iPlus CDMA - szybki Internet poza miastami

11.03.2011 15:55, Autor: Kamil Cybulski (Cebula), Kategoria: News
NewsImage

Od poniedziałku 14 marca, operator sieci Plus rozpoczyna testy nowej usługi - Internetu stacjonarnego iPlus CDMA. Po zakończeniu testów oferta będzie dostępna dla wszystkich w zasięgu usługi. iPlus CDMA ma zaoferować szybki Internet na terenach, na których nie ma "kablowego" Internetu stacjonarnego oraz tam gdzie Internet mobilny był słabej jakości.

Obecnie iPlus CDMA obejmuje swoim zasięgiem 74% ludności i 70% powierzchni kraju, a do końca bieżącego roku ma objąć około 85% ludności i 90% powierzchni. Co ważne nie są to tereny najbardziej zurbanizowane. iPlus CDMA oferuje prędkość transferu do 3,1 Mb/s (pobieranie) i 1,8 Mb/s (wysyłanie). Ceny usługi są już dostępne, różnią się jedynie limitami transferu. Abonament za 50 zł to 3 GB limitu, 70 zł to limit 8 GB, a 110 zł to ograniczenie pobranych danych do 20 GB. Przez pierwszy rok, w nocy można będzie pobierać bez limitu (od 24.00 do 9.00). Obecni klienci sieci Plus ponadto otrzymają 2 abonamenty gratis oraz nieco zwiększone limity transferu (odpowiednio: 4, 9, 25 GB).

Ponadto do wyboru będą modemy USB za 1 lub 99 zł brutto (zależnie od abonamentu) oraz router z punktem dostępowym w cenie 1 lub 149 zł (zależnie od abonamentu).

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (81)  

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.03.2011 16:06#1

Ciekawe kiedy skończą z tymi limitami, przecież to złodziejstwo

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 11.03.2011 16:17#2

:/ ceny niezbyt niskie,

Avatar
i jeszcze w dodatku... (niezalogowany) | 11.03.2011 16:22#3

prędkości nie jak się mają do rzeczywistości

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dsp32bit | 11.03.2011 16:25#4

czyli gorzej niz HDSPA

Avatar
Deadlyblonde (niezalogowany) | 11.03.2011 16:31#5

Mam podobny internet ale W Orange Freedoom Pro. Miesięcznie płacę 46 zł a limit wynosi 3 GB. Moim zdaniem ten cały CDMA to jakaś bzdura, po co te ograniczenia, te całe 3 giga wykorzystuje w 1 tydzień a przez resztę miesiąca muszę się cieszyć transferem 7 kB/s KOSZMAR. Nawet jeśli mam już ten limit to i tak muszę wystawiać router na parapet na zewnątrz bo zamula kosmicznie mimo, że odbiornik mam 100 m od domu na bardzo wysokiej wieży kościelnej. Mam nadzieję, że zdejmą te durnowate ograniczenia, ale co się nie ma co się lubi to się lubi co się ma:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 11.03.2011 16:37#6

@Anonim (niezalogowany) bo gdyby nie te limity to pewnie im sieć by padła.

Ale te ceny są chyba z kosmosu brane.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mati80 | 11.03.2011 16:37#7

Deadlyblonde
to że masz nadajnik orange za oknem, nie znaczy że na nim jest cdma, i szczerze to w to wątpie, skoro cdma na niskiej częstotliwości potrafi siać na kilkadziesiąt kilometrów, a na pewno na kilkanaście.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mati80 | 11.03.2011 16:38#8

cena jak cena, nie jedna osoba ucieszy się że w końcu w domu będzie mieć 3mb jak do tej pory miał gprs, a w powiewach edge

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Deadlyblonde | 11.03.2011 16:44#9

Do takiego internetu zaleca się antenki odbiornicze, wzmacnia sygnał no i po wykorzystaniu limitu te 7 kB/s znacznie wzrasta, no ale niestety producent nie dodaje ich do routerów. W salonie przy zakupie tego routera mamy możliwość kupna tegoż cacka za ok. 70 zł.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.03.2011 16:48#10

@Deadlyblonde

Nadajniki CDMA Orange to przerobione analogi z czasów Centertela i są to zupełnie inne nadajniki niż te na których odbierają telefony.

3.Mb/s1 to ściema chyba, że mają jakieś inne EVDO niż Orange, czy Sferia. Orange przynajmniej podaje rzeczywiste wartości i jest to 1,1Mb/s Downloadu. Trójkę można osiągnąć wtedy, gdy nadajnik nie jest przeciążony co w Polsce jest mało realne.

Co do limitów to dzięki nim nie mamy paraliżu nadajników 3G ponieważ w Polsce nie są one przygotowane na obciążenia jakie powstają gdyby wszystkie odbiorniki 3G działały z pełnym transferem.

