Finalna wersja OpenOffice.org 3.2 wydana

11.02.2010 16:27, Autor: Łukasz Zięba (lzieba), Kategoria: News
NewsImage

Po pięciu wersjach kandydujacych i licznych betach wydano dzisiaj nową wersję otwartego i darmowego pakietu biurowego OpenOffice.org, oznaczoną numerem 3.2.

Nowe wydanie doczekało sie wielu zmian i poprawek. Jedną z najważniejszych jest przyśpieszenie startu edytora tekstu Writer i arkusza kalkulacyjnego Calc o ponad 46% w stosunku do poprzedniej wersji pakietu. OpenOffice 3.2 wnosi także usprawnienia w zakresie zgodności ze specyfikacją formatu ODF 1.2 i Microsoft Office Open XML. Oprócz tego dodano nowy sposób tworzenia komentarzy w aplikacjach Draw i Impress, co według twórców ma poprawić jakość pracy nad projektami tworzonymi w kilku osobowych grupach. Zmian jest znacznie więcej, a zainteresowanych pełną ich listą odysłamy do dokumentacji.

Pakiet ma sporą popularność w Polsce, w związku z czym fakt wydania nowej wersji z pewnością ucieszy użytkowników. Niestety póki co nowa wersja OpenOffice.org jest dostępna do pobrania w języku polskim tylko dla systemów Mac OS i Linux. Najnowsza, polska wersja jeszcze nie została udostępniona, dla Windows można więc pobrać jedynie wersję angielską.


Aktualizacja, 11.02.2010, 12:40

Wydana została także wersja polska dla Windows.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (80)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mati75 | 11.02.2010 16:47#1

Ta wersja została opublikowana 2 dni temu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wuwu78 | 11.02.2010 16:54#2

Już jest od wczoraj na repach.

Avatar
CS (niezalogowany) | 11.02.2010 17:01#3

No to czekam na dystrybucje firmy Ux.pl

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Spox5 | 11.02.2010 17:06#4

Coraz częściej mam wrażenie, że piszecie o nowościach wtedy gdy ktoś wrzuci informację o nich na osnews.pl... Mam nadzieję, że to tylko zbieg okoliczności. Zgadzam się z mati75 już dwa dni temu została ona upubliczniona, a bodajże wczoraj wersja PL.

Avatar
kskiba (niezalogowany) | 11.02.2010 17:08#5

ale na openoffice.org było wciąz 3.1.1.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Spox5 | 11.02.2010 17:10#6

Zapomnieliście dodać iż wersja PL jest na razie dostępna tylko dla 64bit maszyn. Zresztą chyba po raz pierwszy ona została udostępniona.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
iluzion | 11.02.2010 17:16#7

@Spox5

Ja mam wrażenie, że jest odwrotnie... być może myle, nie sprawdzałem nigdy daty/godziny publikacji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
xpingus | 11.02.2010 17:36#8

"...Jedną z najważniejszych jest przyśpieszenie startu edytora tekstu Writer i arkusza kalkulacyjnego..." to chyba czytam z każdym nowym wydaniem OO, a jak się potem okazuje, jak mulił tak muli.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Flint | 11.02.2010 17:43#9

Dziwna polityka OO.

Najpierw wydają wersję dla linuksa mimo że użytkowników windows jest więcej (i to sporo) i nie wydają wersji dla kraju, w którym mają najwięcej użytkowników.

Ktoś się tam powinien puknąć w czoło. Czekam na wersję PL i zobaczymy co zmienili.

Avatar
Trarara (niezalogowany) | 11.02.2010 17:48#10

Praktycznie to tylko naszego nie ma. Upokarzają nas na każdym możliwym kroku...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mleczakm | 11.02.2010 17:53#11

Nie ma wersji polskiej - może dlatego, że pracuje nad nią dziewięć osób?!

