Komputer dla każdego ucznia w polskich gimnazjach

29.05.2008 18:29, Autor: Kamil Cybulski (Cebula), Kategoria: News
NewsImage

Wiadomo z różnego rodzaju deklaracji, że jednym z celów rządu jest doprowadzenie do sytuacji, w której każdy gimnazjalista miałby dostęp do komputera i sieci. Dziś Gazeta Wyborcza uzyskała więcej informacji na temat planu realizacji tego celu - czyli programu "Komputer dla ucznia".

Szef kancelarii premiera Tomasz Arabski, stojący na czele powołanego we wtorek zespołu, który ma opracować program "Komputer dla ucznia" opowiedział Gazecie Wyborczej czego po projekcie możemy się spodziewać.

Cel jest jest jasno określony, od początku roku szkolnego 2010/2011 każdy gimnazjalista ma mieć dostęp do laptopa i Internetu - nie chodzi bynajmniej jedynie o własne stanowisko w szkole. Kancelaria chce, by każdy gimnazjalista miał dostęp do laptopa z oprogramowaniem, które pomoże mu w nauce. Uczeń będzie mógł go używać i w szkole, i w domu. Taki laptop miałby przeżyć z uczniem całe gimnazjum i jeśli przetrwa, iść z nim do liceum.

Pierwsze komputery mają trafić do nastolatków idących do gimnazjum już we wrześniu 2009 r. Za wybór kilkudziesięciu pilotażowych szkół - i na wsi, i w miastach - ma odpowiadać MEN. Jak zapowiada Tomasz Arabski intencją rządu nie jest wymiana książek na komputery, a jedynie ułatwienie polskim dzieciom szybkiego kontaktu z komputerami i Internetem, a także umożliwienie wszystkim korzystania z dobrodziejstw multimediów w edukacji.

Koszty programu szacowane na 500 mln zł rocznie pokryte mają być z budżetu państwa, niewykluczone, że dołożą się również samorządy, rozważana jest także możliwość dofinansowywania komputerów przez rodziców, dla których nie będzie to nadmierne obciążenie.

Zgodnie z informacjami jakich udzielił Gazecie Tomasz Arabski do końca października szczegóły ma opracować specjalny zespół złożony z przedstawicieli resortów edukacji, finansów, infrastruktury, rozwoju regionalnego oraz spraw wewnętrznych i administracji. Zespół będzie "szlifował" szczegóły, a także ustalał na jakich obszarach należy doprowadzić szerokopasmowy Internet, a także jak obecnie wygląda wykorzystanie Internetu w procesie nauczania.

Więcej informacji na ten temat znaleźć można w artykule Rząd obiecuje podarować gimnazjalistom laptopy opublikowanym na łamach Gazety Wyborczej.

Źródło: Gazeta Wyborcza
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (197)  

Avatar
Denek (niezalogowany) | 29.05.2008 18:36#1

Szybcy jesteście, już wczoraj o tym bębnili.

Ciekawe jakie lapki? EeePC?

Avatar
szon (niezalogowany) | 29.05.2008 18:37#2

Mam nadzieję, że te laptopy będą z Linuksem i państwo nie odda moich pieniędzy Microsoftowi.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.05.2008 18:38#3

Ogólnie bardzo dobry pomysł. Przydałaby się tylko jakaś kontrola, coby się laptop nie stał dla dzieciaka platforma do gierek i oglądania porno w internecie. Ciekawe jakie będą szczegóły, tzn. konkretne parametry sprzętowe laptopa i oprogramowanie. Jeśli będzie to Micorosoft Windows to osobiście złoże doniesienie o marnowaniu pieniędzy podatników. Jestem w pracy, proszę nie czepiac sie useragenta.

Avatar
... (niezalogowany) | 29.05.2008 18:40#4

to będą pewnie tanie lapki z linuxem po 300zł. Takie żeby żadnej gry nie można było na nich odpalić i żeby były wytrzymałe. Ale pomysł ambitny:))

Avatar
QUAD (niezalogowany) | 29.05.2008 18:43#5

Po pierwsze lapek w pancernej walizie z linuxem żeby dzieci tego nie popsuły . Po drugie dlaczego chcą rozdawać coś za darmo ? Z doświadczenia wiem że jak dzieciak w tym wieku coś dostanie za free to na bank nie będzie tego szanował w 80% i sprzęt nie przetrwa nawet 1 roku szkolnego opieram się tutaj o to co wiedziałem w blisko 12 szkołach gimnazjum/liceum komputery są notorycznie niszczone a ich stan nieraz pozostawia wiele do życzenia. A gimnazjaliści to najgorsi z najgorszych im niestety tylko głupoty w głowie a buntowanie sie to obowiązek a szacunku dla nauczycieli brak.

Avatar
Kłębek drutu (niezalogowany) | 29.05.2008 18:44#6

Kompletna bzdura i bajka dla frajerów! Jak ludzie dostają coś za darmo to tego nie szanują. Wygląda to na socjalistyczną przykrywkę dla dużego skoku na publiczną kasę.

Avatar
benek222 (niezalogowany) | 29.05.2008 18:45#7

po co im laptop !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! za free
wystarczy ja będzie zwolnienie z podatku dla uczniów i studentów na zakup sprzęty komputerowego. Taka akcja jest lepsza :)
co mi z laptopa na którym żaden lepszy program nie pójdzie a ekran będzie miał max 14 cali. Powinny ulgi aby można było sobie kupić sprzęt odpowiedni a nie dostać jakiś szmelc

Avatar
Fiołek (niezalogowany) | 29.05.2008 18:47#8

Akurat ja bym był za Windowsem, kwestia gustu kto jaki system lubi, ale mogę się założyć, że 80% gimnazjalistów nie umiałoby się obsługiwać nim. Ja, chociaż znam Linuksa(próbowałem kilka razy), to preferuje Windowsa i chciałbym dostać lapka z nim, ale z jakimiś sensownymi parametrami. Tak, by chociaż IDE jakoś działało :P

Avatar
Unreal (niezalogowany) | 29.05.2008 18:48#9

Nie chce krakac, ale juz widze jak sie dzieciaki okladaja tymi laptopami czy zniszcza je w inny sposob. W liceum to bym jeszcze zrozumial, ale w gimnazjum?

Avatar
Psajdak (niezalogowany) | 29.05.2008 18:49#10

Jeszcze do tego opłacony roczny abonament w World Of Warcraft.

Avatar
fastman92 (niezalogowany) | 29.05.2008 18:51#11

a ja w takie bzdury nie wierze!
Po za tym ja mieszkam we wsi (Mszana na śląsku koło jastrzębia) więc laptopa oczywiście nie będzie, a nauczycieli mam takich że tak liczy się nauka że nawet nie strajkowanli!!

U mnie nawet nauczyciele nie strajkowali.!!

Avatar
Morphdreamer (niezalogowany) | 29.05.2008 18:52#12

Dziwne, ale wydaje mi się, że takie laptopy bardziej przydałyby się licealistom, którzy może nieco bardziej szanowaliby taki sprzęt...

Avatar
Kruku (niezalogowany) | 29.05.2008 18:52#13

@Unreal: Zgadzam się z tobą, smarkacze tylko będą rozwalać drogi sprzęt, bo w domu nie mają to inni też nie mają prawa mieć. Dadzą dzieciakom kompy, tylko po co? Przecież na tej "informatyce" będą w CSa, tibię i inny badziew grać!

Avatar
MaruszR (niezalogowany) | 29.05.2008 18:54#14

Moim zdaniem chybiony pomysl, srednio widze dziganei rpzez gimnazjalistow laptopow w plecakach.
Lepszym pomyslem bylo by pozakladanie kont na sererze szkolnym tak aby obejetnie od komputera przy ktorym dzieciak usiadzie mial swoje dokumenty i programy. A jzu super bylo by jak mogl by sie zalogowac na swoje konto rowniez z domu ale tu potrzebne byly by szybkie lacza w szkolach.
A o to trudno, w podstawowce gdzie czasem pomagam w pracowni komputerewej wlasnei tpsa wymyslila ze noeostrade musi obciąć do 256 kbit/s bo na wyzsze predkosci sie nie synchronizuje.

Avatar
pelson (niezalogowany) | 29.05.2008 18:55#15

ja laptopa juz niedostane:) moze niech wprowadza cos takiego w liceum i technikum :]

Avatar
guglibocik (niezalogowany) | 29.05.2008 18:55#16

Takie rozdawanie wszystkim laptopy mija się z celem. Najpierw zacząłbym od reformy nauczania, choćby do takiej jaka jest w UK, bo po co komu laptop skoro i tak na lekcji nie będzie wolno z nich korzystać.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.05.2008 18:57#17

Nie ma sensu, laptopy po paru dniach zostaną rozwalone... Już lepiej je dać licealistom lub studentom.

Avatar
mike (niezalogowany) | 29.05.2008 18:57#18



Czekam tylko kiedy uczniowie wystawią je na Allegro , będzie co kupować :D

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.05.2008 18:58#19

Najpierw trzeba zatrudnić do uczenia informatyki w szkołach prawdziwych informatyków, a nie dziadków po "szkoleniach". I wreszcie zacząć w szkole uczyć prawdziwej informatyki, coby każdy dzieciak umiał sobie napisać prosty program np pomocny w matmie, napisać i prowadzić własną strone internetową czy znał podstawy Windowsa i Linuksa, umiał te systemy zainstalowac i skonfugurować, i znał zasady bezpiecznej pracy z komputerem w internecie.

Avatar
Ukasz (niezalogowany) | 29.05.2008 19:01#20

Jedni by szanowali, jedni nie, jak by były to laptoty ze średniej półki to by "większość" szanowała, ale jak jakieś złomy za 1000zł to na 90% nie przetrwały by roku... Rząd myśli, że gimnazjaliści bedą się cały dzień uczyć i bawić openoffisem? hmm... ogólnie pomysł, do niczego, 5 kilowy plecak i do tego 2,5 kilowy nieporęczny laplot w torbie w ręku gimnazjalisty.
Lepiej przeznaczyć te pieniądze na coś innego...

Avatar
fastman92 (niezalogowany) | 29.05.2008 19:04#21

na początku trzeba by zatrudnić noramlnych młodych nauczycieli-informatyków, a nie:
pani z informatyki - 53 lata....he he

Taka to nic nie umie a na informatyce uczę się jak pisać w płatnym Wordzie o kubusiu puczatku...he he.

Avatar
sdj (niezalogowany) | 29.05.2008 19:06#22

komputery będą zawierały oprogramowanie które będzie ograniczało przywileje użytkownika. nie trudno się domyślić że zaraz po rozpoczęciu akcji systemy w laptopach będą przeinstalowywane przez uczniów na normalną wersje windwsa lub linuxa

Avatar
Pingwin (niezalogowany) | 29.05.2008 19:06#23

Myślę, że to marnowanie pieniędzy z kilku powodów:

- w gimnazjum nie ma jeszcze Bóg wie jakiego poziomu nauczania, żeby nie można było czegoś odszukać w bibliotece, podręczniku... W skrajnych przypadkach są komputery w bibliotekach, kawiarenki internetowe (już nie tak drogie jak 5 lat temu). Rozumiem, jeżeli to byłby projekt/pomysł dla LO/Technikum/itp czyli uczniów starszych, tam faktycznie poziom nauczania zwłaszcza w klasach maturalnych jest wysoki i w odszukaniu niektórych informacji może pomóc wyszukiwarka, względnie zrobienie prezentacji w office/open office na maturę ustną...

- Nawet jeżeli to byłby komputer z windows98 to już widzę, jak jest on używany tylko do nauki. Może to być nawet ArchLinux, tyle wystarczy, żeby zalogować się na czat czy zainstalować gg, wejść na porno stronę i przesiadywać tam godzinami. Taki laptop przez gimnazjalistę będzie wykorzystywany do wszystkiego, byle nie do nauki...

- Z jednej strony trąbimy na alarm, że coraz więcej dzieci tłumaczy się dysleksją, nie potrafi poprawnie pisać, gryzmoli, a z drugiej dajemy im komputery? ;/

- Jak każdy gimnazjalista będzie miał laptopa i dostęp do sieci, wtedy nastąpi prawdziwa fala trolli internetowych, spamerów i dzieci neostrady...

Zamiast dawać laptopy pokoleniu buntowników, wywyższających się dzieci, czego to one nie mogą, do czego mają prawo, spryciarzy, którzy z racji wieku nie ponoszą winy za czyny, których są świadomi, powinniśmy wydłużyć godziny otwarcia szkół i bibliotek i za pieniądze zebrane na laptopy kupić komputery dla dzieci na wsi i mniejszych miejscowości, gdzie takowych brak...

Avatar
sosen (niezalogowany) | 29.05.2008 19:07#24

Kolejny głupi pomysł który i tak w praktyce nic nie przyniesie. Zarobią na tym tylko firmy zajmujące się produkcją i sprzedażą sprzętu. Pan uśmiechnięty Tusk twierdzi: 'To zrewolucjonizuje polską edukację i wyrówna szansę między dziećmi z rodzin biednych i bogatych". Jakoś mało prawdopodobne. Bo co z tego laptopa skoro ta biedna osoba i tak nie będzie miała dostępu do sieci bo jej nie będzie stać a dlaczego wydawać pieniądze na zakup dla kogoś kogo stać. Bardziej rząd powinien skupić się na powszechnym dostępie do internetu i przedewszystkim tanim dostępie (mógłby to być internet wolniejszy ale tani) do niego. Największy problem jest na terenach wiejskich gdzie większość osób jest uzależniona o drogiej tp. A co do zakupu komputera to powinny być jakieś dotacje: niskie dochody większy przy większych mniejsze. Bo cena laptopa do nauki i internetu to jest kwestia 1200 - 1500. Jeżeli kogoś stać to dlaczego wpychać kasę państwa i kupować mu laptopa a jeżeli ktoś ma niskie dochody to państwo powinno takiemu uczniowi pokryć np. 80% wartości lub nawet więcej.

A co do noszenia laptopów do szkoły (tym bardziej do gimnazjum) to nie wróżę im tego że te laptopy wytrzymają do następnej klasy nie mówiąc już trzy lata do szkoły średniej

Avatar
Ukasz (niezalogowany) | 29.05.2008 19:08#25

anonim- "dziadków po szkoleniach'
no niestety, ja, gimnazjalista, wiem więcej od nich, nawet kiedyś jedem mnie się zapytał "jak wyłączyć hasło w windowsie bo mu się nie chce wyłączyć" :) A lekcja w 80-90% szkół wygląda tak- "napiszcie coś w wordzie i ładnie obróbcie"
i tyle.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 29.05.2008 19:08#26

Widze ze unijna SOCJAL demokracja umacnia sie i w Polsce.
Moze przedszkolakom jeszcze dawac te laptopy..?

