Koncern ma zamiarinwestować w portale wertykalne, serwis ogłoszeń drobnych oraztematyczne serwisy internetowe, będące uzupełnieniem jego medialnejdziałalności.

bDUoqvIR
Udostępnij:
bDUoqvJP