r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Sterowniki AMD i Intela nie dość dobre na linuksową wersję Civilization: Beyond Earth

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Civilization: Beyond Earth było jedną z tych gier, które miały pokazać zalety kart graficznych od AMD, korzystających z niskopoziomowego interfejsu grafiki Mantle. Tym bardziej kłopotliwe muszą być dla czerwonej drużyny informacje ze strony studia deweloperskiego Aspyr Media, pracującego obecnie nad przeniesieniem słynnego tytułu na Linuksa. Programiści, zniechęceni problemami ze sterownikiem od AMD, bliscy są porzucenia wsparcia dla Radeonów.

Aspyr Media ma spore doświadczenie w przenoszeniu gier z Windows na Linuksa i Maka. To oni właśnie odpowiadają za przeniesienie Civilization V na te platformy. Przeniesienie nowej gry Fireaxisa było jednak znacznie większym wyzwaniem niż w wypadku tamtego tytułu. Civilization: Beyond Earth wymaga przynajmniej DirectX 11, podczas gdy Civilization V można było także uruchomić na DirectX 9 – a uruchomienie gier dla starszej wersji bibliotek Microsoftu na Linuksie i Maku dziś już problemu nie stanowi.

Wersja gry na OS X już pojawiła się w Mac Store i zbiera dobre opinie. Wersja na Linuksa miała pojawić się przed świętami. Zapewne się pojawi, ale wyłącznie dla tych użytkowników, którzy korzystają z układów graficznych Nvidii. Deweloperzy Aspyr Media rozkładają ręce – choć wydajność na Radeonach i zintegrowanej grafice Intela uznali za zadowalającą, to póki co nie potrafią poradzić sobie z rozdzieraniem grafiki i innymi anomaliami, które w praktyce całkowicie uniemożliwiają grę.

r   e   k   l   a   m   a

Dlatego najprawdopodobniej wsparcie dla Radeonów i Intel HD/Iris zostanie zarzucone, na liście minimalnych wymagań sprzętowych znajdą się GPU od Nvidii wraz z własnościowymi sterownikami tej firmy – chyba że czerwoni i niebiescy zdecydują się pomóc w usunięciu obserwowanych usterek. Sytuacja ta nie powinna jednak nikogo specjalnie dziwić. Od wielu lat NVIDIA znana jest z przykładania się do jakości sterowników graficznych na inne niż Windows platformy. Tymczasem własnościowe sterowniki AMD są, delikatnie mówiąc, zawodne, zaś otwarte sterowniki Intela odczuwalnie mniej wydajne, niż te tworzone na systemy Microsoftu.

Lepsze wieści mamy dla użytkowników Maków. Deweloperzy Aspyr obiecują, że wersja nowego Civilization dla OS X otrzyma łatki w tym samym czasie co wersja dla Windows PC, dzięki czemu nie dotkną ich problemy z brakiem kompatybilności w rozgrywkach wieloosobowych.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.