Warto dodać, że z CDMA korzystało wojsko zanim nie przenieśli się na satelity.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saskatchewan | 11.03.2011 17:08#11

Widzę, że duża część komentujących ma żadne pojęcie o tym co komentuje. Sam bym to napisał, ale mogę zacytować: "cena jak cena, niejedna osoba ucieszy się że w końcu w domu będzie mieć 3mb jak do tej pory miał gprs, a w powiewach edge" (cyt. za mati80).
Z CDMA w Orange (wcześniej miałem iPlusa, a Orange ma u mnie jeszcze gorszy zasięg niż Plus) nawet po wykorzystaniu limitu mam wyższą prędkość i bardziej stabilne połączenie niż w Plusie.

@Anonim (niezalogowany):"Orange przynajmniej podaje rzeczywiste wartości i jest to 1,1Mb/s Downloadu" - z tym, że Orange sztucznie i celowo zaniża te wartości. Przed wykorzystaniem limitu niejednokrotnie ciągnąłem powyżej 2Mb/s.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gufi4 | 11.03.2011 17:09#12

ja tam nie narzekam na iplusa :) a prędkość mam do 6 mb/s więc jest spoko :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SzlugA | 11.03.2011 17:27#13

@Deadlyblonde (niezalogowany)
W Orange jest już nowy pakiet ze zwiększonym transferem danych (10GB), więc problemu nie ma by z niego skorzystać. ;) Natomiast wnioskując z Twojej opinii to najlepiej zapewnić wąskiej grupie "dzieci" internet do gier MMO, natomiast o resztę użytkowników potrzebującym neta do celów wyższych (edukacja itp) należałoby zapomnieć. Musisz zrozumieć, że to jest biznes i nikt dokładać nie będzie chciał, tym bardziej świadczyć danej sługi za darmo/grosze. Jeśli chodzi o walory techniczne, to zasięg CDMA w sieci Orange objął już ponad 90% powierzchni kraju i współczynnik reklamacji odnośnie sprzętu, zasięgu wynosi (w moim rejonie, który obsługuje): ok 3 reklamacje na 100 instalacji.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 11.03.2011 17:36#14

@Saskatchewan

Podają takie wartości bo jak napisałem przy zakładanym obciążeniu sieci transfer to około 1,1 Mb/s. Być może znajdujesz się w miejscu gdzie mało osób jest zalogowanych do nadajnika. Testowałem kiedyś CDMA jak było mało popularne i dało się osiągnąć prawie 3Mbity co nie zmienia faktu, ze polityka firmy w przypadku CDMA polegała na informowaniu o osiągalnych prędkościach CDMA.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 11.03.2011 17:41#15

Tak naprawdę to internet dla "ubogich" bogaczy ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
~shevchenko1987 | 11.03.2011 17:46#16

I tak najlepszą ofertę ma obecnie Play jeśli chodzi o limity i ceny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Deadlyblonde | 11.03.2011 17:49#17

Jednak bardziej opłaca się się iPlus niż Orange Freedom jeśli chodzi o cenę 7 GB +, w Orange Freedom Pro 10 GB 199 zł... jakieś nieporozumienie. iPlus zrobił konkurencję Orange , ciekawe co z tego wyniknie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
natuszek | 11.03.2011 18:03#18

@~shevchenko1987
jednakże Play ma najgorszą prędkość oferowanego przez siebie internetu...
@Deadlyblonde konkurencja zawsze wpływa pozytywnie :d niż monopol :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ra-v | 11.03.2011 18:07#19

Moze pomyślą o przejściu z UMTS na CDMA - pingi jednak są niższe. I tak teraz mam niecałe 50% maksymalnego transferu, nawet na CDMA gdybym miał 50% to wolałbym szybsze 1.5Mbit niż wolniejsze 3.0Mbit (dziwnie to brzmi ale tak niejednokrotnie jest).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
onimusza666 | 11.03.2011 18:30#20

Ja Orange CDMA mam już ponad 2lata-po przedłużeniu umowy za 49zł . mam 6GB no i trzeba pamiętać że realnie wychodzi 29zł. bo mamy 20zł. na rozmowy i sms do Orange i stacjonarne.Co do prędkości to już loteria-zależy ile jest ludzi na BTS-wcześnie rano mam ponad 2MB/s a po południu może być i 20KB/s.Wcześniej miałem EDGE więc widzę różnicę.Nie zapominajcie dla kogo ta usługa jest przewidziana-ja mieszkam w lesie do masztu mam 15km. i żadnej innej alternatywy.Może i w Plusie na początku będzie nieźle-ale jak przybędzie użytkowników to będzie to samo co w Orange. 2lata temu nie było limitów i można było osiągnąć ok3mega -teraz czasami trzeba klikać w odświeżanie aby załadowała się strona-ale przynajmniej w gry online gram nawet po limicie!

Avatar
Ćekawy (niezalogowany) | 11.03.2011 19:05#21

Ja nie rozumiem o co chodzi niektórym osobom z tą prędkością...
Jest napisane wyraźnie: "iPlus CDMA oferuje prędkość transferu do 3,1 Mb/s". Nie jest nigdzie napisane, że będzie wynosić dokładnie tyle, ale że "do". Czyli równie dobrze może być mniej, a te 3,1 Mb/s to górny przedział, wartość maksymalna.
Wystarczy odrobina zrozumienia podczas czytania tekstu i wszelkie niejasności od razu znikają.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lith | 11.03.2011 19:28#22

@~shevchenko1987

Jeżeli chodzi o limity i o ceny to play oczywiście jest najlepszy. Ale jeżeli chodzi o zasięg to leży. Więc zależy co komu trzeba. Play też odstaje prędkościami, ale akurat to najmniejszy problem jak dla mnie.

