Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Dolina Charlotty

Rzut okiem na Windows 7 E

28.07.2009, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: Windows 7
 
 
 
 
Ikona

Wydanie Windows 7 E stoi pod wielkim znakiem zapytania, ale my i tak przyjrzeliśmy się bliżej tej pozbawionej Internet Explorera wersji systemu.

Windows 7 E to owoc wielu lat przepychanek pomiędzy Microsoftem a władzami antymonopolowymi - specjalna wersja systemu pozbawiona całkowicie Internet Explorera, która zapowiedziana została by rozwiązać spór z Komisją Europejską. Windows 7 E ma być jedyną wersją sprzedawaną w europejskiej strefie ekonomicznej, nie będzie możliwości nabycia Windows 7 w wersji pełnej, takiej jak np. w USA. Niedawno jednak pojawiły się informacje, że być może uda się uniknąć tego podziału, a zamiast usuwania Internet Explorera z systemu Microsoft zaoferuje ekran wyboru przeglądarki po instalacji systemu. Tak czy inaczej na dzień dzisiejszy nadal Windows 7 E pozostaje "w grze", a my sprawdziliśmy, jak wygląda Windows 7 bez Internet Explorera, jakie są konsekwencje braku przeglądarki i jak samodzielnie ją zainstalować.

Instalator systemu Windows 7 E nie różni się absolutnie niczym w stosunku do pełnej wersji. Jedyna rzecz, dzięki której rozpoznamy instalowaną wersję to umowa licencyjna, w której podana jest pełna nazwa systemu - Windows 7 Ultimate E. Po zakończeniu instalacji wita nas kreator pierwszego uruchomienia i po raz pierwszy duże logo systemu z dopiskiem "E" - i to nawet nieco "artystycznym" :-)

Zdjęcie

Kreator pierwszego uruchomienia z logiem Windows 7 E

Po zalogowaniu do systemu naszym oczom ukazuje się pulpit wraz z paskiem zadań, na którym nie ma ikonki Internet Explorera 8. Na próżno także szukać jakiegokolwiek śladu po przeglądarce w systemie - wpisanie adresu URL w oknie Uruchom skutkuje błędem o braku programu potrzebnego do uruchomienia polecenia. Nie można także dodać funkcji "Internet Explorer 8" w oknie Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows, bo po prostu takiej funkcji tam nie ma. Również w oknie Domyślne programy nie znajdziemy możliwości wyboru domyślnej przeglądarki - bo żadna w systemie nie istnieje. Internet Explorer nie figuruje także jako opcjonalna aktualizacja w usłudze Windows Update.

Zdjęcie

Pulpit systemu Windows 7 E po zalogowaniu

Zdjęcie

Próba wywołania adresu URL kończy się fiaskiem...

Zdjęcie

...podobnie jak próba dodania przeglądarki tradycyjnymi metodami

Zdjęcie

Internet Explorera nie ma też w oknie Domyślne programy

Logo z dopiskiem "E" będzie nam towarzyszyć niemal przez cały czas, wszędzie tam, gdzie zwykle mamy do czynienia z logiem systemu - na przykład na ekranie logowania oraz w oknie właściwości systemu czy w oknie informacji o systemie (winver). Numer kompilacji oraz jej parametry pozostają oczywiście identyczne z pełną wersją RTM na znak, że technicznie - poza brakiem przeglądarki - oba systemy nie różnią się niczym.

Zdjęcie

Ekran logowania do systemu Windows 7 E

Zdjęcie

Okna właściwości systemu oraz informacji o systemie

Jak zainstalować przeglądarkę?

W systemie bez przeglądarki nie pracuje się komfortowo - instalacja Windows 7 E boleśnie uzmysławia, że przeglądarka internetowa stała się czymś absolutnie niezbędnym. Ponieważ w systemie nie ma nawet Internet Explorera, nie ma możliwości zwyczajnego udania się na przykład na strony vortalu dobreprogramy i pobrania Internet Explorera, Firefoksa, Chrome, Opery, Safari czy dowolnej innej przeglądarki. Musimy poradzić sobie inaczej.

Sytuacja na szczęście nie jest beznadziejna. Opcji jest kilka. Microsoft przygotowuje tzw. Internet Explorer Feature Pack na oddzielnej płycie CD, którą bezpłatnie do wersji pudełkowych dodawać będą na życzenie sprzedawcy. Sercem tego pakietu będzie oczywiście przeglądarka Internet Explorer 8. Nabywcy nowych komputerów najprawdopodobniej otrzymają komputer juz z preinstalowaną przeglądarką - jaka ona będzie, to już zależy od integratora OEM. Jeśli mimo tego na naszym komputerze nie będzie żadnej przeglądarki, możemy poradzić sobie samodzielnie za pomocą protokołu FTP, którego obsługa wbudowana jest w Eksplorator Windows.

