Nowości HP - tablet z webOS i dwa smartfony

09.02.2011 23:13, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Podczas dzisiejszej konferencji firma HP zaprezentowała trzy nowe urządzenia mobilne, w tym długo oczekiwany tablet z systemem webOS.

Hewlett-Packard pokazał dziś światu tablet TouchPad i dwa smartfony - Veer oraz Pre3. Pierwsze z urządzeń ma być bezpośrednim konkurentem iPada. Tablet HP jak żywo przypomina swego konkurenta od Apple - ma 10-calowy ekran otoczony szeroką ramką i dysponuje szeregiem czujników takich jak akcelerometr, magnetometr czy żyroskop. Ponadto urządzenie wyposażone jest w kamerę do wideorozmów, 16 lub 32 GB wbudowanej pamięci i złącze microUSB oraz gniazdo słuchawkowe.

Bez wątpienia jednak najciekawszy w touchPadzie jest system operacyjny. Tablet pracuje pod kontrolą systemu webOS. Radzi on sobie bez problemu z wielozadaniowością, dodatkowo oferując atrakcyjne wizualnie efekty przejść między aktywnymi aplikacjami. Ponadto użytkownik ma dostęp do wideorozmów oraz może swobodnie korzystać ze swoich kont pocztowych - wbudowany klient obsługuje technologię "push e-mail", ponadto istnieje możliwość korzystania z komunikatora tekstowego i modułu do wysyłania wiadomości SMS. System posiada także wiele funkcji multimedialnych - obsługuje muzykę w formacie MP3, AAC, AAC+, eAAC+, AMR, QCELP i WAV oraz wideo zgodne z MPEG-4, H.263 lub H.264. Istnieje także możliwość pobierania filmów i programów telewizyjnych z HP Movie Store. Wbudowana przeglądarka internetowa oferuje pełne wsparcie najnowszych technologii webowych i jest wyposażona w Adobe Flash Player 10.1 w wersji beta. Praca biurowa także nie stanowi problemu dla webOS - mamy do dyspozycji wygodną klawiaturę ekranową i narzędzia takie jak Google Docs czy Box.net. HP podkreśla, że dla systemu webOS są już gotowe tysiące aplikacji i gier, zarówno darmowych jak i płatnych.

Nowości HP czeka wyjątkowo trudny start. Urządzenia debiutują bowiem w momencie, gdy rynek mobilny jest przesycony różnymi, konkurującymi produktami bazującymi na platformie Microsoftu, Apple i Google. Ponadto wkrótce czeka nas premiera nowego iPada i wysyp tabletów wyposażonych w system Android 3.0. TouchPad, Veer i Pre3 nie będą miały łatwego zadania i będą musiały zaciekle walczyć o uznanie użytkowników.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (27)  

Avatar
Hmmmmm2 (niezalogowany) | 09.02.2011 23:17#1

Ciekawie :)

Avatar
irysek :) (niezalogowany) | 09.02.2011 23:17#2

Zapowiada się interesująco... :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 09.02.2011 23:42#3

Czy tak rynek mobilny jest przesycony produktem bazującym na platformie Microsoftu to bym debatował ;)

Avatar
zybartek (niezalogowany) | 10.02.2011 0:17#4

Ciekaw jestem ile takie cacko bedzie kosztowalo. Jeśli będzie tańszy od ipada to bardzo ciekawa propozycja :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 10.02.2011 1:04#5

@Nazir50

Niestety masz pecha ale tablety z MSwin nie przyjęły się nie bez powodu. Tablety oparte o MSwin i x86 są po prostu kiepskie. Teraz nastaje era urządzeń opartych o procesory ARM i tylko one w zasadzie umożliwiają naprawdę pozytywne doświadczenia na tablecie i tak się również składa że rozwiązania MSwin na ARMie po prostu nie istnieją... Android, WebOS, Meego to praktycznie jedyne systemy nadające się na tablety.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 10.02.2011 1:25#6

Na prezentacji 3 sekundowe lagi były przy przeglądaniu ebook-ów

Avatar
DP (niezalogowany) | 10.02.2011 2:57#7

Ja też wolałbym tablet z pełną funkcjonalnością MS Win niż zabawki typu Android i iPad. MS powinien nieco zmodyfikować interfejs dopasowując go do palca, a nie do myszki i po sprawie. Zadbać, aby system działał na różnych platformach, co zresztą już czyni, i po sprawie. Można by było uruchamiać aplikacje napisane dla stacjonarnego Windowsa - dla mnie rewela.

