r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Apple naprawia błąd, który przeszkadzał w „przesiadce” z iPhone'a na inny telefon

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Firma Apple naprawiła po stronie serwerów błąd w iMessage, który skutecznie odbierał radość ze zmiany iPhone'a na inny telefon. Firma obiecała również niebawem wydać poprawkę dla systemu iOS, która go ostatecznie naprawi.

Osoby, które rezygnowały z iPhone'a, zawsze miały pewne problemy z odbieraniem wiadomości, ale ostatnio ich sytuacja znacznie się pogorszyła. Dopóki ktoś korzysta z iMessage na telefonie z jabłkiem, wszystko jest w porządku — od znajomych również posiadających iPhone'y dochodzą darmowe wiadomości komunikatora, dzięki czemu dodatkowo unika opłat, a od innych SMS-y. Po wylogowaniu się użytkownika z iMessage (co należy zrobić samodzielnie i co już licznych użytkowników przyprawiało o ból głowy), komunikator na innych urządzeniach powinien automatycznie przestawić się na wysyłanie SMS-ów. Niestety, w ostatnich dniach, nie zawsze się to udawało. Numer telefonu wciąż pozostawał powiązany z Apple ID i klienty uparcie starały się komunikować z numerem za pomocą protokołu Apple'a, mimo że wiadomości nie dochodziły do adresata. Co więcej, nadawcy byli informowani o skutecznym dostarczeniu wiadomości.

Należy zaznaczyć, że poza urządzeniami Apple'a nie znajdziemy oficjalnego klienta iMessage i że w przeciwieństwie do choćby Hangoutów Google'a czy popularnego WhatsApp, iMessage nie ma wyraźnie widocznej opcji wyboru, czy wysyłamy wiadomość SMS-em, czy za pośrednictwem protokołu komunikatora.

r   e   k   l   a   m   a

Swoje problemy z otrzymywaniem wiadomości, a także rozmowę z Apple Care na ten temat, opisał w połowie miesiąca Adam Pash, dobrze znany czytelnikom Lifehackera. Dziennikarz zmienił iPhone'a na urządzenie z Androidem i… przestały do niego docierać wiadomości od znajomych mających iPhone'y. W normalnych warunkach wystarczyłoby „rozłączenie” Apple ID i numeru telefonu, co jest polecanym zabiegiem, ale tym razem to nie pomogło.

Błąd podobno został już naprawiony po stronie serwerów i część użytkowników powinna móc normalnie się komunikować, ale do pełnego rozwiązania problemu prawdopodobnie potrzebna będzie także aktualizacja systemu iOS. Możemy spodziewać się, że poprawki znajdą się w przygotowywanej wersji 7.1.2 systemu, gdzie spodziewamy się znaleźć także łatkę dla odkrytej niedawno luki w kliencie poczty. Nie wiadomo czy zostanie ułatwione „wypisanie się” z iMessage.

Usunięcie powiązania numeru telefonu z Apple ID jest nieoczywiste i, jak to zwykle bywa, trudniejsze niż włączenie usługi. W efekcie często osoby porzucające swojego iPhone'a tego nie robiły. Szczególnie ciekawy był przypadek Liz DeStasio z września ubiegłego roku. Liz przeprowadziła się do innego stanu i zmieniła numer telefonu. Sama nigdy nie miała iPhone'a, ale mimo tego nie dostawała SMS-ów od używających iMessage osób, w tym od jej rodziców. Pech chciał, że poprzedni właściciel tego numeru nie dezaktywował iMessage na swoim urządzeniu, zanim przestał z niego korzystać. Pomoc Apple'a poleciła jej… zaczekać 30 dni, aż konto zostanie wyłączone na serwerach.

Bardzo podobny przypadek spotkał Adrienne Moore, która to postanowiła walczyć z firmą Apple. Pozew zbiorowy został złożony w ubiegłym tygodniu w sądzie w San Jose.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.