YouTube po wpadce wziął się za ochronę dzieci na poważnie

YouTube po wpadce wziął się za ochronę dzieci na poważnie

YouTube po wpadce wziął się za ochronę dzieci na poważnie
08.04.2018 11:59

YouTube Kids, czyli wersja serwisu z filmami odpowiednimi dla najmłodszych widzów, nie cieszy się dobrą opinią. Ma się to zmienić, gdyż za dobieranie materiałów przestaną odpowiadać maszyny. Ciężar tej pracy zostanie przeniesiony na dorosłych ludzi.

Moderacja filmów dla najmłodszych w YouTube Kids zaliczyła sporo wpadek. O najbardziej spektakularnej pisaliśmy w ubiegłym roku – automat przepuścił brutalną kreskówkę, w której brały udział postacie z serialu „Świnka Peppa”. Potem okazało się jeszcze, że w YouTube Kids znajdziemy sporo wątpliwej jakości albo wręcz bzdurnych dokumentów, udowadniających że Obcy zbudowali piramidy, ziemia jest płaska, a wszystkie teorie spiskowe świata są prawdziwe. Wikipedia nie pomoże.

Dlatego też YouTube postanowił w końcu pozbyć się wadliwej, automatycznej moderacji. Materiały dostępne w YouTube Kids będą dobierane przez osoby z krwi i kości. Zamiast usuwać skutki złej moderacji po fakcie, moderatorzy zastosują mechanizm „białej listy”. Będą na nią trafiać kanały uznane za nieszkodliwe i tylko ich materiały będą mogły być oglądane przez dzieci.

Oczywiście w planach jest też przeczesanie obecnych zasobów YouTube'a dla dzieci i usunięcie z nich wszelkich materiałów nieodpowiednich według obowiązujących obecnie standardów. Rodzice w końcu będą mogli odetchnąć i nie śledzić poczynań dzieci w Internecie przez całą dobę.

YouTube Kids ma problem nie tylko z kiepsko cenzurowanymi materiałami. Odkąd na początku 2015 roku aplikacja pojawiła się w sklepach, reklamodawcy szaleli z zamieszczaniem w niej swoich materiałów komercyjnych. Jednak z powodu kiepskiej moderacji treści reklamodawcy uciekają z tej platformy (może to i lepiej?), więc traci ona nie tylko użytkowników, ale i źródła dochodów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (44)