Avatar
40-styRozbójnik (niezalogowany) | 29.05.2008 19:11#27

Dla mnie trochę to poroniony pomysł. Sponsorować za free laptopy? Niby z jakiej racji? Już widzę jak ********** "edukuje" się torrentami i pornosami. No i w jakim poważaniu będzie miała sprzęt. Lepiej zainwestować w przyzwoitą kadrę informatyczną i w wielostanowiskowe, monitorowane pracownie komputerowe do których uczniowie mieliby dostęp nie tylko na zajęciach.

Avatar
??? (niezalogowany) | 29.05.2008 19:11#28

No to ten pan od hurtowni ze sprzętem jeden z najbogatszych polaków znów zarobi :))))) i nie będzie musiał uciekać za granice bo rząd sprzyja :)))

Avatar
rr (niezalogowany) | 29.05.2008 19:12#29

Wybrali najgorsza grupę wiekową jaką mogli wybrać :/ Czyste marnowanie pieniędzy.

Avatar
ffs (niezalogowany) | 29.05.2008 19:13#30

No sorry, ale niby pieniędzy nie ma, a na darmowe laptopy będą?

Avatar
Onlinemaster (niezalogowany) | 29.05.2008 19:22#31

Głupota jakiegoś ******** z rządu, ale w tym kraju same debilizmy, tak jak na początku napisał "Kłębek drutu" - Wygląda to na socjalistyczną przykrywkę dla dużego skoku na publiczną kasę.

Avatar
Franek (niezalogowany) | 29.05.2008 19:23#32

@Fiołek
"80% gimnazjalistów nie umiałoby się obsługiwać nim"
Po to jet szkoła żeby się uczyć :P :P

Co do niszczenia sprzętu to już rodzice powinni zadbać o wychowanie takiego ******* ]:->

Oczami wyobraźni już widzę rosnące młode społeczeństwo WiOO :D :D

Avatar
asthar (niezalogowany) | 29.05.2008 19:23#33

Nie, to bardzo miłe że większość z Was gimnazjalistów uważa za prostaków, którzy gdy tylko dorwią się do kompa to wchodzą na porno i popijają przy tym piwko (tak myślał prezydent chyba, nie wiem, nie odróżniam ich z byłym premierem xD). "Jak sie coś dostanie za free, to się tego nie uszanuje". No pewnie. To przecież takie oczywiste. Firefoxem rzuca się o ścianę i ściąga wirusy, a Gimpem o podłogę i depcze, żeby 0 i 1 się pooddzielały. To może weźcie sprzedajcie im te laptaki, co? Np. 100 miesięcznie z kieszonkowego, co Wy na to? Co do nauczycieli infy to się zgadzam w 100% - czasami to żenada po prostu. A tak z ręką na sercu powiedzcie, czy nigdy Wam się nie zdarzyło pograć w jakąś gierkę w pracy? W końcu to też komputer "za free" i służbowy. I jakoś nie kopiecie go, ani nie walicie klawiaturą w monitor, a myszkę dajecie kotu-przybłędzie. Uważam, że trochę przeginacie z demonizowaniem gimnazjalistów. A co do tego, że gimnazjum to za wcześnie, to macie rację, najlpiej nauczyć się obsługi kompa wtedy, gdy będziemy mieli 60 lat i będziemy na emeryturze. W ogóle sypiecie wręcz doskonałymi pomysłami. Dzieciakom się nalezy i bardzo dobrze, że rząd to w końcu zauważył. Pozdrawiam wszystkich gimnofobów :)

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 29.05.2008 19:24#34

@benek222: W końcu na ten sprzęt i tak dają podatnicy, więc warto przemyśleć sprawę z "dawaniem czegoś za free".
Mam jeszcze pytanie czy zakup takiego laptopa byłby obowiązkowy. W tekście pojawiło się info, że bogatsi rodzice, jeżeli chcą takiego laptopa, muszą za niego zapłacić. Kto jednak by się na to zgodził? Mam oczywiście nadzieję, że zakup tego sprzętu nie będzie obowiązkowy, bo łamałoby to niektóre postanowienia.
Oczywiście mam nadzieję, że systemem będzie jakiś GNU/Linux.
Pomysł jest nawet trafiony, tylko trzeba przemyśleć niektóre opcje/kwestie prawne.

Avatar
Kłębek drutu (niezalogowany) | 29.05.2008 19:28#35

@Redakcja
Szczerze powiedziawszy, to zastanawiam się po cholerę w ogóle kopiujecie takie głupawe teksty z portalu gazeta.pl - czyżby było to cenne źródło informacji dla specjalistów IT, czy może jesteście tubą propagandową rządu? Osobiście nie wierzę ani w jedno, ani w drugie więc zastanawiam się: PO CO?

Wartość merytoryczna tego newsa jest żadna - jest to typowe populistyczne zagranie polityków: BĘDZIEMY ROZDAWAĆ LAPTOPY! Wiadomo: ciemny lud to kupi...

Pomijam już fakt iż wielokrotnie podkreślaliście, że na dp NIE PISZECIE O SPRZĘCIE.

Nie podoba mi się, że polityka (i to w najniższym wydaniu: obiecanki-cacanki) wkracza na ten vortal.

Zirytowałem się ...ale mimo wszystko pozdrawiam.

Avatar
elkanguro (niezalogowany) | 29.05.2008 19:28#36

pomysł raczej nie najlepszy ze względu właśnie tak jak wielu z was pisze te laptopy nie będą szanowane. W liceum to już za późńo. Już lepiej by było dać je dzieciom w podstawówce bo ich jeszcze można wychować i nauczyć szacunku. Druga sprawa oprogramowanie. Nie wiem jak to ma wyglądać ale według mnie należałoby tam postawić Linuksy aby dzieci nie przerobiły tych laptopów w platformy do grania w pirackie gry. Przydałaby się oczywiście jakaś blokada aby nie można było instalować innego systemu tudzież formatowania dysku - tym powinien się zajmować jakiś człowiek w szkole. A jeśli już koniecznie Windows (tylko po co?) to z bardzo restrykcyjnymi ograniczeniami w zakresie instalowania oprogramowania. Chodzi o to, żeby te laptopy naprawdę służyły wyłącznie do nauki i do dostępu do internetu.

Avatar
Jogi (niezalogowany) | 29.05.2008 19:32#37

Pingwin 100% racji.

To chyba plan awaryjny rządu na wypadek gdyby we wrześniu nauczyciele nie stawili się w szkołach, ze względu na niskie zarobki, na które nie ma niestety pieniędzy w kasie (ciekawe, że znalazłaby się na laptopy..). Dzieci dostaną laptopa, tematy do opracowania i niech siedzą, a nauczyciele won jak się nie podoba.

Pomysł obłędny, rozumiem gdyby sprzęt miały dostać uzdolnione dzieci czy te które mają bardzo dobre wyniki w nauce (zamiast uściśnięcia dłoni Pana Dyrektora), im na pewno by się przydał. Natomiast wszystkim? W życiu nic nie przychodzi bez pracy.

Kolejne głupie pomysły rządu na który liczyłem, ale się przeliczyłem. A Euro 2012 leży i nikt nie raczy kiwnąć palcem.

Podsumowując kolejny gadżet, takim jakim stała się komórka. Dorośli nie potrafią z tego dobrodziejstwa korzystać, a co dopiero dzieci.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.05.2008 19:34#38

@asthar
Sam włąśnie skończyłem gimnazjum i mogę Cię zapewnić, że laptopy to nie jest dobry pomysł.

Avatar
Pingwin (niezalogowany) | 29.05.2008 19:34#39

@asthar
Podaj mi kilka niezbędnych powodów posiadania przez gimnazjalistę laptopa? Te, które wymienisz da się zamknąć w jednym z podpunktów, o których pisałem, komputery w bibliotekach i kawiarenkach. Prędzej takie komputery powinny być przekazywane młodzieży po zakończeniu gimnazjum czyli LO itp.

Avatar
Krzy$iek (niezalogowany) | 29.05.2008 19:35#40

Populizm czystej wody niech jeszcze rząd cudaka Tuska opłaca mi neostrade to juz bedzie super hehehe

Avatar
Narv (niezalogowany) | 29.05.2008 19:36#41

Jak tak patrzę na obecnych gimnazjalistów, co chwilę słychać jak podpalają klapy sedesów w szkolnych ubikacjach, niszczą krzesła, ławki czy dewastują inny sprzęt szkolny. Wczoraj wieczorem widziałem pięciu ********** (mieli może z 15-16 lat), którzy podpalili osiedlowy śmietnik. Niestety takie są skutki bezstresowego nauczania i "wychowania".
Skoro nic nie szanują, to nic nie powinni dostać.. takie jest moje zdanie.

Avatar
MaRa (niezalogowany) | 29.05.2008 19:37#42

Nie szanuje się cudzych rzeczy a nie tych, które dostaje się za darmo. Jest różnica.

Avatar
Unreal (niezalogowany) | 29.05.2008 19:38#43

@asthar:
Moze troche uogolnilem, ale wystarczy spojrzec przez chwile na gimnazjalistow (i nie tylko) mijajac ich na ulicy, zeby wyrobic sobie o nich zdanie. Nie jestem taki stary :), ale to co wyrabia dzisiejsza mlodziez to sie w pale nie miesci.
Podstawowe pytanie: na jakich lekcjach oprocz informatyki te laptopy bylyby uzywane? Najpierw nalezaloby przystosowac system edukacji do uzywania komputerow, a dopiero potem je wprowadzac.

Avatar
LazzaR (niezalogowany) | 29.05.2008 19:41#44

ta... Tusk i jego obietnice... Euro tuz, tuz..

Avatar
Damian_L (niezalogowany) | 29.05.2008 19:43#45

Nie szkoda kasy?
To ja pamiętam jak sie widywało w gimnazjum w pracowni komputerowej myszki bez kulek ( były, ale sie "gubiły", po co komu one ? tego nie wie nikt). zresztą w innych szkołach kompy naprawiali uczniowie, uszkodzenia typu włożona dyskietka :/ a nauczyciel nie dawał sobie rady z taką "naprawą"
W liceum było prawie normalnie, fajne sprawne kompy, nic sie nie gubiło, był internet ale tylko u nauczyciela ( który znał sie na rzeczy), tzn mógł ale nie chciał go udostępnić uczniom, bo nie chciało mu się kompów "odsyfiać"

Avatar
Azrael Nightwalker (niezalogowany) | 29.05.2008 19:47#46

7thGuard opisuje podstawowe problemy związane z tą obietnicą: http://7thguard.net/news.php?id=5790

Avatar
hahaha (niezalogowany) | 29.05.2008 19:49#47

już to widze jakie lapki nasz ukochany "rząd" da..
windows 95 albo pod dosem 64 mb ram grafike 2mb i procka 500 mhz o lol jak cos ma byc za darmo to tego nie bedzie...

Avatar
WODZU (niezalogowany) | 29.05.2008 19:52#48

Donald marzi :D

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 29.05.2008 19:52#49

beznadziejny pomysł, można tylko liczyć na to, że się noga podwinie w realizacji, temu gamoniowi co to wymyślił, na innych zasadach miało by to sens, ale dla każdego... już widzę dresa, podnieconego wikipedią...

Avatar
plunio7 (niezalogowany) | 29.05.2008 19:52#50

Narv i cała reszta...
Zazwyczaj oprócz tego co napisaliście, gimnazjaliści palą koty i kopią pod sejm dla relaxu...
A co do rzeczy... Zdziwiony jestem zdaniem innych, którzy uważają się za zanfcuf tematu... Jak widzieliście tylko parę osób, co pali śmietnik w wieku 15-16 lat, to po pierwsze, połowa to licealiści, a po drugie do gimnazjum nie chodzą tylko Ci, których widzicie na ulicach i o czym mówią media to marny promil całokształtu. A zresztą, Bogu ducha winna "zła młodzież" sama pornografii nie wymyśliła, piwa sama nie pędzi, tylko dorośli bomabrdują nas codziennie różnymi rzeczami... Jakbyście chodzili na biologia, to byście wiedzieli co się dzieje w życiu takiego człowieka...

A ja osobiście uważam, że jeżeli każdy młody człowiek dostanie laptopa na właśność, to będzie go szanował bo to będzie JEGO laptop.

Avatar
Jogi (niezalogowany) | 29.05.2008 19:54#51

@asthar

Wiesz większość komentujących nie jest głupia, pamięta jak to było w czasach - ówcześnie podstawówki, teraz gimnazjum. Miało kolegów, obracało się w środowisku szkolnym. Może nie były to rewolucyjne czasy odnośnie sprzętu jak jest to teraz, jednak każdy z nas wie jak myśli taki młody człowiek. Na pierwszym miejscu nie stoi nauka i tego nie zaprzeczysz.

Komputery w pracy dostajesz "na stan" za coś, robisz coś dla firmy i masz prawo dostać od niej materiały i sprzęt umożliwiające Ci prawidłową pracę, a także odpoczynek. W szkole jesteśmy dla siebie, ani dla rodziców, ani dla nauczycieli. Czasy szkolne to tak naprawdę wakacje, później zaczyna się życie. Oczywiście dostrzegamy to dopiero po latach:) Ja nienawidziłem nauki!:) Teraz wręcz przeciwnie.

W szkole masz przerwy, w pracy sam dzielisz czas, a często przerw nie ma, robisz na okrągło. Nie pisze tu o pracy pozorantów.

Nagrody za oceny jak najbardziej, ale dlaczego ktoś jadących na samych 2 ma też dostać coś czego nie będzie umiał wykorzystać?

W każdym razie nie chodzi o generalizowanie gimnazjalistów, chodzi o wiele wad przytoczonych już wyżej przez innych, które wnosi takowy pomysł.

