Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Skanery antywirusowe
skaner av

Czy klienty e-mail są jeszcze potrzebne?

22.06.2011, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: Programy pod lupą
Różnice między webowymi a tradycyjnymi klientami poczty e-mail widoczne są gołym okiem. Praca w trybie offline, możliwość przechowywania poczty w pamięci komputera czy obsługa wielu kont pocztowych - to niektóre z zalet programów do obsługi e-maili. Problem w tym, że coraz częściej to właśnie webowe aplikacje oferują więcej ciekawych funkcji i udogodnień. Czy tradycyjne klienty poczty e-mail są jeszcze dzisiaj potrzebne? Spróbujmy przyjrzeć się kilku ciekawym rozwiązaniom. Części z nich nie znajdziemy w klientach poczty dostępnych za pośrednictwem przeglądarki internetowej.

Wybraliśmy pięć programów, które mogą z powodzeniem stanowić alternatywę dla webowych klientów e-mail. Jak łatwo zauważyć, nie są to najpopularniejsze rozwiązania w rodzaju Outlooka czy Thunderbirda. Staraliśmy się raczej zaprezentować mniej znane, acz oferujące ciekawe funkcje aplikacje.

Poczta jak marzenie, czyli DreamMail

Na początek przyjrzyjmy się aplikacji DreamMail obsługującej liczne protokoły (niestety, nie IMAP), pocztę Gmail i Yahoo! a także posiadającej funkcje antyspamowe czy podgląd wiadomości online za pomocą Webmaila. DreamMail oferuje jednak kilka ciekawych rozwiązań, na które nieczęsto natkniemy się w webowych klientach poczty. Jednym z przykładów jest odczytywanie kanałów RSS z poziomu aplikacji. Podobna funkcja jest co prawda dostępna opcjonalnie w Gmailu, jednak poza tym nieczęsto pojawia się w webowych aplikacjach. Dzięki wyświetlaniu RSS w formie poczty możemy w szybki i prosty sposób zapoznać się z najważniejszymi wiadomościami.

DreamMail - widok ogólny
DreamMail - widok ogólny
DreamMail - tworzenie konta
DreamMail - tworzenie konta

Ciekawą funkcją są również szablony wiadomości. Nie chodzi tutaj o automatyczne odpowiedzi, jakie często oferują programy do obsługi poczty, ale wirtualne papaterie, które wzbogacą nasz przekaz. Oprócz gotowych schematów, DreamMail oferuje również ich edycję, a także import i eksport. Do stworzonych przez siebie motywów możemy dodawać automatyczne odpowiedzi, a także multimedia. Oprócz tego możemy zarządzać podpisami, dodając je do domyślnego szablonu lub bezpośrednio do wysyłanej wiadomości. Kolejna ciekawa funkcja to „żółte karteczki”, czyli krótkie notatki, które możemy zapisać bezpośrednio na pulpicie. Warto odnotować fakt, że aplikacja dostępna jest w języku polskim.

Najciekawsze funkcje
  • obsługa kanałów RSS
  • szablony wiadomości
  • zarządzanie podpisami
  • „żółte karteczki”

Wszystko pod ręką, czyli eM Client

Dobrze jest, kiedy klient poczty oprócz podstawowych funkcji oferuje także inne, przydatne w pracy narzędzia — na przykład kalendarz albo dostęp do książki adresowej. Takim rozwiązaniem może być eM Client. Program oprócz obsługi standardowych protokołów pocztowych oferuje również szyfrowanie połączeń SSL czy ustawianie reguł i filtrów dla otrzymywanej poczty. Ciekawym rozwiązaniem jest rozszerzenie funkcji programu o podręczny kalendarz, w którym możemy notować wydarzenia otrzymane e-mailem. Oczywiście to żadna rewolucja. Użytkownicy Gmaila czy Yahoo! Mail również mają zaoferowany dostęp do kalendarza. W przypadku eM Clienta jest on jednak częścią aplikacji, nie zaś zewnętrznym narzędziem.

eM Client - widok ogólny
eM Client - widok ogólny
eM Client - tworzenie e-maila
eM Client - tworzenie e-maila

Kolejne ciekawe rozwiązanie to lista zadań, dzięki której możemy zapisać najważniejsze spotkania, umówione imprezy czy listę zakupów. eM Client umożliwia również synchronizację ustawień ze smartfonem (iOS i Android). Kolejne przydatne funkcje to obsługa komunikatorów takich jak ICQ, MSN, Facebook chat czy AOL, możliwość importu ustawień z Gmaila albo Outlooka. Użytkownicy, którzy zapragną dodatkowych rozwiązań, mogą zainstalować sobie widżety znacznie rozszerzające funkcje programu. Wśród nich znajdują się na przykład RSS Widget czy narzędzie umożliwiające integrację ze Skype. Z kolei dzięki integracji z Google Translate możemy w prosty sposób tłumaczyć wysyłane i otrzymywane wiadomości e-mail. Niestety eM Client nie przemówi do nas w naszym rodzimym języku, co jest jego główną wadą.

Najciekawsze funkcje
  • kalendarz i książka adresowa
  • lista zadań
  • synchronizacja ustawień ze smartfonem
  • widżety

Przenośny klient poczty, czyli i.Scribe

Jeżeli dosyć mamy rozbudowanych klientów e-mail oferujących niezliczone i często w ogóle niepotrzebne funkcje, warto zwrócić się ku czemuś prostszemu. Dobrym wyborem może być i.Scribe, polskojęzyczny program cechujący się niewielkimi rozmiarami, minimalistycznym interfejsem i szybkością działania. Co więcej, aplikację możemy wszędzie zabrać ze sobą, bowiem nie wymaga ona instalacji. i.Scribe może być przenoszony na dowolnym nośniku, na przykład takim jak pendrive. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musimy rozstawać się z naszą pocztą podczas podróży — w pewnym sensie łączymy zalety tradycyjnego programu pocztowego z aplikacją w chmurze. Program uruchamia się szybko, zajmuje niewiele pamięci i dostępny jest dla popularnych platform (Windows, Linux i Mac OS X).

i.Scribe - kalendarz
i.Scribe - kalendarz
i.Scribe - tworzenie e-maila
i.Scribe - tworzenie e-maila

Dużą zaletą programu jest możliwość jego rozbudowy. Za pomocą dodatków dodamy niezbędne opcje jak chociażby automatyczne pakowanie e-maili do formatu ZIP. Możemy dodawać słowniki, sprawdzanie pisowni, szyfrowanie wiadomości czy współpracę z popularnymi przeglądarkami internetowymi. Ważną funkcją dostępną w ramach i.Scribe jest możliwość eksportu danych - nie tylko kontaktów, ale również na przykład kalendarza. Program obsługuje takie formaty jak MBOX, EML, vCard, vCal/iCal a także CSV. Niestety, program ma też swoje ograniczenia. Wersja bezpłatna pozwala na skonfigurowanie tylko jednej skrzynki e-mail oraz nie oferuje obsługi grup dyskusyjnych.