Niektórzy producenci przeglądarek internetowych oferują możliwość pobrania wersji instalacyjnych ze swoich serwerów plików (FTP). Do uzyskania dostępu do tych serwerów nie potrzebujemy przeglądarki, wystarczy sam system Windows lub inny klient - np. Total Commander (tego jednak bez przeglądarki najprawdopodobniej i tak nie będziemy mogli pobrać...). W przyszłości być może kolejni producenci dodadzą możliwość pobrania przeglądarek za pomocą FTP.

Oto przykładowe adresy FTP, pod którymi dostępne są najnowsze wersje popularnych przeglądarek:

ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/3.5.1/win32/pl(Firefox 3.5.1 PL)
ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/964/int(Opera 9.64 PL)

Wystarczy otworzyć dowolne okno Eksploratora Windows, np. Komputer, i wkleić do paska adresu powyższy adres FTP. Pojawi się lista plików na serwerze - wśród nich wersja instalacyjna przeglądarki. Teraz pozostaje już tylko skopiować instalator na pulpit i uruchomić.

Zdjęcie

Pobieranie Firefoksa z serwera FTP Mozilli

Komentarze (75)  

r   e   k   l   a   m   a
Avatar
solonyone (niezalogowany) | 28.07.2009 13:50#1

W 3.11 też nie było przeglądarki. A więc koło sie zamyka.

Avatar
KuZik (niezalogowany) | 28.07.2009 13:52#2

Mam nadzieje ze jeszcze wejdzie w zycie siodemka z wyborem przegladarki, bo to smiech na sali taki Windows, moze dla nas to nie jest problem, kazdy pewnie ma gdzies zachomikowana jakas instalke na dysku, ale na nowym komputerze moze to byc naprawde klopotliwe. Jak dla mnie to MS zrobil troche w konia KE, bo jesli tak pozostanie to ludzie na pewno beda narzekac, i MS wina obarczy KE, bo oni im nakazali tak zrobic. Pozdrawiam.

Avatar
soyq (niezalogowany) | 28.07.2009 13:52#3

Jestem ciekaw jak sobie poradzą i co zrobią ci którzy są laikami, bądź po prostu nie lubią się bawić w takie rzeczy...
Od razu na gwarancje sprzętu poleci

Avatar
LOLó (niezalogowany) | 28.07.2009 13:55#4

3.11 był najlepszym windowsem... mam nadzieję, że koło zamknie się w 100% ;)

Avatar
serious-sam (niezalogowany) | 28.07.2009 13:56#5

No i po co to było? Teraz trzeba się babrać z zainstalowaniem przeglądarki... Niby żaden kłopot, ale zniechęca... I co mają powiedzieć osoby zupełnie zielone, które z jakichś powodów nie mają przeglądarki na płycie?

Avatar
Plichu (niezalogowany) | 28.07.2009 13:56#6

A skąd to redakcja dobrychprogramów ma build 7 7600? Ten build chyba nie był dostępny publicznie.. czy sie myle?:)

Pozdrawiam

Avatar
bolszy188 (niezalogowany) | 28.07.2009 14:00#7

Szkoda słów co do komisji banda idiotów. Zadajcie sobie pytanie czy wiecie jaki jest adres ftp repozytorium skądf można pobrać waszą ulubioną przeglądarkę www bo ja nie znałem do teraz. A biorąc czystego Windowsa nie będę miał możliwość przeczytać tego posta bo przecież nie mam przeglądarki w komisji europejskiej pracują IDIOCI i trzeba to podkreślić nie bujcie się mówcie o tym głośno taka jest prawda. Przecież jeśli nie lubię IE to sobie zainstaluje i tak Operę FF czy Chroma a przepraszam dopisze też Safarii bo zostanę oskarżony o wspieranie wybranych marek przez KE.

Avatar
noga (niezalogowany) | 28.07.2009 14:14#8

To juz szczyt wszystkiego! Dziekujemy Ci kochana KE za to, ze mamy teraz okrojony system. Hurrra... Tylko czy o to chodzilo ? Czy Windows uniemozliwial instalowanie innych przegladarek ? Rozumiem, ze nastepny pod noz pojdzie kalkulator, paint i wordpad, no bo wybor musi byc... ZENADA

Avatar
Patryq (niezalogowany) | 28.07.2009 14:15#9

A wiadomo coś komuś, czy IE będzie można doinstalować przez windows ?

Avatar
Afbuster (niezalogowany) | 28.07.2009 14:18#10

hm...
no nareszcie Windows bez IE....

Avatar
Jurgi (niezalogowany) | 28.07.2009 14:20#11

Ale ubaw, a skąd zaskoczony uzytkownik ma wziąć taki link do przeglądarki na ftp? Przecież w internecie sobie nie znajdzie. :P
MS powinien tak to puścić bez żadnych rozwiązań, a zirytowanych klientów dział pomocy techniczmej powinien odsyłać do Komisji Europejskiej.

