iOS 5 uniemożliwi powrót do starszych wersji systemu

27.06.2011 13:31, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

W najnowszym iOS 5 pojawiła się najprawdopodobniej funkcja, która blokuje możliwość powrotu do wcześniejszej wersji firmware'u.

Zdaniem zespołu Dev-Team zajmującego się udostępnianiem kolejnych jailbreaków iOS, Apple szykuje niemiłą niespodziankę dla użytkowników swoich urządzeń mobilnych. W kolejnym dużym wydaniu systemu pojawi się zapewne funkcja uniemożliwiająca instalację wcześniejszej wersji oprogramowania. Zmiany pojawią się w narzędziu APTicket, które będzie teraz uwierzytelniane podczas każdorazowego uruchamiania, co uniemożliwi za jego pomocą dokonywania jailbreaku urządzenia. Nie oznacza to jednak, że odblokowanie iOS będzie niemożliwe. Użytkownicy będą mogli nadal korzystać z tzw. metody tethered jailbreak, czyli nieco bardziej skomplikowanego sposobu odblokowywania systemu.

Oczywiście powodem zmian jest chęć utrudnienia życiom osobom, które dokonują jailbreaku iPhone’ów czy iPadów. Apple wolałby, aby użytkownicy jego urządzeń korzystali z oficjalnego sklepu z aplikacjami, który przynosi coraz większe dochody, niż z alternatyw takich jak na przykład Cydia. Z kolei hakerzy nie mają zamiaru odpuścić i z pewnością kwestią czasu będzie, kiedy pojawią się kolejne rozwiązania ułatwiające odblokowanie systemu iOS.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (46)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 27.06.2011 13:36#1

"(...)czyli niebo bardziej skomplikowanego sposobu odblokowywania systemu."

chyba chodziło o słowo "nieco" ;)

Avatar
Koronron (niezalogowany) | 27.06.2011 13:42#2

@klopas
Albo "o niebo".
Nie ma się co dziwić Apple, chcą unikać niepotrzebnych strat, z tym, że dla Dev-Team to tylko kolejne wyzwanie, zobaczymy jak szybko podołają.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MSFT :) | 27.06.2011 13:43#3

"Apple szykuje niemiłą niespodziankę dla użytkowników swoich urządzeń mobilnych."

Wow! Co za firma :) Tylko pozazdrościć klientom.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macio123 | 27.06.2011 13:46#4

Uuuu gdzie jest fanboj wolf94 ? jeszcze go nie ma ?! :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 27.06.2011 13:51#5

@MSFT :)

"Wow! Co za firma :) Tylko pozazdrościć klientom."

Czego?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macio123 | 27.06.2011 13:52#6

:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 27.06.2011 13:52#7

I tak pewnie znajdą sposób na to, jak nie mniej to bardziej inwazyjny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 27.06.2011 13:55#8

@Koronron (niezalogowany)

Nie rób tego MSFT :) i macio123 tłumacząc Apple. Niech żyją w przekonaniu, że to kolejna wielka afera.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macio123 | 27.06.2011 14:09#9

@wolf94
"Niech żyją w przekonaniu, że to kolejna wielka afera."
Tak myślisz , że ja żyję w przekonaniu , że to jakaś jak napisałeś "wielka" afera ? buhahah :) Nie mam co robić ? :) daj na luzzz :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 27.06.2011 14:11#10

Zawsze i wszędzie MSFT :) i macio123 wychwalają Microsoft, a tępią badziewnego Androida dla dzieci i iSzajs. Już Nazira50 i jego multi było trudniej rozpoznać ;)

Na temat: Po co się uwsteczniać i siedzieć na 4 wersji, skoro jest nowa - 5? W dodatku aktualizacja jest bezpłatna.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 27.06.2011 14:15#11

@macio123

"Tak myślisz , że ja żyję w przekonaniu , że to jakaś jak napisałeś "wielka" afera ?"

U Ciebie każdy news dotyczący Apple to wielka afera, wystarczy poczytać Twoje komentarze. Jakaś alergia, czy może raczej niespełnione marzenia?

PS. Znaków przystankowych się nie odstawia. Nie wstawiaj spacji przed nimi. :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 27.06.2011 14:17#12

Dla klienta to się nie bawi w "jaile" nie ma problemy, aktualizuje do ios5 i po problemie, po co miałby wracać do poprzedniej wersji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 27.06.2011 14:19#13

@Koronron (niezalogowany)
Apple nie ma prawa (żadnego) aby blokować korzystanie z innych sklepów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 27.06.2011 14:21#14

@DonM$
Racja! Myślę, że ta opcja była tylko jak ubezpieczenie dla Apple, że jak Coś się Zepsuje, to użyszkodnik w ostateczności będzie mógł ręcznie usunąć najnowszą wersję iOS-a.

Avatar
ipad.janmazurczak.pl (niezalogowany) | 27.06.2011 14:22#15

z tego, co mi wiadomo, to iOS nigdy nie umożliwiał instalacji poprzedniej wersji firmware... nie wiem jak z jailbreakiem, bo cenię bezpieczeństwo i sprawność swojego systemu, po co miałbym go psuć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pan_Igi | 27.06.2011 14:36#16

MSFT :)
Tak, bo aktywacja systemu Windows przez telefon i wszystkie antypirackie syfy, które uderzają są bólem w dupie nawet dla uczciwych użytkowników, to genialne niespodzianki. MSFT :) to największy fanboy Microsoftu kroczący po tej planecie.

Wszyscy plują na Apple, bo niby chce sobie zarobić. Prawda jest taka, że taki jailbreak najbardziej uderza w developerów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pan_Igi | 27.06.2011 14:42#17

@wolf94:

Znaki PRZEstankowe, bo na chwilę PRZEstajemy mówić; nie: znaki PRZYstankowe, bo nikt, mówiąc, nie musi PRZYstawać. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
997 | 27.06.2011 14:59#18

Chciałem napisać w sumie to samo co Pan_Igi odnośnie zabezpieczeń Windowsa ;) Po wprowadzeniu kodów i innych dupereli raz zgłosiła się nawet do mnie uprzejma konsultantka z pytaniem po co zadzwoniłem ;)

A co do tematu: może to być trochę kłopotliwe bo wiemy wszyscy jak było z iOS 4 i iPhonem 3G. Jeśli taki update znowu będzie fatalnie działał a ludzie nie będą mogli się cofnąć do czwórki, to ludzie mogą się delikatnie zdenerwować.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 27.06.2011 16:10#19

Kolejne konta sweet-dżointa?

Avatar
to.ja (niezalogowany) | 27.06.2011 16:18#20

Walka z wiatrakami.
Sam iphone dla polaka jest tak drogi, ze jeszcze kupowanie aplikacji delikatnie mówiąc niezle czyści kieszeń. Zreszata 99 centów dla amełykańca to tyle co dla nas 99 gr ale u nas to ok 4 zł. Jest różnica nie ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 27.06.2011 16:33#21

@to.ja (niezalogowany)
Sprzedam ci 10 000 razy $0,99 po około 4 złoty, będzie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 27.06.2011 16:37#22

@Pan_Igi:
Jeżeli się nie kombinowało nic z systemem typu instalacja paru komputerach, przenoszenie wersji OEM na inny komputer, czy zmiana wersji x86 na x64 przy wersji OEM i tym samym kluczu, to aktywować można przez internet

Do tematu:
Dziwi mnie, że do MS się Kmisja Europejska przyczepiła za IE dołączane do systemu, a do Apple, że wpuszcza na urządzenia iPhone i iPad wybiórczo wygodny soft, nie wpuszczając przy tym żadnych alternatyw dla np. Safari, się jakoś nie przyczepi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 27.06.2011 16:41#23

Do dewelopera też ciekawe nastawienie: płać nam grube pieniądze za to, że zwiększasz możliwości naszych urządzeń, a my się jeszcze zastanowimy czy po wszystkim zaakceptujemy twój program.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ppz18 | 27.06.2011 16:42#24

Zle kolega zrozumial posta ze strony dev teamu "niemozliwe bedzie" powrocenie do wczesniejszych wersjii iOS5 bo apple wprowadza nowa metode podpisywania softu gdzie kazdy klucz bedzie unikatowy ale jednak byc moze bedzie dalo sie to obejsc(wszystko w rekach dev teamu). A co do powrotu do iOS4 bedzie to zawsze mozliwe jesli ktos zachowal pliki shsh.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pan_Igi | 27.06.2011 17:10#25

@przemek1234:

Mówię o wersji BOX, a wersję BOX Visty mogłem przez internet aktywować tylko 3 razy. Wymieniłem płytę główną i procesor. Aktywacja. Windows to w końcu system dla profesjonalistów, a nie Apple-debili, więc chyba mogę sobie pozwolić na żonglowanie podzespołami bądź całym komputerem z jedynym słusznym systemem na pokładzie.

http://www.dobreprogramy.pl/Aktywacja-produktow-Microsoft-droga-przez-meke,Artyk...

