Microsoft Surface - nadchodzi rewolucja?

31.05.2007 17:42, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: News
NewsImage

Microsoft ujawnił szczegóły dotyczące urządzenia, które dotychczas znane było pod nazwą kodową Milan lub PlayTable. Nowa nazwa tego sprzętu (i przy okazji oprogramowania) to Microsoft Surface, a zadebiutować ma jeszcze w listopadzie tego roku.

Czym jest Surface? Microsoft mówi, że to największy skok technologiczny od czasów, gdy poczciwy DOS został zastąpiony przez interfejs graficzny Windows. To dość odważna deklaracja. Konkretnie chodzi o urządzenie, którego cała, na ogół spora powierzchnia będzie pokryta ekranem reagującym na dotyk. Przesuwanie elementów wyświetlanych na ekranie będzie odbywać się poprzez przesunięcie palcem, podobnie zmiana rozmiarów na przykład obrazów - wystarczy "chwycić" go za rogi i przybliżyć palce do siebie. Znakomicie ilustrują to demonstracje na oficjalnej stronie domowej produktu. Cała obsługa ma być intuicyjna i naturalna, bez użycia rysika, myszki czy klawiatury.

Microsoft Surface kierowany jest z założenia do użytkowników domowych, ale analitycy rynkowi przewidują, że raczej głównymi odbiorcami będą klienci biznesowi - wszystko za sprawą spodziewanej wysokiej ceny. Dodając do tego jeszcze fakt, że tak naprawdę trudno sobie wyobrazić praktyczne zastosowanie takiego urządzenia, to jego przyszłość może wyglądać podobnie jak w przypadku komputerów Ultra Mobile PCs, które pomimo swojej innowacyjności niedawno zostały wycofane z produkcji. Trzeba jednak przyznać, że Surface na pierwszy rzut oka robi spore wrażenie...

Źródło: Microsoft
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (79)  

Avatar
Thar (niezalogowany) | 31.05.2007 17:57#1

[[Microsoft Surface kierowany jest z założenia do użytkowników domowych, ale analitycy rynkowi przewidują, że raczej głównymi odbiorcami będą klienci biznesowi - wszystko za sprawą spodziewanej wysokiej ceny.]]

I to właściwie największy problem z produktami Microsoftu... cena jest zupełnie nieadekwatna do spodziewanej docelowej grupy klientów.

Przy okazji, widziałem już wcześniej podobny projekt, ale niestety nie pamiętam gdzie i pod jaką nazwą... Chodziło o coś nazywanego 'semantic desktop', środowisko graficzne a którym foldery reprezentowane są jako trójwymiarowe teczki a całośc może być łatwo zarządzana... Kojarzy może ktoś?

Avatar
anonim (niezalogowany) | 31.05.2007 17:58#2

Fajne to jest tylko jaka będzie tego cena

Avatar
Archi (niezalogowany) | 31.05.2007 18:00#3

No tak... w sam raz coś na polską kieszeń... :)

Avatar
Thar (niezalogowany) | 31.05.2007 18:01#4

Już znalazłem. Projekt nosi nazwę BumpTop:
http://bumptop.com/

Avatar
Ris (niezalogowany) | 31.05.2007 18:03#5

"Microsoft mówi, że to największy skok technologiczny od czasów, gdy poczciwy DOS został zastąpiony przez interfejs graficzny Windows. To dość odważna deklaracja."

Gołym okiem widać, że to większy przełom! To czy się przyjmie to inna sprawa. Za jakiś czas taki interface jest pewny.

Avatar
Akv (niezalogowany) | 31.05.2007 18:03#6

"Dodając do tego jeszcze fakt, że tak naprawdę trudno sobie wyobrazić praktyczne zastosowanie takiego urządzenia"
???

Skoro ma to funkcjonować jak komputer obsługiwany dotykiem to chyba praktyczne zastosowanie takiego jak i tradycyjnego są zbieżne?

Avatar
pio (niezalogowany) | 31.05.2007 18:08#7

Lecz trzeba przyznać że wygląda całkiem ciekawie jako gadżet, bo nie wyobrażam sobie aby pisać palcem komentarz na dobreprogramy

Avatar
Smaky (niezalogowany) | 31.05.2007 18:09#8

Taki stolik - komputer na pewno znajdzie zastosowanie w domu, ale o cenę wolę nie pytać.

Avatar
mpprojects (niezalogowany) | 31.05.2007 18:14#9

Może Microsoft zrobi w końcu coś w czym na prawdę jest dobry? A nie ciągle kolejny Windows==>luki==>poprawki==>błędy krytyczne

Avatar
anonim (niezalogowany) | 31.05.2007 18:16#10

To jakaś zabawka, na filmach pokazowych aktorzy głownie żąglują zdjęciami.
Nie wiem jak mozna robić coś poważnego na czymś takim...Po zlożoniu arkuszu w Excelu pewnie zakwasy bedzie sie mialo przez tydzien od machania grabiami. A jak wprowadzać dane bez klawiatury? Pisać palcem?!
Dla mnie to jakś ściema

Avatar
tomilipin (niezalogowany) | 31.05.2007 18:21#11

O czymś takim słyszałem już sto lat temu... O ile się nie mylę, włoski zespół naukowców czy nawet studentów opracował już taką technologię. Wykorzystują to w niekonwencjonalny sposób - poprzez układanie różnych kształtów na dotykowym"stole" tworzą muzykę. Projekt nazywa się REACTABLE i demonstracje można znaleźć na YouTubie. Polecam obejrzeć!