Avatar
M$ jest BE (niezalogowany) | 29.05.2008 19:55#52

Oni ogłupieli! Do gimnazjum? Niech się zajmą wymianą komputerów w pracowniach informatycznych i nauczycieli też... Mnie uczyła babka po studiach humanistycznych. W dodatku jechaliśmy na Windows 2000 i ME w których czekaliśmy 2 min. na IE a na jakieś programy to min. 5 min. Jak by tego było mało nauczycielka prubowała mi wmówić że przed każdą stroną musi być www a wcale nie (dobre programy to dobry przykład)! A w podstawówce uczy nauczycielka historii...
A co do wandalizmu... jak ostatnio wyrwali znak PKS z ziemi i podpalili kosz na przystanku... Pani raz nam kazała zrobić test. położyć na parapecie papierowego łabędzia i patrzeć ile przeżyje, mało... A oni chcą dać lapki za free? Nie warto w myśl zasady "Nie twoje to co się przejmujesz?" (usłyszałem w szkole)
Się rozpisałem...

Avatar
Rafał(c) (niezalogowany) | 29.05.2008 19:57#53

Większej głupoty ostatnio nie słyszałem. Mniejsza z tym, że dziecko jest głodne i niedojada, a czasami wręcz głoduje. Nieważne, że nie ma w co się ubrać - ale będzie mieć laptopa! Ah te pomysły naszych rządzących.

Avatar
lukiwscieklynaadmina:-) (niezalogowany) | 29.05.2008 19:58#54

http://heroeshappenhere.iis7.pl/Microsoft.aspx zajzyjcie jest tam darmowy windows vista na 1 rok :-)

Avatar
Kerion (niezalogowany) | 29.05.2008 20:00#55

Tak z tej samej beczki.
Komputer Świat 11/2008
"komputer pod strzechy"
"Rząd chce, aby najuboższe rodziny w Polsce otrzymały za darmo pecety i dostęp do internetu. Ale nikt nie wie, ilu może być chętnych na darmowy sprzęt."
"Władze terenowe mają ocenić, ile darmowych komputerów będzie potrzebnych ubogim mieszkańcom konkretnych gmin."

Avatar
Dawid (niezalogowany) | 29.05.2008 20:01#56

"Pomysł obłędny, rozumiem gdyby sprzęt miały dostać uzdolnione dzieci czy te które mają bardzo dobre wyniki w nauce (zamiast uściśnięcia dłoni Pana Dyrektora), im na pewno by się przydał. Natomiast wszystkim?" Bardzo dobra myśl. Po co ******, który nie myśli o niczym, tylko jakby tu "skołować" paczkę fajek albo butelkę taniego wina, potrzebny laptop? Co innego dzieci uzdolnione, które zapewne potrafiłyby to docenić i odpowiednio wykorzystać. Byłaby to także dodatkowa zachęta do pracy. A tak - marnowanie publicznych pieniędzy...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.05.2008 20:04#57

Niestety Redakcja DP zaczyna się dostosowywać do poziomu magla. To nie jest żaden portal o IT, tylko plotkarska strona cytująca idiotyczne newsy z różnych tabloidów.
Kurcze, ludzie jesteście wykształceni! Czy rzeczywiście nie ma niczego ciekawszego do napisania niż bzdety? Czy w branży IT nic się nie dzieje ciekawszego jak wydania bet linuksowych, przeglądarkowych itd?
Do tematu - laptopy dla gimnazjalistów to debilizm do kwadratu. To zwykły populizm i chęć przypodobania się tłumowi ciemnaków. Młodzież gimnazjalna powinna być bardziej edukowana w podstawach matematyki, w poprawnym pisaniu w języku ojczystym.

Avatar
Racjonalista (niezalogowany) | 29.05.2008 20:06#58

A co menelom z moich podatków mam komputery fundować? Niech się wezmą do roboty i sobie zarobią.

Avatar
Darks (niezalogowany) | 29.05.2008 20:07#59

Pomysł w takiej wersji według mnie chybiony. Gimbusy to straszna dzicz. Szkoła obowiązkowa, chodzić musi zarówno 100% drechol jak i przyszły konstruktor. Jeśli chciałoby się ułatwić start tym drugim należałoby jasno określić warunki takiej "promocji". Opinię mogliby wystawiać nauczyciele prowadzący, względnie kryterium byłyby uzyskiwane oceny. Uczeń, u którego widać starania na pewno w odpowiedni sposób skorzysta z takiego komputera i co najważniejsze - będzie go szanował. Jeśli dostanie go człowieczek, co ledwie klasę zdaje, to albo sprzeda albo służyć będzie jako przenośna konsola do gierek. Poza tym dochodzi jeszcze kwestia powszechnej komputeryzacji - duży procent gimnazjalistów ma już w domu komputer. Podarowanie takiej osobie laptopa uważam w tym wypadku za bezsens. Co celów edukacyjnych na poziomie szkoły średniej wystarczy spokojnie sprzęt, który dzisiaj możemy kupić za 300 zł (używka), a takowy ma zdecydowana większość. Tak więc przed jakąkolwiek realizacją ktoś powinien się zastanowić jak rozsądnie i uczciwie spożytkować ewentualne fundusze....

Avatar
matus2PLA (niezalogowany) | 29.05.2008 20:09#60

Dlaczego gimnazjalistom, a nie uczniom szkół średnich, nie rozumiem przecież też mają problemy z dostępem do kompa :)

Avatar
Gimnazjalista_NT (niezalogowany) | 29.05.2008 20:10#61

Witam. Chodzę do drugiej klasy gimnazjum i uważam, że jest to zły pomysł z kilku powodów:
-ja na swój pierwszy komputer zbierałem 5 lat, wiec dlaczego ktoś ma dostać komputer za darmo od państwa, w takim razie ja tez chcę...
-po drugie to zamiast wydawać kase na jakies badziewne laptopy można wyposazyć każdą szkołę w dobre komputery stacjonarne z SZYBKIM internetem (nie neostradą 128 kb/s...)
-po trzecie znam gimaznjum od środka i wiem, że co poniektórzy nie będą tego szanować...
-po czwarte bardziej sie to sprzyda studentom i uczniom szkół ponad gimnazjalnych
-po piąte ja sie już nie załapię :P

Przepraszam za ewentualne błędy ortograficzne

Avatar
Czips (niezalogowany) | 29.05.2008 20:10#62

Nie chce się przechwalac ale jestem jednym z nielicznych w Polsce uczniów którzy na lekcji używają laptopa.
Mam taki przywilej ze względu na powazną dyzgrafie [jestem pewien że moich notatek z podstawówki nawet najlepszy grafolog nie rozczyta].

Avatar
Maniek (niezalogowany) | 29.05.2008 20:13#63

Chodzę do 2. klasy gimnazjum. Akurat dzisiaj mieliśmy pierwszą lekcję na nowych kompach (oczywiście z Vistą : / ... no ale nie o tym mówimy). Grzecznie wchodzimy (ja i 3 inne osoby) do klasy, a reszta jak bydło! Do komputerów i już po ok. 40 sekundach 3 komputery "reset", bo nikt nie znał swojej nazwy użytkownika i hasła, ale jednak oni musieli zabłysnąć i zawiesić kompa. Jak w końcu dostaliśmy nazwy i hasła to wszyscy się 'grzecznie' zalogowali i ... Jeden wali myszką o biurko bo mu sie IE nie włączył, drugi zrywa naklejkę z kodem licencyjnym Visty, inny wyżywa się na klawiaturze ...

Tak właśnie wygląda szanowanie komputerów w gimnazjum. I mówię to jako uczeń właśnie gimnazjum!

Jak już chcą rozdawać te laptopy, to tylko tym, którzy umieją się zachować i normalnie korzystać ze sprzętu tego typu. Nie ma sensu dawać wszystkim, bo po 2 dniach wszystko będzie rozwalone i jeszcze będą mówić "to nie ja" ... tak jest zawsze! Wkurza mnie to co robią osoby w mojej klasie i w innych klasach.

Co do nauczyciela: Mamy nauczycielkę, która zna się na rzeczy. Jak już coś jest nie tak, to zawsze zna wyjście z sytuacji. Problem w tym, że program nauczania jest do niczego! Ona sama nam to mówi, że nie chce jej się z nami przerabiać WORDA czy EXCELA, bo wolała by nas uczyć pisać porządne strony internetowe... No ale co poradzić...

Avatar
lukas (niezalogowany) | 29.05.2008 20:17#64

asthar - wiesz, ale my kupiliśmy te komputery z własnych kieszeni a nie dostaliśmy ich od rżadu.

Avatar
Kruk (niezalogowany) | 29.05.2008 20:17#65

Bardziej potrzebna jest edukacja informatyczna gimnazjalistów, niż rozdawanie im komputerów. Często mam do czynienia z tymi "orłami", których w szkołach na informatyce uczą tylko bezmyślnego klikania i nie potrafią nawet prostych czynności wykonać.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.05.2008 20:18#66

@Czips
Nie chce się przechwalac ale jestem jednym z nielicznych w Polsce uczniów którzy na lekcji używają laptopa.
Mam taki przywilej ze względu na powazną dyzgrafie [jestem pewien że moich notatek z podstawówki nawet najlepszy grafolog nie rozczyta].

Co to ma do tematu?? Chwal się kolegom...

Wracając do rzeczy, najlepiej jak dadzą im na lapka jakies Xubuntu :D Wyjdzie o wiele taniej a skoro budżet jest ustalony bedzie mozna wspomoc wiecej osob. Lepiej oszczędzić na sofcie niz na sprzecie.

Avatar
matti (niezalogowany) | 29.05.2008 20:27#67

wg mnie to jakiś totalny bezsens. Kupę kasy zostanie władowane w ten program i te pieniądze w ogóle nie zaprocentują.
Już lepiej jakby tę kasę dali na budowę autostrad.

Avatar
WODZU (niezalogowany) | 29.05.2008 20:34#68

Nie wiem czemu ale nasze p-osły mają tendencję do bawienia się w Robinhooda. Jak ktoś dobrze sobie radzi i zarabia konkretne pięniądze to trzeba mu dorypać wyższy podatek, a później jakiś kaczorek donaldek chwali się jaki to on wspaniałomyślny bo dał dzieciom. Jak taki cwany to niech da ze swoich.

Avatar
Ja (niezalogowany) | 29.05.2008 20:37#69

Zgadzam się ze wszystkimi powyżej. Szczytny pomysł, ale to jednak nie wypał :/ I nie widzę nic złego w tym aby na tych laptopach znalazły się wyłącznie Linuxy... bez możliwości odinstalowania tegoż. Przynajmniej pokusa i możliwości na po giecowanie będzie po tysiąc kroć mniejsza :]
A i się wreszcie bachory jedne nauczą korzystać poprawnie z komputera :( a nie tylko gry i gry.

Proponuje wysłać wszystkie tutaj zamieszczone komentarze i opinie w formie petycji do pomysłodawcy i premiera, bo wątpię aby, którykolwiek z nich tutaj zaglądał :P

Avatar
Jogi (niezalogowany) | 29.05.2008 20:38#70

@Czips

Z całym szacunkiem do Ciebie i do problemu z którym się borykasz. Jednak ktoś z Twojego otoczenia poszedł na łatwiznę. Moim zdaniem właśnie powinieneś pomimo wszystko ćwiczyć pisanie. "Practice make perfect"! Dysgrafia naprawdę nie kwalifikuje człowieka do odwiecznego posługiwania pismem "zero-jedynkowym".

No chyba, że zamierzasz studiować medycynę, jak wiadomo lekarze i ich pismo.. ;)

Avatar
herflik (niezalogowany) | 29.05.2008 20:41#71

Podobnie jak reszta uważam że komp dla każdego gimnazjalisty to kompletna strata kasy ... Lapki powinny być przyznawane np. za dobre wyniki w nauce.

Avatar
K.D. (niezalogowany) | 29.05.2008 20:44#72

A CZY RZUND ZAPŁACI ZA PRUND ?

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 29.05.2008 20:50#73

@Gimnazjalista_NT - widzisz, chodzisz do gimnazjum a juz myslisz sprawniej od naszych rzadzacych. Nie przejmuj sie, ze sie nie zalapiesz - liczy sie olej w glowie nie lapek na stole. Glab zostanie glabem chocby mial super sprzet do dyspozycji. Na dowod tego mozesz obejrzec sobie relacje z sejmu ;)

@Czips - faktycznie nie masz sie czym chwalic :D

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.05.2008 20:53#74

Lekka Toshiba lub cienki MacBook Air wystarczy. I bez książek i zeszytów. Teraz są e-booki, elektroniczny papier i pliki Worda.

Avatar
jajko (niezalogowany) | 29.05.2008 20:58#75

komputerów to już jest dużo, ale prowadzący zajęcia są z innej epoki i nie potrafią zachęcić na lekcjach niczym przydatnym w życiu...

Avatar
mekar94 (niezalogowany) | 29.05.2008 21:06#76

akurat mi to zwisa bo w 2010/2011 to ja bede w 1 lic. :(

Avatar
Pietia (niezalogowany) | 29.05.2008 21:11#77

To miał być rząd liberalny. Mam już dość, to kolejna bzdura na którą wydadzą nasze pieniądze! Kolejny populistyczny chwyt. A ja myślałem, że to PiS był parią socjalistyczną ale jak widać PO ich bije na głowę. Naprawdę tylko UPR głosi odważne hasła liberalne. Owszem komputery są potrzebne ale dla szkół. Nie ma potrzeby dawać ich dzieciakom. Można by jednak pomyśleć nad możliwością udostępnienia sal komputerowych czy sal gimnastycznych także po godzianch - to miało by większy sens. Zresztą tak jest w szanujących się państwach. Tylko, że są to kraje gdzie szkoły są płatne co zresztą moim zadniem jest słuszne.

Avatar
kuba (niezalogowany) | 29.05.2008 21:14#78

Mi to wygląda na populizm.

Avatar
ur (niezalogowany) | 29.05.2008 21:17#79

Też posiadam dysgrafię. Chodzę do 1 klasy technikum informatycznego i tylko ja doczytuję się swoich notatek :D Co do laptopów to pomysł chybiony. Przeca jakoś gimnazjaliści do tej pory radzą sobie bez laptopów. Szanować może bedą, ale jak ktoś się nie uczy to po co mu taki lapek? Zasłużył sobie? Dam sobie głowe uciąć, że będzie grał w cs'a lub w coś innego :/

Avatar
Karol (niezalogowany) | 29.05.2008 21:20#80

"Gimnazjaliści rozwalą laptopy"

po pierwsze po co mieli by rozwalać SWOJĄ rzecz?!

po drugie to nie przedszkolaki

po trzecie pomysł mi sie podoba tylko dla tego że kończę 6 klasę i ciesze się ze może dostane laptopa chodziarz mam juz kompa ;D
ale tak patrząc na to z drugiej strony wystarczyły by ufundować dla każdej szkoły 10 stanowisk komputerowych w bibliotece,
a laptopy rozdawać licealistą i stu dętą .

