Dzisiaj 15 urodziny Internet Explorera

16.08.2010 14:24, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Pierwsze wydanie Internet Explorera miało miejsce 16 sierpnia 1995 roku. Od tego czasu wydarzyło się sporo w historii najpopularniejszej przeglądarki internetowej.

Pierwsze wydanie przeglądarki dostępne było z dodatkiem Plus! dla systemu Windows 95. Program rozwijany był na bazie kodu Mosaic zakupionego od spółki Spyglass. Oprócz IE, z Mosaic wywodził się także konkurent przeglądarki Microsoftu - Netscape. Zresztą, nad popularną kiedyś przeglądarką pracowali pracownicy odpowiedzialni za Mosaic. Do 1997 roku Netscape był najpopularniejszym narzędziem do surfowania po Sieci, ale przegrał konkurencję z IE. Nie jest to jednak specjalnie chlubna karta w historii przeglądarki firmy z Redmond. Między innymi dzięki dołączaniu IE jako nieusuwalnego elementu systemu Windows czy walce przed sądem Microsoftowi udało się wygrać w tzw. pierwszej wojnie przeglądarek. Warto jednak zwrócić uwagę, że walka była zażarta, a Microsoftowi w pewnym momencie groził nawet podział za praktyki monopolistyczne.

Pomimo wygranej przed amerykańskim sądem dominacja Internet Explorera na rynku szybko zwróciła uwagę rządów i organizacji antymonopolowych z innych stron świata. W wyniku zawartych z Komisją Europejską kompromisów od początku tego roku użytkownicy Windows w Europie mają możliwość wyboru przeglądarki na specjalnym ekranie podczas instalacji systemu, a w Windows 7 można nawet odinstalować większość komponentów Internet Explorera (a nie tylko ukryć, jak to było wcześniej).

Od 2004 roku Microsoft ma dużego konkurenta, którym jest Firefox rozwijany przez fundację Mozilla. Na ironię zakrawa fakt, że stoją za nim osoby tworzące kiedyś... Netscape. Obok informacji o lukach w bezpieczeństwie IE to właśnie Firefox przyczynił się w dużym stopniu do spadku popularności przeglądarki Microsoftu. Od niedawna do dużych graczy dołączył też Chrome ciągle zyskujący popularność wśród internautów, spory czas już na rynku obecna jest natomiast dobrze znana w Polsce, nieco mniej na świecie Opera.

Ostatnie statystyki sugerują jednak, że trend spadkowy wśród użytkowników Internet Explorera został zatrzymany, przynajmniej w USA. Być może do wzrostu popularności przeglądarki przyczyni się jej kolejne, dziewiąte już wydanie. Zawierać ma szereg nowych rozwiązań i funkcji. Microsoft ma jednak nadal problemy z wcześniejszymi wydaniami programu - najbardziej z niesławną już dzisiaj "szóstką", która mimo licznych luk w bezpieczeństwie nadal jest powszechnie używana przez zwykłych internautów, firmy czy nawet organizacje rządowe.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (68)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwpolska | 16.08.2010 14:26#1

A urodziny debiana? no tak, wy tylko billa widzicie i bijecie mu pokłony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 16.08.2010 14:27#2

Wszystkiego najlepszego! W końcu czymś trzeba ściągać Operę/Firefoxa/Chrome. :D

Avatar
grrrrrrrrrrr (niezalogowany) | 16.08.2010 14:27#3

STO LAT IE! NAJLEPSZA PRZEGLADARKA! EVER!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
muuz | 16.08.2010 14:27#4

Życzę Ci Explorerze, aby ludzie przeszli na inne przeglądarki... (Firefox, Opera, Chrome, Safari)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
muuz | 16.08.2010 14:28#5

Internet Explorerze* :), ale dobrze, że jest w systemie - służy do szczytnego celu, o którym wspomniał pilarek...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 16.08.2010 14:29#6

a Opera ma 16 lat :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 16.08.2010 14:37#7

Pamiętam, że było coś takiego jak "Plus!", jako dodatek do Windows chyba. Strasznie się tym wszyscy znajomi ekscytowali wtedy :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mati75 | 16.08.2010 14:40#8

A o tym że debian ma 17 lat cisza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 16.08.2010 14:49#9

To na urodziny życzenia - IE mimo i tak już dynamicznego spadku udziałów w rynku, życzę ci jeszcze większego dynamizmu w tym względzie.