Avatar
pakierhakierxd (niezalogowany) | 28.07.2009 14:32#12

Ja też mam ten build i co:D pewnie są partnerem microsoftu i dostali ten build:) RTM

Avatar
Jasiu (niezalogowany) | 28.07.2009 14:34#13

Pomysł zdecydowanie bez sensu. Sam choć nie używam IE nie wyobrazam sobie windowsa bez niego bo niby jak mam sobie zainstalowac np. Firefoxa Opere czy Safari. Odpalenie explorera i sciagniecie mojej ulubionej przegladarki po zainstalowaniu nowego systemu nigdy nie bylo dla mnie problemem, a p********e sie ze sciaganiem z serwerow ftp (ktorych nie znalem do dzisiaj) lub instalowaniem z cd napewno nie poprawi mi samopoczucia ani nie przekona mnie ze niby KE daje mi "wybor" ktory w sumie od zawsze mialem.

Avatar
Banan (niezalogowany) | 28.07.2009 14:35#14

Jestem ciekawy, czy przeglądarkę można ściągnąć przez aktualizacje automatyczne. Jeśli tak to nie wiem, w czym problem, bo MS tak tym epatuje, że nawet laik w końcu do tego zajrzy... :-)

Avatar
SPN (niezalogowany) | 28.07.2009 14:38#15

@Plichu

W gronie redakcji Dobrych programów znajdują się beta testerzy, którzy mają dostęp do tego i innych buildów :PP

Avatar
_MaD_ (niezalogowany) | 28.07.2009 14:44#16

To jest Bieda-Windows, kaleka, a nie system... Utrudnienia rodem ze starych Linuksów... Już sobie wyobrażam te wszystkie padające programy oparte na IE...

Avatar
zaba (niezalogowany) | 28.07.2009 14:44#17

a nie mozna poprostu zainstalowac z plytki | pendrive ? Fak t wczesniej trzeba sie na to przygotowac ale to chyba szybciej niz kombinacje z ftp...

Avatar
slawex1983 (niezalogowany) | 28.07.2009 14:56#18

Mi się podoba. Sam kupiłbym wersję N bez IE i WMP. Ktoś wie, czy będzie dostępna w Polsce? Denerwuje mnie natarczywość WMP i IE.

Avatar
Forrest (niezalogowany) | 28.07.2009 14:58#19

No i bardzo dobrze według mnie, ze MS zrobił coś takiego. Utarł nosa KE i użytkownikom innych przeglądarek niż IE. A w szczególności Operze (przepraszam, ale dzisiejszy art. dot. tego, że Opera ma obiekcje co do loga IE podczas wyboru przeglądarek to już jest przegięcie na maxa)
Plus tego wszystkiego jest taki, że kupując komputer z preinstalowanym systemem W7 serwis na pewno zainstaluje jakąś przeglądarkę... jaką? ;> Dobre pytanie!
Tak czy inaczej ja używałem i będę używać IE, a że posiadam licencję MSDN to czekam aż ukaże się W7 6.08.2009 i na pewno nie będę instalował wersji przeznaczonej na rynek europejski :(
Wreszcie MS dał nam wszystkim prawo wyboru :D

Avatar
DIM (niezalogowany) | 28.07.2009 15:07#20

Zastanawiam się kto jest większym matołkiem:
urzędnicy KE, którzy zakazali preinstalacji IE, czy może użytkownicy komputerów dla których problem stanowi ściągnięcie instalatora przeglądarki z ftp/pendriva/gazetki.

@Banan
Czy ty umiesz czytać? "Internet Explorer nie figuruje także jako opcjonalna aktualizacja w usłudze Windows Update."

A tak wogóle to KE zamiast bawić się w przeglądarki lepiej by zrobiła coś z tą zmową producentów sprzętu i MS odnośnie sprzedaży wiązanej windows OEM z nowymi komputerami.

Avatar
Rocco (niezalogowany) | 28.07.2009 15:10#21

Pozdrowienia dla Komisji Europejskiej :]

Avatar
Pharun (niezalogowany) | 28.07.2009 15:10#22

@Jurgi

Zgadzam się w 100%! Ująłeś w kilku prostych słowach to samo co miałem na myśli :) zapewnić użytkownikom W7E pełne wsparcie techniczne, ale jeżeli idzie o instalację jakiejkolwiek przeglądarki odsyłać do KE żeby im wytłumaczyli co i jak :) normalnie nie przepadam za M$ ale tym razem im naprawdę gratuluje pomysłu :) KE OWNED!

Avatar
onlinemaster (niezalogowany) | 28.07.2009 15:12#23

Za brak przeglądarki w systemie jako pierwszemu winowajcy należy podziękować firmie Opera Software, to od niej się to wszystko zaczęło, KE przystało na to z racji tego że pracują tam idioci (jak z resztą 90% urzędasów) niemający pojęcia co czynią, bądź posypały się koperty (...) co nie wyklucza tego że urzędasy są idiotami ;-) Nikt nie chce tej paskudnej przeglądarki to szukają sposobów, precz z Operą !