Ogólnie pomysł do bani żaden gimnazjalista nie będzie si codziennie uczył na laptopie. przyda mu się on tylko raz na 3 tygodnie

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.05.2008 21:23#81

No to nie masz się czym zbytnio chwalić.

Avatar
Agntx (niezalogowany) | 29.05.2008 21:32#82

Taa, to ja jakoś dawałem sobie z nauką w szkole radę, a teraz szczeniaki mają mieć laptopa do pomocy już w (sic!) gimnazjum. Niech mi teraz ktoś napisze, że program nauczania w gimnazjum jest trudny xD Już widzę, jak wszyscy się óczą z lapka - w kółko będzie królowała Tibia i pornosy. Ale przyjąłem newsa ze spokojem, bo i tak wiem, że to się nie spełni. A jeśli już, to ja chcę w takim razie też coś od państwa, skoro szczeniaki będą się bawiły komputerem na lekcjach. Ktoś wspominał, że będzie to pewnie komp z 13" wyświetlaczem. A co to za problem dla gimnazjalistów, jeśli oni oglądają film sensacyjny na telefonie 128x160 z szumiącym głośniczkiem?

Avatar
Dawhol (niezalogowany) | 29.05.2008 21:35#83

Widzę, że komentarzy sporo i większość z nich jest za tym, żeby laptopy dostawali Licealisci.

Osobiście się z tym zgadzam (z wiadomych przyczyn) choc mnie to nie obejmie ;) (tegoroczny maturzysta).

I zgadzam się ze najpierw trzeba popracowac nad nauczycielami od informatyki i programem nauczania z infy bo jak byłem w gimnazjum to infa to była tragedia :/ Ci którzy się choć trochę znali na kompach i nimi interesowali potrafili zrobić więcej niż sam nauczyciel .....

Proponuje zeby jakiś humanista napisał piękny "apel" (brak mi słowa :P) pod którym wszyscy sie podpisza.

Apel miałby zawietać:
- prosbe i propozycje zmiany programu nauczania
- poruszenie problemu pseudo nauczycieli z informatyki w gimnazjach
- oraz laptopy dla liceum (Polecam EeePC (małe i poreczne a do nauki i pracy parametry wystarczajace) no i oczywiscie linux :))

Avatar
asthar (niezalogowany) | 29.05.2008 21:36#84

Owszem, moze też troszkę zabardzo uogólniłem, ale irytuje mnie troszkę mówienie, jak to każdy kto chodzi do gimnazjum to rozwala laptopy na ulicy i zażyna koty w piwnicy, Trochę powagi. A Ci, co podpalają śmieci albo coś innego, to mogliby się rzeczywiście zająć czymś ciekawszym. No ale ludzka głupota nie zna granic, czego nie zaprzeczycie. W "dorosłym środowisku" tez jest wiele ludzi, którzy z chęcią podpalili by śmietnik. Co do tego, że można korzystać z biblioteki szkolnej... No tak, można. Tylko że trochę ciężko się skupić nad czymś konkretnym, gdy właśnie do tego kompa ustawia sie kolejka a hałas jest wprost ogłuszający. Domowe zacisze to co innego. No tak, nauka to nie jest priorytet. Aczkolwiek gdy nauka staje się ciekawa, to sama wchodzi. Myślę, że stworzenie multimedialnego programu nauczania pomogłoby w zaciekawieniu dzieciaków nauką. I nie tylko informatyki, inne przedmioty również by wiele na tym zyskały. A jeśli ktokolwiek został urażony moją poprzednią wypowiedzią to przepraszam. Zdecydowanie nie to było moim zamiarem. pzdr.

Avatar
Krzysiek (niezalogowany) | 29.05.2008 21:37#85

Wydaje mi się, że czasem mocno przesadzacie :) Byłem w gimnazjum parę lat temu (dobra, dobra - sam zauważyłem, że z roku na rok jest coraz gorzej) i naprawdę nie jest tak, że KAŻDY gimnazjalista to pijak, ćpun i zabijaka. Naprawdę.

Sam jestem zdania (poprę kilka osób), że taką edukację komputerową powinno się rozpocząć jak najwcześniej, bo czym skorupka za młodu nasiąknie... Nie jest jednak dobrym pomysłem, rozdawanie na siłę komputerów (nie mówmy o polityce, bo nie w tym teraz rzecz), bo faktycznie nie zostaną... inaczej - niewielki procent z nich zostanie wykorzystany tak, jak powinien. Nie łudźmy się.

Zgodzę się też z tymi, którzy proponują zainwestować w kadry i sprzęt publiczny - to jest priorytet.

Co do systemów linuksowych - lubię, ale w gimnazjum... bez sensu. Dopóki większość instytucji (to się akurat powinno zmienić) i firm (a tu już nam nic do tego) używa Windows, trzeba uczyć dzieciaki obsługi Windows. Choć istnienie alternatywy należy zasygnalizować.

A czy darmowe komputery powinny trafiać do kogokolwiek - gimnazjalistów czy studentów - to też jest sprawa dyskusyjna. Już lepiej wprowadzić jakieś refundacje, kredyty - nie wolno wpajać młodym ludziom, że można mieć coś za darmo. Moim zdaniem nie taka jest nasza czy też rządu rola.

To tyle :)

Avatar
Kamil321 (niezalogowany) | 29.05.2008 21:38#86

@Gimnazjalista NT
Też chodzę do 2 klasy gim i w 100% sie z Tobą zgadzam... Proszę cały rzad i Donalda: nie dawajcie nam kompów, przygotujcie sie lepiej do Euro 2012!!!

Avatar
Dawhol (niezalogowany) | 29.05.2008 21:38#87

Wracajac do problemu gier ;) najlepiej zeby system bym postawiony na zmodyfikowanym linuxie z utrudniona mozliwoscia instalacji jakichkolwiek programów (niech sa z góry ustalone programy i zainstalowane lub jakas lista zaufanych aplikacji)

Wiem ze znajda sie komputerowi maniacy którzy złamią te zabezpieczenia i sobie zainstaluja co chcą ale skoro będą potrafili je złamać to według mnie zasłużą tym samym na mozliwość instalacji :P

Avatar
anon (niezalogowany) | 29.05.2008 21:38#88

Już to widzę jeden wielki przekręt.
Jaka jest idea przetargów w Polsce:

Mamy do kupienia 50 ołówków to nie idziemy do kiosku i kupujemy za 50 gr za sztukę tylko ogłaszamy przetarg:

kolor zielony
miękki grafit
z gumką
I dostajemy 20 ofert a najniższa jest za 3 zł.

Tak samo będzie z komputerami przetarg na sprzęt i oprogramowanie zostanie tak ustawiony że importerzy pozbędą się zużytych moralnie maszynek i jeszcze zarobią a M$ będzie mógł dopisać kolejny % udziału swojego systemu -pzdr.

Avatar
Maveus (niezalogowany) | 29.05.2008 21:53#89

Pomysł zdecydowanie potępiam!

Platforma miała być liberalna a nie socjalistyczna!

Avatar
pismak (niezalogowany) | 29.05.2008 21:54#90

trzeba było głosować na PiS, zamiast kompów mielibyście dodatkowe lekcje religii i rekolekcje raz w tygodniu

Avatar
Kamil (niezalogowany) | 29.05.2008 21:59#91

Przecież to brednie do kwadratu. Nigdy tak nie będzie i to jedna wielka ściema tuska. Nie znajdą się pieniądze, nie znajdzie się ustawa, nic się nie znajdzie. To bajki.

Avatar
bitels (niezalogowany) | 29.05.2008 21:59#92

Ale głupota, daliby lepiej darmowe podręczniki i dopłaty do posiłków w szkołach, dla osób które potrzebują, a tak dzieciaki dostaną laptopy, to se gg zainstalują i jakieś gierki i tylko tyle. Strata kasy

Avatar
hubciorz (niezalogowany) | 29.05.2008 22:04#93

A skąd na to pieniądze? Oczywiście z pensji nauczycieli...

Avatar
sosen (niezalogowany) | 29.05.2008 22:05#94

1. kolejne głupia obietnica PO
2. komputery tak ale do szkół i łatwy dostęp do nich. Oraz współfinansowanie zakupu dla biedniejszej części uczniów.
3. co do zwolenników linuksa na tych laptopach to niestety większość programów mniej lub bardziej edukacyjnych nie pójdzie na linuksie

Avatar
BW (niezalogowany) | 29.05.2008 22:12#95

I.Doskonały pomysł pod pewnymi warunkami.

1.Linux - może Ubuntu.Uczeń nie ma uprawnień administratora.Bios zabezpieczony hasłem(może i hasło ustawione tak aby nie dało się go zresetować,znają tylko serwisanci).Laptop w wypadku kradzieży "dzwoni" informując o własnej lokalizacji.
2.Dobrze wybrane,wyselekcjonowane aplikacje oraz środowisko pracy.
3.Dobrze psychologicznie dobrany program nauczania i wykorzysania laptopa,początki oczywiście nauka przez zabawę.To będzie ich laptop osobisty,będą go użytkowali w domu,błędem jest wyłączyć kompletnie gry.Ale można np ograniczyć czasowo (np od 16 można).
4.Zatrudnią do przygotowania tego specjalistów,a nie biurokratów.Nie zrobi tego "grupa znajomych polityków",tylko interdyscyplinarna ,wyselekcjonowana grupa,wybitnych ludzi w swoich dziedzinach.


II.Koszty.

1.Jeżeli ktoś się czepia kosztu laptoa to jest mało poważny.Analfabetyzm informatyczny ma geometrycznie większe konsekwencje choćby w zarobkach i wydajności pracy tych ludzi w przyszłości.
2.Wszystko się zużywa,niech niszczą,takie prawo dzieci,koszt finansowy wkalkulowany i w zasadzie niewielki jak się weźmie pod uwagę czas użytkowania i proporcje do buddżetu Państwa.
3.Konieczność zwiększenia wydatków na Informatyków w szkołach.W szkołach zawsze będą odklepywacze.Ale można im ustanowić wyższe standardy,ustanowiając testy obiektywnie badające ich kwalifikacje.No i podwyższyć im zarobki.


III.Weźcie pod uwagę,że jest to inwestycja w waszych przyszłych pracowników.

Avatar
m. (niezalogowany) | 29.05.2008 22:13#96

A mieliśmy mieć liberalny rząd... Szkoda słów.

Ciekawe jakie podatki teraz podwyższą. A może wymyślą jakieś nowe? :-D

Już, szczerze mówiąc, wolałem jak rząd robił nic...

Avatar
Bartek (niezalogowany) | 29.05.2008 22:18#97

Gdy ja chodziłem do gimnazjum w zupełności wystarczały nam komputery w bibliotece i w pracowni. Od tamtego czasu (2 lata) poziom nauczania nie wzrósł, a może nawet obniżył się. Nie chcę mówić, że wszyscy gimnazjaliści są tacy sami, ale gdy przypomnę sobie stan ich telefonów komórkowych krew mnie zalewa, że teraz każdy dzieciak miałby dostać lapka wartego 1000zł (tańszego nie ma sensu, bo już telefony mogą więcej).

Avatar
Isis (niezalogowany) | 29.05.2008 22:25#98

To poroniony pomysł wzdłuż i wszerz...

Avatar
+TasmaN+ (niezalogowany) | 29.05.2008 22:36#99

Ciekawy pomysł, ale nas nie stać. Pierwsze niech zainwestują w podstawowe pomoce naukowe, laboratoria, opracują ujednolicone podręczniki, poprawią płace nauczycieli i wykładowców. Później przyjdzie czas na "zbytki".

Avatar
radko11 (niezalogowany) | 29.05.2008 22:37#100

Tusk, chłopie... no dzięki! Nie trzeba było. :D

Avatar
??? (niezalogowany) | 29.05.2008 22:44#101

HAHAA w alkoholickiej rodzinie ten laptop będzie 2 godziny i pójdzie na nalewy

ciekawe ile w łape wzieli...

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 29.05.2008 22:44#102

Powinny dostać labka te dzieci,które potrafią szanować sprzęt,a nie takie,które zaczną kombinować jak tu opchnąć labka za pare sztang fajek

Avatar
kuba144 (niezalogowany) | 29.05.2008 22:46#103

Pomysł wg. mnie nie trafiony.

Np. U mnie w szkole są 2 pracownie. Pierwsa normalna. 15 komputerów, 11 z prockami po 1,5Ghz i 512ram stojące na XP i 4 z core2duo i 1gb ram na Viście. I ok do tej pracowni nic nie mam. Jest naprawdę w porządku ale druga... 10 komputerów z procesorami 333mhz 64ram i Win98. Oczywiście większość klas ma w tej gorszej... Praca na tych komputerach jest naprawdę wręcz żałosna. Zamiast dawać nam laptopów, które i tak zaraz zniszczymy. Nie mówie oczywiście o sobie, bo bym oczywiście szanował. A każdy uczeń naszej szkoły ma dostęp do 4 komputerów z biblioteki więc problemów nie ma. Moim zdaniem powinni zaopatrzyć szkoły w nowe komputery.

Pozdrawiam.

Avatar
Romi87 (niezalogowany) | 29.05.2008 22:52#104

i niech zaczna wprowadzać Linuxy, bo inaczej uczniowie sie niczego pozytecznego na laptopie nie naucza. A tak nauczą sie korzystania z dobrych darmowych oprogrmowań, w dodatku zmusi ich to do nauki. I zablokować dyski na przeinstalowanie na inne systemy :) ! jak już free to niech nie dają windowsów badziewnych.
POZDRAWIAM

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 29.05.2008 22:55#105

Moja propozycja do administratorów portalu:
Metodą kopiuj - wklej powyższe posty do maila i wysłać do ministerstwa. Niech tam posłuchają głosu ludu i to w najlepszym możliwym wydaniu - czyli społeczności sieci.
Jak dotąd najgłupszy z pomysłów rządu Tuska. Mam tańszy pomysł:
- porządnie wyposażone pracownie w każdej szkole
- darmowy i swobodny dostęp do sieci w szkolnych "kawiarenkach"
- dodatkowe pieniądze na zatrudnienie wykwalifikowanych informatyków
- centra szkolenia informatycznego dla uczniów w każdej gminie, z kompami i wykwalifikowaną obsługą, tak by zainteresowani mogli rozwijać swoje informatyczne pasje.
Za pozostałe pieniądze poproszę autostradę z Łodzi do Warszawy.
Dziękuje.