Avatar
pawciu54 (niezalogowany) | 16.08.2010 14:49#10

Sto lat ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 16.08.2010 14:55#11

No dobrze. To życzenia takie jak przy newsie o urodzinach GG? :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 16.08.2010 14:57#12

"a Opera ma 16 lat :) "

Nie ważne ile ma lat, ale ważne jet to, co osiągnęła.
Internet Explorer w tej kwestii bije ją na łeb ;-)

100 Lat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Siarczyslaw | 16.08.2010 14:58#13

Wszystkiego najlepszego ale "umrzyj" ; / i przepadnij w otchłani !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Molekularny zajad | 16.08.2010 15:02#14

A kogo obchodzą 17 urodziny jakiegoś Debiana, nawet nie znam gościa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
artymienek | 16.08.2010 15:02#15

Uczcijmy to minutą ciszy, niech umiera w spokoju ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 16.08.2010 15:03#16

Niezły patent na sezon ogórkowy. Kalendarium informatyczne i wiadomości "dziś oprogramowanie ABC kończy xx lat".
Wczoraj GG, dziś ie. Czekają nas wkrótce równie pasjonujące rocznice Mac OSX, Win 95, Win NT 4.0, Netscape 7.0...
Oby do września.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 16.08.2010 15:09#17

@Extraordinarykid - a co takiego niby osiągnęła czy raczej nie-osiągnęła? Większość rozwiązań w innych przeglądarkach zostało skopiowanych z Opery, na wielu rynkach ma kilkanaście-kilkadziesiąt % udziałów. To oznacza wiele (dziesiątki? setki?) milionów użytkowników, a to sporo jak na jeden program. Stworzysz program, który będzie miał choćby milion użytkowników?
Akurat w USA Opera jest mało popularna, ale to specyficzny rynek, tam najpopularniejsze są wytwory amerykańskie (choć z metką made in china), może trochę japońskie lub niemieckie. Z zagraniczną marką bardzo trudno tam wejść, np. włoskich czy francuskich samochodów nawet nie próbują tam sprzedawać.
Ale chyba jedyną wadą Opery jest... jej nazwa. A nazwa i skojarzenia które wywołuje są najważniejsze dla promocji towarów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 16.08.2010 15:21#18

@Molekularny zajad

To ten, co mieszka na przeciwko Kowalskiej pod 5-tką.

Avatar
aseasa (niezalogowany) | 16.08.2010 15:21#19

IE służy wyłącznie do pobrania Firefoksa,zwolenników opery pytam się gdzie macie dodatek ochrony choćby Nortona do Opery.Po prostu nikomu się nie chce robić na nią dodatków,a te widżety to wielka kicha.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 16.08.2010 15:23#20

@artymienek
OMG. Nie pisz tak. Prawie udławiłem się jedzeniem. X) Teraz muszę posprzątać...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gas | 16.08.2010 15:59#21

Z pamietnika Billa G (tlumaczone na polski):

Kody błędów #10324-4294967296 zostały zarezerwowane dla przyszłych komunikatów o błędach powstałych z niezałatanych dziur w przeglądarce. To nie o to chodzi, że potrzebujemy je zarezerwować z powodu iż produkty Misrosoftu są wolne od błę23l@
.!@#D%$@G%4$@2@1 1^
@#$%^%.4#getc%$#
fg
& 2 [] An exception 0E has occurred...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kecarg | 16.08.2010 16:02#22

Wszystkiego najlepszego ;) Mam nadzieję, że IE9 będzie godnym konkurentem dla innych przeglądarek.

Avatar
Accursed^ (niezalogowany) | 16.08.2010 16:06#23

Polecam wszystkim dokument "prawdziwa historia internetu", obejrzyjcie i zobaczycie jak ta przeglądarka zdobyła rynek.

Avatar
kortez1233 (niezalogowany) | 16.08.2010 17:01#24

Gas a to znasz? "Nieoczekiwany błąd, to nie powinno się zdarzyć."
Oczywiście w stosownej ramce.
Ciekawe kto zgadnie jaki świetny system takie kwiatki tworzy?