Avatar
pookie (niezalogowany) | 11.03.2011 20:26#23

@Anonim
oczywiście masz rację. Ale to nie zmienia faktu, że najwyższy czas unowocześniać infrastrukturę zamiast napychać forsom kieszenie. Limity są kpiną i zdzierstwem, bo operatorzy wolą trzepać kasę zamiast przeznaczyć ją ulepszenie infrastruktury. Im jest to na rękę, bo limity=większa kasa, ale zaraz dojdziemy do sytuacji, gdzie internet mobilny będzie na kartki, biorąc pod uwagę rosnącą w tempie geometrycznym liczbę użytkowników mobilnych technologii, czyli korzystających z innych niż kablowe połączenie z internetem. Limity danych brzmią śmiesznie w tych czasach, dobie rodzącego się cloud computingu.
Dziwne, że niektórzy ISP potrafią wykładać grubą kasę m.in. na infrastrukturę światłowodową aby dotrzeć do klienta z jak najlepszą ofertą. Ale tutaj jest duża konkurencja. Wystarczy popatrzyć na czasy Wielkiej Trojki a na co jest teraz, kiedy pojawił się nowy gracz i nastąpiła 'mała rewolucja' w ofertach... Nic tylko czekać aż pojawi się kolejny operator i znowu coś się ruszy - tym razem w ofercie bezprzewodowego internetu.

Avatar
marting (niezalogowany) | 11.03.2011 20:40#24

gratulacje w miescie nie ma 3g a na wsi w polu bedzie szybki net brawo ha ha ha .............

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 11.03.2011 21:34#25

Mam w ERA 4GB limitu za 49 PLN i blueconnect noc za dodatkowe 5 PLN... dostałem za 49 PLN modem Huawei E5 z którego na początku nie byłem zbyt zadowolony, gdyż podłącza się go do portu USB za pomocą takiego krótkiego kabelka i modem przy noszeniu laptopa tak niebezpiecznie "dynda" :) Dokupiłem więc ładowarkę i wykorzystuję go jako router Wi-Fi... nie wiem, czy ja mam taki wyjątkowy egzemplarz, ale to jest jakieś chińskie cudo :) Podłączam go na przykład w kuchni, zamykam drzwi od kuchni, pokoju i mam sygnał 99% :) Kiedyś zapomniałem i miałem go schowany w plecaku, a plecak był za podwójnym drzwiami i również miałem siłę sygnału na poziomie 99 % :) Strony wczytują mi się błyskawicznie, oglądam filmy na You Tube bez żadnego zacinania, a w nocy ściągam filmy bez limitu danych i niektóre z nich mam już rano na dysku :) Nie ma mowy o jakimś tam wystawianiu modemu za okno, a mieszkam w mieście i do nadajnika w prostej linii mam około 5 km przedzielonych blokami i mnóstwem innych budynków... Jestem naprawdę super zadowolony z prędkości i tego modemu, gdyż to naprawdę super modem, a mam dostęp póki co tylko do technologii 3G :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kapi12c | 11.03.2011 21:57#26

@marting
Radzę wyjść z piwnicy, to wtedy może zobaczysz znaczek 3G ;d.

Co do samej oferty, to tak średnio. :/ Według mnie powinny być wyższe limity (nie mówię o nie wiadomo jakiej liczbie, ale +2GB do każdego zestawu chyba naprawdę nie zrobiłoby AŻ tak wielkiej różnicy, a ludzie by się cieszyli :] ).

Avatar
;> (niezalogowany) | 11.03.2011 22:18#27

Dobrze, że nie przewidują CMDA na moim terenie, bo i tak ta oferta wydaje się być do bani ....

Avatar
marting (niezalogowany) | 12.03.2011 0:24#28

@kapi12c pracujesz w plusie czy mieszkasz na wsi - bo nie rozumie twej dygresji ???

jesli w centrum pare dzielnic musi wystawiać anteny na dach by 3g złapać to chyba nie jest normalne. Co ciekawe jesli inowacyjne technologie plusa wprowadzane bedą selektywnie na obszary "nie okablowane bez dostępu do sieci " to z takimi pustymi lukami 3g nic, nie bedzie robione - reklamacji o brak dostępu do 3g nikt nie uwzględni, bo miasto jest na mapie zasięgu 3g . Pozostaje zmiana operatora i pozdrowienia dla ludzi, powiązanych abonamentem z plusem.

