Limewire zapłaci RIAA 105 milionów dolarów

13.05.2011 11:47, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Ostatecznie zakończył się trwający prawie 5 lat proces Lime Group. Założyciel firmy, która przez dekadę umożliwiała nielegalną dystrybucję tysięcy utworów muzycznych, zgodził się zapłacić odszkodowanie firmom fonograficznym.

Jak informuje Reuters, sąd uznał, że firma Lime Group i Mark Gorton — założyciel, CEO i jedyny członek zarządu firmy — ponoszą odpowiedzialność za naruszanie praw autorskich. W zeszłym roku sąd ostatecznie nakazał wycofanie programu, a przez to zaprzestanie udostępniania plików, i przeszedł do ustalania wysokości odszkodowania. Zdaniem RIAA (Recording Industry Association of America) wydawca programu LimeWire wyrządził ogromne szkody w części społeczeństwa związanej z przemysłem fonograficznym, przyczynił się do straty pracy przez przez tysiące osób i do zamknięcia drogi do kariery wielu początkującym artystom.

Odszkodowanie wynosi 105 milionów dolarów. Biorąc pod uwagę okres działania programu LimeWire — klienta sieci Gnutella — kwota jest dość niska, niższa nawet niż zasądzona w sprawie działającego dużo krócej serwisu KaZaA. W różnych punktach procesu RIAA domagała się odszkodowań od 1,4 do kilkudziesięciu miliardów dolarów. 105 milionów nie zadowala organizacji, ale jej prawnicy mogą szczycić się doprowadzeniem do likwidacji ostatniej firmy działającej w strefie nielegalnego udostępniania plików w USA.

Nie wiadomo jeszcze jak zostaną spożytkowane pieniądze, które otrzyma RIAA. W poprzednich sprawach tego typu organizacja dzieliła się wygranymi w sądzie pieniędzmi z wydawnictwami fonograficznymi. Nie ma jednak informacji o tym jakie kwoty otrzymają poszkodowani wykonawcy.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (30)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
parasite85 | 13.05.2011 11:50#1

"W różnych punktach procesu RIAA domagała się odszkodowań od 1.4 miliarda do 73 bilionów dolarów."
Czy tylko mnie się wydaje, że ktoś wysoko postawiony w RIAA upadł na głowę??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 13.05.2011 12:04#2

"...Nie ma jednak informacji o tym jakie kwoty otrzymają poszkodowani wykonawcy. ..

Ja wiem ile! NIC!

Przeciez trzeba utrzymac armie adwokatów i ich wyplaty oraz zaplacic wytwórniom i prezesom.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zeri | 13.05.2011 12:06#3

"Nie ma jednak informacji o tym jakie kwoty otrzymają poszkodowani wykonawcy."
Wykonawcy? Jacy wykonawcy? Jeśli RIAA podzieli się kasą z wytwórniami to wykonawcy pewnie jedyne co dostaną to pismo z informacją o tym jak heroicznym wysiłkiem ich twórczość została uratowana przed nielegalnym rozpowszechnieniem szerszemu gronowi odbiorców i potencjalnych nabywców płyt i biletów na koncerty.

Avatar
no i co? (niezalogowany) | 13.05.2011 12:37#4

LimeWire nie działa, ale torrenty tak i nie będę kupował płyt i tak i tak!
parasite85: ta cała pseudo-organizacja upadła na głowę, dla nich tylko kasa się liczy, uwierz ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dobryteddy | 13.05.2011 12:38#5

Czy grupy hakerskie nie mogłyby się zająć RIAA i pozbawić ich dostępu do internetu ? :)

Avatar
slonio1234 (niezalogowany) | 13.05.2011 12:42#6

Zgadzam się Anonimowi mogliby zaatakować RIAA :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grzesi | 13.05.2011 12:51#7

@parasite85
To nie RIAA tylko autor....
Powinno być: "od 1,4 miliarda do 73 miliardów dolarów".

