Która przeglądarka najszybsza w codziennej pracy?

09.08.2011 12:53, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Nie, nie będziemy informować o kolejnych „suchych” badaniach prezentujących wydajność poszczególnych przeglądarek. Zamiast tego proponujemy statystyki, jak programy do przeglądania internetu sprawdzają się w pracy.

Oddział firmy Compuware opublikował interesujący raport na temat tego, która z przeglądarek działa najszybciej w rzeczywistości, czyli podczas pracy zwykłego użytkownika. W trakcie trwających miesiąc badań zebrano dane dotyczące 1,86 mld połączeń z ponad 200 stronami w Internecie. Według statystyk zwycięzcą, to znaczy najszybszą przeglądarką, okazał się Chrome 12 z średnim czasem wczytywania strony 3,433 sekundy. Program firmy Google przegrał jednak z Firefoksem 5 jeżeli chodzi o widzialny czas renderowania, to znaczy czas, który potrzebny jest do wizualnego wyświetlenia danej witryny.

Najgorzej w badaniach wypadły przeglądarki Internet Explorer 7 (6,006 sekundy) i Safari 4 (6,149 sekundy). Nie trzeba się jednak dziwić takim wynikom, obie przeglądarki są już mocno przestarzałe. Należy natomiast zaznaczyć, że testy prowadzone były nie w warunkach laboratoryjnych, ale - na ile to możliwe - podczas codziennego korzystania z przeglądarek. Z jednej strony otrzymujemy więc interesujące informacje na temat realnej pracy programów, z drugiej natomiast należy wziąć pod uwagę, że nie są to bardzo dokładne dane. Użytkownicy przeglądarek z pewnością będą mogli podzielić się własnymi opiniami na temat działania programów w ich komputerach. Więcej danych na ten temat zostanie zamieszczonych przez Compuware w najbliższym czasie.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (88)  

Avatar
Amneroxx (niezalogowany) | 09.08.2011 12:58#1

Ciekawe dlaczego pominęli w testach Operę? Czyżby badanie było sponsorowane?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 09.08.2011 12:58#2

Ja też zauważyłem, że Firefox wyświetla szybciej niż Chrome/Chromium.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kondziu jah | 09.08.2011 13:01#3

A ja zauważyłem, że Opera na Windowsa jest mułem, a na Linuksie to demon szybkości.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 09.08.2011 13:04#4

@Wirrus
"Ja też zauważyłem, że Firefox wyświetla szybciej niż Chrome/Chromium."

To gratuluję. Tym bardziej, że to milisekundy różnicy (jak wynika z tego testu).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Esagie | 09.08.2011 13:06#5

U mnie na przykład (stary komputer) najlepiej sprawdza się Chrome, jest najszybsza w uruchamianiu się oraz wczytywaniu stron.
Nawet mierzyłem czas poszczególnym witrynom i Mozilla na tle Opery oraz Chrome wypadała mi najgorzej.

Z góry zaznaczam, że jestem bezstronny jeżeli chodzi o przeglądarki, interesuje mnie tylko w miarę komfortowa praca na leciwym sprzęcie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 09.08.2011 13:08#6

@Amneroxx (niezalogowany)
W Stanach Opera to niszowa przeglądarka. Mniej więcej 0,5% procenta internautów z niej korzysta (wg StatCounter).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 09.08.2011 13:08#7

Dla mnie wygodny jest Chrome, dlatego z niego korzystam. Niestety, brak mi grupowania kart i możliwości wyłączenia zapisywania historii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cinek40 | 09.08.2011 13:08#8

@DannyPL
Zależy od komputera. U mnie widać wyraźną różnicę między Firefoxem, Operą a Chrome na korzyść dwóch pierwszych przeglądarek. IE 9 muli niemiłosiernie, a podobno jest szybki, lecz ja tej szybkości nie dostrzegłem.

Avatar
dananana (niezalogowany) | 09.08.2011 13:09#9

Ale dla uzytkownika liczy sie jeszcze cos, procz renderowania stron, a mianowicie: uruchamianie przegladarki.

Lubie Fx i w pracy uzywam go stale (web development), ale chrome mam ustawione jako glowna w pracy i w domu, bo startuje natychmiastowo.
Firefox smiga, jak juz sie uruchomi...

No i jeszcze to zarzadzanie pamiecia...
Po pol godziny pracy z ciezkimi aplikacjami lis zzrera nawet 1GB.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 09.08.2011 13:22#10

@DannyPL

różnica to nie milisekundy ale to widać gołym okiem ;) raczej kilku sekund.