Avatar
klemi007 (niezalogowany) | 16.08.2010 17:02#25

Niech mu ziemia lakka bedzie!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 16.08.2010 17:41#26

@MARA
Nie tłumacz. Część Polaków również ma umysły amerykańskie i widzą jedynie czubek swojego nosa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maxi_S | 16.08.2010 17:42#27

Tak, Plus! to był dodatek, który po zakupie (chyba jakieś 40$) i zainstalowaniu dodawał takie bajery jak nowe tematy/motywy, możliwość zmiany ikon Mój Komputer, Kosz itp. okna przesuwały się z zawartością, dodawał chyba też nowszego DriveSpace no i IE. To była jazda - nawet ramek nie obsługiwał! A potem był spory skok gdy pojawiło się IE3. No i "Netszkapa" i jej polska odmiana "Sylaba". I wku***** reklam nie było eeechh...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Unthinkable | 16.08.2010 18:41#28

Szczerze to ni mnie ziębi ni grzeje ta rocznica. Jednak trzeba przyznać że pracowałem na IE prawie 11 lat do czasu aż nie pojawiło się Chrome ;) Także fajnie by było gdyby IE9 okazał się konkurencyjny.

Avatar
Mundek. (niezalogowany) | 16.08.2010 19:37#29

Używam tylko IE8, przestały mnie bawić inne przeglądarki z wodotryskami i bajernymi dodatkami. Czasami jeszcze używałem Safari. Obecnie tylko IE8, mimo ze ma bardzo słabe wyniki w różnych testach, dla mnie jest najlepsza, najmniej problemów z otwieraniem stron. A szybkosci nie widzę w zadnej z przegladarek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hmo | 16.08.2010 19:43#30

Mam Opere. Firefoxa no i oczywiscie IE. Coraz czesciej wlasnie z IE zaczynam korzystac. Jest poprostu najlepszy i juz.

Avatar
slimark (niezalogowany) | 16.08.2010 20:15#31

A ja używam SeaMonkey.Pakiet SeaMonkey to wszystkie programy potrzebne do korzystania z Internetu w jednym zestawie. Przeglądarka, klient poczty i grup dyskusyjnych, edytor stron HTML oraz program do pogawędek sieciowych IRC. Wszystkie programy są zintegrowane ze sobą oraz posiadają mnóstwo opcji konfiguracyjnych. Całość oparta jest na najnowszych technologiach Mozilli.org.
W/g mnie, ani Firefox, ani Opera nie "dorastają" do SM. Zachęcam wszystkich - spróbujcie, a zobaczycie, jak niezwykła jest ta przeglądarka i zawarte w niej komponenty.
Pozdrawiam wszystkich.

Avatar
slimark (niezalogowany) | 16.08.2010 20:23#32

Uzupełniając swój poprzedni wpis chcę dodać,że na komputerze mam zainstalowaną Operę, Firefoxa, Chrome, no i oczywiście SeaMonkey, która urzekła mnie przede wszystkim swoją prędkością i konfigurowalnością. Przemawia za nią i to, że pasuje do niej wiele rozszerzeń z Firefoxa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 16.08.2010 21:25#33

Z okazji tego jubileuszu IE należy życzyć:

Aby w wersji dziewiątej IE, przestał być zmorą webmasterów i zwykłych użytkowników.

Aby w wersji 9 IE był chociaż tak wydajny jak Firefox, a najlepiej jeszcze szybszy od niego i od pozostałych graczy na tym rynku.

Aby test acid3 nie był przeszkodą nie do pokonania dla IE9.

Avatar
chłop (niezalogowany) | 16.08.2010 21:37#34

najlepszego...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 16.08.2010 21:40#35

Od tej przeglądarki wszystko się zaczęło...A kończy się na innej :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 16.08.2010 22:32#36

@MaRa
mało chyba wiesz o rynku amerykańskim
europejskie jak najbardziej znane
pierwsze co to niemiecki mercedes, bmw, audi, włoskie lamborghini, ferrari, alfa-romeo(wcale tego nie znają i nie kupują)
kolejne to włoskie obuwie, francuskie prefumy, rogaliki, nie mówiąc o tym, że amerykanie mówia na frytki "french frites"- chociaż w sumie powstały w belgii :) ...ale większośc polaków jeszcze gorzej... nie wiedzą w ogóle, że frytki to europejski wyrób:)
kolejny jakis stereotyp nadętych ludzi?:)
aha...u nas made in china jest mniej popularny:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 16.08.2010 22:32#37

@MaRa
mało chyba wiesz o rynku amerykańskim
europejskie jak najbardziej znane
pierwsze co to niemiecki mercedes, bmw, audi, włoskie lamborghini, ferrari, alfa-romeo(wcale tego nie znają i nie kupują)
kolejne to włoskie obuwie, francuskie prefumy, rogaliki, nie mówiąc o tym, że amerykanie mówia na frytki "french frites"- chociaż w sumie powstały w belgii :) ...ale większośc polaków jeszcze gorzej... nie wiedzą w ogóle, że frytki to europejski wyrób:)
kolejny jakis stereotyp nadętych ludzi?:)
aha...u nas made in china jest mniej popularny:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 16.08.2010 22:37#38

@kwpolska: A co cię obchodzi Debian?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 16.08.2010 22:39#39

@pawciu54: "Sto lat ?" Cóż za okrutny żart!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 16.08.2010 22:41#40

@cephei: Nie wymagaj za dużo od Polaków, od pierwszej klasy muszą znać się na powstaniach i lampach naftowych a ty chcesz zamęczyć ich jeszcze frytkami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 16.08.2010 22:43#41

@Pablo79: Z okazji tego jubileuszu należy MS przypomnieć, że WebKit leży na ulicy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 16.08.2010 22:45#42

@Maxi_S: Ococho z tymi reklamami w internecie? Jakie reklamy? Gdzie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 16.08.2010 22:51#43

@aseasa:

"IE służy wyłącznie do pobrania Firefoksa"
IE do pobrania Ff pod Win jest zbyteczny, eksplorator systemu łaczy z FTP Mozilli bez IE.

"zwolenników opery pytam się gdzie macie dodatek ochrony choćby Nortona do Opery"
Apocomito?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 17.08.2010 0:07#44

fffatman | 16.08.2010 22:37
A no obchodzi go...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 17.08.2010 0:07#45

fffatman | 16.08.2010 22:39
mnie sie podoba

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 17.08.2010 0:08#46

fffatman | 16.08.2010 22:41
@cephei: Nie wymagaj za dużo od Polaków, od pierwszej klasy muszą znać się na powstaniach i lampach naftowych a ty chcesz zamęczyć ich jeszcze frytkami.

Ja osobiście jestem wymagający...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 17.08.2010 0:08#47

fffatman | 16.08.2010 22:43
@Pablo79: Z okazji tego jubileuszu należy MS przypomnieć, że WebKit leży na ulicy.
Że niby gdzie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 17.08.2010 0:09#48

fffatman | 16.08.2010 22:45
@Maxi_S: Ococho z tymi reklamami w internecie? Jakie reklamy? Gdzie?
No właśnie o co chodzi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 17.08.2010 0:10#49

fffatman | 16.08.2010 22:51
@aseasa:

"IE służy wyłącznie do pobrania Firefoksa"
IE do pobrania Ff pod Win jest zbyteczny, eksplorator systemu łaczy z FTP Mozilli bez IE.
A jak ktoś nie zna adresu?
"zwolenników opery pytam się gdzie macie dodatek ochrony choćby Nortona do Opery"
Apocomito?
A ja nie wiem... a po co mi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 17.08.2010 0:11#50

JanStefan | 17.08.2010 0:07
fffatman | 16.08.2010 22:37
A no obchodzi go...

A o co chodzi?

// eh...to taki mój manifest by tak nie pisać, bo to nie świadczy godnie o danych użytkownikach...

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 17.08.2010 2:52#51

@muuz
Internet Explorerze* :), ale dobrze, że jest w systemie - służy do szczytnego celu, o którym wspomniał pilarek...
Internet Exploit ma jeszcze inne zastosowania chociażby umożliwia światu dostęp do komputera .Czasem można również przeglądać Internet z komputera...a czasem przeglądać komputer z Internetu...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 17.08.2010 2:53#52

Także nie tylko służy do pobierania innych przeglądarek.

Avatar
aseasa (niezalogowany) | 17.08.2010 6:22#53

fffatman ty sobie nie bimbaj,to po to ktoś płaci za Nortona itp.By lada g... instalował w Operze ,to ja wole Firefoksa każdy dodatek działa.A ty się nadal baw konsolom na Linux.

Avatar
Zdzich_ (niezalogowany) | 17.08.2010 10:22#54

Totalna bzdura - urodzić może się organizm, program może co najwyżej zostać napisany!

Avatar
brOwser (niezalogowany) | 17.08.2010 12:35#55

Internet Explorer to program, który służy do przeglądania internetu z twojego komputera i odwrotnie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macios4 | 17.08.2010 13:41#56

IE nawet powżej 18 lat nie będzie nigdy DOJRZAŁĄ przeglądarką której mottem winno być bezpieczeństwo. Kto wie jaki zonk siedzi w tym zamkniętym kodzie? Pewnie tak samo jak Chrome zawiera funkcje szpiegujące wysyłające dane użytkownika do producenta. Dziękuję NIE. Wolę Linuksa bo wiem że jest bezpieczny i czysty, do tego Firefox+NoScript oraz Iron

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartek19-85 | 17.08.2010 14:07#57

~brOwser
Czy twój rozwój intelektualny zatrzymał się na poziomie lat 90'? bo ten żart juz wtedy stał się nudny. Mam pytanie, czy ktokolwiek z krytykujących przetestował choć raz nowsza wersję IE niż 6, czy tylko jedzie na tej opinii (żarcie) z lat 90'. Owszem IE odstaje od konkurencji pod pewnymi względami (a sam używam IE 8 z dodatkiem IE7pro), ale bez przesady. Na pewno w IE 9 będzie już lepiej.

Avatar
brOwser (niezalogowany) | 17.08.2010 14:27#58

@bartek19-85 Nie.Po prostu żart (czy raczej fakt) od czasu IE6 nie stracił na aktualności (i obstawiam, że jeszcze długo nie straci).Żeby daleko nie szukać, cytat newsa z DP ze stycznia 2010:

"Podczas niedawnych ataków na Google i inne firmy amerykańskie zauważono, że przestępcy wykorzystują m.in. nową, nieznaną dotychczas lukę w przeglądarce Internet Explorer.Jak informuje Microsoft w swoim poradniku bezpieczeństwa, podatne są wersje 6, 7 oraz 8 Internet Explorera (...) Microsoft zwraca też uwagę, że szkodliwy kod może zostać dostarczony przez baner reklamowy. Atakujący nie musi więc tworzyć specjalnej strony a jedynie przygotować odpowiednio spreparowany banner "

Dziękuję, zostanę przy Operze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartek19-85 | 17.08.2010 16:41#59

~brOwesr
A kto cię zmusza do używania IE ?. ;). Używam najnowszej odsłony IE8 + IE7pro od jego premiery, wcześniej IE7+IE7pro, wcześniej Avant i Maxhthon (dawniej MyIE), jeszcze wcześniej Firefox 2 i dawniej, gdy nie byłem jeszcze świadomym użytkownikiem Internetu IE 6 (przełom nastąpił gdzieś w 2005 roku). Od wersji 7 nie mam z nią żadnych problemów (tym bardziej z wirusami). Obecnie używam czasem jeszcze Safari. A ten żart faktycznie wywodzi się z lat 90' kiedy to po raz pierwszy wykryto poważna lukę 0-day, chyba w IE 3.0 (1996). Zdaję sobie sprawę, że IE 8 nie jest ideałem i nie próbuję jej komuś narzucić, ale w mit o rzekomym większym bezpieczeństwie alternatyw również nie uwierzę.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 17.08.2010 20:45#60

Pierwsze wydanie ff bylo w roku 2002, nie 2004

Avatar
brOwser (niezalogowany) | 18.08.2010 0:07#61

@bartek19-85 jasne, co kto lubi, każdy ma swoje opinie (a może częściej są to stereotypy, co pewnie dotyczy i mnie).W każdym razie skoro wypróbowałeś tyle przeglądarek to bez faszyzmu i narzucania po prostu polecam uwadze Opere, jest naprawdę miodna (zero przygód z wirusami czy trojanami chociaż nawet nie mam zainstalowanego antywira).Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartek19-85 | 18.08.2010 14:39#62

~brOwser
No to doszliśmy do porozumienia. Pewnie i Operę kiedyś przetestuję na dłużej. Mam do Ciebie tylko jedno spostrzeżenie. Skoro używasz Windowsa bez antywirusa, bądź pewien, że twój komputer jest już zainfekowany (lepiej go teraz nie skanuj jakimś antywirusem, bo zapewne skończy się to nieodwracalnym padnięciem systemu). Tak się składa, że miałem znajomego, który używał Opery właśnie bez antywirusa. Powiedzmy sobie szczerze, jak można orzec, że nie ma się wirusów nie mając antywirusa i możliwości skanowania kompa (wszelkie wirusy i trojany często nie wywołują od razu określonych objawów w kompie tylko po czasie). Zaczęło się u niego od zamulania Internetu, więc zaproponowałem mu instalacje pierwszego lepszego bezpłatnego antywira i skan komputera. Efekt- 100 wirusów i reinstalacja systemu (nie dało się już przywrócić systemu). Mało tego zawsze jak ktoś dawał mu pendrive, po zwrocie był on zainfekowany, średnio 2-3 wirusami. Tak więc lepiej pozgrywaj sobie ważne rzeczy z kompa i zainstaluj antywira+ skan. Wynik może być zaskakujący. U tego znajomego jest teraz tak, że to świństwo, które nałapał nie może usunąć z kompa do dziś (jakieś rootkity siedzące w pamięci operacyjnej, co jakiś czas się aktywują). Ten znajomy zastanawia się nad kupnem nowego komputera, bo do tego nie ma już sił (cały czas muli Internet mimo reinstalacji systemu, komp na nowo postawionym systemie nie wytrzymuje pół roku). Dziś używa antywira, ale jest już za późno.

Avatar
brOwser (niezalogowany) | 18.08.2010 16:33#63

@bartek19-85 tu nie ma obaw, antywira swego czasu mialem ale go zwolnilem, bo byl bezrobotny :) Fakt, ze jestem za routrerem z firewallem wiec automatycznie poziom bezpieczenstwa jest wyzszy.
Bez wykrywaczy trojanow wiem, ze komp jest czysty - latwo to sprawdzic przy pomocy netstat - brak jakichkolwiek obcych polaczen, poza tym po prostu widze, ze lacze smiga z maksymalna przepustowoscia i nic nie zamula.
Co do Twojego znajomego to rozwiazanie problemu przez kupno nowego kompa jest podobne do kupna nowego samochodu, bo benzyna sie w aktualnym skonczyla ;) Radzilbym format wszystkich dyskow + czysta instalacja systemu + firewall + Opera.Zestaw absolutnie niezawodny i przetestowany u mnie oraz u sporej liczby znajomych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartek19-85 | 18.08.2010 23:08#64

~brOwser
…"Co do Twojego znajomego to rozwiazanie problemu przez kupno nowego kompa jest podobne do kupna nowego samochodu, bo benzyna sie w aktualnym skonczyla ;) Radzilbym format wszystkich dyskow + czysta instalacja systemu + firewall + Opera. Zestaw absolutnie niezawodny i przetestowany u mnie oraz u sporej liczby znajomych"…- w tym sęk, że właśnie taka kuracja została u niego zastosowana i to nic nie daje. Dalej jakieś świństwo pozostało w jego komputerze i co jakiś czas się aktywuje. Poczytaj sobie o diagnostyce rootkitów w googlach. Temat bardzo ciekawy. A infekcja w jego komputerze wzięła się z nieświadomości na temat przeglądarek (Operę zainstalował mu brat nic nie tłumacząc). Gość w odróżnieniu od ciebie nie miał nawet firewalla, nie mówiąc o antywirusie ;). A winą za przymulanie kompa obarczył właśnie Operę i obecnie używa Firefoxa (nie widzi tu swojej winy tylko programu, który źle użytkował). Kompa zapewne zmieni, bo ten jest już dość stary ;). To tak na zakończenie mała konkluzja, że wśród użytkowników przeglądarek alternatywnych też można znaleźć nieświadomych, jak w przypadku IE (choć tych zapewne jest więcej).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 22.08.2010 15:31#65

brOwser

Nawet router jest zbędny, choc to też przyznaję bardzo dobra linia obrony. Wystarczy przyzwoity antywirus + myslenie w czasie korzystania z neta. Dzieki temu wirusy kojarzą mi się z odsyfianiem pendrive'ów, które miały styczność z innymi kompami :)

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sir_lucjan | 24.08.2010 16:38#66

Ja ze swojej strony życzę, by ten badziew nie dożył osiemnastki :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
michalex1992 | 27.08.2010 22:19#67

SUPER 15 LAT IE CZEKAM NA IE 9
MAM IE 8

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 10.09.2010 16:51#68

Leję na niego z góry, wiecie czym.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av