PS. A ha, zapomniałem dodać, że powinien też dodać nieco animacji do wyboru, tak żeby dzieci Androidowe i iPodowe miały się czym podniecać i porównywać który system ładniejszy ;-))

Avatar
];) (niezalogowany) | 10.02.2011 5:30#8

@Nazir50

A tak z ciekawości to do czego takiego poważnego używałeś Netbooka?

Nie wiem gdzie ty wyszarpałeś tych "specjalistów" ale to właśnie Netbook uchodzi na rynku jako taki badziew udający laptopa na, którym generalnie niewiele da sie zrobić i w gruncie rzeczy kończy się na przeglądaniu internetu czy sprawdzaniu poczty. Czyli to samo co oferują tablety tylko ze mniej wygodnie.

Zgadzam się że MSwindows daje wiecej możliwości jak np zainstalowanie jakiegoś specjalistycznego softu do ... np diagnozy pojazdów ale jeszcze nie spotkałem się by ktoś podpinał mi Netbooka do auta. Po prostu jego mniejsza waga/gabaryty nie są tuaj tak ważną cecha.

Co do Galaxy TAB, no cóż tez się bawiłem ale to głównie prędkość działania mnie zniechęciła ...

pozdrawiam

Avatar
Chłop nz (niezalogowany) | 10.02.2011 5:45#9

Tak ten niedoscigniony mswin na tabletach. Taki wypas że wszystkie modele już wykupione i nie można nic już na rynku z tym systemem dostać. Ale to nic. Ten rok ma podobno być rokiem mswin na tabletach.

Avatar
lukas (ospulse.pl) (niezalogowany) | 10.02.2011 7:24#10

Nazir50 znany jak Ramones (DJ z remizy OSP), nie masz racji, a nawet jeśli o tym dobrze wiesz, to chciałbyś, żeby było inaczej. Dlaczego? Ponieważ jest fanatykiem firmy Microsoft i jej produktów. Nie ważne, że Android, iOS lub jakikolwiek inny system będzie się cieszył popularnością, a ludzie będę tego chcieli. Dla Ciebie najważniejsze jest, żeby na każdym sprzęcie był tylko Windows w jakiejkolwiek postaci.

Niestety rynek zweryfikował, a dobrym przykładem jest Win Phone 7 ;) Rynek urządzeń mobilnych takich jak w/w nigdy nie należał do M$ i nigdy należeć nie będą. Tam liczy się każdy tj. Motorola, Sony, Apple, Google, HP itd.

POGÓDŹ SIĘ Z TYM. Na tabletach chcesz Cad'a, PS, profesjonalne oprogramowanie uruchamiać??? OBUDŹ SIĘ

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 10.02.2011 7:27#11

@Nazir50

Jest limit tego co możesz zrobić na 10', i to właśnie ten limit + relatywnie słaba energooszczędność pokonała WinIntelowskie tablety.

Co więcej zgodzę się, że tablet ma zastosowanie gdzieś pomiędzy dobrym laptopem (niekoniecznie dużym) a smartfonem.

Ale GUI choć musi być dopasowane do ekranu, to będzie ono bardziej przypominać edycje telefonowe. Za to aplikacje powinny być bardziej złożone od mniejszych kuzynów.

Dlatego Android 3.0 jako nowa gałąź może się przyjąć.

Za to się nie zgodzę, że tablet będzie konkurował bez pośrenio i tylko z smartfonami/netbookami/e-readerami (niepotrzebne skreślić). Tablety mają coś co jest dla nich unikalne.

Za to cena jest jakby dla ludzi bogatszych (szczególnie jeśli ktoś będzie chciał mieć parę mobilnych użądzeń).