Avatar
skoruppa (niezalogowany) | 31.05.2007 18:22#12

No nawet fajne.. ale tak jakbym juz gdzies to widzial... tak jakby np tu http://www.youtube.com/watch?v=Yx9FgLr9oTk albo tu http://www.youtube.com/watch?v=dQkSObRtw0o

Poza fajnymi bajerami jak to, ze polozyl na tym szklanke i wyskakuja babelki xD albo bajer z komorkami to tak naprawde jest to takie lepszejszy touchscreen z srodowiskiem graficznym przygotowanym specjalnie do niego (no i trzeba przyznac, z ladnym gui).
Wiec szczerze moge powiedziec, ze jest to bajer, ktory mi sie podoba i chcialbymmiec, ale czy taka nowosc i az taki skok technologiczny? Nie wiem...

Avatar
Spectator (niezalogowany) | 31.05.2007 18:25#13

UMPC został wycofany z produkcji?! A chciałem kupić.... :-(
O tym nie słyszałem, ale ten nowy pomysł microsoftu wydaje się być ciekawy choć wydaje mi się, że to będzie kolejny niewypał. Ja czekam aż na skalę masową zacznie być używany e-papier... Ech..

Mam nadzieję, że będzie można na surface instalować inne sstemy operacyjne oprócz windowsa?!

Avatar
as (niezalogowany) | 31.05.2007 18:36#14

to coś to będzie też reagowało na głos tak wiec nie będziesz musiał pisać :D

Avatar
HarV (niezalogowany) | 31.05.2007 18:36#15

W dzisiejsze Wyborczej jest napisane że ten sprzęt ma kosztować 5-10tyś dolarów. A pierwsze zamówienia na niego maję iść z restauracji i hoteli, np. taki stolik restauracyjny gdzie klienci dotykają blatu przez co dokonują zamówienia.

Avatar
Godlike (niezalogowany) | 31.05.2007 18:39#16

Mi sie bardzo podoba, chcial bym miec cos takiego.
Co do tego gdzie klawiatura- przeciez ekran stolika jest bardzo duzy a klawiatura wcale nie musi wygladac tak jak sie do tego przyzwyczailismy, rownie dobrze moze byc wyswietlona na czesci "stolika" podczas gdy jego reszte bedzie zajmowalo okno aplikacji w ktorej piszemy.
Jeszcze tylko jakos nie wyobrazam sobie grania na czyms takim...

Avatar
KRIS (niezalogowany) | 31.05.2007 18:43#17

Ma to kosztować 10 000$. A co w zamian? Ekran w pozycji prawie poziomej, znajdujący się na wysokości blatu stołu. Godzina pracy dziennie starczy, żeby po miesiącu mieć totalnie zmasakrowany kręgosłup. No i jeszcze ekran dotykowy - fajna zabawka, ale do w praktyce nie przydatna.

Avatar
rr (niezalogowany) | 31.05.2007 18:46#18

Będzie 30-calowy wieeelki BSOD... :E

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 31.05.2007 18:54#19

Nie wróżę temu super sukcesu jeśli nie zaprzęgną wyświetlaczy OLED.

Avatar
Qwerty (niezalogowany) | 31.05.2007 19:05#20

Tylko pisząc na takiej klawiaturze nie czuć, że klawisz jest wciśnięty, a to na prawdę spora różnica...
Z tego co rozumiem to ten cały Surface to całkiem normalny komp. Tak się zastanawiam czy nie lepiej by było, gdyby był po prostu dotykowym ekranem podłączonym do zwykłego stacjonarnego komputera. To na pewno zwiększyło by jego możliwości...

Avatar
none (niezalogowany) | 31.05.2007 19:21#21

Naprawde mi sie podoba!
Naprawde cos zabawaowego, fajnego, laczacego rodzinie.

No ale do pracy przy kompie to porazka niestety, nie wyborazam sobie tam okienka autocada, visuala czy netbeansa. Nie da sie, jeszcze nie. Ale taka przyszlosc nas czeka.

Avatar
Ice (niezalogowany) | 31.05.2007 19:25#22

jak dla mnie nie przyjmie sie... bo kidyś łatwiej było wprowadzać nowe technologie gdyz świat nie był przyzwyczajony ani przygotowany pod jakiś istniejący standard

Avatar
anonim (niezalogowany) | 31.05.2007 19:28#23

Widziałem podobna prezentację prawie 2 lata temu, i nie była to prezentacja Microsoft tylko konkurencji.

Avatar
jarekp (niezalogowany) | 31.05.2007 19:39#24

Jestem pod wrażeniem. Mogłoby się takie coś przyjąć. Pierwszy raz od czsu xp podoba mi się coś co MS wymyślił.

Avatar
socialkaos (niezalogowany) | 31.05.2007 19:58#25

dobra ale troche nierozumiem

surface to soft?
czy to monitor dotykowy!?

zajmuje sie czyms takim, i wbrew wam (zakladam ze wiekszosc ma po 18lat, i ciupie w wow)

taką rzecz bardzo łatwo sprzedac a porównywalne ekrany kosztują spoooooooooro kasy. Zastosowań miliony. chocby interaktywne katalogi na szklanych scianach zary, h&m'ów czy innych molochów. Aktualnie pracuje nad aplikacją do zamawiania dań w Hotelu novotel wlasnie przez ekran dotykowy w stoliku...

Avatar
xyz (niezalogowany) | 31.05.2007 19:59#26

to będzie kolejna zabawka M$ za spore pieniądze.
Obejrzałem te 3 filmiki promujące i stwierdzam żę będzie to mało użyteczne.
Surface to będzie coś jak Norton czy jak BMW - porostu by móc się pochwalić, zaszpanować.