Avatar
bitx (niezalogowany) | 13.05.2011 12:56#8

Ja wiem jak mogą spożytkować pieniądze. Na pewno znajdą chętnych muzyków do powiększenia piersi, wstrzyknięcia botoksu, powąchania środków.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Xyrcon (redakcja) | 13.05.2011 12:56#9

@grzesi @parasite85
Podane kwoty pochodzą z różnych serwisów. Przewijały się kwoty od 1,4 miliarda (amerykański billion) do 73 bilionów (amerykański trillion, bodaj CNet podał taką kwotę). I, jeśli wierzyć źródłom, RIAA istotnie upadła na głowę :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 13.05.2011 13:00#10

@Xyrcon - dzięki za wyjaśnienie, bu już myślałem że na głowę upadł... tłumaczący ten tekst ;)
Jednak to RIAA spadła i to z dużej wysokości :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maxim128 | 13.05.2011 13:32#11

powiem krótko:
ANONYMOUS do boju! Wlamcie się na serwer tych oszustów i złodziei, zniszczcie im serwer i zwyzywajcie ich a będę Wam dozgonnie wdzięczny:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubut | 13.05.2011 13:35#12

A wykonawcy nie dostaną nawet dolara, to jest chore. RIAA to największy pirat wszech czasów...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Subversive | 13.05.2011 13:42#13

"LimeWire (...) przyczynił się (...) do zamknięcia drogi do kariery wielu początkującym artystom."

Jeśli byli to artyści pokroju rodzimych gwiazdek, to chyba nic wielkiego się nie stało. Nie żebym komuś, źle życzył, ale ile razy włączam radio by posłuchać wiadomości tyle razy trafiam na wypociny jakiejś gwiazdki, "gwiazdy" czy rozgwiazdy... Uszy więdną.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 13.05.2011 13:55#14

100 baniek za wymiane plików, dobrze że mieszkamy w polsce

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
IuEnLaMondo | 13.05.2011 15:16#15

Następny krok - wyznaczamy ogromne kary na producentów dysków twardych, ponieważ one pozwalają przetrzymywać NIELEGALNE PLIKI! To nie dopuszczalne, aby tylu ludzi na świecie posiadało dostęp do potencjalnego narzędzia zbrodni! Potem zajmiemy się nożami... uczcie się smarować bułkę za pomocą łyżki, bo nóż jest potencjalnym narzędziem zbrodni.
Głupotom w tym przypadku jest karać Limewire... dali program dający wiele możliwości, a ludzie to zaczęli źle wykorzystywać... Autorzy Limewire powinni powiedzieć "Chcieliśmy dobrze, a wyszło jak zawsze"...
Takie coś jest co najmniej głupotą! Jeśli zabiję kogoś nożem to kto powinien płacić karę (lub pójść do więzienia) ja czy producent noża?
Nieee... paranoja.
Artyści na tym pewnie nic nie zyskają... RIAA to zła rzecz... do artystów nie trafi nawet cent, tylko panowie z RIAA sobie zarobią i będą próbować atakować z cenzurą Internetu "bo tam tyle piractwa"...
Nie no, szaleństwo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bonzo97 | 13.05.2011 15:18#16

Zgadzam się całkowicie:
Duże wytwórnie "wyrządziły ogromne szkody w części społeczeństwa związanej z przemysłem fonograficznym, przyczyniły się do straty pracy przez przez tysiące osób i do zamknięcia drogi do kariery wielu początkującym artystom".

Dlaczego? Dziś słyszę dookoła 10, góra 15 aktualnych wykonawców, mamlajacych w kółko te same "przeboje", podobne do siebie jak kropla wody. Dzisiejsze produkcje dużych firm fonograficznych są nijakie, mdłe i wtórne, moim zdaniem. Wykonawcy ci sami od lat, przeważnie "mierni ale wierni". Kompletny zastój, paraliż i trzymanie się wypróbowanych stołków.

