Michael Dell: Nie wierzę w koniec ery pecetów

20.09.2011 16:18, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Założyciel i szef firmy Dell stwierdził, że jego zdaniem nie ma czegoś takiego jak era post-PC. Michael Dell opowiadał również o przyszłości Windows 8.

Powtarzany często slogan o końcu pecetów nie do wszystkich przemawia. Wprawdzie IBM ogłosił już śmierć PC, to zdaniem Michaela Della komputery osobiste mają się dobrze i nieprędko przejdą do lamusa. Co więcej, niedługo czeka nas wzrost ich sprzedaży - dzięki otwieraniu się nowych rynków jak chociażby chiński. Na świecie jest obecnie 1,5 mld pecetów, zaś w 2014 roku ich liczba wzrośnie do 2 mld, argumentuje Dell. Mówienie o końcu ery PC jest po prostu nonsensem. Dell uważa również, że tablety i smartfony nie zastąpią tradycyjnych komputerów, a jedynie będą razem z nimi egzystować na rynku.

Z wywiadu z Dellem udzielonego dla Financial Times dowiedzieliśmy się również, że amerykański producent ściśle współpracuje z planami Microsoftu dotyczącymi Windows 8. Dzięki wprowadzeniu jednego systemu dla pecetów i tabletów podziały między tymi urządzeniami będą zanikać, czytamy w wywiadzie. Producent planuje uruchomić nową linię produktów z Windows 8 w przyszłym roku - zapewne będą to tablety, jednak szczegółów nie zdradzono. W przyszłości walka o rynek rozegra się między Androidem a Windows 8, dodał Dell.

Osoby, które śledziły konferencję BUILD 2011 zauważą, że szef firmy Dell powtarza częściowo argumenty Microsoftu. Twórca Windows 8 odrzuca ideę końca ery pecetów, promując w zamian urządzenia współpracujące z komputerami PC. Zarówno tablety, smartfony czy netbooki mają zdaniem Microsoftu nie tyle zastąpić starsze rozwiązania, co współistnieć z nimi, oferując użytkownikom szeroką gamę usług. Jest to zupełnie inne podejście od promowanego przez firmę Apple, która chciałaby iPhone’ami i iPadami zastąpić tradycyjne pecety.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (51)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Marvel_EU | 20.09.2011 16:23#1

Ja też uważam że "biurkowe" PC nie znikną, chociażby za sprawą tego że biura prawie wszystkich firm muszą mieć komputer, a w przypadku wielu osób zwykły PC może służyć rolę kina domowego, wystarczy dobry monitor i głośniki (ja tak chociażby mam)

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 20.09.2011 16:25#2

Drugi czynnik cena,Mace sporo kosztują,sam system jest tani,ale zarąbiste są ceny samych komputerów

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DiamondBack | 20.09.2011 16:27#3

A ktoś tak w ogóle uważał? Ktoś kto nie produkował coś czym nie było PCtem? ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Eleks | 20.09.2011 16:28#4

Pecety mają zbyt dużo zastosowań, by tak najzwyczajniej dały się wyprzeć przez tablety czy iPady. Tak samo mówiło się kiedyś o konsolach, że dzięki nim komputer nie będzie służył już do celów stricte rozrywkowych.. Tyle lat minęło i nic...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Marvel_EU | 20.09.2011 16:29#5

A tak w ogóle co by miało być zamiast PC? Komputery znane z gier Fallout ;P?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 20.09.2011 16:30#6

Osobiście powiem tak dla mnie co idzie na zdecydowany plus dla PC to : cena - zwykłe PC są tańsze, możliwoście TANIEJ rozbudowy- Kiedyś dokupywałem FireWire do laptopa i muszę powiedzieć że dawałem około 100 zł. Do PC to dosłownie kilka złotych... Wg mnie PC bardziej się nadaje w domu gdzie są dzieci. Jeżeli komputer ma służyć całej rodzinie wg mnie zdecydowanie lepiej wybrać PC. Niech nikt mi nie mówi że PC to plątanina kabli itd. Podam przykład. Kuzyn ostatnio modernizował swojego PC i starał się jak najwięcej rzeczy aby komunikowało się bezprzewodowo. Teraz mamy takie nowoczesne technologie że PC wcale nie musi oznaczać plątaniny kabli, mamy duży wybór obudów dla PC więc nie musi być to szara brzydka buda. fakt..zużycie energii większe, to na pewno jednak jeżeli ktoś się zastanawia i ma wybór moim zdaniem lepszy jest PC. Pomimo tego że mam laptopa..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 20.09.2011 16:34#7