Używam systemu Linux i Firefox działa szybciej niż Chrome/Chromium.
To widać :) co do Opery hmmm... jakoś nie umiem się do niej przekonać ;) ale jest szybka :)


AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 09.08.2011 13:24#11

Zauważyłem, że im starszy jestem to tym bardziej idę w kierunku prostoty i zwyczajności. Pewnie dla tego kiedyś używałem Opery, a obecnie Chrome którą uważam za bardzo dobrą i wygodną przeglądarkę. Jest wprawdzie kilka detali które mnie drażnią jak chociażby nie otwieranie nowej karty obok aktywnej jak w Operze lub nieco nieestetyczny wygląd Download Managera ale to detale które mam nadzieję zostaną w przyszłości poprawione. Muszę też przyznać, że dzięki częstym aktualizacjom czuję się bezpiecznie i na czasie. I jeszcze takie moje osobiste porównanie, że nowoczesne napakowane przeglądarki (i nie tylko z resztą) są jak nowoczesne telefony. Trzeba trzymać w dwóch paluszkach bo w koło tyle przycisków że stale się coś włącza. To nie dla mnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GizmoOS | 09.08.2011 13:24#12

Używam najwięcej IE i jakoś ta przeglądarka mi najmniej sprawia problemów na legalnym aktualizowanym MSwin.
Co do Chrome,FF.Opera,Safari to raczej róznice są ułamkowe i subiektywne większym problemem jest częste złe wyświetlanie stron i się coś krzaczy-sypie ostatnio często w nowych wydaniach i raczej zachwycony nie jestem jak muszę odświeżać stronę lub resetować-zamykać FF,Chrome/Opera.
FF nadal powolna przy starcie jak ślimak a dalsza szybkość wczytywania poprawnie stron niczym nie odbiega od Chrome na stronach z których Ja korzystam stanowczo IE spełnia się najlepiej...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Meszuge | 09.08.2011 13:25#13

"Nie, nie będziemy informować o kolejnych „suchych” badań prezentujących wydajność poszczególnych przeglądarek".

Mnie tam czegoś brakuje. Może "o wynikach"?

W każdym razie bardzo dobrze, że już nie będziecie. Ileż można podpuszczać biedne dzieciaki?!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MSFT :) | 09.08.2011 13:27#14

Najszybciej renderuje IE9, gdyby brało udział w testach to chrom by przy IE9 leżał :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 09.08.2011 13:28#15

@MSFT :)
Przecież IE9 brał udział w tym teście, więc co ty bredzisz?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MSFT :) | 09.08.2011 13:30#16

A no fakt :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ka48 | 09.08.2011 13:33#17

MSFT:)
Jak zawsze w formie.No ba najbardziej mułowata przeglądarka jest królem a google szpieg jest beznadziejny.Żygać mi się na ciebie chce.Normalnie zawodowy troll.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MSFT :) | 09.08.2011 13:35#18

@ka48
No z tym szpiegiem to masz rację :)
Ale po co się tak bulwersujesz, jeszcze jakiejś nerwicy się nabawisz :)

Avatar
Hans_K (niezalogowany) | 09.08.2011 13:43#19

IE6 jest jeszcze wolniejszy. Porównywanie nowych wersji z przestarzałymi nie jest zbyt uczciwe. Gdzie DannyPL i MSFT wypatrzyli informację o wynikach IE9?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RubasznyRumcajs | 09.08.2011 13:46#20

hm... moim skromnym zdaniem- firefox5/6 bija na glowe chroma.

Avatar
cephei. (niezalogowany) | 09.08.2011 13:47#21

Testy testami. Każdy wie że najlepszy jest Firefox, bo jego używa najwięcej webmasterów. Drugie miejsce Google Chrome - drugi co do popularności wśród webmasterów.

Opera może se nawet być sterowana myślą i gotować obiady, ale pod Linuksem jest nie do zaakceptowania dopóki strony będzie wyświetlać z błędami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 09.08.2011 13:52#22

To już nic nie dzieje się na świecie, tylko testy przeglądarek?
No ja...

@Hans_K
Jak byk napisane jest na obrazku Internet Explorer 9.