Choć dostawcy mobilnego internetu mogą coś z tym zrobić. Przecież już teraz oferują mobilne komputery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MrMoon | 10.02.2011 9:50#12

Jak czytam że tablety RACZEJ nie dorównają temu co na desktopie, to nie wiem czy śmiać się z tego odkrywczego stwierdzenia czy ... (lepiej jak nie będę kontynuował)
Tablet to właśnie ma być taka "zabawka", nie miał zamiaru konkurować ani z desktopami ani z laptopami. Jeżeli tak się podchodzi do tego sprzętu to się zawsze człowiek zawiedzie.
Ja sam 70% czasu spędzam na desktopie, mam nawet laptopa 17ke bo to najmniejszy rozmiar na jakim potrafię się zmieścić. Rozważałem zakup netbooka ze względu na wymiary ale wpadł mi w łapy ipad i stwierdziłem że to jest to czego mi brakowało.
Sprawdzić pocztę, zrobić szybki/wstępny szkic w sketchbooku. Zagrać w logiczną gierkę a wszystko to leżąc wygodnie do góry wentylem. Jeżeli ktoś przy pomocy tabletu chce w programie CAD skonstruować prom kosmiczny to sorry ... zawiedzie się. Lepszy do tego będzie netbook z M$OS!!! :]

PS
W garażu też mam samochód, motor i rowery. I raczej nie wyobrażam sobie żeby rower czy kochany motorek zastąpiły mi samochód. I nie mam zamiaru pisać:... że siodełko i bagażnik w wydaniu rowerowym RACZEJ nie dorównają tym samochodowym :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 10.02.2011 9:56#13

Hehehehehe

webOS ma dodatkowo tą zaletę, że będzie dostępny na smartfony i na tablety w tym samym wydaniu. HP również chce wprowadzić go na PCty (choć jeszcze nie określiło czy w formie samodzielnego systemu czy jako instant-on). Netbooki również by tak bardzo nie straciły na obecności webOS.

Słowem Linuksowa uniwersalność połączona z firmą mogącą się przebić.

PS w Q4 2010 WinP7 miał słabszy wynik od WinM6.5 ! Jak na razie MS nie potrafi wygrać z samym sobą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 10.02.2011 9:59#14

@Nazir50

Podaj mi procka x86 który nie zdechnie przez 8h, przy "zwykłym przeglądaniu internetu" przy bateriach z tabletów.

A następnie podaj takiego, który wytrzymał by dłużej niż odpowiadający mu mocą obliczeniową ARM.

Na koniec podaj konkretne przypadki użycia, których brakuje Ci z Wingrozy+PC, a których nie można uzyskać na Androidzie/iOSie/webOSie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 10.02.2011 11:33#15

ale te proporcje ekranu, ipad ma 4/3, wiec na samym początku jak by fajne nie było oprogramowanie przegrywa, każdy tu wybierze ipada, a szkoda bo konkurencja (ta prawdziwa) jest potrzebna!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mariuce00 | 10.02.2011 12:31#16

Zapowiedź interesująca lecz jest jedno ale, na rynku tabletów zaczyna dominować Android

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 10.02.2011 12:46#17

@Nazir50
Tylko jakiej wielkości jest ta bateria i jaki jest koszt wymiany tej baterii.

"Netbooki z MSwin.już trzymają od dawna na baterii 8-12h "

Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem - osoba której odpowiadasz wyraźnie zaznaczyła na takiej samej baterii na jakiej pracuje tablet.

"Jak dla mnie każdy tablet z innym OS niż MSwin. to wydawanie kasy w błoto "

Na szczęście rynek jest innego zdania.

Chyba pora utworzyć nowe konto i zacząć wszystko od nowa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 10.02.2011 12:50#18

@Nazir50
Na netbooku to co najwyżej można przeglądać internet a Ty sie paprzesz MSO? Tys chyba komputery pomylił, od tego są normalne laptopy lub jednostki stacjonarne. Chyba że znowu tablet pomylisz i będziesz chciał na nim artykuły w MSO pisać :D

Poza tym gratuluje, nie dość że netbooki są piekielnie słabe to jeszcze NIS na nim będę uruchamiał żeby już nic nie ruszało?? Chłopie, każde z tych urządzeń ma swoje przeznaczenie, Microsoft chciał sprzedawać tablety jak pełnoprawne laptopry czy stacjonarki a tablet do tego nie służy i też się do tego nie nadaje (nie wspominając o strasznym interfejsie nie przystosowanym na paluchy).