koniec PC buehehehe dobre PC mają się dobrze a apple może sobie gadać

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Vifon | 20.09.2011 16:39#8

@szczepaniak5315
Ja nic nie mówię, ale laptop to też PC (i wbrew reklamom Apple'a, Maci to też PC). Apple i innym chodzi o koniec zarówno komputerów stacjonarnych jak i laptopów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 20.09.2011 16:40#9

Czyżby Apple chciało zastąpić ipadami Mac`i PRO? :D:D buhaha

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 20.09.2011 16:44#10

@Vifon
Masz rację nawet wikipedia podaje"
Komputer osobisty (ang. personal computer) – mikrokomputer przeznaczony przede wszystkim do użytku osobistego w domu i biurze. Jest to desktop albo notebook

Jako ciekawostkę można też podać że mianem PC można nazwać netbook czy nawet palmtop :D

Avatar
Android RLZ (niezalogowany) | 20.09.2011 16:48#11

W niedługiej przyszłości smartfony na Androidzie będą tak mocne że będą nam służyć jako PCty. Dokupimy do nich jedynie duży monitor, klawiaturę i myszkę i voila, mam najbardziej osobisty komputer na świecie zawsze przy sobie.

Niebawem premiera Androida Ice Cream Sandwich który będzie zmieniał interfejs (taka analogia do transformersów) zależnie od rozdzielczości jaką wykryje.

I takim czymś Android pozamiata na rynku. Będą powstawać hybrydy, tzn. smartfon który będzie wczepiany w tablet który będzie taniutki bo tak naprawdę będzie jedynie ekranem.

Całe bebechy będą się znajdować w smartfonie. Już teraz Android Honeycomb pozwala podpinać bez problemy pod USB dowolne urządzenia zewnętrzne.

No i co najważniejsze jest darmowy więc klienci będą mieli sporo tańszy sprzęt. Android Market to już gigant który rośnie w tempie wykładniczym, obecnie 300 tys. aplikacja to jest już potęga.

Go GO Android!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dsp32bit | 20.09.2011 16:52#12

Już widzę wszystkie grupy społeczne machające łapami po 30" monitorach w aplikacjach cad-cam XD Komputery zawsze będą.

choć coraz wiecej aplikacji bedzie w androidowym/ipadowym stylu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Scythee | 20.09.2011 16:53#13

Komputery stacjonarne dobrze się mają. Dopóki istnieją gracze, to blaszaki nie "zginą" :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 20.09.2011 17:07#14

@Android RLZ

Człowieku o czym ty mówisz? Gdzieś gdzie jest potrzebny super dokładność w projektowaniu czegoś, czy gdzieś gdzie jest potrzebna naprawde super moc (rendowanie filmów HD) w czymś takim Android się nie przyjmie. Na takich tabletach owszem możesz pograć sobie w Angry Birds czy przejrzeć pocztę e-mail o większych, poważniejszych zastosowaniach nie ma mowy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 20.09.2011 17:09#15

potrzebna*

Avatar
fifi1908 (niezalogowany) | 20.09.2011 17:09#16

oczywiście że blaszaki nie zginą, poza tym są bardzo wydajne i co rusz pojawiają się nowe generacje kart graficznych, procesory wielordzeniowe, wszystko się rozwija :) fakt ze w obecnych czasach chcąc być na bieżąco z technowinkami i mobilnymi rozwiązaniami mamy laptopy smartfony tablety, który są już bardzo mocne sprzętowo :)

Avatar
Android RLZ (niezalogowany) | 20.09.2011 17:09#17

Zobaczcie to!

http://www.youtube.com/watch?v=pbm0JhGVxCA

A to tylko wizja jednego geeka, który sobie sam to zrobił na Androidzie.

I pomyślcie co będzie jak już wyjdzie Android Ice Cream Sandwich... zapowiada się totalna rewolucja!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Draqun | 20.09.2011 17:14#18

A już myślałem, że jestem ostatnim, który wierzył w PC.