Avatar
hooker (niezalogowany) | 11.02.2010 17:57#12

@mleczakm
Skąd ta informacja?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 11.02.2010 17:57#13

Jak zwykle Polacy mieli ostrą libację i jako jedyni nie wydali swojej wersji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Flint | 11.02.2010 18:04#14

I może tak przy okazji ktoś wie dlaczego na win nie ma wersji 64bit?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
madiba | 11.02.2010 18:26#15

wlasnie zainstalowalem - wersja 3.2 jest widocznie szybsza od 3.1

Avatar
revvv (niezalogowany) | 11.02.2010 18:37#16

każdy przetłumaczone by chciał ale tłumaczyć nie ma komu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szpon5 | 11.02.2010 18:43#17

Śmieszy mnie komunikat w Download na stronie http://openoffice.org
OpenOffice.org 3.2.0 for Windows, Polish
Klikamy, a tam wersja 3.1.1 hehe.

Avatar
Radek. (niezalogowany) | 11.02.2010 18:59#18

Ciekawe czy poprawili juz dosc powazny bug Writera wystepujacy conajmniej w wersji 3.0.1, ktory zapisywal uszkodzone pliki w formacie .doc gdy dokument mial tabele.
http://www.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=101472
Dobrze ze chociaz wersja 2.4 jest wolna od tego bledu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n-pigeon | 11.02.2010 19:13#19

@Flint

Przygotowanie binarek dla Windowsa wymaga więcej pracy i jest bardziej skomplikowane, a tym bardziej takich które działają poprawnie, więc nie narzekaj.

Avatar
prezes UOKiK (niezalogowany) | 11.02.2010 19:22#20

Czy można zainstalować samego Writera?

Avatar
quien (niezalogowany) | 11.02.2010 19:27#21

Open Office 3.2 jest juz dostepny od paru dni. O czy probowalem napisac w komentarzach, ale redakcja caly czas mnie cenzurowala

Avatar
Egona (niezalogowany) | 11.02.2010 19:28#22

Założyłam !, przetestowałam !, i zrobiłam dokładnie to?, co zamieszczam na zdjęciu. Na Windows 7-64bit. Wiesza się, kiedy chce wkleić ze strony internetowej jakaś cześć, zdania czy wyrazu. Pozostaje na MS Office.
http://img202.imageshack.us/img202/248/47408410.jpg

Avatar
nareszcie! (niezalogowany) | 11.02.2010 19:44#23

Czekalem na to!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
humanoidboy | 11.02.2010 19:53#24

Polska wersja jest dostepna na stronie:

http://openzone.pl

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Quest-88 | 11.02.2010 20:12#25

@Galaktyczny Edek

Przesadzasz z tym pędem za nowymi wydaniami. Co z tego, że było 2 dni temu? Co z tego, że było na programosach? Nie było oficjalnego ogłoszenia, bo pliki były rozpowszechniane na wszystkich serwerach. Potem ludzie Tobie podobni rzucają jeden odnośnik i doprowadzają do padu maszyny.

Druga rzecz. Jeśli Tobie nie przeszkadza wersja anglojęzyczna, to nie oznacza, że innym również. Czas do oficjalnego ogłoszenia jest wykorzystywane na testy wersji zlokalizowanych. Ty rzucisz link, blogger go podchwyci i napisze niusa, a użytkownicy będą płakać, że nie ma polskojęzycznej wersji.

Patrząc na komentarze większości tutaj się wypowiadających, mogę stwierdzić, że takie zachowanie nikomu nie służy, a na pewno szkodzi projektowi.

Ps. IBM wydał Symphony 3 beta2.
http://symphony.lotus.com/software/lotus/symphony/SymphonyBetaHome.nsf/home

@ szpon5

Nic w tym śmiesznego. Strona odczytuje twoje IP, po czym przekierowuje cię na stronę właściwego projektu językowego.

Za główną stronę odpowiada osoba nie związana ze stronami narodowymi.

@humanoidboy

To nie jest polska wersja OpenOffice.org a openzonowska odmiana.

Avatar
rzeczywiscie (niezalogowany) | 11.02.2010 20:31#27

zainstalowałem, wersje angielska i dokumenty otwierają się znacznie szybciej. Jest postęp

Avatar
Qusio (niezalogowany) | 11.02.2010 20:38#28

Jak nie zostal wydany to co ja sciaglem?. co to jest?.

http://img43.imageshack.us/img43/8041/320p.jpg

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MietekN | 11.02.2010 20:39#29

Nie ma jeszcze wersji polskiej pod Windows na http://Openoffice.org ale jest już jego klon Go-OO ( http://go-oo.org ) w tej wersji. Można go pobrać z http://go-oo.mirrorbrain.org/stable/win32/3.2/ (oddzielnie GoOo-3.2-10.exe i oddzielnie spolszczenie GoOo-langpack-pl-3.2-10.exe).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wacex | 11.02.2010 21:47#30

Czy GO-OO jest w czymś lepsze od "zwykłego" OO?
Może ktoś ma jakieś obserwacje?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Quest-88 | 11.02.2010 21:54#31

Wacex

Spodziewaj się za niedługo notatki na ooblogu, o wyższości GoOO nad OO.o. :>

Avatar
ble ble ble (niezalogowany) | 11.02.2010 22:04#32

Na Ubuntu w aktualizacjach jeszcze nie ma. :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
boynextdoor | 11.02.2010 22:10#33

Właśnie zainstalowałem Go-OO. Po pierwsze instalka waży więcej niż OO a i sama instalacja przebiega dłużej. Trochę to irytujące.
Ciekawostka - wszytskie pliki z OO3.1

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
boynextdoor | 11.02.2010 22:12#34

Właśnie zainstalowałem Go-OO. Po pierwsze instalka waży więcej niż OO a i sama instalacja przebiega dłużej. Trochę to irytujące.
Ciekawostka - wszystkie pliki z OO3.1 przeniosło do nowego katalogu 3.2 i uaktualniono. Tak więc te GO OO to to samo w najdrobniejszym szczególe. Czy działa szybciej? nie zauważyłem? czy ładniejsze? nic ładniejszego w tym nie widzę. Ale bądź co bądź jest wersja 3.2 Pl

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Quest-88 | 11.02.2010 22:24#35

Polska wersja na Linuksa32 i Windows pojawi się już jutro.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wacex | 11.02.2010 22:57#36

@boynextdoor
A chodzi Go-OO choć odrobinę szybciej od zwykłego OO? W wersjach 2.xx, chyba był szybszy.
Pytam, bo swoje przygody z Go-OO zakończyłem dawno temu, bo wkurzało mnie domyślne instalowanie wszystkich możliwych słowników i rozszerzeń na raz. A zalet nie zauważyłem żadnych, poza innymi "ładniejszymi" ikonkami, ale to też kwestia gustu.

Avatar
glx (niezalogowany) | 11.02.2010 23:03#37

Używałem, używam i będę używał OpenOffice.org, dlaczego bo mi jego funkcjonalność wystarcza, bo używam go sporadycznie, a po co płacić za coś co się mało używa, a jak będę więcej używał to kupię pudełkową wersję

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
terminator53 | 11.02.2010 23:10#38

Na stronie OOo podane są już sumy kontrolne więc pewnie lada chwila będą i instalki do pobrania

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
terminator53 | 11.02.2010 23:12#39

I żeby tak jutro wyszedł GIMP 2.8 :)) Pomarzyć zawsze można.

Avatar
Pako1234 (niezalogowany) | 11.02.2010 23:24#40

Czekam na ux.pl

Avatar
AuToR (niezalogowany) | 11.02.2010 23:33#41

Już jest 3.2.0: http://pl.openoffice.org/product.download.html#

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 12.02.2010 6:00#42

@Egona
Tak.
Odinstaluj Open office'a i zostań na lewym Microsoft office Professional Plus..

Albo jesteś bogaty i umiejętny, używając takiego pakietu od MS, albo nie ; D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 12.02.2010 6:02#43

Ojć, ajć !

Sorry!
To masz betę 2010 :D

Avatar
Gron (niezalogowany) | 12.02.2010 9:07#44

Już po Nero Lite widać że Egona to najzwyklejszy pirat a takim łatwo krytykować darmowy OpenOffice bo wszystkie płatne programy mają za darmo ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
boynextdoor | 12.02.2010 9:13#45

@Wacex - nie widzę nic szybszego ale być może wyjdzie to w trakcie użytkowania. Ja i tak korzystam jedynie w Writera :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
boynextdoor | 12.02.2010 9:19#46

@Extraordinarykid
Całkiem spoko i darmowy od MS jest pakiet Microsoft Works SE9. Wiem, że to okrojone wersje Offica ale jak do zadań domowych nadają się wyśmienicie.

Avatar
Mariusz2 (niezalogowany) | 12.02.2010 9:47#47

Bardzo cieszy mnie fakt o wydaniu nowej wersji OO. Poczekam, aż pojawi się oficjalnie spolszczona na serwerach http://www.openoffice.org, bo z openzone wciskają kit z reklamami... Zainstalowałem i po chwili używania wyskoczyły mi okienka z reklamami. Za **** dziękuję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Spox5 | 12.02.2010 9:48#48

@terminator - nie pomyliłeś się za wiele, OOo jest gotowy do pobrania na system Linux w wersji 32bit.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 12.02.2010 10:22#49

@boynextdoor - Works to nie okrojony Office, ale zupełnie inny produkt. Jest chyba znacznie starszy od Office. W latach dziewięćdziesiątych to był najpopularniejszy program na domowych komputerach. Do bardziej profesjonalnych tekstów służył MS Word (wersja 1, później 2), Lotus albo WordPerfect.

Avatar
WDA (niezalogowany) | 12.02.2010 10:45#50

Mam wersję 3.1.1 32 bitową na kompie. Chciałbym wgrać wersję 3.2 64 bitową. Czy muszę odinstalować starą wersję czy nie jest to konieczne?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 12.02.2010 11:56#51

Nic tylko pobierać :)
Program uruchamia się nieco szybciej od poprzedniej wersji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Flint | 12.02.2010 12:30#52

Chyba mam pecha na tą wersję. Zawsze lubiłem ten program ale ta wersja jest jakaś pechowa.

Już kilka razy miałem zwiechę przy otwieraniu dokumentu, na pocieszenie dodam, że nie ODT ale DOCX, marne to pocieszenie ale zawsze jakieś.

Tak naprawdę nie wiem co poprawili. Otwiera się u mnie tak samo wolno, pliko DOC i DOCX otwiera się tak samo źle. Przy prostych plikach nie ma problemu, ale przy automatycznie punktowanych listach, nagłówkach i spisie treści rozwala totalnie dokument. Tak jak poprzednia wersja przesuwa listy gdzieś na margines, tabulatory w kosmos a nagłówki albo listę potrafi sam z siebie pogrubić - masakra. Podobno mieli poprawić kompatybilność plików. Jakoś nie zauważyłem.

Myślałem, że może dodadzą coś co w wordzie jest od eonów, czyli obracanie grafiki i otaczanie tabeli tekstem bo akurat korzystam z tego bardzo często ale jakoś się nie mogę tego doczekać.

I dlaczego quickstart zabiera 150 mb pamięci?

Ogólnie spodziewałem się czegoś więcej, może dlatego tak narzekam :(

Chyba niestety na dobre muszę się pożegnać z tym pakietem a szkoda. Niestety przestał mi wystarczać a tempo wprowadzania nowych funkcji jest za małe.

Wielka szkoda

Avatar
adasdaf (niezalogowany) | 12.02.2010 12:32#53

Ja już pobieram pozdro

http://ftp.belnet.be/mirror/ftp.openoffice.org/localized/pl/3.2.0/

Avatar
hellypton (niezalogowany) | 12.02.2010 12:40#54

Zaczekam, aż będzie wersja remake'owana przez Ux Systems. Ciekawe czy poprawili kompatybilność choćby ze zwykłym doc, bo o docx nie wspomnę.

Avatar
John Ripper (niezalogowany) | 12.02.2010 12:52#55

Może mi ktoś powiedzieć czy ten program do czegoś się nadaje? Praca na plikach CSV (dodaje ekstra kolumny), pobieranie danych z XML-a, wrzuca śmieci zamiast danych, załadowanie kilku wierszy do bazy danych poprzez ODBC, z 3.6 mln proponuje mi 49... dziękuje za darmowe gówno...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wacex | 12.02.2010 13:18#56

@Flint
Ale marudzisz, używam 3.2 od wczesnych wersji RC i jakoś wszystko mi działa lepiej niż 3.1, a przede wszystkim zdecydowanie szybciej.
"obracanie grafiki i otaczanie tabeli tekstem" to naprawdę nie są kluczowe funkcje w edytorze tekstu, od takich bajerów jest DTP.
A na upartego też da się to zrobić we Writerze (są rozszerzenia i ramki) tylko po co?
Na początku Quickstart zajmuje ok. 60 MB pamięci, potem rośnie, a z resztą jakie to ma znaczenie przy dzisiejszych pamięciach 2-4 GB. Wyłączyć też nie problem, bo wersja 3.2 i tak się mniej muli przy starcie od poprzednich. Co do reszty "uwag", mam wrażenie, że chyba Microsoft płaci ci za ten płaczliwy FUD albo nie umiesz używać stylów i formatować tekstu na elementarnym poziomie.
Nie chcesz, nie korzystaj z OO, musu nie ma. Wydaj kilka stów, a osiągniesz nirwanę przy MSOffice i kompatybilność ze wszystkim, zwłaszcza z zamkniętym docx.
OO ma oczywiście nadal sporo wad i niedoróbek, ale bledną one w zestawieniu z ceną MsOffice w wersji Pro czy Business. Przynajmniej dla mnie :)

Avatar
vm39 (niezalogowany) | 12.02.2010 13:43#57

lipa straszna ten open office, nie ma chyba wolniejszego oprogramowania na calym swiecie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Flint | 12.02.2010 13:58#58

@Wacex - wiem marudzę :)

[...]Co do reszty "uwag", mam wrażenie, że chyba Microsoft płaci ci za ten płaczliwy FUD albo nie umiesz używać stylów i formatować tekstu na elementarnym poziomie[...] - lol. To już rozwaliło mnie kompletnie, bo właśnie używam stylów i formatuję tak tekst a nie przy pomocy enterów i tabów. I to te style właśnie OO źle interpretuje. O dziwo zwykłe formatowanie jest ok. Czytaj ze zrozumieniem.

Poza tym nie pisz bzdur, jak Ty nie używasz jakiejś funkcji to nie znaczy że jest niepotrzebna. A z tym DTP to mnie rozbawiłeś do łez. Pierwsza lepsza praca czy opracowanie tego wymaga. To nie bajery jak to nazwałeś.

A uwaga o opłacaniu przez Microsoft jest żałosna. Dlaczego jak ktoś napisze coś przeciwko OO to od razu oskarżany jest o bycie na usługach Microsoftu. Puknij się w czoło zanim coś następny razem napiszesz takiego. Co to, nie można już negatywnie czegoś skomentować, żeby nie zostać oplutym?

Za Office Microsoftu płacić nie muszę bo już mam i to nie wersję domową za 200 zł. Po prostu kibicowałem projektowi OO ale użytkownicy tego pakietu komentarzami w Twoim stylu (te o FUD i opłacaniu) zniechęcają mnie do niego coraz bardziej.

[...]zwłaszcza z zamkniętym docx[...] - może się doucz zanim coś palniesz głupiego bo docx to otwarty format. Poczytaj sobie http://pl.wikipedia.org/wiki/DOCX

Parafrazując powiedzenie jednego użytkownika tego portalu - mądrości sobie i Tobie życzę :)

Nie no, nie mogę przeżyć tego tekstu o braku umiejętności formatowania tekstu. Co za ludzik śmieszny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
boynextdoor | 12.02.2010 14:19#59

Poczytaj sobie http://pl.wikipedia.org/wiki/DOCX - CYTOWANIE WIKIPEDII i JESZCZE PUBLICZNE POWOŁYWANIE SIĘ NA NIĄ... W.S.T.Y.D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wacex | 12.02.2010 14:39#60

@Flint
Kup sobie do formatowania Adobe InDesign i wyluzuj.
Mi się formatowanie nie sypie, bo wiem, że OO to nie np. QuarkXPress i cudów na kiju w nim nie wykręcę, nie do tego służy Writer.
Wymagasz od OO, programu robionego (w porywach) przez kilkudziesięciu programistów, za marne grosze i darmowego, funkcjonalności porównywalnej z pakietami rozwijanymi przez tysiące ludzi dysponujących budżetem setek milionów $, a może i więcej + całym korporacyjnym zapleczem.
Docx jest nadal zamknięty, upubliczniono na razie dokumentację formatu .doc
A poza tym, chyba mylisz kibicowanie - z podstawianiem nogi, bo twoje posty nt. OO, to infantylne narzekanie, że żaba nie jest królewną. Więcej czułości, pocałuj ją, przytul - może się zmieni :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wacex | 12.02.2010 15:02#61

@Flint
Zapomniałem - "Co to, nie można już negatywnie czegoś skomentować, żeby nie zostać oplutym?"
Ależ można, tylko krytykuj konkretne wady programu, a nie to, że nie jest innym programem, który ci akurat pasuje.
Mnie np. wkurza, że OO jest kobyłą, która instaluje się i ładuje się do pamięci, jako całość niezależnie od tego czy używam Draw, Writer czy Impressa. Wkurza mnie kiepski antialiasing czcionek. Znikanie miniatur prezentacji w Impresie. "Zjadanie" spacji na końcu wersu. Itd. itp. sporo baboli by się uzbierało. OO nie jest doskonały i długo nie będzie, ale w swojej klasie jest niezły i w domowych zastosowaniach spokojnie da się używać zamiast MSO.
Oczywiście, jak ktoś zechce to może jeździć po niedoróbkach tego pakietu, jak na łysej kobyle, tylko po co? Żeby umocnić monopol MS? Zrobić sobie dobrze, bo stać go na MSO?
Z zasady nie opluwam ludzi, jeśli tak mój post odebrałeś, to PRZEPRASZAM i bardzo mi przykro :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 12.02.2010 15:24#62

NAPISZĘ JESZCZE RAZ WYRAŹNIE!
OPEN OFFICE JEST ZA DARMO!!
PROGRAM JEST DOBRY. WOLICIE SPIRACIĆ MICROSOFT OFFICE DLA GŁUPIEGO WYPRACOWANIA, KTÓRE I TAK MOŻNA NAPISAĆ W OO BEZ PROBLEMÓW. ALE PO CO? LEPIEJ MIEĆ PIRATA I WYKORZYSTAĆ JEGO MOŻLIWOŚCI W 5%. TAK WIĘC OPEN OFFICE JEST ZA DARMO.
Dziękuję za uwagę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 12.02.2010 15:30#63

No to teraz ja się wypowiem...
Prawie wszystko jest ok, ale OpenOffice ma pewnie drobne braki.
Np. we wstawianiu formuł matematycznych, brakuje możliwości wstawienia znaku delta(taki trójkąt) i kilka innych drobiazgów używanych w matematyce...
W ogóle przydałoby się nieco ulepszyć moduł formula...
Będzie trza to zgłosić autorom....

No i zauważyłem że ta obecna wersja rzeczywiście szybciej startuje! :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 12.02.2010 16:16#64

Dzisiaj tj 12.02.2010 Open Office został udostępniony w polskiej wersji językowej można ja pobrać stąd: http://pl.openoffice.org/product.download.html#

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kpc21 | 12.02.2010 16:31#65

A czy wersja na Linuksa obsługuje wreszcie bazy danych MS Access (*.mdb i *.accdb)? Jeszcze mogę zrozumieć brak obsługi *.mdb ("egzotyczny" format wymyślony przez MS). Ale przecież ten *.accdb to jest chyba oparty na XML, tak więc większych problemów być nie powinno.

Avatar
slimark (niezalogowany) | 12.02.2010 16:37#66

Koledzy, czy muszę odinstalować poprzednią wersję, aby zainstalować najnowszą? Może to naiwne pytanie, ale po prostu nie wiem i proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Flint | 12.02.2010 16:48#67

@Wacex - poniosło mnie też. Sorry :)

A co do OO dalej, kurcze u mnie jakoś nie startuje szybciej albo nie widzę różnicy. Przestał się wieszać jak wywaliłem 2 dodatki, teraz mam tylko language tool i jest dużo lepiej to może to wina tego.

Ale naprawdę szkoda, że zmiany zachodzą tak powoli.

Co do żaby to dobre :)
Popracuję nad nią to może faktycznie coś się poprawi tak jak z tymi dodatkami :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
xarti | 12.02.2010 17:55#68

@G.Gn7Ex
Co do delty, to wystarczy podczas edycji formuły wejść w narzędzia->katalog i tam są symbole greckiego alfabetu i nie tylko!

Avatar
dżizas (niezalogowany) | 12.02.2010 18:12#69

slimark ---> chyba lepiej odinstalować: http://pl.wikibooks.org/wiki/OpenOffice.org/Instalacja_Windows

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 12.02.2010 18:29#70

@xarti
No rzeczywiście, tylko dziwne jest to, że nie można było wstawić delty bezpośrednio z menu dotyczącego formuły, za to z tej opcji można wstawiać inne dziwne znaki takie jak np. "nabla" - taki odwrócony trójkąt delty. No ale ważne, że można innym sposobem :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wacex | 12.02.2010 19:15#71

@Flint
"A co do OO dalej, kurcze u mnie jakoś nie startuje szybciej albo nie widzę różnicy."
Podejrzewam, że masz szybkiego kompa, na moim leciwym pudle widać różnicę od razu między 3.1 a 3.2. Sporo ludzi w necie też potwierdza szybszy start i zapisywanie plików.
Warto też do zwykłego przeglądania plików wyłączyć automatycznie sprawdzanie pisowni (takie małe ABC podkreślone czerwonym zygzakiem), a włączać je tylko kiedy to niezbędne. To mocno odmula OO.
Uwaga - niektóre rozszerzenia jeszcze nie działają w 3.2, nowe ich wersje mają to naprawić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
xarti | 12.02.2010 20:12#72

@G.Gn7Ex

W pewnym sensie masz rację. Podczas pisania prostych formuł jest to dość uciążliwe. Ale jak się trochę dłużej popracuje na OO, to wprowadzanie formuł może być szybsze niż w MS Office. OO umożliwia nie tylko graficzne wstawianie formuły, ale także poprzez wiersz poleceń.

Avatar
slimark (niezalogowany) | 12.02.2010 21:22#73

@dżizas

Dziękuję. Przeczytałem wskazany odsyłacz. Teraz mam pewność, jak postapić.

Avatar
Lemm (niezalogowany) | 12.02.2010 22:06#74

Jak na darmowy pakiet rewelacja. Wersja 3.2 rzeczywiście uruchamia się szybciej. Dla przeciętnego użytkownika nic więcej nie potrzeba :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 13.02.2010 15:07#75

To nie program muli, tylko antywirus.

Avatar
tyle (niezalogowany) | 13.02.2010 20:07#76

dla przecietnego jesli nie zastosuje tabelek i innych rzeczy tylko wklepuje najprostsze glupoty...ale do takich to mi notepad wystarcza a cos ciut bardziej zaawansowanego i oo lezy...ale do tego mam ms office i polecam wersje do domu na 3 kompu...dalem 180 zeta i bylo warto

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Robson33 | 14.02.2010 14:32#77

Rzeczywiście uruchamia się dużo szybciej .
I tak trzymać .
Ps.
Mam i licencję MS lecz częściej używam OO BARDZO mnie wku.... długie uruchamianie lecz teraz jest porównywalne .
Moim zdaniem zmiana na duży + .

Avatar
Yeaa02 (niezalogowany) | 15.03.2010 22:54#78

U mnie się uruchamia szybciej niż MS Office więc dla mnie duży plus. Mój config: Samsung R522 3GB RAM Intel Core2duo T6500 2.1gHz

Avatar
Aleks54 (niezalogowany) | 08.07.2010 10:07#79

Wersja 3.2.1 można pobrać z tej strony:
http://chomikuj.pl/darmowy-ebook-pdf-download

Avatar
ff (niezalogowany) | 23.01.2011 20:39#80

Co link do pobrania Open Office to awantura między wyznawcami MS Office i użytkownikami Open Office. Ludzie! Jeśli ktoś nie lubi Open Office to po co tu zagląda? Czy ktoś wam każe używać Open Office? Kupcie sobie MS Office, bawcie się wstążeczkami i przestańcie wypisywać bzdury, że Open Office to "syf", "śmieć" i "żenada". Po prostu lubicie swój MS Office i nie chcecie eksperymentować z niczym innym. Ja to rozumiem, ale proszę was przestańcie dyskredytować oprogramowanie, o którym nie macie bladego pojęcia i raczcie docenić, że istnieje alternatywa dla waszego MS Office, bo to zmusza producenta waszego oprogramowania do obniżki cen (w innym przypadku musielibyście za swój pakiet zapłacić nie 300, czy 500 zł, ale np. 5000 zł). Kumacie o co chodzi?

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av