Avatar
chłop nz (niezalogowany) | 10.02.2011 13:47#19

@Nazir50
"Z tego co czytam i sam doświadczyłem z tabletem to większość osób nie ma żadnego tabletu i piszą bzdury"
Tylko, że wszyscy to właśnie Tobie tłumaczą, że nie do końca rozumiesz idee tabletu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 10.02.2011 14:52#20

@Nazir50
"Fascynacja android i innym OS na tablecie tez minie jak MS dostarczy tanio oem za 10usd. "

Microsoft dostarczać sobie może co chce i za ile chce akurat oni nie mają tu nic do gadania główne koszty stanowi sprzęt który w przypadku x86 jest znacznie bardziej drogi w porównaniu do ARM-a. Chyba za nie wiele więcej od 10usd oem chyba jest już teraz dołączany do laptopów. Spójrz na ceny xpPhone i porównaj do choćby lepszych telefonów z Androidem.

"Obecny rynek tabletów to kilka sztuk i wszystko w fazie eksperymentu."

Na allegro jest tego więcej.

"firmy jak HP lub Dell,Asus inni mają zamiar coś wystawić w odmianach z MSwin."

Ich rozwiązania z MSwin są na runku od dawna i jakoś przyjąć się nie mogą. Zanim był iPad był już pierwszy tablet z Windowsem XP - sukces komercyjny nie był zbyt wielki ale porażka też nie.

"twoja idea linux na laptopach też umarła i została w śmietniku :)"

A idea Windowsa na ARM-ach obecnie leży i kwiczy jak świnia w rzeźni.

Cena urządzeń na procesorach ARM może oscylować w granicach od 100$ do 200$ powiedz mi jak x86 ma z tym rywalizować bo jak dla mnie jest to nie realne. A co do tabletu samsunga cena jest celowo taka wysoka żeby samsung zarobił kosmiczną kasę na tym tak jak robi to Apple póki nie ma rozwiązań innych firm a jak będą to cena spadnie.

MS jedynie co może to także przesiąść się na ARM-a i ma zamiar to zrobić tylko wtedy w końcu nie będzie argumentów takich jak: duża baza oprogramowania, gier i sterowników. Najbardziej ciekawi mnie jak będzie wyglądało działanie tego systemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 10.02.2011 14:56#21

@Nazir50
Dla MS najbliższe półtora roku będzie okresem przestoju - czekanie na Windowsa 8 i doskonalenie w powolnym tempie WP 7. Później może coś ulec zmianie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MrMoon | 10.02.2011 16:39#22

@Nazir50
...
Kupowanie tabletu aby na nim net przeglądać i pograć w głupawe gry jest nie dla mnie aby kupować hulajnogę dla ciekawości posiadania
...

No właśnie ty zachodzisz od ... strony
Ja kupiłem tablet wiedząc ze to hulajnoga, dla zabawy i wygody.
A ty chcesz hulajnogą na taryfie jeździć. Ech

Poszukaj sobie na YT: Windows 7 vs iPad
i Autodesk SketchBook Pro for iPad.
Wcześniej używałem szkicownika żeby wymyślone projekty przenosić na postać cyfrową a teraz dzięki ipad'owi staje się to dużo łatwiejsze i przyjemniesze. A w międzyczasie jestem w kontakcie z klientami i agencją. Na klawiaturze ekranowej mogę wklepać szybkie odpowiedzi ale nie wyobrażam sobie dłuższego pisania w wordzie.

Właśnie netbook to jest takie nie wiadomo co.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 10.02.2011 20:50#23

@Nazir50 - netbooki nie miały normalnego linuksa, tylko specjalną wersję, bez możliwości doinstalowania czegokolwiek. To była taka zabawka. Dlatego się nie przyjęły.
Natomiast Windows na tabletach się nie przyjmie, bo tabletów używają ci, co mają dosyć Windowsa. Programy dla Windowsa nie są zbyt przydatne w tabletach, bo mają zupełnie inną filozofię sterowania, inną konstrukcję interfejsu. A tablet z myszką to byłoby pokraczne rozwiązanie.
Tablet ma za zadanie nie zastąpić komputer, ale go uzupełnić. Uruchamia się błyskawicznie i można sprawdzić pocztę, w pełni używać internet, poczytać książkę czy gazetę. Do czytania czegokolwiek komputer się nie nadaje, bo czytanie na siedząco przy biurku nie jest zbyt wygodne (przynajmniej dla mnie).
To urządzenie ma służyć do rozrywki, nie pracy. Kiedyś też były tablety, już nawet w latach dziewięćdziesiątych (pamiętam modele na procesorach 486), ale były znacznie droższe od laptopów i służyły w wąskich specjalistycznych zastosowaniach, gdzie laptopy były nieporęczne, np. do przeglądania dokumentacji serwisowej przy naprawach samolotów, instalacji przemysłowych itp.
Na inne systemy operacyjne w tabletach jest od groma aplikacji, nawet więcej i bardziej różnorodnych niż dla pecetów. Jak użyłeś gołego tableta, to nic dziwnego, że nic w nim nie znalazłeś.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 10.02.2011 20:58#24