Avatar
Fox (niezalogowany) | 28.07.2009 15:13#24

No dobra czyli z tego co rozumiem to będzie trzeba się na kombinować by w ogóle pobrać jakąkolwiek przeglądarkę. Bo i przez co skoro KE nalega by usunąć IE. Paranoja, już kiedyś pisałem, że nie używam na co dzień IE, ale nie wyobrażam by jej w systemie nie było. Kupuje system to chcę go mieć od razu sprawnego, a nie jeszcze coś ściągać!

Avatar
??? (niezalogowany) | 28.07.2009 15:27#25

Dziadostwo, polecam kupić system poza Europą.

Avatar
Kecarg (niezalogowany) | 28.07.2009 15:36#26

@???:
Z tego co mi wiadomo to nie legalne jest korzystanie w Europie z "nie-europejskiej" wersji Windowsa, chyba, że zapłacisz cło itp.. Ale mogę się mylić.

Avatar
Chillout (niezalogowany) | 28.07.2009 15:38#27

Na to samo wyjdzie jak pójdzie do kawiarenki czy do kolegi i ściągnie sobie przeglądarkę na Pena.
Albo przepiszę na kartkę i poleci do domu, wklepie i będzie zadowolony że ma w ogóle przeglądarkę. :P

Avatar
mr.satan (niezalogowany) | 28.07.2009 15:41#28

czy mi się wydaje czy ludzie zaczynaja być zbytnio leniwi by ruszyć trochę głową i samodzielnie coś zrobić

Avatar
irtomek (niezalogowany) | 28.07.2009 15:59#29

ALE BZDURA,

uciekajmy z UE xD

Avatar
Asdf (niezalogowany) | 28.07.2009 16:10#30

@DIM | IPHASH : J8-JF-0H-VW | 28.07.2009, 15:07

typowy user Linuksa... komputer ma działać i wypełniać swoje funkcje, a normalny użytkownik nie musi grzebać nie wiadomo gdzie... aby uzyskać podstawowa (dla wielu) na dzisiejsze czasu funkcjonalność, czyli dostęp do WWW :|

To, że dla Ciebie to nie problem grzebać w konsoli, wcale nie oznacza że inni chcą się w tym babrać. Może jesteś informatykiem... jak tak, to już wiem dlaczego tak piszesz ;)

Avatar
arti040 (niezalogowany) | 28.07.2009 16:11#31

"Nabywcy nowych komputerów najprawdopodobniej otrzymają komputer juz z preinstalowaną przeglądarką - jaka ona będzie, to już zależy od integratora OEM."

Czyli wystarczy by MS dorzycil do sprzedawanego zestawu $10-20 dolarow i juz wiadomo, jaka przegladarke bedzie instalowal integrator ;-)
Wrocilismy do puntku wyjscia... tyle ze z innej strony.

Avatar
anomyous (niezalogowany) | 28.07.2009 16:52#32

Co za poziom wypowiedzi. Wiekszosc osob wogole nie posiada zdolnosci czytania ze zrozumieniem.

Pisze jasno i wyraznie, ze nowe komputery beda wyposazone w jakas przegladarke, a juz kazdy sam postara sie o to z jakiej bedzie korzystac.

I co za problem wpisac w eksploatorze: ftp://ftp.mozilla.org

w zadnej konsoli nie trzeba grzebac.
Jezeli ktos potrafi zainstalowac system to rowniez potrafi pobrac i zainstalowac przegladarke.

Programy oparte na kontrolce webbrowser, rowniez beda dzialac gdyz MS wyraznie podkreslil, iz zostana zachowane wymagane kontrolki i biblioteki do dzialania programow wymagajacych na pokladzie IE.

Avatar
Webdeweloper (niezalogowany) | 28.07.2009 17:08#33

Nareszcie !!! :) Zaczynają sie dobre czasy dla webdeweloperów :) a ci którzy nie potrafią sobie zainstalować przegladarki to niech lepiej wogole z netu nie korzystają niźli mieli by internet explorera uzywać !!!

Avatar
autumnlover (niezalogowany) | 28.07.2009 17:10#34

Po raz kolejny jak czytam narzekania nt "Windows 7 E" dziwię się - czy naprawdę już powymierali przedstawiciele pokolenia które "psy wieszało" na Microsofcie gdy ten dołączył IE do Windows 98 jako jego nieusuwalny i nierozłączny element ?

Przecież wtedy "też był Internet" !

Avatar
Nitrox (niezalogowany) | 28.07.2009 17:18#35

To jednak był idiotyzm, żeby usuwać wszelkie przeglądarki z systemu. I w ten sposób Windows zamiast stawać się systemem coraz prostszym w obsłudze, staje się trudniejszy, bo trzeba zasysać przeglądarkę przez FTP. Jak ktoś jest zielony, to nie będzie wiedział jak to zrobić.