"płać nam grube pieniądze za to, że zwiększasz możliwości naszych urządzeń, a my się jeszcze zastanowimy czy po wszystkim zaakceptujemy twój program".

To źle? Jak deweloper chce robić bubel, to niech się przerzuci na Androida. Tam wszystko przyjmą z otwartymi rękoma. I nie mówię, że Android jest kiepski. Jest fajny, ale to, co dzieje się w ich markecie to istne szaleństwo. Poza tym jeszcze nie było tak, żeby w Apple odrzucili aplikację, która nie łamała regulaminu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
orz | 27.06.2011 17:24#26

To nie news tylko suchar straszny, bo tak jest juz od dawna z kazda wersja iOS...

Avatar
Agalin (niezalogowany) | 27.06.2011 17:37#27

@orz nie znasz się, to się nie wypowiadaj. Co prawda Apple pozwala przywracać tylko do kilku najnowszych, ale cydią lub umbrellą możesz ściągać z telefonu plik SHSH, który pozwala ci przywracać dany soft na danym ipku. Natomiast to zabezpieczenie będzie takie jak przy modemie (którego nie da się downgradnąć...)
Czemu tethered trudniejsze? Po prostu mniej wygodne - nie można wyłączyć ani rozładować fona...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 27.06.2011 17:40#28

@przemek1234
"Do dewelopera też ciekawe nastawienie: płać nam grube pieniądze..."

Po pierwsze 300zł to nie są grube pieniądze, po drugie to jest transakcja wiązana - płacisz za możliwość zarabiania, po trzecie to twoja głowa jest na twoim karku więc jeśli chcesz zarobić to sam się o to zatroszcz. Polak oczywiście chce wszystko za darmo, chce też zarobić furę kasy za dłubanie w nosie.

Avatar
kukiriurl (niezalogowany) | 27.06.2011 17:41#29

hmm ciekawe, czy ktoś policzył jak to wychodzi ekonomicznie. Koszt opracowania metody+ zysk przez czas zanim jailbrake zostanie złamany

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
orz | 27.06.2011 17:45#30

@Agalin

Jest dokladnie tak, jak piszesz moj drogi znawco, czyli dla NORMALNEGO uzytkownika (a nie 1337h@X0Ra) nie ma zadnej roznicy: nie mogl przywracac przed 5.0, nie bedzie mogl i po.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 27.06.2011 18:00#31

@Raid:
Nie 300 zł, bo trzeba kupić Mac'a, by programować na iPhone'a.
@Pan_Igi:
W jaki sposób VLC, iDOS i Flash Player łamały regulamin? Swoją drogą w przypadku tego pierwszego nawet samo VideoLAN powiedziało, że nie wie czemu usunęli ich program (Apple nie podało powodu). Inna sprawa, że zakaz dublowania funkcjonalności systemu, to po prostu praktyki monopolistyczne, to tak jakby MS zablokował możliwość wgrywania przeglądarek innych niż IE, odtwarzaczy innych niż WMP, itd.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Abecikxp | 27.06.2011 19:21#32

Ciekawe co na to GeoHot xd

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
orz | 27.06.2011 19:37#33

@Abecikxp:

Zalezy co mu Zuckerberg zleci. ;)

Avatar
flamster12 (niezalogowany) | 27.06.2011 20:46#34

@przemek1234
" Inna sprawa, że zakaz dublowania funkcjonalności systemu, to po prostu praktyki monopolistyczne, to tak jakby MS zablokował możliwość wgrywania przeglądarek innych niż IE, odtwarzaczy innych niż WMP, itd"

Porównujesz system Windows dla komputerów mobilnych z systemem iOS dla urządzeń mobilnych? Przeciez dla komputerów Apple jest Mac OS X na który możesz zainstalować dowolne aplikacje. Nigdy nie słyszałem, aby komuś się udało zainstalować iOS na komputerze Mac. Jednak, zeby Microsoft nie wyszedł na świętego to pragnę przypomnieć o dwóch rzeczach
Co z silverlight dla Linuksa? Jak to się stało, że Microsoft cche znowu podzielić użytkowników internetu na Windows, Mac
OS X oraz tych złych , którzy nie moga legalnie przeglądać stron internetowych za pomocą innych systemów operacyjnych.
Po drugie nadal nie słyszałem od Microsoft słowa przepraszam za wydanie Windows Vista, a także nikt nie otrzymał zwrotu pieniędzy za ten system operacyjny.

Avatar
Baltazar G (niezalogowany) | 27.06.2011 20:57#35

Jak sony usunelo z PS3 mozliwosc instalacji systemu to byl wrzask na caly swiat (mimo ze tylko kilka % userów z tego korzysta/lo) a jak Apple tak robi to jest cool i user'zy sá zadowoleni... Gdzie jest róznica?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 27.06.2011 21:22#36

@przemek1234
Rozumiem, że aby programować co innego nie trzeba kupować ani peceta ani telefonu? Apple jest zapewne droższe ale chyba nie wydaje się pieniędzy bez pomysłu na zarobek prawda? Hura optymizm nie jest nigdy dobrym doradcą.

Avatar
];) (niezalogowany) | 28.06.2011 0:22#37

@przemek1234

Tak się składa że VLC zostało usunięte z AppStore na wniosek samych twórców ponieważ ich zdaniem licencja GNU na jakiej VLC było rozprowadzane stoi w sprzeczności z zasadami sklepu Apple.

Po co więc rozsiewasz plotki, w imię walki z Apple, czy po prostu jesteś średnio poinformowany?

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 28.06.2011 1:04#38

I bardzo słusznie.
Spójny support, brak defragmentacji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 28.06.2011 8:02#39

''Oczywiście powodem zmian jest chęć utrudnienia życiom osobom, które dokonują jailbreaku iPhone’ów czy iPadów''
ahhh apple szkoda gadac
a tu stanowisko ms w sprawie jailbreaku
http://www.komputerswiat.pl/nowosci/programy/2011/24/jailbreak-dla-windows-phone...
i tyle w temacie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 28.06.2011 8:15#40

@przemek1234
''Inna sprawa, że zakaz dublowania funkcjonalności systemu, to po prostu praktyki monopolistyczne''
teraz to odkryłeś ? apple jest większym monopolista niż ms.. prosta sprawa możesz kupić ich sprzęt bez ich systemu ?
kolejna kwestia to ceny... to tak jak z aparatami
http://img718.imageshack.us/img718/8341/panasonicvsleicacopy.jpg
panasonic=PC a leica=Mac

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SnajperskY | 28.06.2011 8:27#41

@pciproblem

"providing an approved device unlocking solution for a small fee"

"Dostęp wymagać ma jednak małej dotacji poprzez PayPal"

Rzeczywiście, to takie chwalebne w porównaniu z podejściem Apple (sarkazm).

Firma próbująca się wybić chwyta się różnych sposobów, aby zwrócić na siebie uwagę -> marketing. Poczekajmy z owacjami na stojąco do czasu, gdy MS będzie liczącym się graczem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macio123 | 28.06.2011 11:21#42

@wolf94
raczej to miała być ironia....która miała świadczyć o tym gdzie jest coś o apple tam i Ty tam jesteś i udajesz eXperta. ;)

Avatar
jarekt_ (niezalogowany) | 28.06.2011 12:36#43

Odsyłam do definicji słowa monopol. MS jest monopolistą ponieważ kontroluje AFAIK ponad 95% rynku systemow operacyjnych. Apple bedzie mialo jakies 3% wiec monopolistą NIE JEST. To jedyne kryterium jakie obchodzi urzad antymonopolowy. Dokladnie tak samo jest z TP SA ktora mozna kontrolowac i z NETIA ktora moze robic co jej sie zywnie podoba bo NIE JEST monopolista (tutaj funkcjonuje okreslenie operator dominujacy). Reasumujac jesli kupujesz urzadzenie Apple bierzesz je z calym ekosystemem i tylko za prace w tym ekosystemie Apple odpowiada. Nic dziwnego, ze ogranicza wolna amerykanke, ktora ma negatywny wplyw na stabilnosc ich urzadzen. Kazdy producent to robi. Zeby daleko nie szukac zobaczcie na rynek konsol czy telefonow.

Avatar
Manioli (niezalogowany) | 28.06.2011 23:41#44

Apple to nie Microsoft i nie wypuszcza czegoś takiego jak Vista (jak kogoś ciekawi, niech sobie potestuje kompy tej firmy w iSource0, więc po co wracać do starszych systemów. A złamanie zabezpieczeń pewnie nie potrwa długo, więc wszyscy i tak będą zadowoleni.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 29.06.2011 9:47#45

@Raid:
@pciproblem:
Co do cen to tu jest ładny przykład Apple'owskiej drożyzny.

Avatar
chodi (niezalogowany) | 06.08.2011 21:56#46

a ja chciałbym sie dowiedzieć po co ludziom jailbreak? w większości do pobierania nielegalnych wersji softu. I dotyczy to zarówno MS, Apple i pewnie Androida.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av