r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Kolejne sankcje wobec Rosji: Apple wstrzymuje sprzedaż, Google zamyka płatne usługi

Strona główna AktualnościINTERNET

Po ogłoszeniu w zeszłym roku przez Republikę Autonomiczną Krymu deklaracji niepodległości i późniejszym anektowaniu półwyspu przez Rosję, wiele zarówno zachodnich, jak i rosyjskich firm zdecydowało się na zaprzestanie działalności na spornym terytorium. W ostatnich dniach do tego grona dołączyli także najwięksi z branży IT.

Decyzja jest spowodowana zatwierdzonymi przez Baracka Obamę 19 stycznia 2015 roku kolejnymi sankcjami przeciw Rosji. Zakazują one między innymi sprzedaży amerykańskich towarów, techniki i usług na Krymie. Na początku miesiąca rosyjskie przedstawicielstwo firmy Apple było zatem zobowiązane do powiadomienia partnerów o wycofaniu ze sprzedaży swoich produktów i usług na półwyspie.

Do zablokowania dostępu do swoich płatnych usług zmuszona została także firma Google. Na Krymie nie będzie można zarabiać dzięki reklamom AdWords i AdSense, nie będą one też wyświetlane. Ewentualne uzyskiwanie środków w ten sposób i tak było już utrudnione, bo swoje oddziały na półwyspie zamknęła jakiś czas temu zdecydowana większość zachodnich i rosyjskich banków.

r   e   k   l   a   m   a

Za produkt eksportowy zostały uznane także dostępne w sklepie Google Play aplikacje, również te bezpłatne, przez co możliwość pobrania ich z Krymu zostanie zablokowana od 1 lutego. Mieszkańcy półwyspu zachowają dostęp do darmowych usług Google: Gmaila czy Map Google, które jednak w związku z dominacją na tamtejszym rynku firmy Yandex nie są ani szczególnie popularne, ani skuteczne.

Nałożone sankcje są oczywiście bronią obosieczną. Zakaz sprzedaży na Krymie na przykład popularnego w Rosji iPhone'a, którego ceny i tak w związku z malejącą wartością rubla musiały zostać w ostatnim czasie podwyższone nawet o 35%, może zaszkodzić tamtejszym interesom Apple'a i rosyjskim partnerom firmy. Wyłączenie usług reklamowych oferowanych przez Google może z kolei spowodować konieczność zamknięcia dziesiątek serwisów internetowych, dla których uzyskiwane z reklam środki stanowią dużą część budżetu.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.