Avatar
md (niezalogowany) | 09.08.2011 13:53#23

drugi zostaje zwycięzcą, gdy tata go sponsoruje...
Opery nie ma

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 09.08.2011 13:55#24

Ciekawy jestem jak odbierany będzie Firefox, gdy w końcu to:

https://wiki.mozilla.org/Support/Firefox_Features/Clean_up_user_profile

wyląduje.

Użytkownicy używają powiedzmy Firefoksa na brudnym pofilu od iluś miesięcy (lat), potem instalują świeżutkiego Chroma i są wniebowzięci, a problem leży gdzie indziej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei. | 09.08.2011 13:55#25

Od szybkości ważniejsze są inne parametry:
- bezproblemowe działanie
- poprawne wyświetlanie stron
- dostępność Adblock+.

Co to zmienia jak poczekam te ułamki sekund dłużej?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
r3pcak | 09.08.2011 13:57#26

Haha 'MSFT :)' "gdyby brało udział w testach to chrom by przy IE9 leżał" TROLLFAIL!

Avatar
Hans_K (niezalogowany) | 09.08.2011 13:58#27

@tomimaki
Nie widzę, aby obrazek podawał wyniki IE9, w tekscie jest tylko o IE7.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pisarzksiazkowicz | 09.08.2011 13:58#28

Kolejny kąsek dla fanbojów prowadzących wojny przeglądarek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 09.08.2011 14:03#29

Nic nowego, jak dalej będzie taki trend chrome i ff to różnice będą jeszcze większe, chrome coraz wolniejszy i coraz większy bloatware, a ff coraz szybszy choć już teraz jest szybszy w realnym użytkowaniu co potwierdziły te testy, bo ff od dawna najlepiej renderuje strony, a to jest najważniejsze. Co z tego że chrome marginalnie szybciej wczyta zasoby jak szybciej zacznę czytać na ff...

Zupełnie nieważny jest czas odpalania, w końcu nie trwa on godziny, jak ja odpalam to kilka godzin mam włączoną.

W dodatku chrome wciąż ma porażające niedoróbki i błędy z obsługą css3, web fontów i nie tylko, trzeba poprawiać strony pod chrome, masakra.

W sumie mogli wykonać test na ff 7, który działa bez zarzutu i jeszcze lepiej niż ff 5.

Robiąc strony na ff wszystko pięknie się renderuje i bez problemu, pełna zgodność ze standardami, pomija to czego nie obsługuje bez problemu.

Robię teraz pewną stronę, która używa kilka własności css3, html5 i trochę jquery do tego webfonty - kilka i to jest jakaś masakra, na ff 7 oczywiście wszystko działa dobrze i wydajnie, następnie dobrze radzi sobie opera, ale ma błędy z selectem i wydajność trochę mała, ie9 nie filtruje właściwości dla starych przeglądarek, wali transformacje css jak i matrix naraz (nie obsługuje przejść), ale przynajmniej mogę zrobić osobny css, po za tym problemy z selectem i wydajnością, no i chrome - problemy z czcionkami (nie widać ich albo tylko kawałek tekstu) przy użyciu transformacji i przejść css, powoduje to też inne dziwne błędy, problem z selectem, ale za to wydajność jest ok, za to nie można zrobić osobnego css, tylko ff radzi sobie z przezroczystym tłem selecta.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 09.08.2011 14:05#30

P.S
Zarządzanie pamięcią w ff nie jest zbyt fajne (bo to tu jest problem a nie w jej ilości), ale od wersji ff 7 znacznie to poprawiono, w dodatku aurora ma aktualizacje codziennie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 09.08.2011 14:05#31

Testy jak testy milisekundy nie robią różnicy, ważniejszą sprawą jest np. lekkość i tu np. na starszym sprzęcie Chrome wymiata wszystkie, ale i Opera nie jest zła no i Fx ostatnio zyskuje.
Ale zmieniać swoją ulubioną przeglądarkę z powodu szybkości porównywalnej do mrugnięcia okiem, to była by głupota.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 09.08.2011 14:09#32

@Hans_K (niezalogowany)
''Nie widzę, aby obrazek podawał wyniki IE9, w tekscie jest tylko o IE7.""
Bo nie mogli się doczekać aż IE9 wyświetli strony, więc sobie darowali:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GizmoOS | 09.08.2011 14:10#33

@"MSFT :)"
Znów te badania i zestawienia to lipa i jedna wielka manipulacja jak widać kto zapłacił i dostał stosowne zestawienie...
Nawet porównania starych wersji IE do najnowszych FF,Chrome/Opera jest jak porównanie starego auta z nowym i śmieszy.Można na to tylko nabrać naiwne dzieci...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 09.08.2011 14:11#34

Diagram z wynikami IE9 jest w linku pod słowem "badaniach"...

http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2011/08/browser-7-13-lg2.jpg

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 09.08.2011 14:11#35

@Hans_K
Pod słowem "badaniach" jest link do obrazka i po PRAWEJ stronie wykresu jest Internet Explorer 9.

