Szef WhatsAppa krytykuje nowy pomysł Apple. "To narzędzie inwigilacji"

Szef WhatsAppa krytykuje nowy pomysł Apple. "To narzędzie inwigilacji"

Will Cathcart, szef WhatsAppa
Will Cathcart, szef WhatsAppa
Źródło zdjęć: © YouTube | Innov8 Coworking
09.08.2021 11:48

Szef WhatsAppa, Will Cathcart, nie przebiera w słowach. Jego zdaniem Apple ma zamiar wprowadzić w swoich urządzeniach system inwigilacji. Mowa tu o najnowszym pomyśle skanowania urządzeń Apple w poszukiwaniu treści niebezpiecznych.

Informacje o tym, że Apple ma zamiar sprawdzać urządzenia swoich klientów pod kątem występowania na nich treści związanych z wykorzystywaniem dzieci, przyniosła wiele skrajnych opinii. Jedną z nich podzielił się szef WhatsAppa, Will Cathcart. W długim wątku na Twitterze podzielił się swoimi przemyśleniami na temat działań Apple. Nie były to słowa zbyt przychylne.

Jego zdaniem, Apple ma zamiar umieścić w swoich urządzeniach system inwigilacji, który można wykorzystać do skanowania prywatnych treści. W ten sposób firma będzie mogła dowiedzieć się o użytkownikach wszystkiego, na czym będzie jej zależeć. Cathcart, odpowiedzialny za aplikację WhatsApp, zwrócił też uwagę na kwestię Chin.

Pytał, które treści zostaną uznane za nielegalne w Chinach i skąd będziemy wiedzieć, czy ocena ta była sprawiedliwa. Szef WhatsAppa postawił też ważne pytanie o logistykę - w jaki sposób Apple będzie zarządzać prośbami rządów z całego świata dotyczącymi tego, co powinno być uznane za nielegalne, a co nie?

Rzecznik Apple odpiera zarzuty, zwracając uwagę, że użytkownicy mogą wyłączyć iCloud Photos. Ponadto firma będzie korzystać ze zdjęć dostępnych w bazie Narodowego Centrum Dzieci Zaginionych i Wykorzystywanych (NCMEC) i innych organizacji. Przez to nie będzie można zmieniać działania funkcji w zależności od regionu, w którym będzie wykorzystywana.

Spór między Apple a Facebookiem dotyczący prywatności użytkowników trwa już od jakiegoś czasu. Apple od lat krytykuje politykę prywatności Facebooka. Niedawno zmienione ustawienia prywatności w urządzeniach z jabłkiem w logo utrudniają portalowi społecznościowemu śledzenie użytkowników, co znajduje swoje odzwierciedlenie we wpływach z reklam.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:dobreprogramy
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)