Avatar
DP (niezalogowany) | 12.03.2011 0:55#29

napisał marting (niezalogowany) | 11.03.2011 20:40 #24
gratulacje w miescie nie ma 3g a na wsi w polu bedzie szybki net brawo ha ha ha

A co w tym takiego dziwnego? W mieście jacyś lepsi ludzie mieszkają? Na wsi mobilny jest szybszy, bo jest mniej userów podłączonych do jednego nadajnika. Jak nie pasuje śmierdzące i zapchane miasto, to zapraszam na wieś.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sosen86 | 12.03.2011 3:34#30

#16 - o czym ty piszesz? CDMA zarówno orange (w plusie pewnie będzie podobnie) to technologia przeznaczona głównie dla lokalizacji gdzie najcześciej nie ma 3g a nawet często 2g działa tak sobie. Po drugie nie nazywajmy internetu play mobilnym bo to określenie akurat do tego internetu nie pasuje. Przy takim pokryciu kraju ciężko nazywać "to coś" mobilnym no ale w playu tak już mają np. sieć pseudo 4g.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 12.03.2011 8:50#31

@Emdzin
Popieram. Również korzystam, chociaż czasem nawet i "nocki" mi są nie potrzebne. :)) Dodatkowo w mieście jest 3G, więc wcale nie trzeba się interesować się, choćby obecną ofertą i limitami iPLUSa. Za to kiepsko niestety z usługą BC poza miastem. Tam 3G jest często nieosiągalne i w tą lukę wpasowuje się PLUS. Orange pomimo 90% pokrycia kraju zasięgiem również ma problemu w "szczerym polu" z 3G, więc to może być (nawet pomimo cen i limitów) strzał w dziesiątkę dla chcących posiadać jakikolwiek internet przekraczający prędkość 25kb/s.
@ulth
Oczywiście, że stałe łącze jest najlepszą formą podpięcia do internetu. Ale często sytuacja życiowa determinuje - jeśli chodzi o mnie i o ile chcę, a chcę :) korzystać z neta - do innych alternatyw. Potrafię kalkulować, więc jeśli by mnie na to nie było stać, to bym nie brał i nie korzystał. :) A tym samym nie narzekał, jak co nie jeden, który chyba nie wiedział, co bierze... Natomiast, jakby na to nie spojrzeć, to każde łącze internetowe jest luksusem, a nie koniecznością. Sami możemy przecież wybrać metody bazujące na dostępnych środkach, by rozwiązywać problemy związane z kontaktem, załatwianiem spraw itp. Kwestia właśnie racjonalnej kalkulacji i mierzenia sił na zamiary.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sosen86 | 12.03.2011 9:54#32

KAWKA78 o czym dokładnie piszesz? Bo z tego co widzę mylisz pojęcia. Co ma 3g do technologii CDMA? To dwie różne rzeczy i akurat plus wprowadził to co orange miało od dłuższego czasu ale tak czy tak dobrze że wprowadził. A co do play w tej sieci wszystko jest pseudo tak jak napisałem: pseudo sieć 4g, pseudo internet mobilny, pseudo obsługa klienta i jeszcze można by tak było długo wymieniać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sosen86 | 12.03.2011 9:56#33

#31 piotr5315 - akurat tutaj jeśli miałeś problem z modemem to już nie miej pretensji do playa bo play nie produkuje urządzeń ani też ich nie naprawia. play jak każdy inny operator świadczy usługi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 12.03.2011 10:09#34

@piotr5315
Dlatego skorzystałem najpierw z 7 dni "próbnych" i wiedziałem, że oferty Play na dłuższą metę nie polubię. :) Niestety trzeba doświadczyć "na własnej skórze", bez względu na zachwalanie przez klientów/operatorów i szukać oferty indywidualnie dopasowanej. Na routerze Huawei E5 mam zasięg 3G w 70% (na ogół), co pozwala wg mnie już na bardzo komfortowe przeglądanie stron, czy ściąganie plików z chociażby DP. Lecz gdy ktoś siedzi całymi dniami na DC++, czy torrentach, bądź pragnie spędzić życie przy grach video on-line wymagających jak najniższych pingów, to takich rzeczy niestety nie mają w Erze :), ale także Orange'u, PLUSie, Play'u etc... Coś za coś... A swoją drogą, to się dziwię, że go (ten modem) od razu nie reklamowałeś. Przecież to twoje "święte" prawo konsumenckie. Ja bym tak zrobił. I nie odstąpił, dopóki usterka nie zostanie naprawiona. A z rekompensatą nie miałem problemu akurat w Play'u. Mnie nawet oddali 3 pln z 9 zapłaconych, bo oddałem modem wraz z odstąpieniem od umowy przed upływem 7 dni od podpisania. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 12.03.2011 10:12#35

@sosen86
A CDMA, to dokładnie czym jest?
No i piszesz o 4G... Czyli jakie to pasma?
Bo 4G, to - dopiero raczkujący - LTE w naszym kraju...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 12.03.2011 10:15#37

@natuszek "jednakże Play ma najgorszą prędkość oferowanego przez siebie internetu..."
Ale przy dzisiejszych limitach na co komu transfer 10Mb/s. Mobilny internet wciąż nadaje się raczej do przeglądania stron, więc 1MB w zupełności wystarcza.