Avatar
sdj (niezalogowany) | 29.05.2008 23:01#106

@BW
Wg. mnie nie ma sensu narzucać dodatkowych zabezpieczeń do takiego komputera, wystarczy jakiś linux (np ubuntu) i kilka programów do nauki, ewentualnie jakiś podręcznik użytkownika. na wskutek nadmiernego "zabezpieczania" komputerów w szkołach traci i szkoła i uczniowie. wiadomo uczeń dociekliwy znajdzie w końcu sposób na obejście cenzorów, czy kont ograniczonych, w użycie wchodzą takie narzędzia jak dreampack czy lspfix, czasami jeszcze jakieś distra do resetu hasła, a kończy się to tym że wskutek nadmiernych zmian w systemie padają albo pojedyncze aplikacje albo nawet cały OS.

@+TasmaN+
Zgadzam się z tobą

Avatar
nbb (niezalogowany) | 29.05.2008 23:06#107

normalnie bym sie wkurzyl ze maja za nasza kase dawac dziecia sprzet do fotki i naszej klasy i gadu gadu, ale wiem ze w tym kraju nic sie nie uda dlatego jestem spokojny

Avatar
invader4 (niezalogowany) | 29.05.2008 23:17#108

jakoś się wszyscy rzuciliście się na tych gimnazjalistów.

Ja jestem gimnazjalistą i uwierzcie potrafię szanować sprzęt i wogóle. Z resztą znane mi jest (jak i innym ambitnym) słowo linux nie tylko ze zdjęcia czy opini przeciętnego kowalskiego. Więc stańmy w obronie ambitnych gimnazjalistów :D

Avatar
Krytyk Rządu (niezalogowany) | 29.05.2008 23:18#109

Zły pomysł. Dlaczego Rząd ma narzucać nam, z jakiego sprzętu mamy korzystać? Właściwie po co wszystkim gimnazjalistom darmowe laptopy? Przecież część z nich wyleci za okno (tak jak np. umywalki) lub zostanie zniszczona w inny sposób.

"jednego dnia idzie się do szkoły z zeszytami i książkami, a innego z laptopem"
Co za idiotyzm. Już widzę alarmy: "Krytyczny poziom baterii" i granie w gry zamiast uważania na lekcjach. Czy wreszcie ktoś kompetentny kiedyś znajdzie się w naszym Rządzie na stanowisku ds. edukacji?

:rotfl:

Komputery przydają się głównie w liceum np. przy zaawansowanej matematyce (np. funkcje i ich wykresy, całki, pochodne, a nawet równania) bądź do symulacji doświadczeń fizycznych / chemicznych, itd.

Jak ktoś już wyżej napisał, Rząd powinien wziąć się do NAPRAWY (bo na poprawę już za późno) szkolnych sieci i administracji. Każdy uczeń i nauczyciel ma swoje konto na serwerze i może zarządzać nim za pomocą FTP. Tak, jak jest chociażby w LO KEN w Stalowej Woli. Były uczeń (absolwent) włożył spory wkład w ulepszenie sieci, a także stworzył dobrą witrynę (na utworzonym przez niego CMS!) wraz z dziennikiem on-line.

Niestety, strony internetowe większości szkół (głównie podstawówek i gimnazjów) tworzą sekretarki lub nauczyciele po kursie HTML 1.0 + ramki - właściwie nic na nich nie ma, a wyglądem przypominają okres początków Internetu.

"Po co to wszystko?"
Lepiej zakupcie nowe (wydajne, a oszczędne) komputery (do pracowni) i laptopy (aby móc je przenosić między salami) do szkół. Wtedy zapewnicie warunki rozwoju! Do tego dotacje dla szkół na urządzenia peryferyjne - np. projektory, drukarki, skanery, w przypadku ukierunkowań graficznych: tablety...

Avatar
Zygfryd (niezalogowany) | 29.05.2008 23:21#110

Za głupie obietnice rządu zapłacimy MY.
Ale nie sadze by to doszło do skutku.
Jeśli dla lekarzy i nauczycieli nie ma kasy, to skąd maja ja mieć dla uczniów którzy ja zmarnotrawią.
Niech dając uczniowi Laptop, każą mu za niego płacić w ratach. Wtedy i się nauczy i będzie szanował sprzęt.

Avatar
neoxxx (niezalogowany) | 29.05.2008 23:24#111

mysle ze to beda kompy klasy eeepc :D
procek 800mhz no moze 900, bez napdu CD z ze zintegrowana karta graficzna ;p Pozdro dla takiego sprzetu ;p wole nokie n95

Avatar
Krytyk Rządu (niezalogowany) | 29.05.2008 23:25#112

Nie mówiąc już, ile energii potrzeba do utrzymania takiej ilości sprzętu (zakładamy, że komputery posiadamy też w domu) i prowadzenia zajęć co 2 dni z wykorzystaniem nich.

Avatar
Bolo92 (niezalogowany) | 29.05.2008 23:28#113

Najpierw to niech się wezmą za pracownie i serwer proxy dajmy w szkole.
Mamy w gimnazjum taką pracownie że...
Sam jestem na komputerze 300Mhz Celeron, 32 ram i 98 win
Oczywiście nauczyciel wymyśla nie wiadomo co a jak tu napisać spr. z Excela czy Power Pointa i instrukcja w Wordzie(tylko do odczytu :D) a robić Power Point jak to już dawno nie ma RAM tylko na dysku zapisuje i między oknami przełącza 30sekund ?
Albo ile razy się zdarza, że trzeba zrobić prezentacje czy coś na temat, nie wiadomo ile osób. Łącze oczywiście wolne i połączeń narobi, a proxy lokalne i jeden by poczekał a reszta ma w sekunde i tak jedno i to samo pobierają z internetu.
I większe te pracownie, klasa 20 osób ponad a komputerów 10 działających przy dobrym stanie rzeczy i siedź po 2-3 osoby na dodatek ciasno i co chwile się ktoś wkurza.
Spr. z algorytmiki, każda klasa, parę osób przy komputerach a na środku klasy rządek okrutnie ciasno osób piszących na kolanach spr.
Byłem tym szczęśliwcem, że miałem biurko, ale jak widziałem to pierwszy "kolana w ścianie" i tak przez calą klase, jeden za drugim żeby nie było ściągania.
A ja już widze te laptopy, to moment by tego nie było.
Dajmy eeePC to nie wiem ile tam waży, 2-3kg ? Noś to na plecach non stop i tylko uważaj żeby ktoś nie popchnoł Cię. Plecak leży pod klasą, lata po korytarzu, ile razy jest że któryś uczeń uderzy drugiego/ pchnie i tamten plecakiem w ściane ?
Widać minister dawno w szkole na przerwie nie był.
Jakby przyszli we wrześniu z laptopami wszyscy uczniowie gimnazjum(u mnie z 500 ?) to założe się, że jakby wychodzili 10 by już nie działało.
Chyba że gratis plecaki z futerałami z 10cm gąbką.
Pozatym te ich zabezpieczenia przed niekorzystaniem z różnych rzeczy to moment by ktoś złamał lub coś innego zainstalował, ubił by jeszcze interes bo inni pewnie też by chcieli. Ile razy żywcem śpimy na lekcjach, a mając internet i laptop przed sobą to co by/byśmy robili, żeby nie było że grają czy coś to albo gg i wolno pisać albo jakieś miniclip.com i tak większość klasy.

Avatar
SPRZECIW !!! (niezalogowany) | 29.05.2008 23:30#114

Jaki ma sens okradanie (przez rząd!) innych i oddawanie tego co ukradnie innym ???

I to nawet w tym samym temacie. Czyli w sprzęcie PC. Ceny sprzętu w Polsce są baaardzo wysokie. Dlaczego?? Chyba właśnie dlatego, że jak ja kupuję notka, żeby rząd potem mógł robić takie akcje.

Uczciwiej byłoby gdyby prowadzili taką politykę, żeby ceny sprzętu nie były tak absurdalnie wysokie. Wtedy większość, która potrzebuje sama by sobie kupiła i w dodatku dbałaby o swój sprzęt jak należy.

Głupi rząd, głupi rządzący, głupi sejm...
no nie. tak naprawdę to nie głupi - cwany. Najpierw skop i zwiąż gościa, po miesiącu daj mu trochę jedzenia i będzie zadowolony.

*** i *****!!!
Już się pogodziłem z tymi wysokimi cenami w nadziei, że to idzie na coś pożytecznego (choćby na służbę zdrowia, na lekarstwa, operacje i leczenie na które ludzie czekają latami i umierają nie doczekawszy się) a tu te ***** z rządu wyskakują z takimi REKLAMAMI siebie w takich akcjach. Mają tupet i bezczelność w takim zachowaniu !!!

Tak, moi bliscy umierają (dosłownie !!) właśnie na moich oczach bo nie ma pieniędzy i środków, żeby ich leczyć !!!

Avatar
Serafin skan (niezalogowany) | 29.05.2008 23:34#115

A może jakaś inicjatywa społeczna żeby zablokować ten pomysł,(100 tyś podpisów) na pewno by się przydało a pieniądze??na biednych,na domy dziecka-tam bieda piszczy a rząd na to nie parzy bo mu tak dobrze.A poziom intelektualny gimnazjalistów.....nie pokrywa się to z laptopem.Moim zdaniem 8 klas szkoły podstawowej
i 4/5 średniej to była nauka a nie gimnazjum..gdzie nastolatki zachodzą w ciąże a nie palący lub ćpający uczeń to odmieniec.....

Avatar
Nobody (niezalogowany) | 29.05.2008 23:36#116

Mała sugestia dla p. Von Tuska i jego "bandy". Może zamiast zjednywać sobie szare masy obietnicami rozdawania nie swoich (czyli ich własnych) pieniędzy wziąść się za coś mniej medialnego, ale za to skuteczniejszego? Zamiast obiecywać (znając go to zapewne bez pokrycia) rozdawnictwo mające jedynie zaleczać skutki zapóźnienia informatycznego Polski spróbować rozwiązać przyczyny? Obniżyć podatki i zmniejszyć biurokrację zamiast pracować nad kolejnymi podwyżkami cen mediów i żywnosci? Bo jak tak dalej pójdzie to dzięki głupocie i złej woli obecnego rządu za kilka lat większości rodzin tych obdarowanych komputerami gimnazjalistów może nie być stać na opłacenie rachunków za prąd.

Avatar
impassive (niezalogowany) | 29.05.2008 23:47#117

A kiedy Tusk zacznie rozdawać samochody i mieszkania?

Avatar
mjandy (niezalogowany) | 29.05.2008 23:49#118

nie w każdej szkole poziom nauczania i komputery są w takim stanie jak piszecie, ale jest to zdecydowana większość. w gim do którego chodziłem mieliśmy dwie pracownie, jedną "nowszą" (800mhz durony, 256mb ramu, jakieś grafiki po 32mb i 20gb dysk) i starszą (333 - 400 mhz, 4-10 gb dysk, grafika - była w ogóle?, ogólnie tak jakby każdy z domu przyniósł swój stary komputer) i wszystko pracowało na win 98. ale wszystkie komputery pracowały w domenie, każdy miał swoje konto, serwer sbs ładnie to wszystko ciągnął. łącze z netem nawet nie najgorsze, chyba 512 neostrada. i mimo takich komputerów przerobilismy duzo materiału, choć nauczycielka nie była zbytnio "oblatana" jeśli chodzi o "komputery". sam nawet prowadziłem lekcje z html'a i publishera, nie mówiąc o wakacyjnych formatach i stawianiu serwera i "dokonfigurowaniem" go.

teraz już poziom się tam zmienił. szkoła w zeszłym roku dostała nowe komputery (z EFS) z vistą, bodajże są już 4 pracowanie a nie 2, nauczyciele umieją więcej, powstały profile informatyczno-matematyczne klas. i nie ma co narzekać. póki co poprawić się nic nie da. a kupowanie gimnazjalistom laptopów uważam za porojony pomysł. dobrych kilka lat temu, gdzie na komunie dostawało się zegarki i rowery trudno było znaleźć kogoś bez komputera i internetu. a teraz? na komunie dzieciaki dostają komputery albo quady. więc tym bardziej coraz więcej dzieciaków ma komputer w domu. a jeśli nie ma - trudno. za moich gimnazjalnych czasów wszyscy sobie radzili bez "darmowych" laptopów.

Avatar
Dano$ (niezalogowany) | 30.05.2008 0:02#119

Ach ten liberalizm gospodarczy w wydaniu pana Tuska... ;)

Avatar
johny (niezalogowany) | 30.05.2008 0:14#120

licealisci tez powinni dostac..przynajmniej Ci ktorzy nie maja 18lat ukonczonych..

Avatar
MG (niezalogowany) | 30.05.2008 0:28#121

Już widzę ten szyld na giełdzie: "Przerabianie szkolnych komputerów - 50zł". Przecież firmy produkujące konsole wydają grube miliony na to aby nie dało się "zhackować", "zchipować" ich sprzętu, a i tak robi się to wszędzie za 30zł. Kto wyda kasę na opracowanie technologii zabezpieczenia tych kompów przed przeinstalowaniem na nowy system dla dzieciaka, aby poszły na tym sprzęcie gry? Która i tak na 100% zostanie złamana.

Czyję, że nie tylko giełdowi spece zarobią na tym chorym pomyśle.