Avatar
mops (niezalogowany) | 31.05.2007 20:11#27

Fajnie się to ogląda, nic poza tym. Pewnie koszt takiego czegoś to 10 000 $.

Avatar
Rude Dude (niezalogowany) | 31.05.2007 20:11#28

Przelomem jest funkcjonalnosc a nie innowacja.

Wedlug mnie to dwa rozne pojecia. Jak by opracowali ze mozna myslami jakos obslugiwac to to dopiero byl by przelom. Jakies urzadzenie do wykrywania fal mozgowych czy cos. :P

Bo tak machać rekami to na dłuższa mete zbyt meczace.

Avatar
Ukasz (niezalogowany) | 31.05.2007 20:14#29

jeszcze poczekamy z 6, może 7 lat i będzie to stało w naszym domu.... technologia idzie naprzód

Avatar
true (niezalogowany) | 31.05.2007 20:19#30

Thar!!! Mylisz się kompletnie. TO NIE BumpTop. Ani trochę! BumpTop to nowa koncepcja pulpitu i zarządzania domunentami na nim. Projekt Surface to dzieło Microsoft Research. Podobnie jak Photosynts i Sedragon.

Avatar
true (niezalogowany) | 31.05.2007 20:23#31

A co do ceny. Zauważcie, że takie odczucie mamy my, Polacy. Nie zarabiamy tyle samo, co ludzie w Ameryce czy Europie zachodniej. Cenę ustala tak naprawdę rynek. I to on zadecyduje o cenie. Zarabiajmy godziwie a nie będziemy musieli sobie tworzyć wyobrażenia typu: produkt MS jest drogi". Po prostu mało zarabiamy.

Avatar
Asabiel (niezalogowany) | 31.05.2007 20:25#32

******* Kto powiedzial ze to bedzie komputer do typowej pracy biurowej? Widzieliscie na filmikach w jakich sceneriach sie pojawia ta maszyna? To nie pleccie bzdur...

Avatar
henk (niezalogowany) | 31.05.2007 20:38#33

@ skoruppa widze ze jestes zatwardziałym linuksowcem ;p i nie zdziw sie, ale tablet, to też wynalazek microsoftu... a beryl - to tylko zabawka, a nie funkcjonalne narzędzie takie jak surface

Avatar
tompot (niezalogowany) | 31.05.2007 20:40#34

Wszystko fajnie, tylko gdzie tu ten skok technologiczny (vide iPhone i inne dotykowe urządzonka).

Avatar
PIO (niezalogowany) | 31.05.2007 21:01#35

Od kiedy to informujecie o sprzęcie? :/

Avatar
Misieq (niezalogowany) | 31.05.2007 21:18#36

Właśnie - iPhone działa na praktycznie tej samej zasadzie... nawet trik ze zdjęciami ;] no ale cóż. Zabawka fajna, ale rzeczywiście najlepiej by było gdyby zrobić z tego urządzenie podłączane do PC, ewentualnie wyposażyć w pionowy ekran... ;] hehe od razu przypomina mi się "Raport Mniejszości" i dwie ostatnie części MATRIXA ;) tam też coś takiego mieli

Avatar
WhizzKid (niezalogowany) | 31.05.2007 21:21#37

Ciekawa sprawa. Na pewno ułatwi prace graficzne - wygodniej zaznaczać kształty palcami niźli myszką. No i przegrywanie danych z urządzeń też fajna sprawa. A pisać można przecież na "narysowanej" klawiaturze.

Jeśli chodzi o wielkość - patrzcie, jak komputery zmniejszyły swoją objętość przez ostatnie lata. Kwestia czasu, a takie "bajery" będą jak najbardziej przenośne, a czas ten nie będzie chyba taki długi. A zresztą samą część wyświetlającą można odłączyć od jednostki centralnej, np. bezprzewodowo i uczynić ruchomą.

Dlatego uważam powyższe zarzuty za nieuzasadnione. Fajna sprawa, ale droga.

Mi się bardziej jednak podoba idea przezroczystych ekranów. Wyobrażacie sobie okno, które Wam robi zbliżenie na przechodniów albo "koloryzuje" nam zachodzące słońce? Jak na ironię, po raz pierwszy ludzkość wkracza w wiek magii ;-)

Avatar
skoruppa (niezalogowany) | 31.05.2007 21:26#38

@henk: no nie ma bata ;) Masz racje a beryl (jak przed chwila sie dowiedzialem) to prawdopodobnie tez kopia od Microsoftowego Aero... tak wiem jest to cos bardziej niz ekran dotykowy (bajer z aparatami, telefonem i szklanka dalej robia na mnie wrazenie). Rozumiem jak aparat albo inne urzadzenia to wykrywa ale tej szklanki skumac nie moge xD. Jest to cos... WOW.. znaczy zajebistego ale jakos nie uwarzam tego, za az taki wielki skok technologiczny.. moze sie myle.

Avatar
@henk (niezalogowany) | 31.05.2007 21:27#39

A nie, bo Apple pokazał swój wcześniej =]

Avatar
Czips (niezalogowany) | 31.05.2007 21:29#40

Ja z Surface korzystać nie będę.
Myszka z klawiaturą mi starczą to wykonywania podstawowych funkcji a takie bajery to moge dla wojska zostawić.