Moim zdaniem na obecną chwilę najlepszą ofertę ma Play, limit w dzień 14Gb/msc. (w nocy bez limitu), transfer 2Mb/s za 49zł bez modemu lub 59zł z modemem.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 12.03.2011 10:18#38

@kawka78 "Bo 4G, to - dopiero raczkujący - LTE w naszym kraju..."
Po pierwsze nie ma 4G, LTE to 3.5G lub 3.9G. Tak samo jak EDGE było 2.9G (i właśnie na tym powstało pełne 3G). Dla mnie ten 4G to tylko marketing.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 12.03.2011 10:22#39

No fakt, że niektóre aspekty specyfikacji HSPA+, czy WCDMA mogą być brane pod uwagę w aspekcie 4G, ale nie jest to jeszcze oficjalny fakt w naszych rodzimych sieciach udostępniających łącza internetu komórkowego. Dlatego powinno się to CDMA, jak najbardziej rozpatrywać pod kątem 3G.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 12.03.2011 10:52#40

@piotr5315
To może niech obczai sobie to
http://www.pentagram.pl/produkty/sieci_i_komunikacja/routery/pentagram_cerberus_...
"Wywali" ten modem gdzieś na szafę i o nim zapomni...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 12.03.2011 10:56#41

Kwestia tylko współgrania tego routera z posiadanym modemem. To trzeba by było sprawdzić technicznie.... Najlepiej w sieciach typu Media-cokolwiek, bo tam są dogodne procedury zwrotu nie działającego po naszej myśli sprzętu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sosen86 | 12.03.2011 11:05#42

Zastosowanie a właściwie przeznaczenie cdma jest całkowicie inne niż umtsu czy hsdpa. Co więcej np. w orange sieć nie gwarantuje ci prawidłowego działania tej technologii w dużych miastach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 12.03.2011 11:09#43

No to nie pisz o psedo 4G, bo to jest określane w ścisłych ofertach operatorów. 3G i tyle. A teoretyczne możliwości danych specyfikacji zostawmy na inne dysputy. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
japycz1 | 12.03.2011 11:50#44

korzystam z tego wynalazku(orange) w Rzeszowie, wcześniej na wsi i powiem że to masakra. Wyciągnąć z tego 1Mb niewykonalne nawet na zewnętrznej antenie i w nocy. Normalnie transfer po 250kb jest już dobry, wieczorami nawet 1/10 z tego. O ile rano działa znośnie to wieczorami nie polecam nikomu sie z tym męczyć.... Mają poprzeciągane nadajniki a chcą oferować większą szybkość?!
Obawiam się że w plusie może być po pewnym czasie podobnie...

Avatar
1a2a3a (niezalogowany) | 12.03.2011 14:46#45

pomysl jest ok, ale na obecne standardy zdecydowanie za drogo, dla zobrazowania 1GB mozna spokojnie wyczerpac w 2-3 tygodnie bez zadnego sciagania, youtuba, wysylania,sluchania grania itd, tylko ogladajac statyczne strony internetowe z obrazkami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kstarski | 12.03.2011 14:46#46

CDMA w Polsce? Ciekawe czy się zadomowi na dobre jak GSM :/

Avatar
sprzedawca (niezalogowany) | 12.03.2011 15:05#47

Szanowni Państwo 25 sierpnia 2009 r.- spółka POLKOMTEL S.A. nabyła od dotychczasowych właścicieli ( NFI Midas S.A. oraz Pan Roman Krzysztof Karkosik) 100% udziałów w spółce Nordisk Polska sp. z o.o. przypuszczam że od 14 marca br spółka POLKOMTEL S.A. operator Sieci PLUS GSM rozpocznie sprzedaż dotychczasowej oferty Firmy Nordisk Polska http://www.nordiskpolska.pl pod swoją nazwą i marką swoja drogą długo przyszło nam czekać aż spółka POLKOMTEL S.A. poszerzy swoja ofertę o internet CDMA świadczony do chwili obecnej i oferowany pod szyldem Nordisk Polska. Osobiście znam osoby które juz kilka lat (praktycznie) od chwili gdy w promieniu 20 km od ich miejsca zamieszkania powstał nadajnik firmy Nordisk Polska posiadają internet CDMA z tej firmy i proszę mi wierzyć że w dawnej ofercie "Zysk" mieli zapisane max szybkość 3,1 Mb/s i realnie taka szybkość jest osiągana pomimo znacznego oddalenia od nadajnika. Oferta CDMA Orange Free Pro ma jasno napisane szybkość do 1 Mbs i taka szybkość jest osiągana więc proszę nie oczekiwać szybkości 3,1 mb/s z Orange jeżeli w ofercie tej firmy czy Ofercie Supernowa 4GB (Nordisk) jest aktualnie oferowana szybkość do 1 Mb/s Jak wszędzie szybkość uzależniona od oferty i ceny za taka płacisz taką otrzymujesz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ra-v | 12.03.2011 16:20#48

@ kstarski
"CDMA w Polsce? Ciekawe czy się zadomowi na dobre jak GSM :/"
Przecież juz dawno jest w PL....

@sosen86
"Zastosowanie a właściwie przeznaczenie cdma jest całkowicie inne niż umtsu czy hsdpa."
Czy przeznaczenie Renault Megane Coupe jest całkowicie inne niż VW Golfa? Nie pisz głupot.