Avatar
Rover (niezalogowany) | 28.07.2009 17:36#36

@Plichu
[[[A skąd to redakcja dobrychprogramów ma build 7 7600? Ten build chyba nie był dostępny publicznie.. czy sie myle?:)]]]

Mylisz się. Jak zwykle.
I nie mam zamiaru ci tego wyjaśniać. Nie pozdrawiam.

Avatar
przemor25 (niezalogowany) | 28.07.2009 18:04#37

nie no, chyba zacznę używać firefoxa lub opery po to, żeby ściągnąć najnowszą wersję przeglądarki Internet Expolrera :)

Avatar
MaxDamage (niezalogowany) | 28.07.2009 18:22#38

Skąd Docent ma Windows 7 w wersji finalnej do testów?


Mądrości sobie i Wam życzę...

Avatar
utf (niezalogowany) | 28.07.2009 18:54#39

Nie wiem dlaczego się martwicie przecież zwykły kowalski nie będzie składał sobie sam komputera tylko kupi gotowy z przeinstalowanym windowsem.

Przecież laik nie będzie sam instalował systemu bo i po co? :)

Avatar
przemor25 (niezalogowany) | 28.07.2009 19:03#40

@MaxDamage

Docent ma swoje źródła, których nigdy nie zdradza :)

Avatar
Szarq (niezalogowany) | 28.07.2009 19:04#41

Do MaxDamage pewnie ma licencje TechNet'u

Avatar
LukaszKKK (niezalogowany) | 28.07.2009 19:09#42

Komisja Europejska postapila slusznie nakazujac oddzialenie IE od systemy. Podobnie mogla by sie zajac preinstalacja OEMow na kompach.

Nie mniej jednak wprowadza to troche utrudnienie w dostepie do internetu. Sa sieci kablowe, radiowe itp. gdzie aby moc skorzystac z internetu trzeba najpierw zalogowac sie na strone i podac swoje haslo. Jak mam sie niby zalogowac na strone jak nie mam przegladarki ?

Kwestia inna. Kupilem sobie nowy komp i router. Czym mam skonfigurowac router jesli dostep do niego jest tylko przez http ?

Neostrada TP. Aby moc skorzystac z internetu najpierw trzeba sie zarejestrowac (przynajmniej kiedys tak bylo). To znaczy trzeba wejsc na strone rejestracyjna, wypelnic dane i pobrac sobie login/haslo. Bez tego nie ma internetu. Czym to zrobic ?

Napewno pojawi sie wiele problemow, zwlaszcza dla poczatkujacych uzytkownikow. Jednak wole wolnosc trudną niz komfortowe narzucenie jedynej slusznej przegladarki.

Avatar
marcin (niezalogowany) | 28.07.2009 19:11#43

Osobiście nie przepadam za IE, ale wg mnie ta cała komisja to dup..i.Jak kupujesz kompa i jesteś zielony w te klocki to nie chcesz wszystkiego robić sam, tylko ma po prostu działać!! Ja w sumie zaawansowany można powiedzieć jestem, ale FF i tak ściągam za pomocą IE a nie przez Eksploratora, żal, żal, co to za system bez przeglądarki?

Avatar
Amerykan (niezalogowany) | 28.07.2009 19:26#44

Wasza Komisja Europejska po latach przywróciła do handlu krzywe ogórki. IE też kiedyś przywróci.

Avatar
euromatoły (niezalogowany) | 28.07.2009 20:30#45

buhahahaha
Ale KE urządziła niektórych użytkowników komputerów. Tak, jak np. powiem osobie, która potrafi uruchomić przeglądarkę, pakiet biurowy i pajączka, że ma sobie z ftp pobrać, to już widzę jak pobiera. Nawet z netu sie nie dowie co to ftp, bo nie ma przeglądarki. Będzie szukać "e", a tu lipa. Nadzieja dla takich ludzi, to , że sprzedawca coś im już zainstaluje. O ile sprzedawca będzie miał życzenie.
Brawo Euromatoły. xD

Avatar
Gumbas (niezalogowany) | 28.07.2009 21:06#46

Nie przepadam za IE, ani za Windows'em, ale kurcze, to juz przesada. Mniejsza intergralnosc systemu z przegladarka - ok, wymog przystosowania IE do standardow - ok, ale usuniecie przegladarki z sytemu to jakies nieporozumienie. Niech sie lepiej zajma mozliwoscia kupienia kompa bez preinstalowanego OEM'a a nie wymyslaniem jakis absurdow utrudniajacych zycie. Uzytkownik i tak sobie pobierze i zainstaluje taka przegladarke, jaka zechce, a ja bym np nie chcial placic za OEM'a windy tylko po to by za chwile go skasowac, zainstalowac inny system i pozniej odsylac nalepki certyfikujace do Microsoftu ... bieda!

Avatar
pablo (niezalogowany) | 28.07.2009 21:27#47

MS zachował sie jak obrażone dziecko i uznał że jeśli oni nie będą mieli swojej przeglądarki w systemie to i nikt inny nie będzie miał. Teraz chyba już zauważyli że to jednak może się przełożyć na jakieś niekorzyści finansowe i przystaną na wersję wyboru przeglądarki.

Avatar
Ardziej (niezalogowany) | 28.07.2009 21:32#48

Co Wy nie wiecie, że docent dla M$ pracuje :D

Avatar
przemyślenia (niezalogowany) | 28.07.2009 22:17#49

Dlaczego nikt nie robi afery z tego że jak odbierałem auto z salonu Chryslera to Chrysler domyślnie postawił mi auto na podłodze chryslera a nie na przykład opla albo daewoo ? Jakim prawem Chrysler montuje klamki w aucie bez uzgodnienia ze mną czy nie podobają mi się bardziej te z syrenki ? Kto powiedział że układ kierowniczy nie może być z malucha ( bo ja tak sobie właśnie życzę. I na koniec kto wymyślił ten głupi znaczek z przodu i każe mi z nim jeździć ? Może mi się bardziej podoba znaczek Wartburga ? Przecież powinienem mieć wybór. Organy antymonopolowe powinny się tym jak najszybciej zająć ? A teraz tak poważnie. Co za kretyn to wszystko zapoczątkował ? Czy to nie o to chodziło żeby komputery i oprogramowanie ułatwiały życie a nie jak w tym przypadku tylko komplikowały ?

Avatar
Czytacz (niezalogowany) | 28.07.2009 22:42#50

Mocno dookoła te metody. Wystarczy włożyć płytę DVD z pierwszej lepszej gazetki komputerowej. Koniec kombinowania. :-PPP

Avatar
Przemek28 (niezalogowany) | 28.07.2009 23:24#51

rapidshare manager (dla premium userów) korzysta z IE

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.07.2009 23:46#52

Zgadzam sie z LukaszKKK: " Komisja Europejska postapila slusznie nakazujac oddzialenie IE od systemy. Podobnie mogla by sie zajac preinstalacja OEMow na kompach" oraz innymi sztuczkami monopolistycznymi branzy IT.
Amerykan nie ma racji: ogórek prosty to dobry ogórek. Krzywe są nienormatywne jak krzywe banany. Nie za to MY płacimy - tak MY, bo żyją z naszych podatków - urzędnikom w UE żeby banany i ogórki były krzywe !!
Czymś urzędasy w UE muszą się zajmować uzasadniając swoja rację istnienia.

I tak - lekkko licząc - około 90 % użytkowników, gdy kupi kompa z iaką jak w opisie "Rzut okiem na Windows 7 E" instalacją jakiejkolwiek przeglądarki powie, wręcz będzie KRZYCZAŁ I REKLAMOWAŁ W SKLEPIE: "TEN KOMPUTER NIE DZIAŁA, GDZIE JEST INTERNET" (tak, tak INTERNET a nie POWIE, ŻE BRAK przeglądarki).

W artykule "Opera krytykuje ikonkę Internet Explorera" na http://www.dobre.............. .pl jest link do propozycji Jaśnie Pana MS, zobaczcie to tu: http://regmedia.co.uk/2009/07/27/microsoft_proposed_ballot_screen.jpg . Tylko jak statystyczny kupujacy kompa w jakiejś sieci handlowej (ten z akapitu powyżej) może wybrać właściwą przglądarkę.

MAM POMYSŁ: jest kryzys, MS chce sprzedawac w Europie (to chyba prawda ?). Niechaj dla ostatecznego załatwienia sprawy oraz uproszczenia KUPUJACYM I UZYTKOWNIKOM i POD PRESJĄ z Uni EUROPEJSKIEJ oraz w związku z chęcią poprawy złych swoich wyników finansowych w ramach preinstalowania Win7 przez producentów i dystrybutorów Microsoft może na Win7 zaoferowac wgrane na kompie, płycie instalacyjnej pliki: Firefox3.5.1, InternetExplorer8, Opera9.64 (lub Unite), GoogleChrome, Safari4.

Avatar
piszczyk^3 (niezalogowany) | 29.07.2009 0:57#53

`z dopiskiem "E" - i to nawet nieco "artystycznym" :-)'
1. znaczenie poniżej
http://www.thefreedictionary.com/Thorn#Thesaurus
---
Kupię! Jeśli KE przychyli się do propozycji wyboru przeglądarki przy instalacji, Windows 7E będzie `białym krukiem', niczym moneta wybita z błędem.