Avatar
hds (niezalogowany) | 30.05.2008 0:28#122

po pierwsze, to jesteście spóźnieni o 2 dni
po drugie, to nie wejdzie...chociaż czerwoni mogą to przepchać siłą.
po trzecie to są ważniejsze sprawy...no ale trzeba mieć o czym przed wyborami klepać w teleodbiorniku

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 30.05.2008 0:39#123

ekhmm.. laptop do nauki?? hmm mi się wydaje że nie do końca to tak będzie wyglądało ale.. mimo wszystko fajna inicjatywa ;] tylko zeby nie dawali kompów tym którzy je mają to po pierwsze po drugie dzisiaj komputer można mieć za 300 zł a za 500 nowy więc.. hmm.. no inicjatywa niezła ;]

→kuba144 no i tu muszę się zgodzić z Tobą.. w szkołach jeśli już to często z rupieciami, choć u mnie były nowe ;] ale do dziś jest pełno kiepskich pracowni a czasem w ogóle ich nie ma :/
poza tym 2 pracownie w liceum na przerwach były zamknięte , mała trzecia pracownia która chyba miała być na przerwach dostępna była też zamknięta.. komputery były dostępne w bibliotece..ale były tylko 4 i ciągle ktoś walił w jakieś tibie i inny badziew.. :/

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 30.05.2008 0:43#124

uważam że powinno się inwestować w komputery w bibliotekach publicznych.. nie daleko mnie jest taka na Żabiance.. biblioteka dla dzieci ale i dorośli coś tam od czasu do czasu drukują lub przeglądają.. czynna do 18 ale komputery to zabytki.. ja bym właśnie w to inwestował.. bo zawsze można wpaść i nawet pobiegać po forach ;]
poza tym obok jest mnóstwo książek i ktoś nadzoruje co przeglądasz w tej sieci ;]

Avatar
indiced (niezalogowany) | 30.05.2008 0:56#125

Popieram komentarz +TasmanA+, otóż polskie szkoły potrzebują dofinansowania, laboratoriów i pracowni, pracownia chemiczna nie może borykać się z brakiem substratów potrzebnych do przeprowadzenia prostych reakcji.

Nauczycielom dać te podwyżki, doszkolić ich, szkoły zmodernizować, podręczniki i standardy nauczania ujednolicić. To są esentalia edukacji.


Ale, jeśli już...
Laptopy powinny być współfinansowane, właśnie w pewnej części przez rząd, w pewnej przez samorząd, i w pewnej relatywnie mniejszej przez rodziców, tak aby uważali na sprzęt i nie dopuścili do sprzedaży laptopa i zgłoszenia np. sfingowanej kradzieży, otóż, w przypadku osób z rodzin najbiedniejszych nic nie stoi na przeszkodzie aby było to finansowane przez Social security.

Kolejna sprawa, to rozmiar tych laptopów, otóż uważam, że powinny być jak najmniejsze, tak aby zmieściły się w plecaku obok książek, a gimnazjaliści nie musieli się z nimi patoczyć po ulicach, po co kusić los. Może zaaplikować jakieś sprzętowe zabezpieczenia, przez które kradzież takiego urządzenia stanie się nieopłacalna?

Osobiście uważam, że lepszym rozwiązaniem byłyby Smartphone'y czy jakiś rodzaj PocketPC, z klawiaturą, GSM, dotykowym ekranem minimum VGA i duża pamięcią.

PDA są o wiele mniejsze i wygodniejsze, do tego mniej kosztują niż laptopy, a są nawet bardziej funkcjonalne jeśli chodzi o edukację, otóż dzieciaczki nie będą marnować czasu nad The Sims 3, tylko zajmą się e.g. Czytaniem PDFów, notowaniem za pomocą rysika, takie np. Eteny, są niedrogie, a mają do tego jeszcze aparat z kamerką i dyktafon, dzięki temu dzieci rozwiną swoją kreatywność, ich lekcje sztuki byłyby bardziej multimedialne, to nowe możliwości dla nauczycieli, studium fotografii cyfrowej, wszakże już nawet te 2 Mpix to jest już coś.

A do tego gimnazjaliści będą mieli w jednym urządzeniu jeszcze telefon, a może nawet nawigację GPS, dzięki czemu będzie je łatwiej Policji namierzyć;)

Nie laptopy, a PocketPC!

ps.
Swoją drogą, czekam, kiedy powstaną w ramach społeczności Wikipedii OTWARTE darmowe podręczniki multimedialne do nauki w szkołach, takie akceptowane przez MEN.

Avatar
herbi (niezalogowany) | 30.05.2008 7:08#126

kasę lepiej przeznaczyć na budowanie ścieżek rowerowych, lub na remonty w szkołach...

Avatar
Godzio (niezalogowany) | 30.05.2008 7:40#127

przetarg na laptopy - mniam mniam

Avatar
Lukass (niezalogowany) | 30.05.2008 7:42#128

No nie wiem. Nie widzę sensu kupowania lapków i rozdawania za free. Po pierwsze - niby po co? Przecież do nauki w gimnazjum póki co to się nijak nie przyda. A kompy większość dzieciaków to pewnie na komunię dostała. Więc może popatrzeć, gdzie ewentualnie trzeba dać/wypożyczyć komputery biedniejszym. Ale po co kupować laptopy? Już pomijam fakt, że na 99% jakaś firma zarobi potężne pieniądze za zbyt wypasiony sprzęt, a MS będzie się cieszył z tysięcy dodatkowych licencji na Vistę (jak wiadomo, niezbędną do nauki) oraz Łoffica 200ileśtam, który przecież też jest konieczny.

Nawiasem mówiąc, to może kontynuować rozdawnictwo? Robię doktorat z chemii, chętnie bym widział na biurku jakąś przyzwoitą stację roboczą, bo za te śmieszne pieniądze jakie dostaję to sobie mogę kupić... No na pewno nie stację roboczą:) Sobie kurde przeciętnego kompa na kredyt wziąłem... I właśnie kończę spłacać. Vista Ready to on nie jest;)

Avatar
Macius (niezalogowany) | 30.05.2008 7:43#129

Na moje oko wiecej dzieci neo

Avatar
Henry_Wittgenstein (niezalogowany) | 30.05.2008 7:46#130

MAINFRAME DLA KAZDEGO STUDENTA!

Avatar
Nauczyciel (niezalogowany) | 30.05.2008 8:41#131

A przepraszam bardzo.... nauczyciele nie dostaną??? :D osz lol

Avatar
amigib (niezalogowany) | 30.05.2008 8:54#132

Tusk chyba rzeczywiście za dużo trawy w młodości wypalił, pomysł jest poroniony
1. mam brata 17 lat, nonstop siedzi przy kompie (czytaj: gra) a nawet płytki wypalić nie umie, i co z tego że ma dostęp do komputera jeśli ma wszystko w ***** byle tylko gry chodziły, wydaje się wam że to odosobniony przypadek? nie sądzę
2. poza tym Polski (czytaj: podatników) na to nie stać, żywność drożeje, autostrad nie ma, EURO 2012 to chyba wirtualnie będziemy prowadzić a rząd zawsze wypłynie z jakimiś błyskotliwymi pomysłami wydatkowania naszych "skromnych" podatków

Avatar
e X t 7 3 (niezalogowany) | 30.05.2008 8:56#133

mam nadzieje ze choć RAZ zastosowana zasad zrównoważonego rozwoju i zadba się o finanse publiczne nie nabijając kabzy M$ !!!!!!
powinien tam się znaleźć PCLinuxOS lub Frugalware - obie szybkie i stabilne choć musze przyznać ze dla nowych userów łatwiejszy jest PCLOS

Avatar
Rudzzik (niezalogowany) | 30.05.2008 8:56#134

Jak już wcześniej wspomniano, pancerny laptop i Linux. Ja bym im kalkulatorów nawet nie dał:D Jeszcze bardziej sie rozklei ta nasza polska młodzież. Bardzie sprytniejsi puszczą laptopy w świat żeby trochę zarobić.

Avatar
jm (niezalogowany) | 30.05.2008 9:26#135

tak tak dajcie te laptopy licealistą i studentom, to są takie biedne dzieci....

Avatar
Piotr (niezalogowany) | 30.05.2008 9:41#136

Moim zdaniem młodzież szkolna powinna mieć dostęp do komputerów, ale obdarowywanie każdego ucznia z gimnazjum w laptopa to nie jest najlepszym pomysłem... Lepszym rozwiązaniem było by zorganizowanie w każdej szkole jednego pomieszczenia, wyposażyc go w komputery z dostepem do Internetu i możliwość korzystania pod nadzorem nauczyciela/informatyka po godzinach lekcyjnych. Zrobienie coś w stylu Cafejki Internetowej ogólno dostepnej dla uczni z danej szkoły.

Avatar
~~ (niezalogowany) | 30.05.2008 9:50#137

Lepiej, gdyby nasze państwo i Słońce Peru popracowało nad polepszeniem dostępu do Internetu w Polsce niż akcja "laptop dla każdego" Oto kilka powodów:

1. Komputer w domu ma zdecydowana większość uczniów w gimnazjach, tu nie jest tak źle na dzień dzisiejszy - jeśli państwo ma inwestować w sprzęt komputerowy, to lepiej jakieś zniżki, ulgi na zakup komputera\laptopa.

2. Dostęp do Internetu w Polsce, mimo że z roku na rok się poprawia, przepustowości POWOLI rosną, to daleko nam do zachodu. W większych miastach wybór jest dosyć duży, w mniejszych, jak w mojej 20000 miejscowości mamy do wyboru Tepsę oraz lokalnego hegemona sieci, który ceny winduje praktycznie jak chce. Na wsi wolę nie wspominać - w niektórych nawet neozdrady podłączyć się nie da ze względu technicznych. Mam kumpla który w domu nawet internetu z telefonu komórkowego nie może mieć, bo sieć NIE MA ZASIĘGU (SIC!!!!!!!!!!).

Państwo powinno wspierać rozbudowę infrastruktury, Internet powinien być duuuuużo tańszy i co najważniejsze - szybszy. Na wsiach powinien być możliwy dostęp do internetu radiowego, by stanowić konkurencję dla Neozdrady, w miastach przydałyby się bezpłatne hotspoty, gdzie mieszkańcy mogliby za darmo używać internetu.

3. Laptopy spowodują kolejne problemy. Po pierwsze - system operacyjny - Linux - hmmm, ok, za darmo, fajnie, ale on będzie ograniczał laptopa.

Jest obecnie wiele super programów edukacyjnych, nawet za DARMO, tylko, że pod WINDOWS.

Do tego umiejętności kadry - mało który informatyk ma do czynienia z Linuxem, więc jeśli uczeń będzie miał jakiś problem będzie pytał nauczyciela. Gorzej, gdy ten drugi nie będzie "cził bazy".

Avatar
super akcja (niezalogowany) | 30.05.2008 10:01#138

bardzo mi sie to podoba :)
prosze podajcie konto jakies na ktore moglbym wplacic bezposrednio kilka tysiecy zlotych dla tych biednych dzieci. prosze, prosze....
jak sobie przypomne jak ja nie mialem laptopa to mi lzy leca z oczy. nie bede mogl teraz spac jesli nie pomoge innym.

Avatar
Kulmegil (niezalogowany) | 30.05.2008 10:38#139

Pomysł wybitnie kiespki, do tego przedstawiony z totalnym brakiem konkretów:

* kto ma dostać - wszyscy? Bo za przeproszeniem, z jakiej racji niby miałbym fundować laptop jakiemuś wcale nie biednemu smarkowi?

* Czemu już gimnazjaliście? Nie lepiej aby trafiał w ręce choćby licealistów lub studentów, ktorzy zapewne będą potrafili wykorzystywać lepiej takie narzędzia. Patrząc po wypowiedziach wszelakich to gimnazjalistom słownik ortograficzny i SJP najlepiej.

* będą "kradzione" i/lub odsprzedawana później. Niewypał jak z TBS'ami, których budowę również fundujemy, a które trafiają w ręce cwaniaków.

Avatar
Najgorszy wiek (niezalogowany) | 30.05.2008 10:47#140

A czy MEN wie co ta "dzicz" przegląda na necie? Zgroza.

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 30.05.2008 10:52#141

BZDURA!! Kolejna ściema Tuska, dla tych co jeszcze chcą w niego wierzyć, tylko że 2010/11 to już na szczęście powinno nie być tego cudaka. A te planowane laptopy to może takie po 40 zł, co są w sklepach zabawkowych dal małych dzieci.

Avatar
cyk (niezalogowany) | 30.05.2008 10:55#142

Oby nie działo się tak, że zaraz po szkole każdy drab będzie polował na gimnazjalistów wracających z laptopami do domu, bo to będzie łatwy sposób na wzbogacenie się cudzym kosztem. Niestety chodzenie z drogim sprzętem po ulicy nie jest zbyt bezpieczne.

Avatar
DIM (niezalogowany) | 30.05.2008 10:59#143

Lepiej by się skupili na tym jak tu obniżyć podatki i zmniejszyć wydatki państwa i na stopniowej migracji administracji państwowej na open-source.
Jak już tak chcą informatyzować społeczeństwo to może by tak wydali trochę kasy z budżetu na napisanie lub wsparcie wieloplatformowego, otwartego i oczywiście bezpłatnego (lub za symboliczne pieniądze):
a) "płatnika"
b) "programu do rozliczeń z US"
c) podpisu cyfrowego
d) pakietu biurowego
e) programu księgowego
f) programu do wypełniania różnego rodzaju formularzy urzędowych
h) oprogramowania specjalistycznego
...
Tak żeby każdy obywatel, urzędnik, firma mogli bez problemu komunikować się z Państwem i między sobą nie wydając ani złotówki na oprogramowanie. W skali całego kraju oszczędności na kosztach zakupu licencji bardzo szybko by przekroczyły wydatki na stworzenie takich rozwiązań.

Avatar
Czips (niezalogowany) | 30.05.2008 11:07#144

@anonim:
Przyznaje się że wyszło tak jakbym się chwalił
Chodziło mi jednak o to że wiem jak to mniej więcej wygląda jak w szkole jest uczeń z laptopem.
Według mnie nie powinno to przejść gdyż te laptopy mogą trafić np. o "pokemonów".
Tylko uczniowie którzy np. jak ja mają powazną dyzgrafie bądź cokolwiek innego co uniemożliwia mu ręcznie pisanie powinni dostawac laptopa.

Avatar
jm (niezalogowany) | 30.05.2008 11:52#145

a ciekawe co by z tymi lapami zrobili nasi biedni licealiści i studenci, pewnie 99% z nich sprzedało by je w ***************...

Avatar
Highland (niezalogowany) | 30.05.2008 11:55#146

Ja swój pierwszy komputer kupiłem w gimnazjum, ale nie za darmo, tylko z pieniędzy, które wcześniej dostałem na komunię. Wiedziałem, że nie mogę sobie pozwolić na poniewierkę sprzętu. Komputer służy mi do tej pory, oczywiście po drobnej modernizacji. Wszystkie podzespoły kupuję z własnych pieniędzy, jak również sam płacę za dostęp do Internetu. Nikt mi tego za darmo nie dał.