Avatar
Vladonator (niezalogowany) | 09.08.2011 14:19#36

u mnie akurat Firefox chodzi okropnie, i dlugo sie wlacza. Chrome ostatnio tez zwolnil. IE9 jak mu sie podoba, czasami pieknie zasuwa, a czasami podobnie do firefoxa :|

Avatar
abc1234 (niezalogowany) | 09.08.2011 14:22#37

@cephei widzisz tu się mylisz to co wypisałeś przyspiesza przeglądarkę

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 09.08.2011 14:23#38

@GizmoOS

IE9 jest starą wersją?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei. | 09.08.2011 14:29#39

@md (niezalogowany) | 09.08.2011 13:53

Opery nie ma, bo jest tak niszowa, że można ją spokojnie pominąć.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 09.08.2011 14:30#40

@pilarek
Nie sprzeczaj się z Nazirem bo to nie ma sensu. Tylko nerwy stracisz.

Avatar
Hans_K (niezalogowany) | 09.08.2011 14:34#41

@tomimaki
Dziękuję, wychodzi brak zaufania do takich linków spowodowany namolnymi reklamami.
pzdr

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Winters4TW | 09.08.2011 14:37#42

Polecam FF8 Nightly zamiast FF5, chodzi o wiele szybciej :)

Avatar
dp (niezalogowany) | 09.08.2011 14:45#43

Interesujące, że wszyscy z taką zaciętością badają wydajność przeglądarek, natomiast w cieniu pozostaje to co w sumie najistotniejsze, kompatybilność wyświetlania witryn. Co z tego że np. Opera (którą na marginesie długo używałem) jest wydajna i bardzo funkcjonalna, jeżeli część stron wyświetla się nieprawidłowo. Oczywiście nie jest to wina samej przeglądarki która trzyma się zasad W3C, jednak w praktyce dyskredytuje to jej wartość użytkową. Już lepiej radzą sobie bardzo niszowe przeglądarki oparte na WebKit, na ich czele oczywiście firma Google która sprytnie zbiera wszystko co darmowe (Opensourc'e) i udostępnia po pewnych zmianach pod swoim szyldem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GizmoOS | 09.08.2011 14:48#44

@pilarek
Czytaj news i raport...
IE9 nie brała udziału w testach bo wtedy FF/Chrome/Opera dostały by baty i zostały w tyle...
Zestawienie raportu mówi wyrażnie tylko o użyciu IE6/7 vs. Chrome12/FF5.
Nie wiem czym się pewne osoby tak podniecają ale jakoś nie widzę w tym zachwytu co oferuje ospały ślimak FF lub Chrome który dość często się krzaczy-sypie-zawiesza na stronach lub ich wcale poprawnie nie wyświetla.
Raport jest farsą prawdy a takie ankiety zapytania oceny opierane są na podobnych użytkownikach jak większość tutaj piszących. żal. pl

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 09.08.2011 14:58#45

GizmoOS

jak nie brał ie9 to co to jest?

http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2011/08/browser-7-13-lg2.jpg

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 09.08.2011 15:03#46

@MSFT:
Chrome ma taką przewagę, że akceleracja sprzętowa w nim działa na każdej karcie graficznej obsługującej DirectX 9.0c i to zarówno Windows XP/Vista jak i 7. W Firefoksie i IE wymaga ona karty obsługującej Direct2D (bazującego na DirectX 10.0), systemu Windows Vista lub 7 i odpowiedniej wersji sterowników.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 09.08.2011 15:04#47

Nie dali Chrome 13, która powinna być szybsza z racji pre-renderingu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Hall9000 | 09.08.2011 15:08#48

Co mi po szybkości Chrome jak :
- co 5 ta strona nie wczytuje się
- wygląd czcionek ( stron WWW ) jest obrzydliwy wręcz
- szpiegowanie tej przeglądarki przekracza wszelkie dopuszczalne normy a w połączeniu ze skype to jest totalna masakra
- nie zaznacza stron które już przeglądałem ( na inny kolor )
- nie mogę dopasować jej do swojego monitora 24 cali aby wypełniała cały ekran optymalnie