Najciekawsze funkcje
  • minimalistyczny interfejs
  • uruchamianie z USB
  • liczne dodatki
  • eksport danych

Zarządzanie załącznikami, czyli Postbox

Wprawdzie Postbox jest dostępny w wersji płatnej (i jako 30-dniowy trial), to jednak jego twórca udostępnił także wersję darmową - Postbox Express. Zacznijmy może od najciekawszej funkcji, jaką oferuje aplikacja. Jest nią możliwość tworzenia bibliotek zawierających załączniki do e-maili. Oznacza to tyle, że nie musimy przeszukiwać wśród zapisanych wiadomości, aby odnaleźć interesujący nas dokument czy zdjęcia. Są one automatycznie katalogowane w osobnej bibliotece, co znacznie ułatwia nawigację. Wyszukiwanie jest jednym z ważniejszych punktów w Postboksie. Autorzy programu postawili na szybkie i dokładne odnajdywanie wiadomości, dlatego też oprócz standardowego okienka wyszukiwania możemy skorzystać z zaawansowanych opcji. Dostępne są również różne opcje układu wiadomości - widok konwersacji, tematów czy sortowanie według daty.

PostBox - widok ogólny
PostBox - widok ogólny
PostBox - widok ogólny (Mac OS X)
PostBox - widok ogólny (Mac OS X)

Od wersji 2.0 wprowadzono obsługę grup, dzięki czemu w osobnych katalogach możemy przechowywać wiadomości z różnych kont. Oczywiście, podobnie jak większość współczesnych klientów poczty e-mail, również Postbox oferuje użytkownikom integrację z usługami społecznościowymi. Wśród nich możemy wysyłać wiadomości do Twittera czy zmieniać status na Facebooku. Osoby, które chciałyby rozszerzyć możliwości programu, mogą skorzystać z licznych dodatków. Niestety nie wszystkie funkcje dostępne w pełnej wersji Postboksa występują w darmowym Postboksie Express. Nie skorzystamy na przykład z wyszukiwania obrazków w bibliotece załączników ani z szybkich odpowiedzi. Pełna lista różnic między obiema wersjami programu dostępne są na stronach producenta.

Najciekawsze funkcje
  • biblioteki załączników
  • zaawansowane wyszukiwanie
  • integracja z usługami społecznościowymi

Stawiamy na konfigurację, czyli TheBat!

Wielu użytkowników ceni sobie nie te programy, które oferują ciekawe rozwiązania, ale takie, gdzie sami możemy wybierać interesujące nas funkcje. Takim osobom do gustu powinien przypaść TheBat! - klient poczty e-mail przeznaczony do zaawansowanej pracy. Aplikacja w swojej podstawowej formie świetnie może być wykorzystywana przez początkujących użytkowników, jednak mnogość ustawień i opcji konfiguracyjnych powinny zadowolić nawet największych malkontentów.

TheBat! - tworzenie e-maila
TheBat! - tworzenie e-maila
TheBat! - ustawienia konta
TheBat! - ustawienia konta

W TheBat! możemy skorzystać z licznych dodatków, także w polskiej wersji językowej, takich jak na przykład wtyczka antyspamowa czy obsługa Google Desktop. Dostępne są rozszerzenia wprowadzające możliwość korzystania z kanałów RSS, zapisywania konfiguracji kont, a nawet uruchamianie makropoleceń pisanych w Pythonie. TheBat! pozwala również na wyszukiwanie załączników do e-maili, korzystanie z grup dyskusyjnych czy modyfikowanie interfejsu programu. Użytkownik może zmieniać skróty klawiszowe, jak również paski narzędziowe i paski menu. Przesyłane wiadomości mogą być szyfrowane. Dla aplikacji dostępny jest Podręcznik użytkownika programu TheBat! stworzony przez polską społeczność fanów aplikacji. Od niedawna twórca programu pracuje również nad rozwiązaniami dla urządzeń mobilnych, toteż niedługo zapewne będziemy mogli skorzystać z TheBat! w smartfonach.

Najciekawsze funkcje
  • możliwość konfiguracji programu
  • liczne dodatki
  • wyszukiwanie załączników
  • szyfrowanie poczty

Który klient lepszy?

Dawno już minęły czasy, kiedy najczęściej używanymi klientami poczty był Outlook i Thunderbird. Dzisiaj użytkownicy mają dostęp do szerokiej gamy programów, ale też coraz częściej ograniczają się do odbierania e-maili z webowej skrzynki pocztowej. Liczy się wygoda i łatwość dostępu. Wciąż jednak widoczna jest różnica w palecie opcji oferowanych przez tradycyjne klienty i stosunkowo małą liczbą (choć ciągle wzrastającą) funkcji w ramach aplikacji webowych. W przyszłości zapewne różnice te będą jeszcze mniejsze, a jeśli rację ma Google - wkrótce będziemy korzystać jedynie z rozwiązań w chmurze obliczeniowej.

Zapraszamy do dzielenia się swoimi opiniami w komentarzach. Zaproponowaliśmy tylko kilka programów spośród naprawdę wielu interesujących aplikacji. Zapewne czytelnicy bez problemu będą w stanie podpowiedzieć również inne, ciekawe rozwiązania. Zachęcamy też do próby odpowiedzi na pytanie, która forma korzystania z poczty jest lepsza? Tradycyjny program desktopowy, czy dostęp do e-maili z poziomu przeglądarki internetowej?

Komentarze (91)  

r   e   k   l   a   m   a
AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piotrulek | 22.06.2011 10:11#1

ja powiem tak. Nie korzystam z klienta e-mail. mam ustawioną przeglądarke chrome, jak przyjdzie mail wyświetla się powiadomienie, nawet można włączyć coś takiego jak poczta offline w gmailu więc klient jest mi nie potrzebny :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Vifon | 22.06.2011 10:15#2

Ja używam mutta gdy jestem na wyjątkowo słabym łączu i webowy Gmail nie wchodzi w rachubę, gdy muszę coś zaszyfrować lub podpisać (PGP), lub gdy po prostu muszę coś wysłać bez używania interface'u graficznego (chociaż Gmail działa całkiem całkiem pod elinksem).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
saviano | 22.06.2011 10:18#3

a gdzie outlook, thunderbird, live mail? Do bani te Wasze porównanie :-P

Avatar
kthulu (niezalogowany) | 22.06.2011 10:18#4

Są, nie wyobrażam sobie obsługi poczty bez klienta. Oczywiście korzystam też z webowych, ale do szybkiej pracy tylko dedykowany (obecnie TB).

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 22.06.2011 10:20#5

Do skrzynek innych niż gmail używam Thunderbirda.