Mam kolegę, którego rodzice kupują mu praktycznie wszystko. W związku z tym, kolega niespecjalnie dba o swoje rzeczy, bo przecież "jak się zepsuje, to rodzice kupią nowe". Niejednokrotnie rozwalił klawiaturę czy też myszkę komputerową, bo gra mu się zawiesiła albo coś innego nie chciało działać... Dacie wiarę, że w jego szufladzie znajduje się dziesięć starych, rozwalonych przez niego myszek komputerowych? Dokonał tego w ciągu roku... A ja, mam komputer od ponad sześciu lat, i w tym czasie TYLKO RAZ zmieniłem myszkę, z kulkowej na optyczną, i to tylko w związku z modernizacją, a nie z rozwaleniem :-).

Pozdrawiam wszystkich umiejących docenić własny sprzęt, nie tylko komputerowy.

Avatar
burgerking (niezalogowany) | 30.05.2008 12:43#147

A jak ********* w tym roku opuszczam gimnazjum to nie sprawiedliwe :/

Avatar
sd (niezalogowany) | 30.05.2008 12:52#148

... i tak wszyscy umrzemy ...

Avatar
darkChoosen (niezalogowany) | 30.05.2008 12:58#149

Popieram pomysł z licealistami. Wtedy będę już w pierwszej klasie.
Uważam, że w wielu gimnazjach danie takiego sprzętu uczniom będzie równe z oddaniem ich na wysypisko...

Avatar
darkChoosen (niezalogowany) | 30.05.2008 12:59#150

@jm
Lepiej je sprzedać niż rozwalić...

Avatar
JotAeN (niezalogowany) | 30.05.2008 13:30#151

A nielepiej by bylo zamiast gimnazjalistów wspomoc studentów!!
I niemowie tu o kupnie komputerow a o zorganizowaniu orginalnych oprogramowan by nieszezylo sie piractwo!!

Ma jako student mysle ze taka pomoc przydal by sie nam a nie gimnazjalistą!!
Młodziez w wiekszosci gra w gry a nie uczy sie na komputerze! Studenci natomiast nieraz dwoja sie i troja by uzbierac na ten swoj "sprzecik" i lamią mnustwo przepisow sciagając pirackie oprogramowania!!!

Według mnie wazniejsi sa studenci niz gimnazjalisci bo kończąc studia to oni beda pracowac na gospodarke POLSKI!!!!!!!!!!!!

Avatar
axz (niezalogowany) | 30.05.2008 14:02#152

kolejne ploty, znowu to samo "jak mozna dac komus cos za darmo z moich pieniedzy" badziew i tyle sam bym tego nawet nie chcial, wolalbym rownowartosc tego lapka, dolozylbym i kupil lepszy na ktorym wszystko dziala ;x

Avatar
Malpa (niezalogowany) | 30.05.2008 14:10#153

Nawet jeśli dadzą (w co wątpie), to pewnie będą to takie szroty z win95 który ledwo działa.

Avatar
jm (niezalogowany) | 30.05.2008 14:21#154

no to kolego studencie weź się do jakiejś uczciwej lub nie uczciwej roboty i sobie kup jakiegoś lapka,
zamiast wyciągać gimnazjalistą ostatnią kromkę chleba z gęby..... i czego wy biedni studencji im zazdrościcie ?? tego że dostaną rozbudowane kalkulatory z 10calowym wyświetlaczem ???

Avatar
Respev (niezalogowany) | 30.05.2008 16:02#155

[kolejne ploty, znowu to samo "jak mozna dac komus cos za darmo z moich pieniedzy" badziew i tyle sam bym tego nawet nie chcial, wolalbym rownowartosc tego lapka, dolozylbym i kupil lepszy na ktorym wszystko dziala ;x]

OMG, a co szkodzi na przeszkodzie go sprzedać?

Avatar
bart_major22 (niezalogowany) | 30.05.2008 16:30#156

Nie jestem tu żadnym ekspertem ale wydaje mi się że dużo lepszym pomysłem byłoby wprowadzenie zerowego lub 3-5% podatku Vat na komputer cena była by niższa o 1/5. Wtedy gimnazjalista sam by wybrał jakiej firmy/konfiguracji chce notebook. Zresztą wcale nie będzie on za darmo rodzice w podatkach 2-3x spłacą ten komputer. Również programy w wersjach edukacyjnych powinny być obłożone symbolicznym PTU. Szkoda że to NIEREALNA propozycja bo od kilku lat nie mamy możliwości decydowania o systemie podatkowym w naszym kraju, musimy się podporządkowywać Brukseli :-(

Avatar
anonim (niezalogowany) | 30.05.2008 16:44#157

tak masz rację jm dostaną rozbudowane kalkulatory ale wartość tych kalkulatorów to pewnie będzie w granicach przeciętnego laptopa i tylko firmy na tym kasę zarobią

Avatar
gotfryd (niezalogowany) | 30.05.2008 17:46#158

Widze że polityka propagandy sukcesu dotarla już nawet tutaj, podziwiam dyskutantów, to te 41%

Avatar
devil33 (niezalogowany) | 30.05.2008 17:52#159

lepszy byłby linux potem większość by korzystała na swoim kompie z linuxa

Avatar
jm (niezalogowany) | 30.05.2008 18:40#160

najpierw byłby linux, a potem spiracony xp,
o ile by się na tym odpalił.... jesteście żałośni naprawde, bronić dzieciom dostępu do pseudo kompów...

Avatar
olek (niezalogowany) | 30.05.2008 20:00#161

Takie laptopy to powinni dawać, ale na studiach..

Avatar
jm (niezalogowany) | 30.05.2008 20:58#162

'dawać' ??? idź do roboty i sobie na niego zarób...

Avatar
Ukasz (niezalogowany) | 30.05.2008 21:36#163

A tak wogóle jak to ma wypalić, pomnóżcie cene laptopa razy ilość gimnazjalistów :)

kilkaset miliardów

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 30.05.2008 21:37#164

szon | IPHASH : 5G-ET-8T-FX | 29.05.2008, 18:37
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9) Gecko/2008052909 Firefox/3.0
Mam nadzieję, że te laptopy będą z Linuksem i państwo nie odda moich pieniędzy Microsoftowi.

Tak tak, marzy Ci się.

Co za idioci to wymyślili?? Kiedy ja chodziłem do szkoły podstawowej o komputerze co najwyżej mogłem pomarzyć, chociażby dlatego że najtańszy kosztował 4000 PeeLeNów.

Zrobią tylko z dzieciaków analfabetów. Gimnazjaliści do książek a nie do komputerów, później rodzą się miliony dzieci neo i pokolenie spamerów.

Jak tak bardzo chcą dzieciakom udostępniać multimedia niech zaopatrzą szkoły w sprzęt i dają dostęp po zajęciach w ramach kółka naukowego!!

Pozdrawiam!

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 30.05.2008 21:42#165

Zapomniałem o najważniejszej rzeczy - cała akcja pokryta będzie z budżetu państwa, czyli z naszych pieniędzy, dodatkowo pracuję za granicą, w kraju, który objęty jest umową o podwójnym opodatkowaniu i nie dość że muszę w Polsce płacić podatek 4-krotnie większy niż płacę w kraju, w którym mieszkam i pracuję, i jestem z dala od rodziny oraz znajomych to jeszcze mam może sponsorować jakieś dzieci, które będą używać laptopy dla rozrywki a nie edukacji ?? I właśnie dlatego zamierzam zmienić obywatelstwo i do polski przyjeżdżać co najwyżej odwiedzać rodzinę.

Pozdrawiam!

Avatar
@Gunther (niezalogowany) | 30.05.2008 23:26#166

niby człowiek wyksztakłcony - za moje pieniądze - a plecie bzdury i nie widzi zasłony dymnej, tematu zastepczego dla utraty niepodległości Polski wykombinowanej popisldowców. Oczywiście darmozjadów "budżetówkowych" to nic nie obchodzi, bo czemu nie - granty z eurokołchozu zawsze mile widziane na odkurzenie jakiegoś truchła.

Avatar
zielony (niezalogowany) | 30.05.2008 23:37#167

jak zbyszek ziobro rozjechał swego topa to małolaty rozwalą go na pierwszym betonie.Powodzenia!

Avatar
Stanisław (niezalogowany) | 31.05.2008 6:12#168

Kolejna obietnica która prawdopodobnie i tak umrze śmiercią naturalną to raz . Po drugie to czy uczniowie będą szanować laptopy ? Kto będzie płacił za naprawy, ile pod pretekstem kradzieży pójdzie na przelew w pijackich rodzinach ? Jaki system planuje się na tych laptopach zainstalować ? Bo Windows Vista to porażka, raczej XP albo Linux. Ten ostatni jest przecież darmowy i jego dzisiejsza forma już spokojnie dorównuje Windowsowi.

Avatar
matrix-mamorium (niezalogowany) | 31.05.2008 10:11#169

o, 2010/2011, wtedy idę do 1 gimnazjum, a tak na serio, to jeśli dają Linuksa, to jedni zwiększą skalę piractwa, bo miejąc lapka z Windowsem, mieliby legala, a z Linuksem zapewne będą mieli pirata Windowsa (nie wszyscy, ale część). Część będzie siedziała na Linuksie, ale będą uważać, że i tak polski rząd daje im największe badziewie, a sobie zostawia najlepsze.

Avatar
Jur(l)ek (niezalogowany) | 31.05.2008 10:20#170

jak o tym wspomnialem mojej mamie (ja jestem w gim a ona nauczycielka w przedszkolu) to mi powiedziala jedno: wierz im, daleko nie zajdziesz, dadza wam tak jak i nam . . .

Avatar
Julek (niezalogowany) | 31.05.2008 10:23#171

a tak poza tym to icekawe czy by byl linux czy windows :D oby linux :) i by tez byly problemy typu uczen na matmie bawi sie w gimpie

Avatar
__destruct() (niezalogowany) | 31.05.2008 10:49#172

Multimedia na lekcjach - TAK
Laptopy dla wszystkich uczniów - NIE

W większości szkół są już telewizory w niektórych klasach. Teraz przydałoby się trochę zainwestować w sprzęt. Nie na każdą lekcję. (!) Tylko na niektóre, gdzie multimedia lepiej dotrą do uczniów.

Nie mówiąc już o pracowniach z komputerami sprzed 10 lat i Windows 95 (głównie w podstawówkach i gimnazjach). Chcecie informatyzować kraj? ZACZNIJCIE OD ZMIANY PROGRAMU NAUCZANIA INFORMATYKI!

Logo jako nauka programowania? Zapomnijcie. To można robić dodatkowo przy algorytmice - nie dłużej niż przez 1 lub 2 lekcje. Dalsza algorytmika - np. C++, Pascal bądź łatwiejsze: PHP, JS (przy HTML). Podstawy HTML zgodnego z najnowszymi STANDARDAMI obowiązkowo już w gimnazjum. Obecnie uczą tworzyć strony z ramkami - w HTML 1.0. :( Żadnej semantyki. Potem nie dziwmy się, że powstają kolorowe stronki bez żadnego ładu (prawie nie da się ich czytać) przeładowane grafiką animowaną - pot. "gifami".

Rząd nie pracuje dla dobra kraju, lecz dla własnej popularności. Będą mogli się pochwalić, ile zrobili - Schengen, podwyżki, laptopy... Rozszerzy się pokolenie fokemonów i "dzieci neo".

Z jednym się zgadzam - doprowadzić szerokopasmowy Internet tam, gdzie go nie ma. Tylko nie bezprzewodowy - już wystarczy fal w otoczeniu!

Avatar
karaluch (niezalogowany) | 31.05.2008 12:33#173

I tak rozwalą.

Avatar
DZWONEK (niezalogowany) | 31.05.2008 12:34#174

Sam pomysł w sobie zły nie jest. Ale trzeba wiele pozmieniać:
1.Nauczyć kultury uzytkowania wszelkiego sprzętu elektronicznego gimnazjalistów. Wiem jak to wygląda nawet w najlepszych gimnazjach. Jest fatalnie. Najlepiej od przedszkola wpajać podstawowe zasady.
2. Zatrudniać nauczycieli informatyki, którzy mają widoczne umiejetności i fascynują się tym i chcą to robić porzadnie , a nie tylko papiery że ukończyli jakieś tam studia wyższe skończone np.polonistyke. Lepszy infornatyk po technikum i w trakcie studiów informatycznych niż humanista po wszystkich możliwych szkołach.
3.W podstawówce uczyć podstaw pisania na programach typu word zarówno od microsoftu jak i darmowego openoffica. Potem z czasem np. od 5,6 klasy uczyć już czegoś ambitniejszego. Mnie w gimnazjum uczyli pisać na wordzie "żenada". A już umiałem to w 5 klasie podstawówki.
4.W szkołach montować szerokopasmowy internet min. 1MB/s. A nie neo 128 które jest już przeżytkiem.
5.Sprzęt w większości szkół pozostawia wiele do życzenia np. win 98 PII 128 MB ram HDD 10 GB. Tak jest w większości polskich wiejskich szkół.
6.Zamiast kupować laptopy uczniom to powinni właśnie pracownie w szkołach unowocześnić do dzisiejszych standartów. No i sprawa dostepu do szerokopasmowego internetu. Też powinni przyszpieszyć net w szkołach do normalnych prędkości np. 1 MB/s to już rozsądna prędkość .
7.Laptopy dawać uczniom utalentowanym, którzy faktycznie będą go wykorzystywać do rozwoju swoich umiejętności, a nie grać w tibie czy plemiona jak to robi "nałogowo' większość uczniów gimnazjum. Czasem można ale bez przesady.
8.I przedewszystkim trzeba cześć odpowiedzialności za swoje stanowiska w pracowniach przejmowali uczniowie. Wiadomo pod nadzorem nauczyciela. Nie od razu ale zaczynać od np. 6 klasy podstawówki od jakiś podstawowych czynności z czasem przechodząc do bardziej skomplikowanych żeczy.
9. No i wybór windows czy linux. Windows i to legalny. Bo jak znam życie to 90 % uczniów jak dostana linuxa to od razu na wejście zainstalują pirackiego windowsa. A jak sie od razu winda zainstaluje to wtedy bedą uczyli się że lepiej miec legalnego niż pirata.

Avatar
omg (niezalogowany) | 31.05.2008 13:03#175

Bez sensu jaki gimnazjalista będzie go używał wyłącznie do nauki?
W ogóle mało osób będzie się na nich uczyć.
będą na niej grali w tibie czy WOW i będzie więcej uzależnień.
Wyjątkiem byłby komp z kartą graficzną nie kompatybilną z directem ani opengl`em. Nawet jakby kompy miały 100Mhz procek to w tibię się da grac.