Zgadzam się z tym, że może PC zostanie troszkę zakurzony ale jednak zawsze się go przeprosi i odkurzy. Faktycznie, że dziś smartphone'y w wielu rzeczach zastępują tradycyjne PC (w tym laptopy) bo przecież aby sprawdzić coś na wiki, pogooglać czy sprawdzić email można zawsze w smartphonie.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 20.09.2011 17:18#19

Wieszczenie śmierci PC może jest przedwczesne, ale fakt, że zaczyna się jego agonia jest bezsporny. Ja np. nie używam PC ani w domu, ani w pracy. Laptop zastąpił stacjonarny. Z czasem w domu tablet wyprze latrupa... Taka kolej rzeczy. Przeszkodą jest jedynie obecna funkcjonalność tabletów i brak kompatybilności między sprzętami... Ale idzie Win8 :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 20.09.2011 17:22#20

@Android RLZ

Przydałoby się to mojemu dziadkowi wszystko takie wielkie :D jak dla ślepca:D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 20.09.2011 17:27#21

Przyszłość to na pewno ograniczenie kabli do minimum np bezprzewodowy monitor do komputera, bezprzewodowa myszka do tego, klawiatura, głośniki....zredukowanie kabli do minimum ale przy okazji nie tracić na wygodzie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
camper | 20.09.2011 17:27#22

No proszę, człek się całe życie łuczy, do dziś myślałem, że PC to "stacjonarka". :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 20.09.2011 17:33#23

@szczepaniak5315
W skrócie: PC to sprzęt z procesorem x86 i x86_64.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 20.09.2011 17:37#24

a co z Palmtopami ??:D tam nie ma x86 :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Meszuge | 20.09.2011 17:40#25

I dlatego jakoś wcale nie rwę się do lapków:
http://www.dobreprogramy.pl/Meszuge/Laptop-Dziekuje-nie-Ale-moze-kiedys,27739.html

Choć oczywiście przenośnym sprzętem łatwiej szpanować. :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Steve-DelGado;) | 20.09.2011 17:40#26

@Android RLZ
"Zobaczcie to!

http://www.youtube.com/watch?v=pbm0JhGVxCA "

A niby co? Przecież to jest masakra...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 20.09.2011 17:43#27

pewnie że prawda :) tylko chyba apple patrzy dalej, gdzie w domach nie bedzie pc, tylko tablety

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djDziadek | 20.09.2011 17:48#28

@szczepaniak5315 - masz rację, nawet testuje się bezprzewodowe przesyłanie prądu:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,18032,title,Prad-bez-kabla-To-juz-nie-fantastyka-nau...
PC nie umrze, zginie, zniknie - na razie...
Ponieważ pracuję w firmie Mickiego, nie komentuje poczynań ani polityki firmy :)
Ale puki co, tablety, smartfony i inne tego typu gadżety, mają pomagać a nie zastępować komputery stacjonarne (nie tylko PC),
Macki odkąd przestawiono na architekturę x86, również stały się zwykłymi piecami.
Technologia idzie do przodu i nie wiadomo co będzie za 5, 10 lat, na razie jednak rynek PC jest tak duży, że nie sądzę aby wszyscy producenci nagle przestali produkować komputery klasy PC, niektórym się to po prostu nie opłaca, ale rynek nie lubi nicości, więc za tych co się poddali, wejdą inni :)

Avatar
ikari2k (niezalogowany) | 20.09.2011 18:16#29

M. Dell - ten gostek w 97 powiedział że apple to bankrut, którego nie da się uratować. Znawca.

Avatar
Android RLZ (niezalogowany) | 20.09.2011 18:18#30

Garhuy | 20.09.2011 17:33#23
@szczepaniak5315
W skrócie: PC to sprzęt z procesorem x86 i x86_64.

