r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Rynek PC umiera? Toshiba zmuszona jest do poważnych zmian

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Na rynku PC od dłuższego czasu panuje zastój. Sprzedaż już nie spada, ale obecnie ten rynek nie jest opłacalny dla wszystkich producentów. Zalewie kilka dni temu informowaliśmy Was, że Toshiba prawdopodobnie zrezygnuje z tego rynku i postawi na rozwiązania biznesowe. Dzisiaj otrzymaliśmy oficjalne stanowisko firmy.

Japońska Toshiba ogłosiła, że planuje przyspieszyć tempo restrukturyzacji działu zajmującego się PC. Pozwoli to na skupienie się na rynku B2B, a także na kontrolowanych zmianach w dziale B2C, gdzie planowane kroki będą zmierzać do redukcji i ograniczeń działalności, w tym wycofania się z wybranych rynków. Dzięki tym zmianom Toshiba chce przede wszystkim zapewnić sobie lepsze wyniki finansowe. Firma ma duże plany związane z rynkiem biznesowym. Ma zamiar w obszarze B2B poszerzać swoją działalność o nowych klientów oraz nowe przedsięwzięcia. Toshiba planuje również rozwinięcie swoich produktów, od stacji roboczych po tablety oraz ma zamiar zweryfikować swoje kanały sprzedażowe dla klientów biznesowych.

Potwierdziły się też informacje, że Toshiba planuje brać udział w rozwoju Internetu Rzeczy. Będzie robiła to poprzez wykorzystanie swoich silnych stron na rynku technologii PC, takich jak: BIOS, systemy zabezpieczające, bezprzewodowe oraz typu High Density. Dodatkowo firma nadal będzie oferowała nowatorskie produkty i usługi Internetu Rzeczy w następujących obszarach: infrastruktura społecznościowa, chmura, opieka zdrowotna, urządzenia gospodarstwa domowego. Dzięki tym działaniom Japończycy chcą w pewnym stopniu uniezależnić się od dochodów pochodzących tylko ze sprzedaży sprzętu komputerowego.

r   e   k   l   a   m   a

Prognozy przewidują, że sprzedaż w dziale B2B ma wzrosnąć o połowę w ciągu dwóch najbliższych lat. Na rynku B2C Toshiba przekształci swój obecny model, który jest zależny od ilości sprzedaży. Niestety zmuszona jest do wycofania się z rynków, które nie przynoszą zadowalających zysków i zoptymalizowania działania w krajach, w których sprzedaż jest na niskim poziomie. W przyszłości Toshiba będzie koncertować się na rynkach krajów rozwiniętych. W dalszej kolejności, firma ma ograniczyć koszty związane z zaopatrzeniem i dystrybucją, poprzez zmniejszenie liczby platform.

Nowe zmiany w firmie będą wiązały się z redukcją zatrudnienia: w ciągu roku fiskalnego zostanie zwolnionych 900 pracowników, co stanowi ponad 20% personelu z działów PC, nie licząc fabryki. Ma to zmniejszyć koszty o ponad 20 miliardów jenów względem poprzedniego roku.

Toshiba nie jest jedyną firmą dla której sprzedać PC jest coraz mniej opłacalna. Samsung postanowił ograniczyć sprzedaż laptopów w Europie, jednak warto zwrócić uwagę, że nie zamierza sprzedawać fabryk. Koreańska firma nadal będzie monitorowała warunki panujące na rynku. Natomiast Sony postanowiło całkowicie pozbyć się swojego działu związanego z produkcją laptopów z serii VAIO. Czy naprawdę z rynkiem PC dzieje się coś niedobrego?

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.