Avatar
itakumre (niezalogowany) | 22.06.2011 10:23#6

A moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest wbudowany klient poczty w Operze. Sprawdza się on naprawdę świetnie - może nie ma on jakiś zaawansowanych funkcji ale do pisania/wysyłania/odbierania poczty(a do tego chyba właśnie służą konta e-mailowe) nadaje się idealnie. Obsługuje oczywiście również protokół IMAP.
Jest to jedna z najważniejszych funkcji Opery, która trzyma mnie przy tej przeglądarce od lat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gandhi | 22.06.2011 10:24#7

Webowa skrzynka jest dobra jak się ma tylko jedno konto e-mail, ale w przypadku np. 5 kont e-mail sprawdzanie każdego oddzielnie byłoby dość uciążliwe. Ja mam Thunderbirda i jednym kliknięciem sprawdzam pocztę na wszystkich kontach, później zminimalizuję program, a jak przyjdzie nowy e-mail to od razu dostaję powiadomienie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
qasx | 22.06.2011 10:26#8

@saviano
nie tak ostro, bo się Redakcja poryczy.

Używam Live Mail i klienta Operowego, ale pocztę i tak zbieram i filtruję w samym Gmailu. Takie aplikacje są potrzebne, tylko szkoda, że te webowe (właściwie ta jedna konkretna webowa) przebija wszystkie. Porównanie dobre, bo dowiedziałem się o kilku funkcjach, które mogą być użyteczne, a nie są szeroko znane.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LonngerM | 22.06.2011 10:32#9

Osobiście uważam, że klient poczty nadal ma i powinien istnieć, a czemu?

Nie tak dawno chociażby Gmail miał problem i parę tysięcy użytkowników straciło swoją pocztę - a tak to jest kopia na PC.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Banan | 22.06.2011 10:35#10

Ja mam pocztę w gg. Jak przyjdzie mi wiadomość na skrzynkę to wyświetla mi powiadomienie gadu-gadu, które mam zawsze włączone więc po co mi klijent. Poza tym mam prosty aders więc jestem do niej przywiązany. Żeby jakiś bot do wysyłania spamu na skrzynkę tego nie wyłapał więc napisze, że mam (mój login na dobreprogramy)@gg.pl =)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Banan | 22.06.2011 10:36#11

*klient

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Subversive | 22.06.2011 10:36#12

@Gandhi
"Webowa skrzynka jest dobra jak się ma tylko jedno konto e-mail, ale w przypadku np. 5 kont e-mail sprawdzanie każdego oddzielnie byłoby dość uciążliwe."

Dokładnie. Poza tym wolę przechowywać korespondencję na twardzielu i mieć do niej dostęp od ręki. Bywa, że dostęp do sieci jest niemożliwy lub serwis pocztowy jest niedostępny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
qasx | 22.06.2011 10:40#13

@Subversive
mam 7 skrzynek. wszystkie odbieram przez Gmail

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MenageR | 22.06.2011 10:42#14

Korzystam z klientów pocztowych już kilkanaście lat. Mam kilka konto pocztowych i nie wyobrażam sobie, abym miał się logować na każdej witrynie do każdego konta. Jest to mniej wygodne i wolniejsze. Odpalam sobie przeglądarkę z klientem pocztowym i mam już e-maile na dysku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 22.06.2011 10:46#15

Tak, klienty e-mail są jeszcze potrzebne i będą długo potrzebne tym, którzy poczty nie traktują tylko rozrywkowo ale używają jej w pracy zawodowej. Każdy kto musi udowadniać klientowi lub koledze z pracy, że wszystko zostało wykonane tak jak zażyczył sobie tego w mailu sprzed 2 lat, wie o co chodzi. Jeśli Gmail, WP, Onet itd. spotka atak i utrata danych co usłyszymy? "Przepraszamy, dołożymy wszelkich starań aby podobna sytuacja nie miała miejsca w przyszłości. A tak mam swoją pocztę na dysku w "Poczta usługi Windows Live" i backup na dysku zewnętrznym, obejmującą 3 ostatni lata, czyli około 12GB danych.

Avatar
kaszub z kociewia (niezalogowany) | 22.06.2011 10:47#16

a Evolution ??? To nie łaska opisać

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
scripter1 | 22.06.2011 10:49#17

Ja zdecydowanie wolę korzystać z klienta poczty.

W regulaminach skrzynek pocztowych zawsze są wpisy typu: "klient jest zobowiązany do wykonywania kopi bezpieczeństwa wiadomości, usługodawca nie bierze odpowiedzialności za utratę wiadomości przechowywanych na serwerze", gdy trzymam moje maile lokalnie to mam pewność że są bezpieczne i zawsze dostępne.

Interfejs webowy przydaje się gdy potrzebujemy skorzystać ze swojej skrzynki na nieswoim kompie ale co gdy potrzebujemy się pilnie dostać do wiadomości przechowywanej na serwerze a z jakiegoś powodu nie mamy dostępu do neta?
Znajomy kiedyś trzymał dane konfiguracji dostępu do neta na serwerze mail aż zdarzyło się że tak sobie nagrzebał w systemie że stracił dostęp do neta i nie pamiętał poprawnej konfiguracji - musiał u mnie wyciągnąć te dane ze swojej poczty...

Avatar
Jak_wiatr (niezalogowany) | 22.06.2011 10:49#18

Pod mym Gentoo Linux niezawodnym okazuje się być syllphed-claws.
Zbieram weń maile oraz spam od 5 już lat :-)

Moim zdaniem tradycyjny program pozwala na szybszy dostęp i ułatwia zarządzanie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
etam | 22.06.2011 10:49#19

A ja od dłuższego czasu używam Evolution (https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Evolution_%28oprogramowanie%29). Do tego zainstalowany dodatek Evolution Tray (http://gnome.eu.org/evo/index.php/Evolution_Tray).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Subversive | 22.06.2011 10:52#20

@qasx

Korespondencję przechowujesz na HDD czy na serwerze gmail ? Znajomi używają tego rozwiązania i chwalą sobie jego wygodę. Ja jednak nie udostępniam w gmailu haseł do kont innych usługodawców. Niepodobało mi się gdy google zmuszało do integracji konta youtube z gmailem. Podobno dla mojego bezpieczeństwa...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 22.06.2011 10:54#21

Prywatnie korzystam tylko z jednego maila, więc klient poczty byłby zupełnie nie na miejscu :D Co innego, gdybym posiadał ich kilka, ale przy jednym nawet nie zawracam sobie głowy klientami. W pracy z kolei króluje Thunderbird.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 22.06.2011 11:02#22

Jak opisywane programy radzą sobie z wyszukiwaniem wg zawartości treści maili?

Avatar
dendrytus (niezalogowany) | 22.06.2011 11:03#23

Obsługa poczty przez przeglądarkę nazywa się teraz pocztą w chmurze? Świetnie, więc to nowatorskie rozwiązanie stosowałem jakieś 12 lat temu.

PS.
Chmura to najlepszy przykład jak można zrobić wodę z mózgu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Meszuge | 22.06.2011 11:04#24

„Jak łatwo zauważyć, nie są to najpopularniejsze rozwiązania w rodzaju Outlooka czy Thunderbirda” – nie wiem, jak się ma sprawa z Thunderbirdem, ale Outlook nigdy chyba nie był popularny, a tym bardzie najpopularniejszy. Poza tym to raczej program do zarządzania kontaktami, niż sam klient. Wydaje mi się, że latami najpopularniejszy był Outlook Express.

Aplikacje webowe – jak najbardziej: dla kogoś, kto ma jedno konto pocztowe i pięć listów na tydzień. Ja mam konta podstawowe trzy (i kolejne trzy uzupełniające) i odpowiadam na jakieś 10-30 e-maili dziennie. Korzystam z The Bat!

Avatar
Magness (niezalogowany) | 22.06.2011 11:06#25

Jak mozna korzystac z poczty bez klienta ? dla mnie to masakra a jeszcze jak ma sie wiecej niz jedno konto to juz poprostu nieporozumienie. Czy w telefone czy na kompie tylko i wylacznie klient poczty.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
qasx | 22.06.2011 11:07#26

@Subversive - tu i tu.
Za dużo komentuję, ale teraz mi się przypomniała jeszcze jedna niewyjaśniona sprawa: kilka miesięcy temu wysłałem wiadomość do wielu osób, z potwierdzeniem przeczytania. Dostałem z powrotem coś takiego: "To jest potwierdzenie dostarczenia wiadomości, która została wysłana na adres przykladowy@przyklad.pl. Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana." Ktoś się orientuje, jaki klient zwraca coś takiego?

Avatar
iSalt0 (niezalogowany) | 22.06.2011 11:11#27

Gdybym miał wybrać klienta e-mail do firmy (poufność!), postawiłbym na The Bat! z uwagi na wyjątkowo aktywny rozwój.

Do zastosowań domowych oczywiście wybieram Chmurę.

Avatar
danice (niezalogowany) | 22.06.2011 11:11#28

Ktoś przesadnie bujając w chmurach chyba zapomniał o pewnym mankamencie - prywatności i poufności informacji. Chciałbym zobaczyć zaufaną implementację infrastruktury opartej na kluczu publicznym w chmurowym wykonaniu... coś takiego rozśmiesza na samą myśl o tym! Jeżeli chcę wysłać zaszyfrowaną PGP/GnuPG informację, to proces szyfrowania kluczem prywatnym odbywa się na moim komputerze a pośrednik w przekazywaniu informacji (np. gmail) nie ma do takiego klucza ani odszyfrowanej treści wiadomości dostępu (czyli widzi tylko zaszyfrowaną wiadomość). Jeżeli chcielibyśmy przenieść to do chmury, to oznacza, że pośrednik w dostarczeniu wiadomości będzie znał jej jawną jak i zaszyfrowaną treść i choć może nam on obiecywać, że nikomu naszych jawnych wiadomości (oraz klucza prywatnego) nie udostępni, to w praktyce jest to wręcz pewne, że wcześniej czy później takie klucze będą udostępniane np. organom państwowym. Oczywiście mailowa chmura będzie jak najbardziej promowana - gdyby społeczeństwo miało większą świadomość konieczności dbania o własną prywatność zwyczajnie zaczęłoby znacznie częściej korzystać z OpenPGP i np. taka ustawa o retencji danych w UE byłaby martwa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Razi | 22.06.2011 11:14#29

Używałem za czasów modemu, kiedy było szkoda impulsów na pisanie i czytanie e-maili. Pisało się offline, łączyło, w ciągu jednego impulsu się wysyłały i pobierały, a potem się znów offline czytało.. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
molexor | 22.06.2011 11:16#30

wszystko na windowsa :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 22.06.2011 11:26#31

Klient poczty ma nadal rację bytu. Nawet jeśli ktoś, po gorącym hack- półroczu, nadal upiera się, że cudze serwery są bezpiecznym miejscem na nasze dane, to polecam i tak z poczty obsługiwanej webowo wyeksportować najważniejsze maile (.eml).
Warto mieć swoje maile na swoim dysku, choćby na wypadek bankructwa dostawcy. A i googlowi zdarzało się gubić conieco.

Na koniec świeży przypadek Distribute.IT: http://www.chip.pl/news/wydarzenia/prawo-i-polityka/2011/06/australia-zaatakowan...

Dla mnie to już jest "po chmurach".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 22.06.2011 11:27#32

Ja zawsze używałem TB, ale od 3 wersji przeglądarki wiadomości musiałem ręcznie przenosić do odpowiednich folderów typu spam itp. Po co mi taki klient?
Coś się zmieniło w tym temacie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 22.06.2011 11:29#33

Dream Mail?
Czy ktoś ma ochotę powierzyć swoje maile klientowi poczty produkcji chińskiej?

Avatar
R. (niezalogowany) | 22.06.2011 11:32#34

A ja po wielu latach używania TB do celów prywatnych (miałem go od wersji pre-1.0) porzuciłem go na rzecz Live Mail 2011 - o niebo lepiej wygląda i działa. Microsoft wykonał mega krok do przodu podczas gdy Mozilla strasznie zaspała. Do celów biznesowych to tylko pełnoprawny Outlook - nic innego nie działa tak szybko i tak dobrze się nie integruje z biznesowym ekosystemem (nawet kiedyś bardzo dobry Lotus Notes ...)

Avatar
dsfdsfkjsdkf (niezalogowany) | 22.06.2011 11:39#35

em client i dreammail nie obsluguja poprawnie polskich znakow co calkowicie dyskwalifikuje te programy jako odpowiednie do zarzadzania poczta.

Avatar
Stefan Niesiołowski (niezalogowany) | 22.06.2011 11:40#36

W przypadku kilkunastu kont e-mail , klient poczty jest niezastąpiony.

Z pozdrowieniami Stefan Niesiołowski kandydat na mohera PO

Avatar
dsfdsfsd (niezalogowany) | 22.06.2011 11:41#37

jesli ktos ma wlasny serwer pocztowy polecam sylpheed- byl nawet kiedys opisany na blogu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 22.06.2011 11:47#38

Ja po latach spędzonych na DracoOrganizerze, eMclient, ThunderBird, potem jeszcze krótkich próbach z kilkoma innymi też polecam Windows Live Mail.
Niestety, inne klienty są problematyczne. A to skaszanią kodowanie znaków. A to nie otworzą prawidłowo listu HTML, a to obrazka nie wyświetlą prawidłowo, a to z nową wersją jakimiś niestabilnostkami zaskoczą.
Jak ktoś nie ma cierpliwości, to Live Mail zawsze zadziała.
Polecam przeniesienie "Folderu magazynu" na partycję niesystemową i nie ma lepiej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 22.06.2011 12:00#39

To wszystko zależy oczywiście od użytku.
Jeśli poczta jest firmowa, to jednak nalepszym wyjściem jest posiadanie klienta poczty z miliona powodów.
Natomiast do użytku prywatnego jak najbardziej można korzystać z wersji online.


Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 22.06.2011 12:04#40

@Fanboj O
"... Live Mail zawsze zadziała.
Polecam przeniesienie "Folderu magazynu" na partycję niesystemową i nie ma lepiej."

O, widzę że ktoś idzie tą samą drogą co ja :) Dodatkowo ten katalog zaznaczyłem jako przeznaczony do backupu na dysku zewnętrznym.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwpolska | 22.06.2011 12:06#41

mutt FTW.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Siarczyslaw | 22.06.2011 12:15#42

Do wszystkich skrzynek tylko Thunderbird.

Avatar
slimark (niezalogowany) | 22.06.2011 12:16#43

A ja używam SeaMonkey z wbudowanym klientem poczty, o niebo
lepszym od tego z Opery. W obsłudze jest b.podobny do Tb.

Pozdrawiam

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 22.06.2011 12:26#44

Oczywiście, jak dla mnie bardzo potrzebny ponieważ maile zawsze mam na komputerze. Ostatnio gmail miał awarię i ktoś kto miał maile tylko na serwerze to je stracił. A skrzynka to zawsze skrzynka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JakubG | 22.06.2011 12:58#45

W pracy Thunderbird, w domu przy kilku kontach prywatnych - tak samo Thunderbird. Program nie zastąpiony ale niestety szkoda, że nie jest tak aktywnie rozwijany jak Firefox.

Avatar
Klaman123 (niezalogowany) | 22.06.2011 13:14#46

Program pocztowy to podstawa w mojej (i zapewne wielu innych) pracy. Awarie uniemozliwiajace dostep do sieci, wedle praw Murphy'ego trafiaja sie zawsze wtedy, kiedy bedziemy z sieci cos potrzebowac. Ilez to razy siadalem wieczorem do pracy, bez dostepu do sieci, korzystajac z wiadomosci i zalacznikow, sciagnietych w ciagu dnia przez Thunderbirda. Gdybym mial to tylko on-line, to w tym czasie moglbym siedziec i gapic sie w sufit, marnujac czas i pieniadze. Zastepowanie tak uzytecznego programu jakim jest mailer jakimis apliakcjami on-line jest robione na sile i nadaje sie dla ludzi, ktorzy do komputera siadaja raz na kilka dni, a z poczty korzystaja przez komorke (bez wbudowanego mailera) lub na nie swoich kompach.
Druga sprawa -- awarie systemow pocztowych, tez wcale nie sa takie rzadkie i do konca odwracalne. Slogany o 100% bezpieczenstwie, back-up'ach uniemozliwiajacych utrate danych, etc., mozna sobie miedzy bajki wlozyc. Poczta na komputerze, regularne archiwum na innym nosniku, zabezpiecza korespondencje w znacznie wiekszym stopniu niz same zabezpieczenia takiego GMail'a czy Home'a.


@saviano: "a gdzie outlook, thunderbird, live mail? Do bani te Wasze porównanie :-P"
Po pierwsze nie "te", tylko "to". Po drugie -- czytać nie nauczyli? Wyraznie jest napisane: "[...] gdzie opisujemy kilka mniej i bardziej znanych programów pocztowych, alternatywnych dla najpopularniejszego Outlooka czy Thunderbirda."
Jesli nadal nie zrozumiales, to kluczowe sa tutaj slowa "alternatywnych dla...". :P


@Banan: "Ja mam pocztę w gg. Jak przyjdzie mi wiadomość na skrzynkę to wyświetla mi powiadomienie gadu-gadu, które mam zawsze włączone więc po co mi klijent."
Po pierwsze, to "klient", a nie "klijent". Nie dziwie Ci sie, ze klient pocztowy nie jest Ci potrzebny. Wystarczajaco dobrze sie przedstawiles: "non-stop wlaczone GG", "po co mi klijent" -- wyjasnia wszystko. ;)


@Meszuge: "[...]nie wiem, jak się ma sprawa z Thunderbirdem, ale Outlook nigdy chyba nie był popularny, a tym bardzie najpopularniejszy. Poza tym to raczej program do zarządzania kontaktami, niż sam klient."
Outlook to generalnie PIM (personal information manager), niemniej jednak fakt, iz umozliwia inne dzialania, nie znaczy, ze nie jest klientem e-mail. Jest jak najbardziej rozbudowanym klientem e-mail. Popularnosci pewnych rozwiazan nie mierzy sie jedynie na podstawie jednej grupy uzytkownikow. To, ze uzytkownicy domowi, tudziez ludzie, ktorzy z poczty korzystali(ja) raz w tygodniu, na pewno nie uzywali MS Outlooka. Jednakze dla wiekszosci uzytkownikow korporacyjnych, bylo to (i jest nadal), podstawowe narzedzie pracy.


@Chillout: "Ja zawsze używałem TB, ale od 3 wersji przeglądarki wiadomości musiałem ręcznie przenosić do odpowiednich folderów typu spam itp. Po co mi taki klient? Coś się zmieniło w tym temacie?"
Nigdy nie mialem takich problemow. TB aktualizowany na biezaco. Podejrzewam, ze Twoj problem lezy gdzies pomiedzy monitorem a oparciem krzesla...



I jeszcze przy okazji. Zna ktos zna program pocztowy z obsluga wielu kont (POP3, IMAP), RSSow, grup newsowych, i co rowniez wazne: wbudowanym kalendarzem synchroznizujacym sie z GoogleCal? Nadmienie, ze chodzi mi rzecz jasna o cos innego niz ThunderBird, bo tego uzywam -- niemniej chetnie sprawdzilbym jakas alternatywe.

Avatar
Ircyk (niezalogowany) | 22.06.2011 13:35#47

Kilkanaście kont pocztowych powiadomienia z wszystkich na telefon.
Odbieram większość na telefonie (długo w pracy).
Jednak zarówno poczta z pakietu Office jak i OnLine jest czymś koniecznym i wynika z opisywanych tutaj zalet i wad.
Powiem ogólnie poczta typu Push i odbiór zawsze i wszędzie to coś co cenie najbardziej.
Wielkie załączniki wolę z PC, kolejka i sobie "leci".
Przerywam kiedy chcę i następne "odpalenie" komputera poczta wysyłana (odbierana) jest dalej.

Avatar
zyx (niezalogowany) | 22.06.2011 14:31#48

@Klaman123
Nic dodać, nic ująć. Popieram w 100%. Tak na marginesie - podziwiam, że chciało Ci się tyle pisać. Większość ludzi i tak nie ma pojęcia, że e-mail to dla wielu narzędzie pracy, a nie zabawy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
duch.4.pl | 22.06.2011 14:41#49

To chyba artykuł sponsorowany skoro nie podano Thunderbirda, aktualnie najbardziej komfortowego darmowego klienta poczty.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Venydar | 22.06.2011 14:54#50

Dwa konta - Hotmail i Gmail. Przekazywanie poczty Hotmail -> Gmail = wygoda i użyteczność. Mi oddzielny klient pocztowy jest zbędny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
C-dur | 22.06.2011 14:57#51

Oczywiście, że tego typu programy są potrzebne. Dla osób które:

- posiadają kilka kont i chcą aby pozostały one całkowicie niezależne od siebie
- posiadają konta we własnych domenach bez rozbudowanych webmaili
- używają maila w biznesie

Jeśli chodzi o dostęp do skrzynki przez przeglądarkę, to najlepsze rozwiązanie posiada poczta serwisu o2. Praca w zakładkach, przełączanie widoków jednym kliknięciem, aliasy... Dużo przyjemniej się tego używa niż tego "jednego" webmaila, który tak często jest tu przywoływany.