I mogę tak dzięsiątkami wymieniać jej wady - to jest moim zdaniem dno - już lepszy jest IE 9

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GizmoOS | 09.08.2011 15:12#49

@misiek440v2
Tylko że to zestawienie jest od kogoś innego i w innej sprawie.., a nie firmy Compuware :)
Mój kolega od akwizycji też robi takie fajne wykresy w Excel jak chce w danym miesiącu dostać lepsza premię... potem mówi że za m-c/2 się koryguje wykres i jest ok.... ważne że szef zadowolony i firma zapłaciła za wykres i dobry dla nich raport to się nazwa kreatywność . :D
Dowolna manipulacja jak komu pasuje... jak sam zrobisz badania i uczciwie porównasz to wyjdzie inaczej...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 09.08.2011 15:14#50

"Program firmy Google przegrał jednak z Firefoksem 5 jeżeli chodzi o widzialny czas renderowania"
dziękuje dobranoc

@GizmoOS
nie zaglądałeś w link z wynikami testu https://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2011/08/browser-7-13-lg2.jpg
Chrome 12 oraz IE9 dostają baty w renderowaniu stron

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 09.08.2011 15:16#51

@przemek1234
Chrome 13 wyszło tydzień temu.

@GizmoOS
"Tylko że to zestawienie jest od kogoś innego i w innej sprawie.., a nie firmy Compuware :)"

Czyli mmaj dopuścił się fałszerstwa podając ten link w newsie? Czego ty nie wymyślisz...

Avatar
MoD (niezalogowany) | 09.08.2011 15:17#52

Skoro tak tu sobie klikamy, to napiszę, że od 2 miesięcy jestem wierny Maxthonowi w trybie safari i ani myślę o oryginale, Ie, czy firefoxie. Zdaża się mi używać Opery, bo też dobra.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 09.08.2011 15:32#53

Dla fanbojów MS badania pokazujące "gorszość" ich produktów zawsze będą fałszerstwem, manipulacją i podłym kłamstwem konkurencji. Zdrada, zamach, Rosjanie :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 09.08.2011 15:38#54

@ramol vel GizmoOS: "Używam najwięcej IE i jakoś ta przeglądarka mi najmniej sprawia problemów na legalnym aktualizowanym MSwin. Co do Chrome,FF.Opera,Safari to raczej róznice są ułamkowe i subiektywne większym problemem jest częste złe wyświetlanie stron i się coś krzaczy-sypie..."

Prawdopodobnie masz internet z 2002.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lobeklodz | 09.08.2011 15:43#55

@DonM$
Zgadzam się z tym co napisałeś w szczególności z webfontami. Ostatnio robiłem sklep dla klientki i:

Google jakiś czas temu (może dawno temu - ciężko mi napisać) udostępniło fajną funkcję - mianowicie http://www.google.com/webfonts#HomePlace:home
Wszystko byłoby cacy gdyby nie to że czcionka stworzona przez ich API źle jest wyświetlana w ich przeglądarce. Jedynie z czcionką poradził sobie FF i IE (najnowszy).

Nie jestem fanatykiem FF (ułatwia mi jedynie pracę przez co długo go używam więc siłą rzeczy siedzę na nim najczęściej).

Poza tym co do zapotrzebowania na pamięć: jakiś czas temu Mozilla na swojej stronie umieściła informacje o dodatkach które najbardziej spowalniają Firefoxa https://addons.mozilla.org/pl/firefox/performance/
Dodatek który używa bardzo dużo osób tj: NoScript spowalnia ją aż o 26% + dodatek który ma umożliwiać szybsze przeglądanie stron spowalnia o kolejne 26%

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 09.08.2011 15:50#56

@Kamil™: "Użytkownicy używają powiedzmy Firefoksa na brudnym pofilu od iluś miesięcy (lat), potem instalują świeżutkiego Chroma i są wniebowzięci, a problem leży gdzie indziej"

Najdziwniejsze, że nikt nie che nawet zauważyć, że bloat przeglądarki nie jest bloatem przeglądarki a jego bloatem. Tak samo było z pozytywnymi recenzjami Visty (zaraz po przejściu ze starego XP).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 09.08.2011 15:54#57

Względem zarządzanie pamięcią w Lisie...
jeżeli chodzi o najnowsze wydania Nightly x86 to już jest zupełnie inna przeglądarka, bardzo ładnie uwalnia RAM, nie bierze pond to co potrzebuje, Mozilla jest na bardzo dobrej drodze do sukcesu, działa płynnie i stabilnie, zimny start jest o wiele szybszy niż w wersjach stabilnych i Beta.