Avatar
piszczyk^3 (niezalogowany) | 29.07.2009 1:08#54

To jest lepsze.
http://idioms.thefreedictionary.com/thorn

Avatar
piszczyk^3 (niezalogowany) | 29.07.2009 1:17#55

Podsumowując symbolikę litery E:
Kolec (1) jest wbity w znak, dzieląc `nierozerwalne' (2) na części (torn apart).
(1)
http://idioms.thefreedictionary.com/thorn
(2)
http://idioms.thefreedictionary.com/tear+apart

Avatar
piszczyk^3 (niezalogowany) | 29.07.2009 1:22#56

Z innej beczki, Docent:
jak w zaproponowanej przez Ciebie metodzie wymusić tryb pasywny? Mam ruter i poblokowane porty, a zupełnie się na tym nie znam? ;P

Avatar
Ja (niezalogowany) | 29.07.2009 2:15#57

Można dużo prościej! Ruszcie głową... Skoro zostało jądro IE 8 to możecie ściągnąć przeglądarkę jaką tylko chcecie przez Windows Media Player 12!!!

Avatar
klekle (niezalogowany) | 29.07.2009 8:44#58

Nie wiem co takiego w tej 7-ce prócz wygladu niby jest,jechałem jakis czas na wydaniu RC i przyznam że jest to samo co na viście z SP2,jeśli sie mylę to mnie oświećcie

Avatar
czlowiek (niezalogowany) | 29.07.2009 11:31#59

Ciekawe, czy gdy google wprowadzi swoj chrome os, to bedzie najezdzanie ze zainstalowana jest przegladarka chrome i nie ma wyboru innej. Historia moze sie powtorzyc.
Co do IE - kupuje kompa z systemem W7E, potrzebuje go do pracy w internecie. Jestem zielony w komputerach. Wlaczam kompa, jest fajnie. Chce wejsc w internet... Ale nie ma jak. Skad mam wiedziec skad wziac przegladarke? Sama nazwa Internet Explorer kojarzy sie z internetem, ktos kto bedzie mial pierwsza stycznosc z komputerem bedzie sie bal cokolwiek klikac i wpisywac, bo moze sie zepsuc. No i wzywasz informatyka lub kogos, by Ci "zainstalowal internet" i kasy ubywa.
Druga sprawa, jak ktos kupuje samego W7, a kompa juz ma. Niewszyscy wiedza jak instalowac system, poza tym ekran wyboru przegladarki nie bedzie interesowal poczatkujacych - nie wiesz co za roznica, wiec klikasz na Internet Explorer bo ma w swojej nazwie "Internet".
Sa ludzie ktorzy uzywaja tylko jednej jedynej przegladarki, a sa ludzie ktorym jest bez znaczenia jakiej przegladarki maja uzywac. Zarowno brak IE jak i ekran wyboru nie dadza duzej przewagi zadnej z pozostalych przegladarek. Mozliwe, ze bedzie jeszcze wieksze narzekanie.

Avatar
porada ftp (niezalogowany) | 30.07.2009 12:57#60

Jak skorzystać z ftp i pobrać przeglądarkę za pomocą exploratora w Windowsie:
- upewnij się, że masz ustawiony dostęp do internetu
- upewnij się, ze twoja zapora nie będzie blokowała ruchu ftp (ustaw ja na uczenie się)
- wejdź na Computer
- w miejsce Computer wpisujesz adres ftp.mozilla.org
- klikasz w plik "pub"
- wybierasz "firefox"
- potem "releases" (co oznacza wszystkie dotychczasowe wydania przeglądarki)
- wybierz "latest 3.5"
- wybierz win32 (dla Windowsa)
- wybierz "pl" (przegladarka w jęz. polskim)
- pobierz plik exe

Proste? Proste :)

Avatar
porada ftp (niezalogowany) | 30.07.2009 13:04#61

Jeszcze prościej jest skopiować linki podane przez dobreprogramy w tym artykule, ale nie przez zwykłe "Copy" tylko "Copy link location". Potem wpisać go w exploratorze kliknąć Enter i od razu będziecie przekierowani do pliku exe.
Linki najlepiej zachować sobie jako dokument, zeby mieć przy sobie jak będziecie mieli nowy system/komputer.

Najrozsądniej jest jednak mieć wszystkie pliki i instalki na zewnętrznym dysku.

Avatar
Pablo (niezalogowany) | 05.08.2009 13:31#62

po prostu:

ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/3.5.2/win32/pl/

Avatar
KtosGdzies (niezalogowany) | 14.08.2009 17:16#63

Ja go akurat testuje i musze powiedzieć że jest mega

Avatar
ten (niezalogowany) | 06.09.2009 17:35#64

nawet w systemie z preinstalowana przegladarka jest mozliwosc jej odinstalownia tak samo jak windows media player czy makera a nawet media center. co za problem wejsc w dodaj usun skladniki windows i usunac to co nas tak bardzo razi ale ja nie usunalem z niego nic oprocz gier :)

Avatar
FUNKE (niezalogowany) | 24.10.2009 6:54#65

Reasumując:
IE - najlepsze na świecie narzędzie do ściągania FF

Avatar
Chodak-70 (niezalogowany) | 02.11.2009 20:08#66

Brawa dla KE za zmuszenie windowswsiórów do myślenia!!!!

