Bing nadal mało popularny, Microsoft nie ma pomysłu na jego promocję

Bing nadal mało popularny, Microsoft nie ma pomysłu na jego promocję

11.08.2011 15:02, aktualizacja: 11.08.2011 15:15

Z Binga w lipcu korzystało 14,4% Amerykanów. To niemal tyle samo, co w poprzednich miesiącach. Microsoft zaś nadal nie ma pomysłu na promocję swojej wyszukiwarki.

Według statystyk comScore, Bing „zdobył” 14,4% rynku w lipcu. Celowo bierzemy słowo zdobył w cudzysłów - raczej mowa jest o nerwowym utrzymywaniu się na powierzchni, niż walce o nowych klientów. Chociaż Bing skierowany jest przede wszystkim dla Amerykanów, wyszukiwarka nie może jak dotąd pokonać na tym rynku ani Google (65,1% w lipcu), ani nawet Yahoo! Tego ostatniego popularność wzrosła nieznacznie w minionym miesiącu do 16,1% (w czerwcu - 15,9%). Microsoft najwyraźniej nie bardzo wie, co zrobić ze swoim produktem. No, chyba że celem działu internetowego jest ustawiczne przynoszenie strat firmie z Redmond.

W najbliższym czasie wyszukiwarka Microsoftu najprawdopodobniej nie zwiększy znacznie swojej popularności wśród internautów. Jak informował na początku miesiąca prezes działu usług internetowych, Qi Li, twórca Binga nastawiony jest na długotrwałą i trudną walkę o pozycję na rynku. Patrząc na statystyki, jest to jakiś pomysł. W ciągu 2010 roku popularność Binga wzrosła w Stanach Zjednoczonych o 29%. W tym samym czasie jednak sam rynek wyszukiwarek zwiększył się o 12%, zaś Google i Yahoo! nie zmienili znacząco swojej pozycji wśród internautów. Steve Ballmer nazwał Binga nasionem wzrastającym na poletku wyszukiwarek. To dobre porównanie, przy czym wszystko wskazuje na to, że dużo czasu jeszcze minie, nim z nasiona wyrośnie roślina.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)