@sosen86
"Co więcej np. w orange sieć nie gwarantuje ci prawidłowego działania tej technologii w dużych miastach."
Wiadomo mi tyle że operator musi zagwarantować transmisję danych choćby wynosiła 1b/s ale musi ona być. O technologii nie ma mowy, ale jesli ktoś kupi u operatora modem CDMA no to operator chyba musi zagwarantować dostęp do transmisji. W sumie trudno powiedzieć.

Avatar
Inżynier (niezalogowany) | 12.03.2011 22:25#49

Posiadam internet w Orange, Orange Free na kartę zarówno w komp. stacjonarnym jak i w telefonie z Windows Phone.
Powiem tylko jedno, że grzechem byłoby narzekać biorąc pod uwagę polskie realia.
Jestem zadowolony z ilości przyznawanych danych jak i z szybkości działania. Na dodatek jeżeli ktoś zna sposób na obniżenie kosztów (ja znam),to powinien być jeszcze bardziej zadowolony.
A Plus? Z całym szacunkiem dla innych użytkowników, ja mówię NIGDY W ŻYCIU !

Avatar
kacpervb (niezalogowany) | 13.03.2011 0:06#50

polska to dziwny kraj w którym stare technologie zarzucone w innych częściach świata traktuje się jako coś nowoczesnego. czekamy na HSDPA w kazdym mieście powiatowym i wzdłuż wszystkich dróg krajowych. A nie łaska udostępnić wimax? Polscy operatorzy to skala złodziejstwa i oszustwa na niebywałą skalę!
Ceny to następny problem. A limity danych?! Dziwi mnie tylko nastawienie redaktoró wszystkich vortali technologicznych, że cieszą się z takich tragicznych wiadomości. Jadąc w Austrii autostradą w zasięgu wimaxa mam transfer dochodzący do 55Mbit/s. A tu w tym zaścianku Europy technologia z II wojny śiwatowej jest traktowana jako coś cudownego?!

Avatar
3Guser (niezalogowany) | 13.03.2011 3:59#51

@marting
"reklamacji o brak dostępu do 3g nikt nie uwzględni, bo miasto jest na mapie zasięgu 3g" - mi uwzględnili. W dużym mieście miałem wg mapy 3G a nawet HSPA+, w praktyce miałem co najwyżej EDGE. Napisałem do Plusa, podałem NodeB z jakimi łączy mi sie modem po tygodniu uzupełniłem kilka danych i w sumie po jakiś 2 tygodniach miałem 3G tak jak być powinno. Wiec zanim zaczniesz marudzić, zacznij żądać od Plusa tego czym się chwali a masz szanse na zmianę tego braku zasięgu.

Avatar
BOB36 (niezalogowany) | 13.03.2011 9:15#52

TO wszystko jest wielką bzdurą.Wszystkie sieci majA zasięg do D........ .PotraFią tylko zdzierać kase!!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 13.03.2011 10:04#53

@Nazir50
No i bardzo mądrze, ale tylko jeśli bierzesz pod uwagę internet w mieście... Niestety zabierając ze sobą swój modem poza miasto mogłem liczyć tylko na połączenia 2G i to ledwie dochodzące w optymistycznych momentach do 150kb/s... Natomiast w mieście, to już inna "bajka". 3.9 - 4.8 Mb/s to standard. Czasem nawet i "5" się pojawi z przodu... :) Na transfery nie narzekam. Tylko pingi... Ach te pingi... :) I FEAR Combat leży odłogiem... :P
Ale przynajmniej MAM jakikolwiek internet w domu, niezależny od osób trzecich i ich "widzimisię".
A co do tych 4G, to istotnie @Anonim (niezalogowany) zwrócił uwagę na słuszną zależność i brzydkie zabiegi marketingowe. Ale nazwać jakoś niektóre rzeczy, by rozróżnić w prosty sposób trzeba. :) Inaczej byśmy mieli nazwy typu 802.11-8798-8908-DRAFT-ISO-86546/BLANK-MAX-150/300-PL. Oczywiście to tylko ironia... Chociaż, kto wie...? Albo to tak, jak standard WebGL "nie istnieje", ale wszyscy o nim mówią. He, he... Pozdrawiam...

Avatar
GP177 (niezalogowany) | 14.03.2011 0:48#54

ciekawe jak z zasięgiem i prędkością w miejscowości Wsola,
ile będzie wynosiła opłata miesięczna, fajnie by było jakby nie było limitu pobieranych danych,,

Avatar
ela00 (niezalogowany) | 14.03.2011 13:35#55

biorąc pod uwagę prędkości to ceny faktycznie wysokie. Przecież konkurencyjne sieci od dłuższego czasu mają cdma (Orange) i prędkości przy najmniejszej kwocie zobowiązania to ok.7.2 Mb/s.

Avatar
Jasiu832 (niezalogowany) | 14.03.2011 17:55#56

Internet w technologi CDMA w moim przypadku to Orange Freedom Pro to porażka u mnie na wsi mimo maksymalnego zasięgu i nieprzekroczonego limitu 3 GB maksymalna transfer
nie przekraczał 70kb/s,polecam oddać modem i wypowiedzieć umowę co już zrobiłem.Ogólnie mówiąc internet CDMA to cygaństwo,oszustwo i tylko żeby pieniądze zabrać od ludzi.
Ale niedaleko nas konkurencja robi nadajniki.