Po za tym powoli wersja Nightly x64 zaczyna doganiać wersję x86 a mam nadzieję że ją przegoni jeżeli chodzi o szybkość, zarządzanie pamięcią itd ;)

BTW. jako że piszę o wersjach alpha to muszę nadmienić że "focha" też potrafią strzelić w najmniej odpowiednim momencie, na szczęście zdarza się to bardzo rzadko :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaik | 09.08.2011 16:01#58

Niedawno prezentowano test, w którym starano się powiązać IQ użytkownika z używaną przeglądarką - raport okazał się "ściemą". W czasach "szalejącego" kapitalizmu ciężko o obiektywny raport i badania, które nie starałyby się kreować rzeczywistości.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kondziu jah | 09.08.2011 16:45#59

@Shaik
Trzeba jeszcze brać pod uwagę konfigurację sprzętową, system i jego konfigurację. Dlatego zdania o "najlepszościach" przeglądarek są podzielone, a testy niejednoznaczne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cinek40 | 09.08.2011 16:56#60

@GizmoOS
Sporo badań i testów kończy się wygraną IE 9. Reszta badań nie jest sponsorowana przez Microsoft ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 09.08.2011 17:09#61

Oczywiście, że to puste liczby. Opera jest dla mnie najlepsza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 09.08.2011 17:37#62

"Ciekawe dlaczego pominęli w testach Operę? Czyżby badanie było sponsorowane?"

Ciekawe tylk o czy u nich w ogóle wiedzą o istnieniu Opery o.O

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 09.08.2011 18:17#64

@Hall9000


"co 5 ta strona nie wczytuje się"

- bzdura

"wygląd czcionek ( stron WWW ) jest obrzydliwy wręcz"

- jest taki sam jak u konferencji(IE9 i FF5 wyłączając bo dziwne jakieś wygładzanie było/jest )

"szpiegowanie tej przeglądarki przekracza wszelkie dopuszczalne normy a w połączeniu ze skype to jest totalna masakra"

- jakie szpiegowanie? konkretnie, przykłady i dowody proszę bo powtarzać plotki to każdy potrafi

"nie mogę dopasować jej do swojego monitora 24 cali aby wypełniała cały ekran optymalnie"

- optymalnie znaczy jak? u mnie wypełnia normalnie ale nie wiem czy to dla ciebie optimum





AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GizmoOS | 09.08.2011 18:32#65

@"cinek40"
A Ja uważam że tam gdzie robią rzetelnie ranking firmy państwowe-etatowe na podstawie zgłoszeń przeglądarek i jakości wyświetlanych stron to IE ma przewagę od dawna..., a tam gdzie ktoś miesza i kasę wykłada jak Google i Mozilla na nowe testy które zrobią prywatne komercyjne firmy tam nagle są inne dane korzystne dla tych firm mimo że użytkownicy mają inne zdanie... ale tak wygląda komercja i wiarygodność tych firm...jak pisanie prac dyplomowych za kasę dla pewnej grupy zamawiajacej taką usługę... biznes to biznes i ma dobrze pozytywnie wyglądać kto zamawia i płaci.

Avatar
Egonn33 (niezalogowany) | 09.08.2011 18:36#66

Używam wyłącznie IE 8 i nie potrzebuje innych przeglądarek, nie mam sekundnika atomowego, by mierzyć czas otwieranych stron. Nie interesuje mnie wygląd przeglądarki, tylko czytana strona internetowa.

Avatar
lenon90 (niezalogowany) | 09.08.2011 18:42#67

W pracy korzystam z przeglądarki nonstop i bez wahania mogę stwierdzić, że Chrome jest o niebo szybszy od Firefoxa. Korzystam z obu przeglądarek ze względu na firebug w FF i zapewniane wsparcie klientów pod FF, ale jeśli tylko mogę używam Chrome, bo z Firefoxa po godzinie pracy nie da się korzystać. Pomaga restart, ale nie na długo. Używanie firebuga znacznie skraca "czas życia" FF, ale nawet bez niego różnica jest baaaardzo zauważalna. Mozilla rozwijając firefoxa zapomniała o jego wydajności, czego nie można powiedzieć o Google'u no i IE również rozwija się w bardzo dobrym kierunku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 09.08.2011 19:17#68

