r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Zakaz sprzedaży HTC w USA i jak Samsung zyskał w Australii

Strona główna Aktualności

Dotarły do nas kolejne wieści z frontów, na których firma Apple prowadzi swoje wojny. Tym razem wydaje się, że szala zwycięstwa jest znów po stronie firmy z Cupertino, choć tylko przed sądem

Po uzyskaniu patentu na gest „Slide to unlock” Apple uzbroił swoich prawników do wojny z producentem urządzeń z systemem Android — HTC. Amerykańska Komisja Handlu uznała, że urządzenia firmy HTC swoim ekranem odblokowującym naruszają posiadany przez Apple patent na odblokowanie urządzenia gestem „przesunięcia” obiektu w jakieś miejsce lub po wyznaczonej ścieżce. Tym jednym patentem na jakże prostą rzecz Apple zafundował HTC zakaz sprzedaży urządzeń z takim ekranem blokującym na terenie Stanów Zjednoczonych. Zakaz wejdzie w życie 19 kwietnia 2012 roku.

Oczywiście HTC, jeden z największych producentów smartfonów na świecie, nie zamierza się tak łatwo poddać. Firma ma 4 miesiące na opracowania rozwiązania, które zastąpi znane obecnie ekrany blokujące i jednocześnie nie będzie łamać patentu na „Slide to unlock”. A 4 miesiące to mnóstwo czasu na wymyślenie alternatywnego ekranu blokowania urządzenia i z pewnością projektanci z HTC sobie z tym poradzą. Na szczęście dla HTC Komisja uznała, że producent narusza tylko jeden z kilku patentów, o których naruszanie został oskarżony. Pozostałe zarzuty zostały oddalone.

r   e   k   l   a   m   a

Jednak konkurencja Apple'a czasami może skorzystać na wojnie patentowej. Są to przypadki rzadkie, ale doskonale potwierdzają regułę, że najlepszą reklamą jest ograniczenie dostępności towaru. Przez ostatnich kilka miesięcy Apple i Samsung walczyli o prawo sprzedaży tabletów Galaxy Tab w Australii. Apple nawet mógł cieszyć się chwilową wygraną, ale niestety Sąd Najwyższy zniósł blokadę w najlepszym dla tego urządzenia momencie — na początku sezonu zakupowego. W efekcie Samsung reklamuje swój produkt jako „Tablet, który Apple próbował powstrzymać”. W wielu krajach produkty z linii Galaxy są najlepiej sprzedającymi się w tym miesiącu urządzeniami w swojej klasie, albo przynajmniej idą z produktami Apple'a „łeb w łeb”.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.