Wyjątkowo duża sprzedaż iWork '09 i Snow Leoparda
31.12.2009 13:02, aktual.: 31.12.2009 13:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mijający rok okazał się bardzo pomyślny dla pakietu biurowego Apple'a. Aplikacje dostępne w ramach iWork '09 sprzedawały się o 50% lepiej niż w 2008 roku. Wzrost sprzedaży zanotował również system Mac OS X 10.6 Snow Leopard, którego premiera miała miejsce we wrześniu.
Niedawno pisaliśmy o planach Apple’a dotyczących rozwoju webowej aplikacji iWork.com. Firmie najwyraźniej opłaca się inwestować w rozwój programów biurowych - iWork '09 sprzedawał się wyjątkowo dobrze. Jak poinformowała firma NPD Group zajmująca się badaniami rynku, między styczniem a październikiem tego roku pakiet kupowany był ponad 50% razy częściej niż w analogicznym przedziale czasu w 2008 roku.
Zdaniem Steve’a Bakera z NPD Apple odniósł spory sukces. Dotychczas iWork nie był specjalnie popularnym programem wśród użytkowników Maków. Wprawdzie jest tańszy od Microsoft Office (129 dolarów za sztukę), to jednak najczęściej przegrywa z darmowym OpenOfficem. W tym roku wzrost sprzedaży iWork '09 mógł być związany z popularnością nowego systemu operacyjnego - Snow Leoparda. W promocyjnym pakiecie oferowanym przez Apple’a można było za 169 dolarów kupić Mac OS X 10.6, iWork '09 i iLife '09. Pojedyncza kopia programu biurowego kosztuje natomiast 79 dolarów.
Jak podaje NPD, dużą sprzedaż zanotował również system Snow Leopard. Był kupowany dwa razy chętniej, niż poprzednia wersja Mac OS X, a czterokrotnie częściej od Tigera (OS X 10.4). Według ustaleń Apple w ciągu pierwszego kwartału mógł sprzedać nawet 5 milionów kopii nowego systemu. Cena Snow Leoparda wynosi 29 dolarów za jeden egzemplarz.