Już wyobrażam sobie tableta z Windowsem.
Proszę czekać... trwa uruchamianie systemu.
Po minucie, proszę czekać... trwa logowanie.
Po kolejnej minucie, proszę czekać.... trwa aktualizowanie programu antywirusowego.
Po kolejnej minucie, proszę czekać.... trwa defragmentacja dysku.
Dwadzieścia minut później, proszę czekać... trwa instalowanie aktualizacji.
Okienko: w celu dokończenia aktualizacji należy zrestartować komputer.
Po godzinie wreszcie działa. Przez kratkę z boku obudowy uchodzi ciepłe powietrze z chłodzenia procesora, wiatraczek wydaje dźwięk suszarki.
Ups... przestał działać. Przegrzał się, bo przez chwilę leżał na miękkiej poduszce i otwory mu się zasłoniły.
Po powrocie z serwisu, od nowa powyższy rytuał. Po jego zakończeniu wyskakuje bąbelek, że bateria wymaga naładowania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 10.02.2011 21:02#25

@Nazir50
O, ja kupiłem Tablet (UMPC) z windowsem xp, opłacało się - zainstalowałem Linuksa, śmiga 10 razy szybciej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 10.02.2011 23:41#26

@Nazir50
"Mówimy o firmowych tabletach i OS, a nie podróbkach tabletów które widziałeś z androidem 1.8/2 z Chin sprzedawanych na Allegro"

Mi chodzi o mniej znane firmy ale nie podróbki. Takie coś to wiadomo jaką ma jakość i jakie parametry.

"Najgorzej jest jak dzieciaki udają specjalistów tutaj a na innych forach teletechnika z chińczykami błagają o pomoc bo badziew nie działa."

Jak ktoś jest głupi i nie sprawdzi parametrów to jego sprawa ja osobiście jakbym kupował tablet sprawdziłbym dogłębnie jak go można modyfikować czy jest w środowisku popularny żebym mógł zamienić Androida na normalnego Linuksa, jak jest z portem USB czy mogę normalnie z niego korzystać a jeśli tak to zrobiłbym sobie przejściówkę zasilaną baterią od nokii.

"Nie wiem dlaczego tak musicie mieć na tablecie ARM od telefonu, jak już nowe smartfony w tym roku będą miały procki dwurdzeniowe typu Tigra2 i 1GB RAM i spokojnie MSwin7 na tym śmiga i można to stosować w również tablecie."

Takie coś mogliby zrobić nawet teraz tylko co z tego jak cena będzie zbyt wysoka takiego rozwiązania. Takie coś najnormalniej w świecie zdechnie w konkurencji z ARM-em i o tym wie sam Microsoft jak myślisz czemu Windows 8 będzie śmigał na tej architekturze.

Jedyne co pozytywne z tej debaty wychodzi to fakt że pojąłeś klęskę Windowsa na ARM-ach w ciągu najbliższego roku.

Zastanów się na noc czemu komputery na ARM-ie mogą kosztować od 100$ do 200$ natomiast rozwiązania z x86 już nie - jak dojdziesz czemu to pochwal się że pojąłeś.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webzio | 13.02.2011 21:19#27

@Nazir50

"Zapewniam ze moje programy i MSwin. lepiej się sprawuje na netbooku niz twój linux który został właśnie totalnie wyparty na tych maszynach w ciągu 3 lat i jakoś już nikt nie chce lina."

Mógłbyś zdradzić z jakiego softu korzystasz i czym jest lepszy od innego "mniej słusznego"?

"ale widocznie XP EN był dla Ciebie za trudny do ogarnięcia to wsadziłeś na to lina dla zabawy bo mogłeś się bardziej połapać..."

Naprawdę masz powody do obrażania innych uż-ków?

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av