Serwis wideo od Spotify dla wszystkich tych, którzy mają dość YouTube

Strona głównaSerwis wideo od Spotify dla wszystkich tych, którzy mają dość YouTube
08.05.2015 01:08
Serwis wideo od Spotify dla wszystkich tych, którzy mają dość YouTube

Dominacji YouTube na rynku internetowego wideo nic nie możezagrozić. Ale to samo mówiono przecież już o wielu innychdominujących serwisach. A gdyby pojawił się popierany przezproducentów muzyki i filmu gracz, który zechciałby zdobyć dlasiebie część tego tortu? Wall Street Journal poinformował dziś,że wejściem w usługi strumieniowania wideo zainteresowało sięSpotify – ogromnie popularna usługa strumieniowania muzyki.

Działania Spotify wydają się być zakrojone na wielką skalę.Operator usługi, z której korzysta 60 mln internautów (w tym 15milionów płacących za wolne od reklam konta Premium) aktywnieszuka nowych użytkowników, uruchamiając rodzinne plany taryfowe.Niedawno podpisał umowępartnerską z Sony, dzięki której Spotify staje się domyślnąaplikacją muzyczną na konsolach PlayStation 3 i 4 oraz smartfonachi tabletach z serii Xperia. Czemu więc nie poszerzyć zakresu swoichusług o rynek wideo, szczególnie teraz, gdy coraz więcej słyszysię o planach płatności za wolne od reklam YouTube?

350136317994362817

Według informatorów Wall Street Journal, Spotify prowadziobecnie rozmowy z twórcami treści, starając się nie tylkopozyskać ich produkcje, ale też zainicjować tworzenie dostępnychpod swoją marką unikalnych treści – tak jak robią to np.Netflix i Amazon. To miałoby pozwolić na zbudowanie wysocekonkurencyjnej usługi streamingu wideo, dostępnej zarówno w wersjidarmowej, jak i abonamentowej, pozbawionej reklam.

Oczywiście rzucenie wyzwania YouTube nie dzieje się w próżni.Analitycy tego rynku twierdzą, że jednym z największych zagrożeńdla Spotify w jego obecnej postaci jest zapowiadana na czerwiecpremiera usługi Beats Music firmy Apple. Zanim to nastąpi, wciążnie przynoszące zysków Spotify chce swoje plany oficjalnieprzedstawić jeszcze w maju, podczas zapowiedzianej na 20 tegomiesiąca konferencji prasowej. Pomoże to zapewne w zdobyciukolejnych pieniędzy od inwestorów – dziś Spotify wyceniane jestjuż na 8,4 mld dolarów.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)