To ja już wolę posłuchać Mozarta, Beethovena lub Vivaldiego. Muzyka wiekowa, ale o poziomie nieosiągalnym dla dzisiejszej "papki komercyjnej".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
a.n | 13.05.2011 15:21#17

Ścigani powinni być udostępniający, nie protokół. "...zamknięcia drogi do kariery wielu początkującym artystom" początkujący artyści są szczęsliwi, że ktokolwiek ich słucha i grają na koncertach za zwrot podróży i skrzynkę... ku zadoloweniu wszystkich.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Simple | 13.05.2011 15:45#18

@up

Brawo. ;) W ogóle ten tekst jest bardzo niedopracowany.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomi001 | 13.05.2011 16:07#19

Ja mam pomysła zróbmy stronę internetową przeciwko RIAA, bo ja rozumiem poszkodowanych artystów bo można powiedzieć, że sam nim jestem w 50 %, ale czy ta kasa wogóle trafi do artystów

Jakby ktoś nie wiedział to artysta to ktoś kto tworzy coś np. muzykę filmy, porno, programy, skrypty, książki.

Avatar
Inscure-guest (niezalogowany) | 13.05.2011 16:11#20

Koleś by się chyba przez 200 lat nie wypłacił ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TrustNoOne | 13.05.2011 16:32#21

Wszystkie firmy produkujące samochody, torby, plecaki itp też pozamykać powinni gdyż dzięki tym niepozornym rzeczom także przenosić można skradzione rzeczy typu pieniądze z banków... :/

Avatar
Kaczka123456 (niezalogowany) | 13.05.2011 18:13#22

ale jak oni zbadali i stwierdzili ze tysiace osob stracilo prace a wielu mlodym wykonawcom zablokowali droge kariery? przeciez sciagajac film czy muzyke, nie wszystko by klinet kupil.

Avatar
(niezalogowany) (niezalogowany) | 14.05.2011 8:27#23

@Kaczka
Osoba chcąca posłuchać muzyki komputera/komórki/odtwarzacza jest potencjalnym nabywcą.
To czy by kupiła to inna sprawa.
Załóżmy że ściągasz muzykę.
Gdyby nie było torrentów (i innych) to muzyki słuchał byś tylko z radia?
RIAA jedyne co teretycznie robi to zamyka parę serwisów i straszy inne. Ale inne wciąż są. A więc raz na rok/dwa zamknie serwis. W tym czasie powstanie ich 1000. 50 zostanie zapomnianych 500 będzie nie popularnych, 250 będzie zawirusowanych/pełnych błędów itp. Czyli 200 z nich zostanie. 20 zostnie dużymi serwisami. A autorzy nie otrzymają ani grosza.
Fajna posada w RIAA. Żądasz 73 biliony, zapłacą ci 105 minlionów, a żaden autor nic nie dostanie.

Avatar
Democracy of White Phosphorus (niezalogowany) | 14.05.2011 9:16#24

A właściwie po co oni się tak ograniczają ? Niech prawo autorskie-copyright przedłużą do 3000 lat, i pobierają opłaty od dzieł Platona.
----------------------------------
Cywilizacja kierowana przez potomków karczmarzy, a nie rycerzy, sprzeda samą siebie Chińczykom i będzie spokój bo po prostu ZBANKRUTUJE tak jak niedawno zrobił to ZSRR.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 14.05.2011 10:45#25

@corrtez: Należy się spodziewać, że artyści dostaną to samo, co do tej pory - NIC.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 14.05.2011 11:03#26

@bitx: Pod warunkiem, oczywiście, że artysta jest nową żoną Mottoli.
...
Mottola est exemplum sive figura - nie mam nic w szczególności i szególnie wobec niego, złośliwe tylko przytaczam jak przysłowiowego Zabłockiego.

Avatar
Zajebisty (niezalogowany) | 14.05.2011 13:22#27

Nie tylko nie pozbawili tysiąca osób pracy, ale zapewnili prace dla tysięcy prawników.

Avatar
bnm (niezalogowany) | 14.05.2011 20:56#28

Ja osobiście żygam limewire zawodowo i cieszy mnie fakt zamknięcia tego pedofilskiego syfu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maxim128 | 16.05.2011 20:45#29

tomi001:świetny pomysł(serio!)

Avatar
MS (niezalogowany) | 17.05.2011 9:10#30

Wyrok pokazuje po raz kolejny jak skorumpowane są sądy!

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av