@GizmoOS
"a tam gdzie ktoś miesza i kasę wykłada jak Google i Mozilla na nowe testy "

Mozilla? O RLY? http://c.wrzuta.pl/wi886/e67cc8c5000bedf644f2f52b/0/lol-a9d

Mi frajerfoks najbardziej pasuje. Używałem wszystkiego i jak dla mnie:

IE 8 < Safari < IE 9 < Firefox < Opera< Chromium

Ja sam nie lubię MS, ale IE9 jest całkiem fajne. Operze brakuje ochrony prywatności usera. Firefox zajmuje wiele pamięci, ale ma dodatki, których Chromium nie ma.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 09.08.2011 19:22#69

Ten dalej zakłamuje rzeczywistość...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ra-v | 09.08.2011 19:28#70

Tyle że Chrome pożera 3x więcej zasobów procesora niż Opera. Na 1 rdzeniowych Chrome przy kilku zakładkach to muł. Przy C2D średniej klasywidac to mniej ale jednak.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 09.08.2011 19:37#71

Na słabych komputerach najlepiej sprawdza się... Internet Explorer i Opera - sam z takim walczę (obstawiam, że do końca roku, wtedy czas na jakąś wymiankę) i Chrome szybki jest, ale tylko na jednej karcie przy prostej stronce, a Firefox jest szybki bez wtyczek, a jak wiadomo, bez kilku podstawowych nie można się wygodnie poruszać, a pakiet FF + wtyczki no jeden rdzeń nieźle katuje ;)

MOJA lista to Opera > Chrome/IE tylko i wyłącznie w wresji 9 > Firefox ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 09.08.2011 19:44#72

Wynik z góry wydawał się oczywisty, czytając sam nagłówek już można było być pewnym że to właśnie Chrome będzie najszybszą przeglądarką.

Czyli zarówno w suchych testach laboratoryjnych bezapelacyjnie został przeglądarką numer 1, tak teraz rzeczywiste odczucia na dużej liczbie internautów tylko potwierdziły dobitnie wyższość tej przeglądarki nad pozostałymi.

Wspomniany przeze mnie artykuł: "Test przeglądarek 2011"

http://www.dobreprogramy.pl/Test-przegladarek-2011,Artykul,25265.html


Wcześniejsze szczegółowe testy przeglądarek na innych witrynach w tym na stronie chip'a tylko potwierdzały tą prawidłowość - Chrome zdecydowanym liderem wydajności i bezpieczeństwa.

Więc nie ma się co dziwić ogromnym wzrostom popularności tej przeglądarki, bo jest na prawdę rewelacyjna.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 09.08.2011 19:50#73

A jak już mamy się bawić w podawanie wyższości poszczególnych przeglądarek, to:

Chrome > potem długo długo nic... > potem jeszcze długo długo nic... > FF > długo długo nic...

...no i na koniec został już tylko totalny crap który jak najprędzej powinien zniknąć z rynku, żeby więcej nie hamować rozwoju technologii sieciowych !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 09.08.2011 19:53#74

@ ra-v | 09.08.2011 19:28

Taa, to przejrzyj sobie ten test przeglądarek -Test przeglądarek 2011 - a dowiesz się z niego że Chrome zużywa najmniej zasobów komputera.

http://www.dobreprogramy.pl/Test-przegladarek-2011,Artykul,25265.html

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
neografix | 09.08.2011 19:54#75

@MSFT :)
To prawda bo najlepiej akceleracji używa ale co z tego jak ma najwięcej uniemożliwiających pracę braków i dziwnych rozwiązań...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 09.08.2011 20:02#76

GalusAnonimus - enhanced by Google ;)

Avatar
marioxx (niezalogowany) | 09.08.2011 20:30#77

Opara pominięta bo pokazałaby ile potrafi. Smieszny firefox zostałby w tyle. Dziwie sie redakcji tylko że posza o takich smiesznych testach w których nie mówi sie rpawy i które są sponsorowane bo jak to inaczej nazwać gdy sie pomija jedna z najlepszych przegladarek a daje sie np. jakieś przestarzałem wersje sprzed kilku lat np. IE7