Avatar
o fajnie (niezalogowany) | 31.05.2008 15:09#176

mogli by dać to byśmy z kumplami pykali całe godziny w tibie w szkole :D

Avatar
anonim (niezalogowany) | 01.06.2008 9:20#177

tez tak mysle ze gimnazjalisci szybko te laptopy zepsują i będą tylko grać w tibię i tym podobne na wszystkich lekcjach zeby to mialo jakieg ograniczenia w używaniu podczas zajęć szkolnych ze np na innych lekcjach niz informatyka nie da sie otworzyc zadnej strony z gra ani zadnej gry,,wtedy to moze to by sluzylo do innych celow:)

Avatar
Gall (niezalogowany) | 01.06.2008 12:04#178

Mam pytanie czy uczniowie teraz wychodzący z gimn też dostaną laptopa

Avatar
byAdii_22 (niezalogowany) | 02.06.2008 8:28#179

Jestem gimnazjalistą, ale wątpie, żeby to były jakieś lapki, które by uciągły cokolwiek więcej niż Win98/Fluxbox. Do nauki? chyba tylko programowania i też w słąbych i niskowymagających myślenia językach. A! I na infie powinni UCZYĆ, nie cofać. W prawdzie mamy w gimce nowe kompy (P IV 3GHZ, 1GB, 80GB), ale jedynie do czego je używamy to do worda i painta. Kiedyż się **** (przepraszam za wyrażenie) i zainstalowałem tam Firefoxa, bo IE jak zwykle sie sypał, to dostałem uwagę negatywną za demolowanie mienia szkolnego i instalowanie oprogramowania szpiegowskiego. No, ale to ja potem z admina wyłączyłem całą sieć w szkole ;D

Avatar
patryk1412 (niezalogowany) | 02.06.2008 13:57#180

Witam!

Niektóre komentarze są naprawdę zabawne. Powinniście zakładać takie kluby anty-MS i co poniektórzy anty-PIS'owe...
Po pierwsze jak jakiś komputer sponsorowany przez Państwo ma być z Linuxem to lepiej żeby go w ogóle nie było... Powiedzmy sobie
szczerze większość ludzi na tym globie (w tym w Polsce) potrafi głównie obsługiwać Windowsa. Już wyobrażam sobie co by było przy Linuxie
"Panie Nauczycielu nie działa mi ta gra i ten program, drukarka też nie drukuje, a Internetu w ogóle nie wykrywa"... :| PO godne pochwały, jednak
obiecują już nie tyle, a jakoś tego nie realizują. Jednak to wymagało by dyskusji na temat polityki a nie IT, więc nie ma sensu dyskusja kto co robi/ł.
Pomysł ma swoje wady, jednak generalnie jest ciekawy, jednak narzuca się dużooooo problemów. Po za tym niektórzy dobrze mówią że dla studentów
i liceów bardziej by się przydały...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 03.06.2008 17:11#181

Po co gimnazjaliście laptop jakby książek nie było mogę powiedzie z czystym sumieniem że żaden office nie są gimnazjaliście potrzebne tak naprawdę odwracają jego uwagę od nauki!!! Po prostu będzie go kusic żeby uruchomic jakąś tibie itp. jak to już inni pisali gimnazjalista ma się uczyc czytac z książki a nie od młodości psuc sobie wzrok przy monitorze ma się uczyc pisac ręką bo jak tak dalej pójdzie to ta umiejętnośc całkiem zaniknie. A pomyślcie co by było jakby prąd wyłączyli.... już widzę tę wymówki w szkole proszę panie nie odrobiłem zadania bo prądu nie było a bateria w laptopie mi się rozładowała (BO GRAŁEM W TIBIE) co innego licealista, student, albo uczeń technikum informatycznego tam dostęp do netu to podstawa nie mówiąc już o samym posiadaniu kompa który może byc pomocny chociażby do tak prozaicznej rzeczy jak konspekt na maturę z polskiego. Poza tym dopatrzyłem się poważnej luki w tej ustawie politycy nie myślą chyba że wszyscy będą genialni i pójdą do liceum nie oszukujmy się niektórzy ludzie to zwykłe buraki które nie potrafią nauczy się tabliczki mnożenia a co dopiero obsługi komputera. No i właśnie jest ujęte w tym artykule że jeśli komputery wytrzymają to mają iśc wraz z uczniami do liceum a co z uczniami zawodówek oni mają oddac swoje kompy poważne niedopatrzenie....

Ps sorki ale ale nie chce mi działac literka "ci" **** ATI control panel ;)

Avatar
anonim_9 (niezalogowany) | 04.06.2008 19:16#182

DZWONEK | IPHASH : ZP-KS-SS-TI | 31.05.2008, 12:34

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.0.04506; InfoPath.2)
Sam pomysł w sobie zły nie jest. Ale trzeba wiele pozmieniać:
1.Nauczyć kultury uzytkowania wszelkiego sprzętu elektronicznego gimnazjalistów. Wiem jak to wygląda nawet w najlepszych gimnazjach. Jest fatalnie. Najlepiej od przedszkola wpajać podstawowe zasady.
2. Zatrudniać nauczycieli informatyki, którzy mają widoczne umiejetności i fascynują się tym i chcą to robić porzadnie , a nie tylko papiery że ukończyli jakieś tam studia wyższe skończone np.polonistyke. Lepszy infornatyk po technikum i w trakcie studiów informatycznych niż humanista po wszystkich możliwych szkołach.
3.W podstawówce uczyć podstaw pisania na programach typu word zarówno od microsoftu jak i darmowego openoffica. Potem z czasem np. od 5,6 klasy uczyć już czegoś ambitniejszego. Mnie w gimnazjum uczyli pisać na wordzie "żenada". A już umiałem to w 5 klasie podstawówki.
4.W szkołach montować szerokopasmowy internet min. 1MB/s. A nie neo 128 które jest już przeżytkiem.
5.Sprzęt w większości szkół pozostawia wiele do życzenia np. win 98 PII 128 MB ram HDD 10 GB. Tak jest w większości polskich wiejskich szkół.
6.Zamiast kupować laptopy uczniom to powinni właśnie pracownie w szkołach unowocześnić do dzisiejszych standartów. No i sprawa dostepu do szerokopasmowego internetu. Też powinni przyszpieszyć net w szkołach do normalnych prędkości np. 1 MB/s to już rozsądna prędkość .
7.Laptopy dawać uczniom utalentowanym, którzy faktycznie będą go wykorzystywać do rozwoju swoich umiejętności, a nie grać w tibie czy plemiona jak to robi "nałogowo' większość uczniów gimnazjum. Czasem można ale bez przesady.
8.I przedewszystkim trzeba cześć odpowiedzialności za swoje stanowiska w pracowniach przejmowali uczniowie. Wiadomo pod nadzorem nauczyciela. Nie od razu ale zaczynać od np. 6 klasy podstawówki od jakiś podstawowych czynności z czasem przechodząc do bardziej skomplikowanych żeczy.
9. No i wybór windows czy linux. Windows i to legalny. Bo jak znam życie to 90 % uczniów jak dostana linuxa to od razu na wejście zainstalują pirackiego windowsa. A jak sie od razu winda zainstaluje to wtedy bedą uczyli się że lepiej miec legalnego niż pirata
z tym sprzętem to u mnie w szkole nie prawda
bo doski są nie złe a chodze do malutkiej szkolki.mocne xp.ki trzymająsie

Avatar
Wiola (niezalogowany) | 06.06.2008 15:55#183

Jest to kolejny idiotyczny pomysł. Ludzie nie mają co do garnka włożyć, mieszkają w skrajnie trudnych warunkach, a oni chcą rozdać małolatom laptopy! Ciekawe co ci gimnazjaliści z nimi zrobią. Chyba postawią je na podłodze, bo szkół nie stać na ławki. Śmieszą mnie takie akcje, gdy na siłę chcą unowocześnić polską edukację i myślą, że z Polski zrobią USA. Niewiele brakuje, żeby nasz kraj stał się drugą Afryką. To co, że co 2 człowiek będzie bezdomny, skoro każdy będzie miał laptopa! I jeszcze niech dołączą do nich baterie słoneczne no bo prąd kosztuje. Mówię wam, że czeka nas ARMAGEDON. To początek końca...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 09.06.2008 0:26#184

To jest szczyt chamstwa ja zbieralem (kupilem go 3 lata temu) ktory kupilem za 3500zł a ci sie obijaja i maja za free zaloze sie jak dostana te lapki bede grac w gowniana tibie chodzisz kwadratem zbierasz kółeczka zabijasz trójkąty .TIBIA TO SYF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Avatar
wojtek (niezalogowany) | 10.06.2008 19:54#185

Z tego co wiem to nie każdy uczeń dostanie laptopa. Dostaną go tylko ci których zarobki rodziców na członka nie przekroczą tam jakiejś kwoty.
Lepiej było by gdyby znieśli dla uczniów zarówno gimnazjum, techników i liceów podatek Vat za laptopy i było by git.

Avatar
czeslaw_k_t (niezalogowany) | 15.06.2008 22:43#186

Dadzą pewnie jakąś Commodore żeby se do TV podłączyć, albo wogóle nie wypali z tymi "lapkami"
ja mam 14 lat (I gim) i pół roku temu dostaliśmy do pracowni "nowe" kompy (obudowa ładna, lcd)
a pod machą 256 ramu jakiś amd sempron 1.8 ghz
i grafika zintegrowana już nie mówie jaka bo nie pisze xD i myski z kulką i dysk 40 gb- takie o ne "nowe" a z tymi lapkami to pewnie jak na 2010 to będzie 512 ramu i jakiś celeron.

Avatar
do czeslaw_k (niezalogowany) | 24.06.2008 13:13#187

Jeśli chodzi o te kompy, to są wystarczające do nauki. Powiedz, po co Ci lepsza karta graficzna czy procesor na komputerze szkolnym? Przeciez taki komputer z założenia nie ma służyc do grania. Jeśli chodzi o ilość pamięci RAM to mogli by dac te 384 czy 512, ale do wygodnej pracy z win xp czy np. edubuntu wystarczy :D

Avatar
pampa (niezalogowany) | 25.06.2008 8:29#188

i wy w to wierzycie???? nie ma szans na takie cos a jak juz to karza rodzica kupic albo kupia jakies najbardziewniejsze laptopy pa 100. jak by przynajmniej juz od tego roku to zrobili. ale potem to i tak mnie w gimnazjum juz mie bedzie. papapa

Avatar
blobb (niezalogowany) | 27.06.2008 8:53#189

uważam, że gdyby uczniowie dostali takie laptopy to by się posypało "hakerów-amatorów" co tylko system potrafią złamać i przeinstalować :)

Polski nie stać na ten pomysł, jest on idiotyczny

Avatar
Kwpolska (niezalogowany) | 27.06.2008 12:27#190

1. Microsoft Windows? NIE! Linux? TAK!
Powodów jest wiele:
1.1 NIE sformatujesz dysku, ano bo Windows nie widzi ext2/3
1.2 NIE będzie gierek (no może tylko podstawowe KDE/GNOME/wybrane przez administratora)
1.3 NIE będzie miał uczeń hasła roota, a wtedy NIC NIE ZAINSTALUJE.
Tylko żeby to NIE był Debian/Ubuntu/pochodne, bo wtedy już powyższe punkty NIE będą obowiązywać.
2. Taki pomysł był w Brazylii: http://kde.org.pl/Nowo%C5%9Bci/KDE_w_brazylijskich_szko%C5%82ach

Avatar
mathesDAT (niezalogowany) | 27.06.2008 23:38#191

ja uwzazam ze dobry pomysl i tak maja juz za duzo forsy niech juz kupia ten sprzet i co z tego ze dzeciaki se beda graly niech se graja ih sprawa

Avatar
czesoi pezio (niezalogowany) | 24.07.2008 8:56#192

ja uważa że stymi komputerami dobry pomysł tylko jak by dali jeszcze może dla szkół średnich to wtedy super było by.

Avatar
Marek (niezalogowany) | 09.09.2008 20:02#193

Czy ustalono już kto będzie materialnie odpowiedzialny za laptopy ? Tylko proszę mi nie wmawiać, że gimnazjalista. Ciekawe czy zostaną obciążeni rodzice czy wychowawcy ? Naprawa laptopów będzie opłacana również przez rząd ? Ciekawe co zrobi ze swoim laptopem gimnazjalista któremu rodzice właśnie kupili sprzęt, ale z górnej półki ?

Avatar
kdkd (niezalogowany) | 27.09.2008 17:25#194

Komputery, które będą kosztowały 300 zł. I będą na nim chodzić Word, Excel etc. to chyba będą się dzieciaki dokształcać. Względem negatywnych skutków internetu - może ktoś to uzna za cynizm - lepiej żeby dzieciaki oglądały pornole w internecie. Tak będzie bardziej ekologicznie.

Avatar
Kuba (niezalogowany) | 03.11.2008 21:08#195

Z doświadczenia (17 lat pracy w szkole, od 10 lat - opiekun szkolnych pracowni) mogę wnioskować, że "wynegocjują" prościutki sprzęt za niewspółmierną kasę (na fakturze mojej ostatnio dostarczonej pracowni 1 komp kosztuje 3700 zł z zerowym vat - takie same kompy z normalnym vatem w sklepie 100 m od szkoły kosztują 2100 zł, a z windą i office - 2800 i to bez przetargu). Poza tym jak sobie wyobrażają zapewnienie neta w szkole 400 uczniom ? Czy pomyśleli o napadach na uczniów chodzących z laptopem ?

Avatar
Monia (niezalogowany) | 03.12.2008 13:35#196

rzeczywiście od dawna mówią. my sdostajemy te kompy a wy?

Avatar
Piętnastolatek z wiejskiego gimnazjum (niezalogowany) | 16.01.2009 15:17#197

Wg mnie to komputery dla każdego ucznia są nieporozumieniem. Moi rówieśnicy nie uszanują nawet głupiej kredy do tablicy, a co tu mówić o sprzęcie elektronicznym. W ogóle sama idea Gimnazjum jest pot. "poryta", bo tacy gówniarze, jak ja myślą, że są już na studiach, a ich filozofią życia jest anarchia. Ćpanie, palenie i picie to "normalka" wśród młodzieży. Dlatego nie dziwiłbym się, gdy ktoś "opchnął" swojego laptopa za bezcen na zakup używek.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av