Współtwórca GTA odtwarza pierwszą część serii w GameMakerze
GameMaker to dość popularny pakiet używany do robienia gier, ale nie każdy jest jeszcze świadom jego możliwości. Żeby rozbudzić nieco wyobraźnię domorosłych producentów, zatrudniony obecnie w odpowiedzialnym za GM YoYo Games Michael Dailly, który niegdyś w DMA Design współtworzył Grand Theft Auto, postanowił z pomocą promowanych przez siebie narzędzi odtworzyć miasto z pierwszej części GTA.
16.10.2013 13:29
O postępach nad projektem informuje zainteresowanych na bieżąco na swoim Twitterze. Technologia poszła do przodu, więc miejscówki z hitu z 1997 roku w zamierzeniach ma się dać obejrzeć z każdej strony w pełnym (choć wciąż kanciastym) 3D, co wiąże się też z potrzebą dorobienia kilku elementów — przykładowo tekstur dla nieba. Na razie nie mówi się o ewentualnych kłótniach z Rockstar, bo też zanim przedsięwzięcie nabierze rumieńców będzie jeszcze czas zastanowić, co z ciekawym pomysłem ostatecznie zrobić. Skrypty napisane przez Michaela na potrzeby projektu na pewno jednak będą miały wpływ na rozwój GameMakera. Więcej klonów GTA? Jak dla mnie bomba.