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 31.05.2007 21:34#41

teraz czekam na patent "dotykania poziomego ekranu"... pozatym beryl/emerald/aquamarine/inne pobiły aero, to ms wyciąga jakiś projekt i ogłasza to to skokiem w przyszłość - żenada, ten stolik poza tym napewno ma drm/inne świństwo, które popsuje jego funkcjonalność

Avatar
heymdall (niezalogowany) | 31.05.2007 21:53#42

fajny gadżet ..

Avatar
Chudy (niezalogowany) | 31.05.2007 21:59#43

Proszę,... nie mówcie, że to MS wymyślił bo pot mi na plecach dojrzewa gdy widzę MultiTouch w wykonaniu MS plus ten sam bajer ze zmniejszaniem i powiększaniem fotek identycznie jak Apple zaprezentował parę lat temu.

Avatar
sayonara (niezalogowany) | 31.05.2007 22:10#44

Fajny bajer.
Tyle, że moim zdaniem napewno to nie jest, taka rewolucja, jak przytoczona w newsie :)
Fajnie to wyglada na prezentacji, podobne ficzersy można osiagnąć już teraz, tyle że bez ekranu dotykowego.
Sama idee "pulpitu" i poruszania sie po nim widzialem juz gdzies kiedys, też jako prezentacje.
Pozdrawiam.

Avatar
borowik (niezalogowany) | 31.05.2007 22:22#45

z opisu to taki ekran jak był w "raporcie mniejszości" albo w filmie "wyspa" u doktora na biurku. no ale microsoft znowu "wynalazł" i opatentował pomysł.

Avatar
dotevo (niezalogowany) | 31.05.2007 22:31#46

To nie zadna nowość... Juz ze 4 lata temu takie cos bylo :P ale oczywiscie M$ to rozreklamuje itp. i bedzie tak jak z windows: czyli pierwsze okienkowe srodowisko, a najpierw byl apple z czyms takim:P

Musze przyznac ze kicha, M$ podkrada pomysły

Avatar
AndRZeJ11635© (niezalogowany) | 31.05.2007 22:46#47

@Archi 31.05.2007, 18:00

A coś myślał ?? takie coś to może być dla jakiegoś pentagonu , onz-tu , itp. a nie dla zwykłego człowieka , bo np. po kiego mi to jest potrzebne ??

@pio 31.05.2007, 18:08

a dla czego nie ?? na ekranie dotykowym klawiatura , coś jak klawiatura ekranowa w win Xp i naciskasz kursorem , to zamiast tego wyobraź sobie że palcem ...

@mpprojects 31.05.2007, 18:14

Linux => luki => podnieta bo szybko załatali => kolejne luki => nowa wersja systemu z 2.0.0 na 2.0.1=> problem ze sterownikami ...

@tomilipin 31.05.2007, 18:21

Musisz być chyba najdłużej żyjącym człowiekiem świata i w dodatku przeżył I i II wojnę światową , a tak po za tym gdzie tu jest mowa o instrumentach ?? bo ja jakos nie wyczytałem ani jednego słowa o muzyce

KRIS 31.05.2007, 18:43

o jejku , a to że się siedzi w robocie po 8-10 godzin i ****** łopatą , czy choćby nawet i przy kompie sie siedzi po tyle godzin i co ?? jakoś ludzi nie trafia , no chyba że ty masz juz jakies problemy z kręgosłupem to proponuje zamówić w telezakupach kosmodisc

@anonim 31.05.2007, 19:28

a ja nad moim blokiem widziałem UFO i powiedzieli mi że takie coś mieli 2 mln lat temu ...

@xyz 31.05.2007, 19:59

a ja myślałem ze to program antywirusowy czy normalne niemieckie auto , w polsce postrzegane jako cudeńko , szpan to może być jak byś sam napisał program antywirusowy bądź do Malucha ( Fiat 126p) włożył silnik z Ferrari ( no co w sumie też włoskie i też ma silnik z tyłu )

@true 31.05.2007, 20:23

właśnie wreszcie ktoś mądrze napisał

@bartmarian 31.05.2007, 21:34

Tak , ogłasza projekt np. w tym roku a dopiero za 10 lat go wypusci , ale do tego czasu konkurencja zrobi coś podobnego ulepszy i potem takie ludzie np. linuxiarze sie smieją ze ich open sousrce juz dawno to miało tak jak to było własnie z aero w Viscie , MS mówił juz o tym po wypuszczeniu XP , ale trze było czekać 6 lat na to , ale twórcy linuxa chcieli mieć cos podobnego , ale szybciej niż konkurencja ( MS) i wydali Beryla, Xgl , Compiza ( mniejwiecej w latach 2005-2006 , a aero juz można było oglądać w wersji Longhorna 4074 w 2003 roku - oczywiscie po dodaniu odpowiedniego rejestru i włączeniu paru opcji ) i inne a potem dopiero wyszła Vista z aero , no ale tak przeciez Linux juz to ma .... " MS znowu kradnie pomysły od Open Source - Linuxa " teraz MS chce w swoim systemie wprowadzić zmianę i wyeliminować pasek start i zastąpić go takim czymś :

http://img484.imageshack.us/img484/4711/1agf4.jpg

no tak , jak już będzie to w 100% potwierdzone że będzie coś takiego i wyjdą pierwsze wersje takiego systemu to zaraz będą nowe wersje linuxa i też już bez menu " START "


ale zaraz zaraz , za chwile ktoś mi wyjedzie że widział już takie coś w linuxie 10 lat temu ...

Avatar
sayonara (niezalogowany) | 31.05.2007 23:17#48

@AndRZeJ11635©
Pod linuxem coś podobnego do tego Twojego paska "start" jest już od dawna . Google apwal.
Pozdrawiam.

Avatar
skoruppa (niezalogowany) | 31.05.2007 23:31#49

@AndRZeJ11635©: co tak skromnie xD ja widzialem 16 lat temu, kiedy linux dopieor powstawal :P A tak szczerze to ten nowy pasek mi przypomina podrasowane menu z maca :> ale tylko troszke.

"Linux => luki => podnieta bo szybko załatali => kolejne luki => nowa wersja systemu z 2.0.0 na 2.0.1=>"
Czyli wedlug ciebie szybkie latanie luk jest zle? lepiej czekac miesiac na aktulizacje, a jak wydaja aktualizacje to ma ciagle numerczynie byc to stara wersja? Tak zrozumialem to co napisales. Pozatym jesli sa to male luki czesto aktulizacja polega na dopisaniu na kacu -1, -2, itd czyli np 2.3.4-6.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 31.05.2007 23:35#50

@AndRZeJ11635©

Wiele osób widzialo prezentację u konkurencji, więc nie opowiadaj bajek że MS ma coś nieskopiowanego.

http://www.youtube.com/watch?v=UcKqyn-gUbY

http://www.emergingearth.com/multi-touch-screen-demo/

http://www.blahblahtech.com/2007/05/jeff-han-microsoft-get-in-touch.html
Kopiuja aż się kurzy, i zamieniają pomysły w zamknięte produkty łączące się zbyt często tylko z windą (gość na prezentacji MS natarczywie wspomina o windowsie).

Apple też się śmieje (pamiętacie kawał "MS, włączaj kopiarkę"?)

http://www.youtube.com/watch?v=YgW7or1TuFk

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 01.06.2007 1:28#51

Socialkaos - mam trzydzieche i wole po prostu zapytac sie kelnera co mi moze polecic a jesli wiem co chce to mu tez po prostu powiedziec. Zadna ,aszyna nie zastapi milej obslugi a taki bajer na prawde wydaje mi sie szpanem zbednym. Cos jakby ktos mial t-shit z wyswietlanym filmem. No i? Taka bzdura nikomu nie potrzebna - dokladnie dla jakichs maniackich geekow co bez komputera nie moga sie isc wyproznic. Drogi gadzecik dla szpanerow. Powodzenia jednak - na ludzkiej glupocie nalezy trzaskac kase - obys fajna aplikacje napisal.
WhizzKid - nie wiem jakie masz palce ale zareczam ci ze normalny palec nie oferuje jakiejs wybitnej precyzji ;) W pracach typowo graficznych widze zerowe zastosowanie - palec to wielki, niezgrabny kolek w porownaniu do piorka tabletu. A tablety Cintiq Wacoma od dawna oferuja kontrole aplikacji przez rysowanie bezposrednio na ekranie.

Avatar
henk (niezalogowany) | 01.06.2007 1:33#52

ale wezcie pod uwage, że microsoft nad tym projektem pracował od 2001...

Avatar
henk (niezalogowany) | 01.06.2007 1:55#53

a tak naprawde, to pionierem GUI jext... xerox

Avatar
elk (niezalogowany) | 01.06.2007 7:33#54

w stanach organizowana jest konferencja "innowacje coś tam" ludzie z Apple już dwa lata temu pokazywali funkcjonalnie podobny projekt - 2 lata temu

Avatar
WODZU (niezalogowany) | 01.06.2007 8:21#55

Wygląda na to że M$ chce ponownie sprzedać ludziom ekrany dotykowe. Ale tym razem jako nowość :D

Avatar
PIO (niezalogowany) | 01.06.2007 10:25#56

Widzę, że niektórzy mają problemy ze zrozumieniem jak działa Surface. To nie tylko powierzchnia, która wyświetla obraz i reaguje na dotyk, ale i powierzchnia skanująca to, co się na niej położy. Na podstawie cech charakterystycznych położonego obiektu (wygląd w ogóle albo kod kreskowy na spodzie obiektu) jest w stanie ten obiekt rozpoznać. Nie wydaje mi się, żeby dotychczasowe ekrany dotykowe były w stanie rozpoznać obiekt, który się na nich położy i wejść z nim w interakcję. No ale to ja - jestem pewien, że Wy takie przestarzałe rzeczy już dawno rzuciliście w kąt.

Avatar
porto (niezalogowany) | 01.06.2007 11:16#57

SUN juz dawno wymyslil taka zabawke. nawet bylo troche o tym w necie niestetynie pamietam jak to sie nazywało ale sterowanie było genialne i polegało na samych gestach ręką, swietne. ALe dopiero jak MS cos zrobi to sie o tym pisze co za hipokryzja !!!!!!!!!

Avatar
Jakec (niezalogowany) | 01.06.2007 12:21#58

Widzę, że niektórzy mają strasznie małą wyobraźnie, inni nie znają prawideł rynku, a jeszcze inni są zaślepieni nienawiścią do M$...
To, że inni pokazali podobne produkty nie znaczy, że M$ nie pracował nad tym wcześniej.
Za plecami twórców Surface stoi potężny kapitał dzięki któremu to urządzenie ma szansę zostać skierowane do sprzedaży - gdzie ta zabawka SUN?
Jak pisał @PIO to nie tylko ekran dotykowy. To coś zdecydowanie więcej, a filmiki nie pokazały nawet ułamka możliwości takiego rozwiązania.
Operacje na multimediach zostały pokazane bo to najbardziej przemawia do wyobraźni.
Ale pomyślcie jakie możliwości taki sprzęt da w przypadku edukacji!!! Właściwie to jest niewyobrażalne :)
Jednak nie sądzę, żeby to była rewolucja - bo rewolucja jest czymś gwałtownym. Tutaj, ze względu na cenę urządzenia taka sytuacja nie będzie miała miejsca. To będzie następowało powoli - jeśli w ogóle.

Avatar
Maru-chan (niezalogowany) | 01.06.2007 12:33#59

PRZECIEZ TO JUZ BYLO! MICROSOFT JAK ZWYKLE KRADNIE CZYJES POMYSLY.

http://www.youtube.com/results?search_query=multi+touch&search=Search

Avatar
lukas (niezalogowany) | 01.06.2007 13:26#60

@jakec

Zastanów się zanim coś napiszesz! Skoro MS pierwszy na to wpadł i jako pierwszy to stworzył, to dlaczego jako ostatnio się tym chwali?

Avatar
true (niezalogowany) | 01.06.2007 13:38#61

@Maru-chan. NIE KRZYCZ. Nim przekleisz jakiegoś linka z zorientuj się, co przeklejasz.
Kilka faktów:

1. Ta prezentacja odbyła się w 2006 roku.

2. Koleś na filmiku, do którego dałeś link to Jeff Han. Pracuje w NYU. Był on obecny na Microsoft Research Faculty Summit 2003 czyli zamokniętej imprezie gdzie MS prezentuje swoje pomysły. Z twojej wypowiedzi jasno wynika, że nie wiesz, co to Microsoft Research. Sugeruję byś nadrobił braki.

3. Microsoft Research pracowało nad tym od 2001. Dlaczego dopiero teraz to pokazali światu? Żeby było łatwiej – czy przy pokerowym stole wszyscy od razu pokazują, jakie mają karty? Kładą wszystkie asy na stół?

4. Ten projekt, jak inne był konsultowany z zewnętrznymi firmami – czy ma szanse się przyjąć – to mogło być źródło wycieku.

5. Jeżeli ktokolwiek sądzi, że tylko Microsoft wykorzystuje cudze pomysły to jest bardzo naiwny. Dziwne, że tylko te przypadki są tak bardzo rozdmuchane przez media. Tak jest łatwiej, nie?

Następnym razem proponuje więcej rozwagi i chłodnej kalkulacji a nie wtórowania chórowi sączącemu nierozważną i jadowitą pieśń przeciw Microsoftowi.

Nie mylić faktów z fanatyzmem.

Avatar
AndRZeJ11635© (niezalogowany) | 01.06.2007 14:30#62

@skoruppa 31.05.2007, 23:31

[ "Linux => luki => podnieta bo szybko załatali => kolejne luki => nowa wersja systemu z 2.0.0 na 2.0.1=>"
Czyli wedlug ciebie szybkie latanie luk jest zle? lepiej czekac miesiac na aktulizacje, a jak wydaja aktualizacje to ma ciagle numerczynie byc to stara wersja? Tak zrozumialem to co napisales. Pozatym jesli sa to male luki czesto aktulizacja polega na dopisaniu na kacu -1, -2, itd czyli np 2.3.4-6. ]

a czy ja powiedziałem że źle ??


@porto 01.06.2007, 11:16

M$ ma pieniądze i to nie małe i stać go na reklame , to będzie nawet i reklamował swoj papier toaletowy eskimosom , a potem z tego czerpać zyski , pomimo że papier ten ma 3 warstwy ale szorstkie , a konkurencja która rozdaje za darmo ma 1 warstwe ale gładką to i w dodatku za free , ale bez reklamy to i tak ludzie wolą to co widzą w reklamie bo widzą jak to wygląda, z czego sie składa , do czego służy itp.


@lukas 01.06.2007, 13:26

tak samo jak było z aero w Viscie początkowo w Longhorna M$ chciał sobie stowrzyć nowy interface do systemu i to robił , ale potem wszystko ucichło twórcy linuxa dowiedziawszy sie o tym chcieli aby ich system też taki był bo dla czego nie ?? przeciez konkurencja musi być wiec zaczeli robic a że wydali to wczesniej niż M$ windowsa z aero a Linuxy juz miały takie graficzne bajery. I teraz takie typy jak np. ty myślą że to M$ ukradł pomysł Linuxowi bo poprostu za puzno system wyszedł , ale z koleji jak by miała miejsce premiera Visty przed stworzeniem np. Linuxowego beryla a wtedy była wersja Visty Beta bodajże 1 lub 2 to do tej pory pewnie były by już do tego systemu ze 2 service packi , wiec woleli poczekać chwile dopracować niż potem żeby ludzie narzekali że ich system nie jest dorobiony , chciaz i tak wiele ludzi tak twierdzi tylko dziwne że te wady widzą linuxiarze , albo ci którzy nawet tego systemu nie używali tylko czytaja jakies głupoty np. takie jak tu piszą o Viscie ( chodzi mi o komentrze ) i potem roznoszą to dalej

Avatar
anonim (niezalogowany) | 01.06.2007 17:51#63

"tak naprawdę trudno sobie wyobrazić praktyczne zastosowanie takiego urządzenia"

No nie wiem czy aż tak trudno. Myślę że dni myszki są policzone.

Avatar
alvaro (niezalogowany) | 01.06.2007 20:42#64

ale jak by nie było to Beryl, Compiz są dużo wydajniejsze, przyjemniejsze i MNIEJ ZASOBOŻERNE!!:) czyż niee??

Avatar
Salmed (niezalogowany) | 01.06.2007 20:50#65

Tak naprawdę funkcjonalnie można stworzyć takie urządzenie już teraz a nie za 10 lat. Faktycznie to klasycny ekran dotykowy, os + gui. rozpoznawanie urządzeń położonych na takim ekranie też nie jest problemem, Nie trzeba tu żadnej filozofii skanującej, wystarczy czip, wmontowany w elektronikę który poda czym jest dane urządzenie i jak się komunikuje. Zastosowanie, przeróżne. Od domowej maszyny rozrywki przez komunikację po biura projektów z zastosowaniem CAD. Pomyslcie o ile prościej jest przyłożyć linijkę i narysować prostą, od klikania myszą i wybierania obiektów do narysowania :). Pewnie, że nie wyeliminujemy klasycznej klawiatury, ale od czego są klawiatury bezprzewodowe :P.

Problem jest tylko inny. Czy uda się kiedyś ujednolić interfejs wymiany danych w urządzeniach przenośnych. Na dziń dzisiaejszy każdy telefon komórkowy, każdy palmtop i aparat cyfrowy wymaga różnego oprogramowania do wymiany danych. Aby stało sie możliwe to co pokazano na tych filmikach ten stan rzeczy powinien sie zmienić, bym mógł wymienić dane z koleżanką która ma Nokię a ja właśnie wolę Sagema :)

Avatar
Wersja biurowa - biznesowa (niezalogowany) | 01.06.2007 20:51#66

Wersja biurowa - biznesowa, pomoc przy prowadzeniu firmy może pomyślą nad taką opcją koncepcyjną tego produktu ? ja chętnie wprowadził bym tą innowację do swojej firmy.

Prowadzenie w pełni wirtualnego magazynu, jeśli to by się udało wypromować sukces tej aplikacji jest gwarantowany


Pozdrawiam

Avatar
Matt (niezalogowany) | 01.06.2007 22:09#67

Mnie zastanawia jedynie w jaki sposób ten surface połączył się z Zunem. O ile jeszcze w komórkach mogę uwierzyć w BT, to o tyle Zune nie ma Bluetooth :)

Avatar
Ehh (niezalogowany) | 01.06.2007 23:32#68

Do wszystkich ludków co się kłócą o to czy MS jest pierwsze z tą technologią. TAK, JEST PIERWSZE! Bo widzicie, MS Surface to nie jest tylko i wyłącznie ekran dotykowy jakich wiele (na yt można zobaczyć jak koleś przy pomocy takiego ekranu oraz mikrofonu gra w war3), ale to funkcjonuje jako całość czyli razem z systemem. Kładziesz na to aparat fotograficzny czy mp3 playera i automatycznie palcem wyciągasz zawartość z tego sprzętu. Po prostu kooperacja między różnymi urządzeniami. I to jest właśnie innowacyjne w Microsoft Surface, nie touch screen.

Avatar
Ehh (niezalogowany) | 01.06.2007 23:38#69

Poza tym jeszcze jedno zapomniałem napisać, do linuksiarzy, którzy już szczekają. Jeżeli nie MS. to takie stoliki nie trafią pod strzechy i taka jest prawda. Podobne urządzenia, to raczej amatorskie zabawki lub prototypy czy produkty praktycznie niedostępne. MS ma w tej chwili największy wpływ na rynek hardware PC jako dostawca oprogramowania do użytku domowego.
Jeżeli to się przyjmie, to i dużą korzyścią dla was, bo na pewno w takiej sytuacji pojawi się jakiś hack na wgranie linuksa na to. A przecież tego chcecie czyż nie? Lepiej mieć taki stolik niż w ogóle go nie mieć, prawda? :) Następnym razem trochę wyobraźni...

Avatar
K (niezalogowany) | 02.06.2007 0:39#70

Rewolucja, ale w czym. Palcem po kartce, czy ołówkiem?
Chyba jednak ołówek będzie lepszy, a nie oznacza, że palec do rozcierania i robienia cieni się nie przyda, a pisać paluchem już zupełnie niewygodnie, do tego zostaną tłuste plamy po zjedzonej bułce z masłem :). Firma Wacom robi już od kilku lat tablety z wyświetlaczem i rysikiem, do tego nie ma lepszego urządzenia do pisania niż zwyczajna klasyczna klawiaturka (klawiatury laptopów z niestandardowo ułożonymi klawiszami, niekoniecznie są najwygodniejsze w użyciu, choć to kwestia gustu). Takim czymś bawiłem się z dziesięć lat temu na dworcu kolejowym w jakimś tam niepolskim kraju, szukając paluchem najbardziej optymalnej drogi.
Rozumiem niby dobrze rozwiązany software do obsługi takiego urządzenia może umilić pracę, ale ślady po paluchach i tak zostaną, a żeby coś narysować, napisać bez rysika i klawiatury się nie obejdzie. Głosem można sterować urządzeniami, pisać itd., ale w praktyce jest to nieciekawe rozwiązanie. Myszkę też chyba ciężko będzie wyeliminować, bo ta może mieć mnóstwo dodatkowych klawiszy, ułatwiając życie niemożebnie, itd., zastosowań na myszkę można znaleźć tysiące.
A poważnie uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest klawiatura, którą można obsługiwać tylko jedną ręką i mysz w drugiej lub dobry tablet, ale to są rozwiązania dla profesjonalistów i często bardzo drogie.
Nie kwestionuję, iż takie urządzenia się nie przyjmą, a wręcz uważam, że stoi przed nimi szeroka przyszłość, tylko czy będą to komputery? Na pewno elektroniczne książki, będą z takim czymś super rozwiązaniem, pod warunkiem, że czas ich pracy na bateriach nie będzie tak krótki jak dzisiejszych laptopów.
Może kiedyś nadejdzie czas rewolucji, nad którą od wielu lat pracują naukowcy i jest to sterowanie myślami!
Na dzień dzisiejszy za pomocą myśli można sterować urządzeniami, a co w trawie piszczy tego nie wiem, bo jestem trochę zacofany. I tak uważam, że nawet tego typu rozwiązania nie zastąpią dzisiejszych prostych urządzeń do obsługi komputera.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.06.2007 20:01#71