W zestawieniu brakuje kilku programów: SeaMonkey, Opera, Claws Mail, Sylpheed, Koma-Mail, Evolution, KMail. Szkoda.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Vanshei | 22.06.2011 15:05#52

@duch.4.pl czytaj dokładnie...
"[...] gdzie opisujemy kilka mniej i bardziej znanych programów pocztowych, alternatywnych dla najpopularniejszego Outlooka czy Thunderbirda."

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
miisoo | 22.06.2011 15:50#53

Jeśli wszystko trzyma się w "chmurze" to nie ma się niczego. Serwery on-line tylko do backupu wiadomości.

Avatar
adek244 (niezalogowany) | 22.06.2011 17:31#54

klienci email powinno być a nie klienty :]

Avatar
syla. (niezalogowany) | 22.06.2011 18:39#55

@adek244
no nie masz, mój drogi, racji: http://so.pwn.pl/lista.php?co=klient

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saeros | 22.06.2011 19:22#56

No to widzę, że moje użytkowanie poczty to nieodosobniony przypadek ;)

W pracy rzeczywiście dedykowany klient jest niezastąpiony. Do przytoczonych już zalet, jak archiwizacja, dostęp niezależnie od bycia online / offline, ja dorzucę jeszcze takie sprawy jak:
- kopiowanie treści z kilku maili do jednego (bo każdy list w osobnym oknie programu)
- używając desktopowej aplikacji, gdy chcę dodać załączniki nie czekam aż się wszystkie załadują na serwer, tylko wrzucam dziesięć pdf-ów, pięciu adresatów, klikam "Wyślij" i wychodzę z biura. Podobnie z kolejką wielu różnych wiadomości do różnych odbiorców.
- terminarz, oflagowanie wiadomości z przypomnieniem - też dobra rzecz, przynajmniej program pamięta za mnie, na kiedy mam jakie zlecenie.

Jeśli to istotne, choćby statystycznie - do tych celów w pracy używam Outlooka 2010, wcześniej 2003.

Prywatnie zadowala mnie webowy Hotmail - działa szybko, posiada miłą opcję oczyszczania "Usuń wszystkie od..." [niezastąpione jeśli trzeba wywalić lawinę fejsbukowych powiadomień ;) ], na niego mam przekierowanie moich niszowych kont z neostrady i Orange.

Czasami używam sobie Windows Live Mail, ale jakoś długo na dysku miejsca nie grzeje, a inne programy raczej nie działają w protokole hotmaila, jedynie pop3/smtp - czy może ktoś z Was zna program, który obsługuje natywnie protokół http Windows Live ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Hilarion | 22.06.2011 20:13#57

Artykuł w zasadzie nie próbuje nawet odpowiadać na pytanie postawione w temacie, a trochę szkoda.
Mnie nie przekonuje obecny trend pchania wszystkiego "w chmurę".
W przypadku gdy posiadamy konta pocztowe u więcej niż jednego dostawcy, to w zasadzie jedynym sensownym rozwiązaniem jest używanie klienta pocztowego, chyba, że lubimy się dzielić hasłami do tychże kont z przynajmniej jednym z dostawców.
Klient pocztowy daje nam - jak pisali już inni - możliwość pracy off-line, dodatkowe funkcjonalności (związane z obsługą poczty, jak np. podpisy elektroniczne czy szyfrowanie asymetryczne, ale i inne, jak właśnie wsparcie dla zarządzania kontaktami, czy czasem) ale przede wszystkim również spójny interfejs dla wszystkich kont mailowych.
Problem pojawiał się, gdy przyszło nam regularnie pracować na więcej niż jednym komputerze. Na każdym z nich trzeba było osobno instalować i konfigurować klienta poczty. Odbieranie poczty przez POP3 oznaczało albo rozrzucenie maili między komputerami (jeśli decydowaliśmy się na usuwanie maili z serwera po pobraniu) lub bałagan organizacyjny (maile przeczytane i posortowane na jednym komputerze, trzeba było ponownie przeglądać i sortować na drugim).
Obecnie skala tych problemów maleje. Instalacja programów pocztowych i ich konfiguracja jest coraz łatwiejsza, tak jak i przenoszenie konfiguracji między komputerami. Przy rosnącej popularności protokołu IMAP maleje też problem z wielokrotnym czytaniem i porządkowaniem wiadomości. Dzieje się to powoli, ale kolejni więksi dostawcy poczty przekonują się do tego, by udostępniać protokół IMAP (mamy tu oczywiście GMail, a więc i Gazeta.pl, ale też Onet, czy testowo również o2). Dzieje się tak chyba przede wszystkim za sprawą upowszechniania się urządzeń mobilnych, dla których właśnie IMAP jest preferowanym sposobem dostępu do poczty. Myślę jednak, że również sami dostawcy widzą pewne korzyści wynikające z użycia tego protokołu. Do dzisiaj głównym "przeciw" temu protokołowi było to, że generował więcej ruchu w sieci niż POP3. Obecnie, gdy promuje się dostęp do poczty przez WWW, argument ten przestaje mieć sens - interfejs WWW na pewno wymaga przesyłu większej ilości danych niż IMAP. Dzięki zastępowaniu protokołu POP3 przez IMAP użytkownicy w końcu zaczynają też usuwać prehistoryczną pocztę ze swoich kont, o której nagromadzeniu nie mieli pojęcia. To na pewno szansa na zaoszczędzenie przestrzeni dyskowej dostawców.
Przy porównywaniu obsługi poczty za pomocą klienta pocztowego do obsługi przez WWW należy wziąć pod uwagę jeszcze jedną kwestię, istotną przede wszystkim dla pracy "w terenie", a mianowicie bezpieczeństwo komunikacji. Obecnie każdy większy dostawca poczty obsługuje szyfrowaną wersję protokołów SMTP, POP3 i IMAP (jeśli w ogóle obsługuje IMAP oczywiście). Nie każdy jednak oferuje web-maila z szyfrowaniem (https) całej komunikacji. Często szyfrowanie web-maila dotyczy wyłącznie autoryzacji użytkownika, a i to upowszechniło się dopiero niedawno (w niektórych przypadkach do dziś pozostaje wyłącznie opcją).

Rozpisałem się troszkę, a miał być tylko komentarz odnośnie tytułu artykułu...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kidler | 22.06.2011 21:42#58

Mnie osobiście klient poczty jest zbędny. Mam usługę google apps czyli jednym słowem mam gmaila i 6 adresów podpiętych do jednego konta. Ściągnięcie prawie 10 tys. emaili przez program pocztowy byłoby nie lada wyczynem gdyż dużo emaili jest z załącznikami. Kolejnym powodem jest to że z każdego komputera na świecie będę mieć pocztę taka samą po wejściu na gmail.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 22.06.2011 21:53#59

@Saeros - "czy może ktoś z Was zna program, który obsługuje natywnie protokół http Windows Live" - znając politykę producenta programu, protokół znany jest tylko im - chyba Cię to nie dziwi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saeros | 22.06.2011 22:02#60

@command-dos - absolutnie :D Taki mały przebłysk nadziei miałem ;) Przeżyłbym nawet i z pop3, ba, nawet właśnie zainstalowałem Thunderbirda. Problem w tym, że Microsoft stwierdził, że "login allowed only once for 15 minutes" :P

Avatar
socialkaosXXXxx (niezalogowany) | 23.06.2011 2:29#61

No szkoda, że nie ma prawie nic w temacie : )

Jakiś rok temu przestałem używać desktopowych klientów
Office'a i poczty. Największy plus? Wygoda. WebApp zaciąga maile ze wszystkich kont, mam do dyspozycji narzędzia do pracy grupowej i przestrzeń dyskową. Nie muszę instalować klientów, exportować, importować - nic. Wbijam hasło i jestem gotowy do pracy. Reinstaluje telefon, minuta i mam zaciągnięte kontakty, maile czekają. Minusy? Jeden ogromny. Aplikacji w przeglądarkach zawsze mulą. Zawsze coś myślą, ściągają, pobierają... A klient? Zaciąga raz i można modem wyrzucić.
Prędkość zdecydowanie przemawia za klientami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 23.06.2011 9:01#62

@kidler
Jeśłi to poczta firmowa, to niestety, ale powinna być dostępna w trybie offline - czyli jakiś klient na komputerze zainstalowany.
A to, że jest tysiące wiadomości na poczcie i chcesz na raz odbierać, kiedy nigdy tego nie robiłeś, to już w takim razie źle rozplanowany plan działania firmy.



Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 23.06.2011 11:16#63

@Saeros
[[[@command-dos - absolutnie :D ]]]

Przecież on nie zna odpowiedzi na Twoje pytanie, więc z czego się cieszysz?

Avatar
aki ross (niezalogowany) | 23.06.2011 13:49#64

saviano, przeczytałeś w ogóle ten artykuł?

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 23.06.2011 15:34#65

itakumre (niezalogowany) | 22.06.2011 10:23
> A moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest wbudowany
> klient poczty w Operze
Wydaje się być niedoceniany, mimo, że producent go nie zaniedbuje -> http://goo.gl/ngTIh

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saeros | 23.06.2011 18:38#66

@SSEE
To była reakcja na pytanie command-dos, czy dziwi mnie trzymanie w tajemnicy specyfikacji protokołu Hotmaila. To był raczej uśmieszek sarkazmu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zboj87 | 23.06.2011 18:39#67

Tytuł artykułu nijak się ma do jego treści. Jeżeli miałoby to być przedstawienie możliwości, jakie ma użytkownik, powinno być w nim więcej aplikacji.

Osobiście korzystam z klienta Opery, ale chociaż Thunderbird można było wymienić.

Avatar
misiek9a (niezalogowany) | 23.06.2011 21:37#68

nie mówi się klienty tylko klienci. Klient w liczbie mnogiej to klienci

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ajsluk | 24.06.2011 7:00#69

Nie wyobrażam sobie pracy bez klienta e-mail - sam używam Thunderbird-a - ale to nie jest najważniejsze, ale to, iż ignorancja i brak wiedzy niektórych użytkowników jest ogromny! Jak można profesjonalnie pracować z pocztą online? To śmieszne...

Avatar
macislaw (niezalogowany) | 24.06.2011 10:08#70

Ja korzystam z Outlook expres. W przeglądarce nie. Kiedyś korzystałem z klienta w Operze.

Avatar
M. G. (niezalogowany) | 24.06.2011 11:20#71

Moim zdaniem forma "klienci" mimo wszystko wydaje się poprawniejsza niż "klienty". Ja osobiście też nie korzystam z takich programów, gdyż zgodnie z obiegową opinią są jak dziura w murze i potrafią pobrać pocztę z wirusem, którego potem trudno jest się pozbyć. Natomiast przeglądarki podczas przeglądania poczty z załącznikami nie pobierają ich same bez wiedzy i zgody użytkownika na dysk.

Avatar
asdf331 (niezalogowany) | 24.06.2011 21:28#72

jak najbardziej są potrzebne !! a co, może mamy się komunikować za pomocą 'fejsa' (rzyg) albo eNKa (bełt)...a może GuGu (heft combobreaker)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
autumnlover | 25.06.2011 0:20#73

Po co "chmura" skoro jest Thunderbird i LibreOffice? W pełni zgadzam się z RMS w tej kwestii - po co mam "onym" oddawać dobrowolnie moje pliki na których pracuję, a których nawet nie miałem zamiaru przesłać przez Sieć? (np. pliki edytora tekstów)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 25.06.2011 9:08#74

"Natomiast przeglądarki podczas przeglądania poczty z załącznikami nie pobierają ich same bez wiedzy i zgody użytkownika na dysk."
@M. G.
Myślisz, że przeglądarka internetowa ma swój cache gdzieś na serwerze pocztowym? :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
C-dur | 25.06.2011 14:12#75

@Fanboj O

Żadna przeglądarka przy korzystaniu z webmaila nie zapisuje automatycznie załączników na dysku komputera. Klient pocztowy ściąga wiadomość z załącznikiem i ten od automatycznie ląduje na dysku. Przecież wiadomo o co chodzi, więc po co szukasz dziury w całym?

Ale i tak przecież czasy kiedy programy pocztowe automatycznie uruchamiały pliki wykonywalne znajdujące się w załącznikach już dawno minęły. Obecnie żaden klient tego nie robi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ThEnemy | 26.06.2011 1:48#76

Ja osobiście od dłuższego czasu korzystam z obsługi webowej poczty. Kiedyś korzystałem z Thunderbirda i nie powiem, wygodny był i przyjemnie się korzystało... Do czasu aż pewnego dnia się posypał i nie wiadomo czemu pokasował mi wszystkie maile zachowane na dysku... Od tamtego czasu nie ufam Thunderbirdowi, a i nie ciągnie mnie do innych klientów...
Zresztą obsługa skrzynek webowych jest wygodniejsza niż przypuszczałem i chyba pozostanę przy takim sposobie obsługi konta e-mail.

Avatar
majster79 (niezalogowany) | 26.06.2011 10:50#77

Ja używam na co dzień 11stu kont e-mail i bez klienta na komputerze nie wyobrażam sobie ogarnięcia tego. Obecnie The bat.