Avatar
prezes668 (niezalogowany) | 09.08.2011 21:42#78

ja przesiadłem się z firefox-a na google chrome i widzę że szybciej działa, szybciej wczytuje strony, szybciej reaguje. dotąd używałem firefox-a a teraz nie zmieniłbym przeglądarki na żadną inna - google chrome króluje!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 09.08.2011 22:33#79

Ooo...pojawiłem się po długiej przerwie na DP i to z kropką w nicku:) Jakiś zmutowany klon:)

MSFT :) pojawił się za to i od razu wypalił ...musiał zaatakować największego szpiega google za kiepska przeglądarkę i ostrzec ludzkośc przed chrome:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 09.08.2011 22:35#80

Redakcja może zwórci na takie rzeczy uwagę, aby później nie było jakichś nieporozumień. Nasze nicki różnią się zaledwie kropką.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 09.08.2011 23:19#81

Pracuję w dużej korporacji (pisane bez poczucia dumy) i przeglądarki używam w sensie dosłownym do pracy.
Mnóstwo aplikacji korporacyjnych dostępnych jest właśnie przez przeglądarkę.

Na swoim firmowym komputerze mam zainstalowanego IE i FireFoxa. Która jest lepsza ? Obie są jednakowo dobre lub jednakowo kiepskie zależnie od punktu widzenia.

A największym problemem jest.... duża częstotliwość uaktualnień. Doszło do tego że po konsultacji i informatykiem wyłączyłem uaktualnianie przeglądarek na swoim kompie bo co drugie uaktualnienie powoduje problemy z aplikacjami uruchamianymi z użyciem przeglądarki.


AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 10.08.2011 10:47#82

A co mają zrobić użytkownicy internetu z limitem danych? Wziąć chrome, żeby pożarł im limit bardzo szybko przez wczytywanie z wyprzedzeniem? Ta przeglądarka się zdyskwalifikowała tym posunięciem. Google myśli, że użytkownicy są głupi. Jedyne co wyszło im dobrze to systemy operacyjne ale też nie do końca. Szkoda, że po kupieniu telefonu z androidem przy pierwszym włączeniu mamy automatycznie włączony internet i trzeba szukać opcji by go wyłączyć. Koleżance porwało w ten sposób 40 zł na początku nim znalazła w opcjach możliwość rozłączenia danych pakietowych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 10.08.2011 11:12#83

@suchmen

"Przewiduj działania w sieci, aby przyspieszyć ładowanie stron"

Wystarczy odznaczyć w opcjach.

To ile ta koleżanka szukała opcji wyłączenia internetu w Android? 2 tygodnie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
swir555 | 10.08.2011 11:35#84

Mnie tylko dziwi że nie wspomnieli o chrome 14 i choć nie jestem zwolennikiem explorera to nie wspomnieli o 9 a to jest jednak przeskok technologiczny. Safari mnie zupełnie nie interesuje, opera też nie za bardzo, testowałem wszystkie przeglądarki z DP i używam tylko chrome 14 dev-m i firefoksa (właściwie aurora) naprzemiennie z naciskiem na chrome, reszta to badziew. Zaznaczam iż jest to moje własne odczucie, nikogo nie zamierzałem obrazić ani namówić na te których używam, niech każdy ma to co lubi.

Avatar
ping_26 (niezalogowany) | 10.08.2011 12:02#85

O co kruszyć kopie nie szybkość w mili sekundach jest ważna
tylko funkcjonalność a różnorodność to zaleta i nie ważne która lepsza bo każda ma swoich użytkowników którym odpowiada.
A jeszcze nikt się nie urodził żeby wszystkim dogodził.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lieft | 10.08.2011 12:10#86

firefox miałem okazję porównać u siebie, dno. IE i Google Chrome są ok.

Avatar
Demant (niezalogowany) | 10.08.2011 15:39#87

IE9 - doskonała przeglądarka i nie mam z nią problemów. IE9 b. dobrze pracuje przy ram co najmniej 3 GB i na intelu. Poza tym musi być dobra karta graficzna. Polecam. Przeglądarka pracuje tylko na windows 7, ale nie pracuje na starym systemie windows xp. Windows 7 musi być legalny. Pozdrawiam.

Avatar
roper (niezalogowany) | 12.03.2012 17:00#88

Nie jestem pewien od czego to zależy, być może od renderowania, ale zauważyłem pewną prawidłowość.

Korzystając z Google Chrome nigdy nie udało mi się zarejestrować na przedmiot, gdy została otwarta rekrutacja, zaś przez Firefoxa zawsze lądowałem tam, gdzie chciałem.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av