r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Akademia Kodowania – konkurs na Internet Rzeczy dla młodzieży szkolnej

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Intel wraz z Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym ogłosiły pierwszy w Polsce konkurs na pomysły w Internecie Rzeczy (IoT) dla młodzieży szkolnej. Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych mogą zgłaszać swoje najlepsze projekty. Aby wystartować w konkursie wystarczy zebrać zespół złożony z dwóch do maksymalnie siedmiu uczniów oraz nauczyciela koordynującego projekt, pełniącego jednocześnie funkcję mentora. Szkołę i drużynę należy zgłosić na stronie: www.akademiakodowania.com do 10 kwietnia 2017 roku.

Sam konkurs jest podzielony na dwa etapy. W pierwszym wystarczy wymyślenie i opisanie pomysły wykorzystanie płytek deweloperskich Intel Genuino 101 w szkołach podstawowych i gimnazjalnych oraz Intel Edison w ponadgimnazjalnych. W drugim etapie konkursu, do którego zakwalifikują się autorzy najciekawszych pomysłów, uczniowie otrzymają zestaw BeCreo, opracowany przez naukowców z Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego i inkubator technologiczny NeticTech, znany choćby z ciepło przyjętej na rynku gry do nauki programowania Scottie Go!

BeCreo to wyjątkowy a zarazem bardzo ciekawy modułowy zestaw do nauki podstaw programowania. W przygotowanym programie szkoleniowym można wykonać proste zadania konstruktorskie. Można złożyć program za pomocą wirtualnych bloczków, sterować platformą programistyczną Intel Genuino 101 z modułem Intel Curie i elektronicznymi modułami takimi jak np. wyświetlacz, silnik i dioda, głośnik, itp. Zawarty w programie samouczek dopilnuje poprawności operacji, jednocześnie dbając o to, by uczeń jak najwięcej się nauczył się i wykorzystywał coraz więcej programistycznych funkcji i instrukcji.

r   e   k   l   a   m   a

Jury konkursu będzie stawiać przede wszystkim na pomysłowość i kreatywność projektu, możliwość realizacji zaproponowanego scenariusza, wsparcie nauczyciela (mentora) oraz atrakcyjność prezentacji. Na zwycięską drużynę czekają nie tylko atrakcyjne nagrody rzeczowe, ale też pieniężna w wysokości 2000 zł, do wykorzystania na szkolną wycieczkę lub dowolny, wspólny cel.

Wszystkie szczegóły wraz z formularzem zgłoszeniowym oraz regulaminem konkursu dostępne są na stronie stronie konkursu.

© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.