Sztuczna Inteligencja odtworzyła grę Pac‑Man. Wystarczyło, że popatrzyła

40 lat temu świat świat ujrzał pewną kulkę zjadającą inne kulki i uciekającą przed duchami. I tak powstał fenomen gry Pac-Man. Ten okrągły jubileusz pociągnął za sobą wiele wspomnień, ale i stanowił pretekst dla firmy Nvidia, by zaangażować sztuczną inteligencję. Firma stworzyła nowy model SI zwany GameGAN. Co takiego zrobił z Pac-Manem?

fot. Spencer Platt/Getty Images
fot. Spencer Platt/Getty Images

22.05.2020 21:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

GameGAN został stworzony pod to, aby odtwarzać gry wizualnie poprzez tzw. model GAN. Sieć neuronowa analizuje obraz, a następnie stara się stworzyć nową zawartość opartą o oryginał.

Rozwiązanie Nvidii jest o tyle ciekawe, że stara się odtwarzać funkcjonalność silnika gry bez próbkowania kodu oryginału. W przypadku Pac-Mana GameGAN "naoglądał" się 50 000 sesji z grą. Co ciekawe, sterowała też SI, bo nie sposób było pozyskać tyle materiału od ludzi.

SI była tak dobra, że praktycznie nigdy nie ginęła. Sprawiło to, że trochę trudno było uchwycić GameGAN, że w Pac-Manie się ostatecznie kiedyś ginie.

GameGAN: PAC-MAN Re-created with AI by NVIDIA

Co z tego więc wyszło? Wyrób "pac-mano-podobny" – gra o jedzeniu kulek i unikaniu duchów. Nie do końca dokładnie taki jak oryginalny Pac-Man, ale będący czymś w tym stylu i zachowującym fundamentalne podstawy.

Model Nvidii jednak jest o tyle interesujący, że potrafi rozdzielać elementy statyczne (mapa) od dynamicznych (postaci). Dzięki temu GameGAN mógłby tworzyć na przykład nowe poziomy.

Rev Lebaredian z Nvidii podkreślił, że nauczenie SI odtwarzania zasad świata wirtualnego wyłącznie przez obserwowanie treści może przydać się w przyszłości do programowania robotów w świecie rzeczywistym.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (46)