Avatar
bboc (niezalogowany) | 27.06.2011 12:54#78

5 kont pocztowych,
wysyłanie/odbieranie via gmail,
kopia poczty gmail leci na hotmail
ale... i tak przydałby się jakiś klient poczty aby mieć backup na komputerze (w razie czego)
Tu pojawia się problem z synchronizacją poczty wysłanej.
Więc pozostaje mieć nadzieję że serwery różnych dostawców poczty nie padną... a to że padną to zapewne kwestia czasu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 29.06.2011 23:02#79

@C-dur Załączniki to jedno. Ale o specjalnych listach w HTML już nie słyszałeś?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
C-dur | 30.06.2011 21:47#80

@Fanboj O
Przypomnij sobie co cytowałeś. Albo ja Ci przypomnę:

"Natomiast przeglądarki podczas przeglądania poczty z ZAŁĄCZNIKAMI nie pobierają ich same bez wiedzy i zgody użytkownika na dysk."

Jeszcze raz - wiadomo co co chodzi i naprawdę nie ma sensu szukać dziury w całym.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
C-dur | 30.06.2011 21:48#81

Wow! :) Niezłe odstępy mi wyszły. Nowa Opera szaleje. :)

Avatar
Ja123245 (niezalogowany) | 01.07.2011 1:53#82

Skoro o klientach mowa, to czego nie ma tu GG 10 ;). Przecież umie połączyć kilka kont [przez weba ;)]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
_iRas | 02.07.2011 2:56#83

Z racji swoistego skrzywienia zawodowego (prowadzę polskie wsparcie dla programu DreamMail) dość często testuję różne wersje - różnych programów pocztowych. Z przytoczonych w artykule przykładów na szczególną uwagę zasługuje - eM Client. Program darmowy, rozwijany dynamicznie, zawierający moduły - (kalendarz, lista zadań) - kwalifikujące go do grupy mini organizerów. Pamiętam wersje zacinające się, zawieszające cały system, blokowane przez Win/7. Wersja 3 póki co pracuje stabilnie. Jednak brak polskiej wersji ograniczy znacznie jego ekspansję na naszym rynku programów pocztowych.

DreamMail - jako jedyny - spełnia kryteria ujęte w artykule, tzn. jest równocześnie klientem tradycyjnym jak i też webowym. Zaimplementowany w programie moduł - WebMail - pozwala na automatyczne zalogowanie się do konta z poziomu wewnętrznej przeglądarki, umożliwiając zarządzanie wszystkimi zaawansowanymi funkcjami kont bezpośrednio z programu, bez konieczności uruchamiania zewnętrznej przeglądarki. Posiadając wiele kont, mamy znacznie ułatwione zadanie.

@Fanboj O - "Czy ktoś ma ochotę powierzyć swoje maile klientowi poczty produkcji chińskiej?"
Od kilku lat używam chińskiego klienta poczty, a także wielu innych chińskich programów i nadal żyję.

@dsfdsfkjsdkf - "em client i dreammail nie obsluguja poprawnie polskich znakow"
Nie obsługują poprawnie, czy też nie potrafisz dostosować odpowiedniej strony kodowej? A zresztą - po co Tobie obsługa polskich znaków?
Ja spotkałem się z sytuacjami że Thunderbird także błędnie wyświetlał polskie znaki, co gorsza próba dostosowania strony kodowej nie przynosiła efektów, nie ośmieliłbym się jednak napisać, że nie obsługuje poprawnie polskich znaków.

@ajsluk - "ignorancja i brak wiedzy niektórych użytkowników jest ogromny!"
Mógłbym się z Tobą zgodzić.

Pozdrawiam
iRas

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
joaS13 | 11.07.2011 1:33#84

Rzeczywiście zabrakło w tym zestawieniu Mozilli Thunerbird. Używam tego programu od niedawna i jest bardzo użyteczny. Jego wadą jest to, że nie wyświetla dodatkowych folderów z mailami np. na wp jeśli takowe utworzycie.

Thunerbird bardzo dobrze pracuje z gmail i wyświetla też inne foldery, a nie tylko te z odebranymi wiadomościami.

Uważam, że używanie klientów poczty jest sensowne i wygodne. Nie trzeba pamiętać masy haseł, jak ma się kilka kont pocztowych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Nekromancer | 11.07.2011 14:03#85

Thunderbird jak dla mnie wymiata. Jedyną jego wadą jest długi czas uruchamiania się oraz dość ociężała praca na wolnych komputerach (szczególnie nowa wersja 5). Poza tym jednak program jest idealny do obsługi kilku skrzynek pocztowych (sam korzystam z 7). Nie wyobrażam sobie 7 zakładek w przeglądarce tylko po to by być na bieżąco z pocztą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wojtekadams | 15.07.2011 21:57#86

Dla mnie klienty poczty nie są potrzebne... Istnieje Zimbra Mail i Roundcube webmail mi to swobodnie wystarcza ;)))

Avatar
ppphj (niezalogowany) | 21.07.2011 22:11#87

po latach spędzonych z thunderbirdem, przesiadłem się na webmail... sprawdzanie i obsługa kilku kont pocztowych nie jest dzisiaj problemem, a program pocztowy jedynie konieczny tylko w pracy...

Avatar
qwertyasdf (niezalogowany) | 28.07.2011 12:49#88

Postbox Express przypadł bardziej mi do gustu. Chodził o wiele szybciej niż TB (choć ten sam silnik), więc tak pozostał na komputerze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Krotock | 12.08.2011 14:36#89

Moim zdaniem takie klienty poczty są niepotrzebne. Sam swego czasu korzystałem z Thunderbirda, ale zrezygnowałem, bo po co? Na poczcie webowej (w moim przypadku Yahoo) jest wszystko tak jak być powinno. Zamiast niepotrzebnych klientów poczty powinny być drobne programiki, które powiadamiają nas tylko o przyjściu e-maila.

Avatar
qwertyasdf (niezalogowany) | 15.03.2012 18:34#90

Nawet mając w domu 2 konta pocztowe na gmail i hotmail, Windows Live Mail pomaga mi w odbiorze nawet jeśli mam 1 maila na tydzień. Po co mam stale wpisywać gmail.com czy hotmail.com i jeszcze wklepywać dane logowania? Klikam raz, wszystko się otwiera samo. Więc jest na in plus

Avatar
tomik (niezalogowany) | 04.04.2012 23:00#91

Od jakiegoś czasu szukam klienta pocztowego który:
- uruchomi się z pendriva i zapisuje swoje ustawienia na pendrivie
- obsługuje szablony wiadomości
- NIE pobiera wiadomości na dysk/pendrive, tylko na bieżąco pobiera i wyświetla listę wiadomości, tak jak czynią to klienty Webowe.
- Wysłane wiadomości kopiuje na serwer (IMAP)
- W razie potrzeby integruje się z systemem jako domyślny klient poczty (MAPI)
Czy taki program istnieje?

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść