r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

GEGL będzie korzystać z GPU do renderowania i przetwarzania

Strona główna Aktualności

Szybkość przetwarzania obrazu nie jest mocną stroną GIMP-a. Aby to zmienić deweloperzy od dłuższego czasu pracują nad integracją GIMP-a z GEGL (Generic Graphics Library), co z kolei przyśpieszyło prace nad wykorzystaniem procesora graficznego do przetwarzania grafiki i renderowania przez framework.

Już podczas Google Summer of Code 2009 Jerson Michael Perpetua postawił pierwsze kroki w kierunku implementacji renderowania wykorzystującego moc obliczeniową procesora karty graficznej w GEGL, ale jego kod z wielu powodów nigdy nie trafił do oficjalnego wydania frameworka. Jednak na horyzoncie widać światełko nadziei. W ramach tegorocznego GSoC Victor Oliveira rozpoczął implementację opartego na OpenCL renderowania i przetwarzania obrazów z użyciem GPU w GEGL, które wykorzystywać będzie również GIMP.

Projekt Oliviery bazuje na kodzie, który opracował Perpetua, ale od tego czasu wiele rzeczy uległo zmianie, więc Oliviera musi przystosować istniejący projekt do obecnych warunków (nowa wersja GEGL, nowe specyfikacje itp.). Postęp prac można śledzić na blogu Oliviery. Spora część już działa i wymaga jeszcze tylko optymalizacji, ale wiele operacji jeszcze nie zostało zaimplementowanych. Oliviera pracuje szybko, ale z pewnością ukończenie projektu zajmie mu jeszcze kilka miesięcy. Jeśli kod trafi do głównej gałęzi rozwojowej GEGL, wersja 3.0 GIMP-a skorzysta z renderowania i przetwarzania grafiki w z użyciem GPU.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.