Orkla Media przejmuje NetSprint.pl

12.04.2006 10:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Międzynarodowy koncern medialny Orkla Media, który jest m.in.większościowym udziałowcem firmy Presspublica (wydawcy dziennika"Rzeczpospolita"), podpisał umowę dotyczącą strategicznejinwestycji w spółkę NetSprint.pl Sp. z o.o.,prowadzącą największąpolską wyszukiwarkę internetową pod tą samą nazwą. W wyniku transakcji, Orkla Media, poprzez swoją zależną spółkęOrkla Press Polen AS, przejęła 90,32% udziałów wnajpopularniejszej, rozwijanej w Polsce wyszukiwarce internetowejNetSprint.pl. Obecnie przeszukuje ona w zasoby polskiego Internetu,oferując równocześnie rozwiązania wyszukiwawcze na potrzebybiznesu. Do czołowych klientów i partnerów firmy należą zarównouznane polskie portale horyzontalne (w tym Wirtualna Polska), jakrównież międzynarodowe korporacje korzystające z ich usługwyszukiwawczych (m.in. PTK Centertel, Eniro Polska, wydawnictwoIDG). W 2004 roku firma zajęła siódme miejsce w kategorii RisingStars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających sięfirm technologicznych w Europie Środkowej. NetSprint.pl jestrównież obecny na rynku litewskim, posiadając bliźniaczy serwisNetsprint.lt Inwestycję w projekty internetowe na rynku skandynawskim Orklarozpoczęła już z początkiem 1995 roku, skupiając znaczące pakietyfirm uznanych liderów rynkowych w danych segmentach rynku. Jaktwierdzi Lasse Bolander, Prezes Orkla Media Digital:NetSprint.pl będzie bardzo dobrym początkiem aktywniejszegodziałania Orkla Media na rynku nowych mediów w Polsce. Odpołowy roku 2005 strategia Orkla Media nastawiona jest nazwiększenie swojej aktywności w nowych mediach. Koncern ma zamiarinwestować w portale wertykalne, serwis ogłoszeń drobnych oraztematyczne serwisy internetowe, będące uzupełnieniem jego medialnejdziałalności.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także