Już nie długo, bo ostatnio Google i Intel ogłosiły nawiązanie współpracy i od przyszłego roku wszystkie nowe wersje Androida będą również optymalizowane pod intelowską architekturę x86 ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 20.09.2011 18:35#31

Parę lat temu pewna firma wypuściła komputer bez wbudowanej stacji dyskietek. Wielu uznało to za strzał w kolano.
Mniej lat temu, ta sama firma wypuściła cienki laptop bez napędu DVD, z małą ilością portów na wtyczki przeróżne i z akumulatorem wewnątrz obudowy, nie dającym się wyciągnąć bez śrubokręta. Tradycjonaliści pukali się w czoło.
Od tamtej pory rynek PC zaskakuje inwencją, kopiując rozwiązania wylansowane (wylansowane, nie twierdzę, że wymyślone, czy odkryte) przez Apple, z kilkuletnim opóźnieniem czasowym. To opóźnienie z każdą nowinką nieco się skraca. Ostatnio tablety zaledwie półtora roku po wydaniu iPada już prawie nadają się do konkurowania o portfele nabywców. Od Aira do Ultrabooków upłynęło więcej.

Rynek PC nie musi skończyć się czy umrzeć doszczętnie. Wystarczy, że zostanie zepchnięty do niszy. Zmarginalizowany. Taka będzie śmierć PC. Wszyscy będą zadowoleni. Dalekowschodni producenci będą uprawiać żyzny areał jednosezonowych, szybkozastępowalnych gadżetów przenośnych. Nabywcy-tradycjonaliści kupią klasyczny PC lub posklecają z części dostępnych gdzieniegdzie. Ale czasy, gdy w średnim mieście przy głównych ulicach dumnie lśniły liczne szyldy "Sklep komputerowy" już odeszły. I to nie przez Allegro czy markety medialne...

Avatar
_messc_ (niezalogowany) | 20.09.2011 19:14#32

@Android RLZ
Będzie tak, jak mówisz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Eleks | 20.09.2011 19:16#33

Ale nawet z logicznego punktu widzenia: gdyby pecety rzeczywiście miały zniknąć z półek sklepowych czy ludzkich wyobrażeń, to po co tyle zielonych się wkłada w rozwój nowych technologii ? Ktoś niżej dobrze napisał : dopóki gracze mają się dobrze ( a mają się dobrze bo są zasypywani nowymi, pecetowymi nowinkami, dopóty rynek PC jest niezagrożony.
Na iPady, tablety i inne urządzenia przyjdzie jeszcze czas.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djXoom | 20.09.2011 19:24#34

Już zapomniałem jak wygląda pc.
Od kilku lat używam laptop.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 20.09.2011 20:40#35

Bzdura całkowita - technologia rozwijana od 30 lat miałaby umrzeć w ciągu 5-10 lat raczej niemożliwe, o czym jest przekonany pan Michael Dell i ja uważam tak samo.
Tylko dlaczego Windows??? Może by tak Linux lub Android?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 20.09.2011 20:58#36

@szczepaniak5315 - Wikipedia często bzdury podaje. PC (Personal Computer) to marketingowa nazwa nadana przez IBM swojemu tworowi, czyli modułowemu mikrokomputerowi. W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych nikt nie nazywał czegokolwiek innego pecetem (ani Amigi, Commodore, ZX Spectrum, Sinclaira, Macintosha itd.).
"Zwykły" komputer to mikrokomputer, ale tego nazewnictwa nikt już nie używa bo nie ma komputerów na tranzystorach zajmujących wielkość szafy (minikomputer) lub całe pomieszczenie (komputer), więc to po prostu komputer.
Każdy pecet (klon IBM) jest komputerem, nie każdy komputer jest pecetem.
Laptop nie jest pecetem. Zresztą nazwa laptop też nie jest do końca poprawna, laptopy to były komputery, które można trzymać na kolanach, czyli już nie walizkowe. Potem pojawiły się małe laptopy, nazwane notebookami. Przenośne komputery obecnie dostępne w sprzedaży to właśnie notebooki (brak polskiej nazwy).

@Garhuy - z procesorem x86 to są też sterowniki przemysłowe, nie mają wiele wspólnego z komputerem, a już na pewno nie z pecetem (to właśnie tani procesor ze sterownika zastosowało IBM w swoim prototypie).

@fifi1908 (niezalogowany) - "nowinki" to często wymysł marketingowców. Mam sprzęt technicznie sprzed 4 lat i jakoś nie odczuwam potrzeby wymiany. No, może większa szybkość przydałaby mi się przy zgrywaniu filmów DVD do h.264, bo teraz to trwa 3 godziny, poza tym nie narzekam.