@Matt
Zune ma Wi-Fi

Avatar
tibi (niezalogowany) | 02.06.2007 20:45#72

Komercyjne przedsięwzięcie, zawsze online, wie lepiej czego user chce od niego samego. Zawsze coś chce sprzedać, i wirtualnie wszystko będzie kosztować. A ile będzie nas kosztować kolejna zabawka, która imożliwi nam kupowanie jeszcze większej ilości niepotrzebnych gadżetów? Dziesiątki tysięcy.

OK, możliwości są, pewnie z czasem zacznie to być standardem, na zachodzie.

Avatar
Dano$ (niezalogowany) | 02.06.2007 22:15#73

@Matt, anonim

Zune posiada Bluetooth ;)

Avatar
BaKa (niezalogowany) | 02.06.2007 23:00#74

Jako młody informatyk i zagorzały fan widnowsa, mogę powiedzieć, że napewno takie cos sobie kupie. Bardzo podoba mi sie to ze wspołpracuje w aparatami cyfrowymi oraz telefonami. Nareszcie nie trzeba będzie bawić sie z kablami.

Avatar
freeze_27 (niezalogowany) | 02.06.2007 23:12#75

A teraz pomyślecie o tysiącach ludzi którzy grają on line na kafejkach w karty (poker) scrabble szachy i inne i już jest tysiące potencjalnych klientó (sam kupię jak cena spadnie do 5-8 tys. 2 rano wstaję i przy kawcę i stoliczku mogę sobie gazetka poczytać zagrać w scrabble. Jestem jednak ciekaw jak będzie z kolorem i kontrastem pod dużym kątem widzenia w tym gasdżecie i jakie aplikacje intyernetowe można będzie uruchamiać mam nadzieję że java i inne też np fritz czy inne planszówki

Avatar
Matt (niezalogowany) | 03.06.2007 13:28#76

Ja kupię to , jak spadnie do jakiś 3 tysięcy , a według mnie , zbyt drogi to on długo nie będzie :)

Avatar
Jakec (niezalogowany) | 04.06.2007 7:57#77

@lukas dobrze zastanowiłem się nad tym, co napisałem. Po pierwsze nie napisałem, że M$ zrobił to pierwszy - napisałem, że mógł już dawno nad tym pracować - wcześniej od innych. Po drugie - z Twojego ostatniego zdania wynika, że nie znasz wcale zasad rynku. To, czy szczegóły projektu ujawnić we wczesnej fazie, czy dopiero wtedy gdy produkt będzie gotowy zależy od wielu czynników. Raz robi się tak, nastepnym razem inaczej. A po trzecie to ja jestem stary amigowiec, więc w kościach nie mam miłości do m$ ;) To tak nawiasem mówiąc, żeby ktoś na podstawie moich dość obiektywnych IMHO wypowiedzi nie pomyślał, że uznaję M$ jako wszechmocnych i cudownych.

Avatar
WiruSSS (niezalogowany) | 26.07.2007 14:39#78

Śmieszy mnie wypowiadanie się ludzi na temat tego urządzenia jako klasycznego ekranu dotykowego. wpierw może doczytajcie jak ten ekran jest zbudowany i wjaki sposób działa zanim coś takiego napiszecie. Tutaj powierzchnia, na ktorej wyświetlany jest obraz ne jest żadnym ekranem czy to lcd czy oled. w srodku jest wmontowany projektor DLP. Jest tam wbudowane 5 kamer śledzących poczytannia zza ekranu oraz czujniki na podczerwień ...jak dla mnie to jest dość innowacyjne rozwiązanie ...gdyż nikt wcześniej czegoś takiego nie wymyślił i nie zaprezentował.

zalety takiego systemu są oczywiste ..zwróćcie uwagę ze urządzenie potrafi pracować nie tylko poprzez dotykanie palcami ale potrafi też rozpoznać czym się go dotyka (np. pędzel) ..także nietrudno sobie wyobrazić ze być może będzie możliwosć na tym pracować jak na tablecie ..z wykorzystaniem prawdziwych narzędzi malarskich. to jest coś czyż nie ?

Avatar
Szowinista (niezalogowany) | 31.10.2009 19:38#79

Nikt tu nie podejmuje wątku najmodniejszego ostatnio, więc ja podejmę. Połowę urzędów czy dworców się przebudowuje dla... niepłenosprawnych. Niewidomi, niedowidzący i całkiem bezręczni jakoś Windowsami w ten czy inny sposób potrafią się posługiwać już.

Surface będzie zaskarżony do sądu - bo trzeba być nie tylko pełnosprawnym, ale i wyjątkowo wysportowanym i młodym człowiekiem by się tym czymś posługiwać dłużej niż godzinę.

Już widzę to larum stowarzyszeń niepełnosprawnych, że M$ wyrzuca ich poza nawias społeczeństa ;-)

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av