Avatar
ela00 (niezalogowany) | 15.03.2011 12:11#57

Jasiu832- ale przecież cdma pozwala dotrzeć do miejsc , które do tej pory było ciężko osiągalne, więc przypuszczam, że jest wiele miejscowości , gdzie taka technologia wiele wnosi. Pewnie nie bez powodu iplus poszedł w ślady Orange. Poza tym jednak operatorzy prężnie się rozwijają- poza cdma wprowadzili już przecież HSPA+DC

Avatar
Jasiu832 (niezalogowany) | 15.03.2011 15:08#58

ela00- wszystko by było tyle że transfer jest do niski

Avatar
ela00 (niezalogowany) | 16.03.2011 13:17#59

Jasiu832- co dokładnie masz na myśli (mowa o iPlusie czy Orange)

Avatar
Jasiu832 (niezalogowany) | 16.03.2011 19:52#60

ela00- chodzi mi o Orange transfer jest niski a zasięg maksymalny

Avatar
Jasiu832 (niezalogowany) | 17.03.2011 13:54#61

Jasiu832- ale to chyba zależy od tego jak duży jest ten transfer w danej ofercie. Kwestia dopasowania do swoich potrzeb. Jeden postawi na opcje , gdzie wystarczy mu głównie nielimitowany transfer danych, drugi zawsze będzie miał czegoś za mało. Możliwości na pewno nie brakuje

Avatar
Jasiu832 (niezalogowany) | 17.03.2011 16:10#62

Jasiu832- Tyle że nie wykorzystałem limitu a transfer miał być 1mb/s
Jeszcze cię proszę oto żebyś nie używał mojego anonimu

Avatar
ela00 (niezalogowany) | 18.03.2011 11:49#63

Jasiu832- co do anonimu, to moja pomyłka. Zwracałam się do Ciebie i niechcaco weszło jako nick. Napisalam drugiego posta z wyjaśnieniem, ale dopiero dziś widzę, że ie wszedł

Avatar
Jasiu832 (niezalogowany) | 18.03.2011 13:32#64

ela00- nic się nie dzieje każdemu może się pomylić.

Avatar
gall anonim (niezalogowany) | 28.03.2011 14:20#65

U mnie na wiosce testowałem pożyczonego blueconnecta. Połączenie HSPA download 3.29 MB/s, upload 1,16 MB/s. Ale prędkości pewnie tak wysokie bo do nadajnika mam ~650m od chaty no i pewnie na wiosce to ludzie nie obciążają aż tak tego nadajnika.

Avatar
PS (niezalogowany) | 30.03.2011 17:01#66

Właśnie kupiłem do siebie na wiochę Plus CDMA. Dowload średnio 1,5 Mb/s w porywach do 2,5 Mb/s. Upload 0,3 - 0,5 Mb/s.
Pingi od 75 ms w górę zależy co pingujemy.

Router w budynku bez anteny zewnętrznej.

Avatar
Jasiu832 (niezalogowany) | 30.03.2011 18:53#67

PS-ja miałem CDMA w Orange mimo maksymalnego sygnału
i niewykorzystanego limitu danych miałem 56Kb/s
a ping 125ms ale teraz mam 2Mb/s u lokalnego dostawcy i śmiga ładnie!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sosen86 | 10.04.2011 13:42#68

limit niestety się nie skończy a to z jednego prostego powodu ponieważ jest pewna grupa dzieciaczków która obciąża sieć 24 na dobę i gdyby taki net był bez limitu to takich kilku dzieciaczków uniemożliwiło by korzystanie osobom który wykorzystują internet jako pomoc w codziennym życiu.

Avatar
Jasiu832 (niezalogowany) | 14.04.2011 15:58#69

sosen86-nieważne czy dziecko czy dorosły,klient płaci i wymaga!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 17.04.2011 12:03#70

@Jasiu832 (niezalogowany)
Ale sam widzisz, że łatwiej jest przeciążyć takie łącza bez wyraźnych ograniczeń, choćby przez wszechobecność telefonii komórkowej. Tym bardziej taki zabieg może mieć dobroczynny wpływ na przepustowość. Bo głupio jest w sytuacji, gdy chcę dokonać przelewu, a tu łącze zapchane.
Teksty typu "płącę-wymagam" są nie na miejscu, ponieważ MY (konsumenci, czyli ci płacący) czytamy umowy i MY je podpisujemy.
A co podpisujemy...?
Czyżby podpisujący nie wiedział, co podpisuje?
Czyli też nie wie, czego tak na prawdę wymagać...
Nie obraź się, ale nie możesz oczekiwać od umowy, którą świadomie zawarłeś, by dawała Ci więcej, ponad to, za co płacisz i na co się zgodziłeś w dniu jej sygnowania.
A co do możliwości technicznych, to istotnie dzieje się to u nas (w sensie kraju) w nieco ślimaczym tempie, choć i tak widzę, że transfery bezprzewodowe zaczynają powoli dostarczać przynajmniej połowę tego, co moglibyśmy mieć za podobne pieniądze na łączu DSL. To już jest jakiś sukces i rokuje pozytywnie na przyszłość. Kwestie sprzętowe też są do przeskoczenia. Jeśli komuś istotnie będzie zależało na wykorzystaniu maksymalnym możliwości swojego łącza (choćby przy podłączaniu terminali do płatności kartą w swoim punkcie sprzedaży), to nie cofnie się przed taką (w zasadzie jednorazową i długofalową) inwestycją. Dlatego zawsze warto sobie rozważyć, za co tak na prawdę będziemy płacić, za co CHCEMY płacić i co możemy dzięki temu osiągnąć. Jak ktoś kiedyś mądrze powiedział: "Wszystko ma swoje plusy dodatnie i ujemne". Pozdrawiam.

Avatar
Jasiu832 (niezalogowany) | 30.04.2011 8:20#71

kawaka78-sorry że tak późno piszę ale trochę się z tobą nie zgodzę dlatego że operator zaniechał warunków umowy choćby i dlatego że jak wcześniej w komentarzach wspominałem że sieć ogólnie mówiąc była zamulona.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kawka78 | 05.05.2011 11:12#72

@Jasiu832 (niezalogowany)
Spoko... Ja też zaglądam tutaj już z przypadku. :P
A co do twojej sytuacji, to zaglądnij w prawa konsumenta. Jeżeli masz niezgodność z umową - walczysz. Rzecznik Praw Konsumenta liczy na takie sprawy, jak na zbawienie, bo to istna rozkosz poprowadzić taką batalię, zamiast o naprawę obuwia za 49 pln. :P
Oczywiście żart... Ale faktem jest, że nie powinno się popuszczać takich "afer", bo to powoduje poczucie bezkarności innych operatorów. Ja bym nie odpuścił... Zresztą z poprzednim dystrybutorem internetu przeprowadziłem ostrą walkę o prawa konsumenta, nawet pomimo, że nie byłem właścicielem łącza (na podstawie prostego pełnomocnictwa). I wygrałem. :P Da się osiągnąć wszystko, tylko należy nie dać się kopać w ... Bo nas zniszczą. :P
A gdy widzą, że ktoś odpuszcza, to wtedy pozwalają sobie na więcej.
Co nie zmienia, z kolei faktu, że należy dokładnie czytać wszystko, co podpisujemy, by nie było potem niespodzianek i żeby obyło się bez kopania w ... No i warto sobie poczytać i zapamiętać postanowienia ustawy o specjalnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, usług itp.

Avatar
Jasiu832 (niezalogowany) | 08.05.2011 8:42#73

kawka78-ostatnio nawet rachunek przyszedł za internet z Orange
a umowa rozwiązana! ale się tym nie przejmuje bo mnie nie odłączą CDMA bo jak?

Avatar
788577261 (niezalogowany) | 23.07.2011 14:29#74

tomek

Avatar
don"pawlo (niezalogowany) | 14.11.2011 11:01#75

Jak by nie patrzeć plus to najmniej korzystne oferty dla porównania play NA KARTE!!!!3o zł 2gb plus około 10zł 150mega co to za oferta !!!!!Poza tym nawet nadajnika 3g u nas nie ma to wiadomo jak by ten internet chodził

Avatar
Lucky_01 (niezalogowany) | 14.11.2011 22:29#76

zasięg swoja droga ale jak moge rozwiązac problem z logowaniem bo mieszkam około 200 metrów od nadajnika Plusa i czasami nie moge uzyskac dostępu do neta...
nie zaloguje się a jak zaznaczę połącz to łaczy i zaraz rozłacza
a w salonie gdzie kupiłem nie uzyskałem żadnuch informacji

Avatar
Avatar1988 (niezalogowany) | 22.11.2011 20:56#77

Mam internet z iplusa cdma strony chodzą dosyć szybko ale jak chce grać w cs to jest nie realne bo mnie laguje.

Avatar
stanka (niezalogowany) | 29.12.2011 23:25#78

co wy wszyscy gadacie mieszkam na wsi mam od tygodnia cdma i plus płace 70 dych jestem zadowolony nie chce nic innego nic tu nie działa tak jak to rewelacja próbowałem już wszystkiego a to poprostu działa a 70 zł to dziśiaj 5 paczek fajek

Avatar
grzesio474 (niezalogowany) | 21.01.2012 22:41#79

Miałem internet tp livebox bez limitu i przesył 200 kb/s, a gdy zmieniłem na iplus cdma prędkość od nowości na 17 kb/s, wiec jednak jest różnica

Avatar
sław (niezalogowany) | 19.03.2012 16:40#80

czy może ktoś mi napisać w jaki sposób sprawdzę ile wykorzystałem Mbajtów posiadam CDMA ORANGE FRIDOM PRO jestem początkujący więc jeśli można to jak krowie na granicy

Avatar
grzemgr (niezalogowany) | 18.04.2012 13:57#81

Jeżeli komuś oferta iPlusa wydaje się droga proponuje zapoznać się z oferta http://www.nordiskpolska.pl

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av