@djDziadek - wiadomo co będzie za 5-10 lat. Producenci to wiedzą. Apple przeszedł na procesory Intela, bo ten potrafił przedstawić plany rozwoju na najbliższe 10 lat. Nigdy nie jest tak, że pojawia się "nowość" i wszyscy producenci się rzucają. Wszelkie nowości są dawkowane, aby systematycznie się pojawiały i nie wyczerpały swojego potencjału. To wszystko jest wynikiem chłodnej kalkulacji. Nowość to zawsze ryzyko dla producenta (może się nie przyjąć) i dotychczasowej produkcji (zwrot nakładów). Wynalazcy wielokrotnie tego doświadczali - jeśli potrafią zmniejszyć koszty produkcji to wszyscy są zachwyceni, jeśli mają pomysł na zupełnie nowy produkt, to absolutnie nikogo to nie obchodzi. Gdyby chodziło o samą techniczną doskonałość, już od dawna nikt by nie słyszał o spalinowym silniku tłokowym.

@Fanboj O - Apple faktycznie dostrzega trendy na przyszłość i w samą porę w nie włazi. I tak właśnie będą wyglądać komputery, jak to teraz jest w ofercie Apple.
Skrzynki pod biurko będą, ale tylko w profesjonalnych zastosowaniach wymagających dużej wydajności, z kilkoma procesorami (Mac Pro).
Do zastosowań domowych i biurowych albo pudełeczka wielkości etui na płyty CD (Mac Mini), albo all-in-one (iMac).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 20.09.2011 21:01#37

I tu jestem w stanie się zgodzić że rozwiązania takie jak Mac Mini i IMac wyprą z domu PC lecz napewno nie będą to tablety. jeszcze dłuuuugo będziemy używać myszki i klawiatury :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 20.09.2011 21:39#38

Witam

Koledzy niem najmniejszych szans aby ludzie zrezygnowali z PC ew. zmienią się wyglądem i systemem operacyjnym ale ludzie zawsze będą go potrzebować czy to do pracy czy do zabawy i rozrywki, no chyba że cofniemy się do ery kamienia łupanego ;(

Docelowo PC kiedyś za xx czasu będzie wyglądem zbliżony do Selmy z Time Traxa czyli komputer wielkości karty kredytowej zbudowany w technologi o której dzisiaj ciężko nawet nam rozmawiać - z graficznym holograficznym interfejsem oraz AI. A na chwilę obecną ulega zmniejszeniu - ale nie bardzo jest czym mu zagrozić ;) mówiono że internet go uśmierci - cóż pomógł mu. I jak by na to nie patrzeć PC bez internetu przeżyje internet bez PC by nie istniał bo cóż PC to nie tylko internet czego widać młode pokolenie nie widzi.

Avatar
Donna USA. (niezalogowany) | 20.09.2011 21:41#39

Dell ma 100% racje. Ja myślę ze prędzej tablety, iPady padną jak zwykłe PC, a laptopy i inne urządzenia będą służyć do ogródka i na kajak. Tylko jeszcze rynek tym nie jest nasycony i jest atrakcyjny. Wielu moich znajomych w tym i ja, w kolejkach stało za nowościami jakie wychodziły w ub. roku. (Tablety, Smartfony, iPady etc.). Dziś jak słyszę i widzę, lezą w szafach, a większość znajomych oblega najbardziej intratna stronę internetową w USA Newegg, i składa dobrego porządnego wypasionego PC-ta. Dziś już ludzie nawet ze sklepów nie chcą tych tanich komputerów PC, są bardzo złej jakości, słabo wypasione etc. Dlatego w USA najbardziej intratny obecnie rynek, to małe sklepiki składające PC na zamówienie. Bo dziś koszt dobrego PC, na zarobki przeciętnego człowieka, jest praktycznie śmiesznie niski. To raczej zależy od danego kraju i gustu. Są kraje z małymi mieszkaniami, gdzie jest preferowany tylko laptop. A są kraje jak USA, ze obecnie jest w modzie i preferowane, dobre biurko z dobrym fotelem, ostatnio w modzie antyczne, z dobrego drewna i dobrej jakości fotel obity ze skóry z firmy Craftsman z dobrym PC. A jak widomo przeciętna amerykańska rodzina to troje dzieci. I żadne dziecko nie chce grać na laptopie w żadne gry. Mimo ze posiadają wiele innych urządzeń zewnętrznych do gier, PC musi w pokoju być obowiązkowo!!!. Zdjęcie z obecnej mody w USA, gdzie sama ten mebelek nabyłam w Home Decorators Collection pod dobry PC.

http://imageshack.us/photo/my-images/9/biurkoko.jpg/


AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 20.09.2011 21:42#40

@MaRa

"W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych nikt nie nazywał czegokolwiek innego pecetem (ani Amigi, Commodore, ZX Spectrum, Sinclaira, Macintosha itd.)."

Doprawdy? :-)

http://gamecorner.pl/gamecorner/1,86013,5453752,Commodore_64___legenda_nadal_zyw...

Commodore 64 Personal Computer

Avatar
nitro999 (niezalogowany) | 20.09.2011 23:07#41

Wychodzi na to że PC to po prostu coś co ma zwykłą klawiaturę, myszkę i nie dotykalski monitor. A reszta czyli wielkość skrzynki, system operacyjny czy rodzaj procesora nie ma już takiego znaczenia. PC nie zginie będzie żyło w symbiozie z innymi sprzętami. Ja mam notebooka i mi to wystarcza, chociaż czasami się zastanawiam czy połączenie PC i jako przenośny sprzęt jakiś tablet lub netbook nie było by lepsze. Kwestia gustu. Chociaż jak patrzę na Win 8 to aż się boje co z tego powstanie, jak na razie beznadziejnie się na tym pracuje na netbooku.

Avatar
25latek (niezalogowany) | 20.09.2011 23:10#42

Ja tam czekam na wymianę swojego trzyletniego lapa do premiery Windows 8. Zobaczę co to za rewolucje będą. Ale raczej już nie wrócę do PeCeta. Zaczynam otwierać firmę ubezpieczeniową, więc mobilność dla mnie będzie w wielkiej cenie :) Mam nadzieje, że Windows 8 nie zawiedzie :)
A w gry przestałem grac odtąd kiedy nie mam na to czasu. W sumie teraz zobaczyłem jak głupio traciłem czas na gierczenie w Wolfensteina, Fify, CoD i temu podobne.

Avatar
ubuntu-usr (niezalogowany) | 21.09.2011 3:10#43

Gadanie o niewypranym dywanie. Układy SoC czy ARM mają niesamowity potencjał. Nie widzę sensu w tym, żeby trzymać hałaśliwą, metrową skrzynię pod biurkiem, obijającą nogi i żrącą krocie prądu.

W to miejsce wolę kupić urządzenie wielkości routera o zbliżonej mocy obliczeniowej do współczesnego PC-ta. Myślę, że bardzo wydajne układy tego typu będą dostępne w ciągu 2 najbliższych lat.

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 21.09.2011 8:24#44

Wydajność,tam gdzie jest potrzebna moc obliczeniowa,laptop polega,bo technologia w nim jest zaprojektowana tak,aby wydłużyć czas pracy na baterii,a nie na wydajność

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 21.09.2011 9:24#45

Wieszczenie końca PC to wyraz braku pomysłów na jego zastosowanie, to tak jakby pogodzić się że przez najbliższe lata mikrusie urządzenie wystarczy do typowych czynności bo one sprowadzają się do prostych działań - wyświetlenie strony, odtworzenie muzyki lub filmu i relaksujacych gier. Owszem wystarczy do typowych zastosowań i jestem przekonany że nawet nie laptopy nie netbooki ani tablety ale wydajne smartfony w sposób podobny do motoroli atrix 4g staną się osobistymi uniwersalnymi terminalami, wpinanymi w stacje dokujące ala notebook, wpinane w pecety lub w miare rozwoju chmury będą współistnieć z innymi synchronizowanymi przez internet urządzeniami..notomiast pecet zawsze będzie miał przewage wydajności i pojemności oraz wygody użytkowania - duży ekran, wygodne klawiatury myszki czy cokolwiek nowego zostanie wymyślone.

Wystarczy rozwój pomysłów na wykorzystanie tego potencjału, gry są jednym z nich część ludzi wybiera konsole ale to wynika z takiego a nie innego podziału rynku(istenieni piractwa zniechęca do tworzenia tylko na PC i upraszcza gry zamist dawać PC'towi oręż ze względu na potencjał)
Myśle że pecet w każdym domu będzie miał swoje miejsce zawsze niezależnie od istnienia tabletu, telefonu notebooka, ja mam takiego w którym trzymam wszystko niezależnie od naszych dwóch tableto-laptopów , moge zawsze liczyć na szybkość działania kiedy laptop zaczyna drażnić.
Ludzie przerzucili się masowo na laptopy, ci starzy na zasadzie oszczędności(jeden uniwersalny notebook) ci nowi użytkownicy komputerów jeszcze nie wiedzą że ból szyi, nadgarstków zawdzięczają niewygodnym laptopom, mam kilku znajomych którzy po 2 latach nie zamierzają kupować kolejnego laptopa tylko stacjonarke, a starego użytkować tylko w razie potrzeby bycia gdzieś poza domem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 21.09.2011 9:58#46

@Marvel_EU
Dobry monitor ? Litości, niech zgadnę lcd tn i 21 cali - śmiech...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 21.09.2011 14:07#47

Hej,

Być może na początku komuś wydawało się, że urządzenia typu smartphone zastąpią klasyczne PC-ty. Ale był to chyba ktoś, kto rolę komputera zmniejsza do wysyłania mail'i, przygotowanie plików tekstowych czy przeglądania multimediów. A co mają powiedzieć osoby tworzące raporty czy pracujące z multimediami? Sam nie wyobrażam sobie sytuacji, w której kręce raporty na malutkim urządzeniu - raz z powodu ograniczonej mocy urządzenia, a dwa z powodu niskiej rozdzielczości... No i czy ktoś wyobraża sobie grafika obrabiającego zdjęcia w PS na smartphonie? Ją niebardzo...

Pozdrawiam,
Dimatheus

Avatar
ubuntu-usr (niezalogowany) | 21.09.2011 14:36#48

Oj widać, że niektórzy mają zerowe pojęcie o SoC. Proponuję choćby poszukać informacji temat Nvidia Tegra 4...

Ten układ będzie miał obliczeniowy power zbliżony do współczesnych konsol do gier... Grafik pracujący na tablecie - owszem, bzdura. Ale przecież wiadomo, że można wyprodukować skrzyneczkę wielkością podobną do routera i zrobić z niej komputer typu stacjonarnego... Już dzisiaj można kupować tego typu konstrukcje...

Oczywiście nikt nikogo nie będzie koniami odciągał od PC-ta, ale uważam, że te urządzenia szybko nabiorą popularności.

Avatar
ewefefefef (niezalogowany) | 21.09.2011 21:02#49

mac mini to nie post pc!!!!! zrozum to

Avatar
desi (niezalogowany) | 22.09.2011 12:55#50

Komputery pc nie mogą zniknąć ponieważ tylko one umozliwiaja na dłuzsza mete korzystać z zaawansowanych programów graficznych dla projektantów, m.in. dlatego że umozliwiają wprowadzenie wielu urządzen chłodzacych podzespoły, oraz umożliwiają stosowanie układów graficznych znacznie przewyższajacych możliwosci notebooka. Notebooki sa niezłe ale do pracy dorywczej, do rozrywki, biznesu. często przepalaja sie układy graficzne łamią taśmy. To jest całkowity dyskomfort, bynajmniej dla mnie.

Avatar
rysiek121 (niezalogowany) | 23.09.2011 19:20#51

A ja własnie kupiłem della vostro z i7 , gwarancja 3 lata NBD , na tyle mi wystarczy .Co będzie po 3 latach czas pokaże .Jestem zdania że stacjonarki nie znikną , bliscy mi znajomi własnie blaszaki sobie sprawiają , są tanie jak nigdy , wydajne i rozbudować się dają .Nowinki w rodzają ipoda , smartfona itp. znudzą się najprędzej ze wszystkich tych urządzeń gdyż jak na razie wydajnosciowo skryć się muszą przed dobrym lapkiem nie wspominająć o stacjonarce .Pozdrawiam Wszystkich .

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av