r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

OS X El Capitan: Zagraj na Macu padem od PlayStation

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

API Metal w OS X El Capitan ma podobno wprowadzić Maca w świat gier. Czy to się uda, zobaczymy zapewne pod koniec roku, choć już teraz nie brakuje pozycji, z pomocą których można zmarnować długie godziny na Macu. Jeśli ktoś lubi grać kontrolerem od PlayStation lub ma pod ręką kompatybilne urządzenie, może je bez większego problemu podłączyć do swojego komputera z jabłkiem.

Kontrolery do PlayStation korzystają z łączności Bluetooth, więc można je spokojnie podłączać do różnych urządzeń, które nie są konsolą Sony. Zaczynamy więc od włączenia łączności Bluetooth na Macu. Na wszelki wypadek można wyłączyć inne urządzenia w pobliżu, zwłaszcza jeśli kontroler był z nimi wcześniej sparowany.

Drugim krokiem jest podłączenie kontrolera kablem do portu USB Maca. Kontroler powinien wtedy pojawić się na liście urządzeń Bluetooth i zamrugać wszystkimi czterema światełkami (DualShock 3 i podobne) lub w inny sposób, sygnalizując ładowanie. Kontroler będzie przedstawiał się jako „niepołączony”. Możliwe, że kontroler nie „przedstawi się” od razu.

r   e   k   l   a   m   a

Najwyższa pora włączyć kontroler. W tym celu wciskamy przycisk firmowy PlayStation lub jego odpowiednik na padzie i odłączamy od niego kabel USB. Lampki zaczną mrugać szybciej, a kontroler zostanie pokazany w systemie jako połączony. Jeśli lampki zgasną, warto sprawdzić akumulator kontrolera i spróbować go naładować.

Jeśli to możliwe, po połączeniu Mac pokaże także stan akumulatora kontrolera.

Na powyższym zrzucie ekranu widzicie listę podłączonych kontrolerów. Są to: Sixaxis (CECHZC1E), DualShock 3 (CECHZC2E) oraz kontroler VINS do PlayStation 3 klasy China Import. Po nawiązaniu połączenia światła na wszystkich będą migać tak samo, jak przy oczekiwaniu na parowanie.

Jeśli Mac poprosi o kod parowania, co może się zdarzyć, należy podać mu „0000”.

Przez opisane wyżej kroki wystarczy przejść raz. Kontroler będzie łączył się automatycznie z po włączeniu, o ile tylko Mac będzie miał włączony Bluetooth.

Łączenie kontrolera do PlayStation 4 jest nieco łatwiejsze, ale trzeba się liczyć z tym, że wiele rzeczy trzeba będzie poprawiać samodzielnie. Wystarczy podłączyć kontroler do Maca kablem i… gotowe – urządzenie zostanie wykryte i od razu można przystąpić do gry. Aby połączyć go bezprzewodowo, należy przytrzymać przycisk udostępniania i PlayStation jednocześnie, aż podświetlana belka zacznie mrugać. Następnie można go sparować z menu ustawień Bluetooth Maca.

Z kontrolerami do Xboksów 360, jak się pewnie domyślacie, sprawa nie jest tak prosta. Można korzystać z tych starszych, podłączanych kablem, lub dokupić bezprzewodowy odbiornik USB do nowszego pada. Jednak sterownik stworzony dla nich ostatnio był testowany na Snow Leopardzie (2007 rok) i nie działa na wielu nowszych wersjach systemu OS X. Na szczęście jest to projekt otwartoźródłowy i na GitHubie znajdziecie nieco poprawioną wersję roku, która bezproblemowo działa na Yosemite i El Capitan. Są też gry, które w ogóle nie będą go potrzebować.

Samo podłączenie kontrolera nie oznacza jeszcze, że będziemy mogli oddawać się cyfrowej rozrywce. Teraz trzeba sprawdzić, czy gry działają z nim prawidłowo. Na pierwszy ogień można wziąć tryb Big Pucture w kliencie Steam. Wiele gier, jak Braid, automatycznie wykrywa, czy ma do czynienia z kontrolerem czy z klawiaturą. Jeśli to nie zadziała, można przypisać przyciskom kontrolera odpowiednie klawisze z klawiatury. Pomoże w tym nieocenione narzędzie USB Overdrive.

USB Overdrive dostępny jest za darmo na licencji shareware, ale jedyną niedogodnością jest 10-sekundowe opóźnienie przy każdym wejściu do ustawień – to niewielka cena w porównaniu do jego możliwości.

USB Overdrive pozwala tworzyć alternatywne mapy funkcji i przycisków dla urządzeń i programów, można więc zdecydować na przykład, że każdy kontroler podłączony do gry Legend of Dungeon będzie wysyłał sygnał spacji po naciśnięciu trójkąta. Konfigurowanie kontrolera znacznie ułatwia to, że USB Overdrive sam wykrywa, jaki przycisk lub gałka zostały właśnie wciśnięte i automatycznie przechodzi do panelu, gdzie można wprowadzić alternatywne znaczenie.

Pozostaje mi życzyć Wam miłej zabawy. Jeśli chcecie korzystać z któregoś z chińskich kontrolerów kompatybilnych z PS3, będziecie także potrzebować sporo cierpliwości, gdyż kontrolery te lubią zachowywać się nieprzewidywalnie.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.