Avatar
lnx (niezalogowany) | 16.11.2009 12:24#67

...i tak mandrivie do pięt nie dorasta:D

Avatar
coma1978 (niezalogowany) | 26.12.2009 14:39#68

Nie wiem, po co tyle hałasu a propos braku IE w Windowsie. Jestem początkującym użytkownikiem komputera działającego pod Vistą, ale kupiłam teraz Windowsa 7, ktory znajomy będzie mi instalował.
Właśnie zgrywam na płyty swoje pliki z komputera i logiczne dla mnie jest że (a jestem kobietą i w dodatku blondynką :P ), że jeżeli nowy system będzie bez przeglądarki, to muszę sobie już teraz pobrać plik instalacyjny Mozillę (ktorą zawsze używam) , co by potem normalnie ją zainstalować z płyty na kompie po instalacji nowego systemu.
Zastanawia mnie tylko czy Windows będzie mógł poprzez Firefoxa pobierać swoje aktualizacje,bez potrzeby doinstalowywania IE, ale to chyba można gdzieś ustawić ?
Pozdrawiam

Avatar
S (niezalogowany) | 03.01.2010 18:29#69

Najpierw kombinacje z wersją N. Teraz E. Dlaczego Europa zawsze musi być wyjątkiem i dostawać na własne życzenie kastraty? Słyszałem że jak Amerykanin zobaczył napis Windows 7 Ultimate E to się w głos śmiał że Unia robi takie głupoty. Ja np. używam GG, a ono bez jajka IE w systemie nie ruszy. Więc problem jest. WMP 12 jest przyzwoity, a na pewno lepszy jak nowe WinAmpy. Używam foobara ale zanim go zainstaluję to lubię posluchać muzyki w czasie instalacji programów i co? Nie mam czym. Bezsens i robienie przez garstkę urzędasów idiotów ze wszystkich europejczyków.

Avatar
semidas (niezalogowany) | 05.01.2010 4:28#70

Debilizm 1 klasy - system bez przeglądarki. Dla mnie to nie stanowi problemu ale rozumie ludzi którzy ciut mniej się orientują i krzykną - NIE MAM INTERNETU!!!;))))).
Nie myślę żeby MS dal instalke z wyborem przeglądarki (dlaczego ma promować i rozpowszechniać produkty innych firm ;)))))
P.S
Nie lobię IE - Firefox jest OK:)))) ale system bez przeglądarki ;))))

Avatar
koJOt^ (niezalogowany) | 06.01.2010 0:22#71

Marudzenia i przepychanki, FF lepszy , IE8 ble fuj. Ogarnijcie sie ludzie w koncu. Kazdy urzywa co mu pasuje czy to dla spokoju czy dla szpanu. Osobiscie urzywam i jestem zadowolony z IE8 i zadne wymysly typu FF, opera, chrome nie sa mi potrzebne. A wracajac do tematu. Skoro Windows jest produktem MS to po ki ciul ma on nie byc z IE. Nigdy nie zrozumiem po co komplikowac rzeczy proste, FF nie ma swojej marki OS, tak samo jak opera czy reszta. MS ma prawo zintegrowac IE z Windowsem, a nie promowac inne pzregladarki ktore kazdy wybiera wg osobistych przeslanek. Dziwne ,ze MS przystal na tak idiotyczne przepis z KE, to zakrawa na kpine.

Avatar
inhalt (niezalogowany) | 18.01.2010 19:14#72

Planuję wkrótce zakup nowego kompa - oczywiście z legalnym systemem. Pewnie będzie to MS W7, ale dlatego, że tak chcę, a nie muszę. Bardzo mi pasuje brak IE. Strasznie wkurzające było dotychczas to, że nie mogłem się go całkiem pozbyć. Zainstaluję sobie taką przeglądarkę na jaką mam ochotę (czyli dwie: Operę i FireFox). Jeśli płacę za system to nie muszę mieć ochoty na magiczne dodatki do niego. Ja nie mam takiej ochoty. Cieszę się, że KE mi pomogła. A doinstalowanie dowolnej przeglądarki to nie problem.
Z podziękowaniem
Inhalt

Avatar
Morvinek (niezalogowany) | 22.01.2010 20:17#73

Wszyscy mówicie, że to wszystko przez komisję europejską. Broń boże, nie bronię jej. Jednakże winę powinno się obarczać Operę, gdyż to ona zgłosiła KE o praktykach monopolistycznych ws. IE.

Avatar
Mieciu2 (niezalogowany) | 27.01.2010 9:58#74

A ja myślę, że taki windows powinien mieć przy intalacji opcje do wyboru które programy mają być zainstalowane a które nie. I w ogóle windows jest za drogi powinien kosztowć najwyżej 50zł w wersji home i 100-150 w wersjach pro, ultimate itd.

Avatar
wfgvtwet (niezalogowany) | 03.02.2010 22:01#75

Mieciu2 a moze jeszcze by mogli za free rozdawac?? Polaki patrzą zeby tylko jak najwiecej zarobic

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść