Archiwizacja poczty w Outlook Express krok po kroku

Archiwizacja poczty w Outlook Express krok po kroku

01.01.1999 01:42

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać do konieczności archiwizacjiważnych danych. Niejednokrotnie dopiero po awarii komputera okazujesię, że o ile posiadamy wersje instalacyjne wykorzystywanegooprogramowania, a ważne dokumenty zostały nagrane np. na nośnik CD,to nie posiadamy zarchiwizowanej poczty. W tym zakresie użytkownicyklienta Outlook Express mają niestety utrudnione zadanie, ponieważprogram ten nie oferuje archiwizacji.

Oczywiście odpowiednie pliki możemy "namierzyć" na dyskutwardym, ale dużo wygodniejsze jest skorzystanie z jakiegośzewnętrznego narzędzia. Większość z nich jest co prawda płatna, alena łamach vortalu publikujemy całkowicie darmową aplikację PicoBackupOutlook Express Edition (do pobrania w dziale Programy). PicoBackup Outlook Express Edition umożliwia tworzenie zarównokopii pełnych, jak i przyrostowych, które mogą być opcjonalnieskompresowane w formacie ZIP lub zaszyfrowane 256-bitowym kluczemAES/Blowfish. Stworzone kopie zapasowe można zapisywać we wskazanejlokalizacji na dysku lokalnym lub sieciowym, wypalić na płycieCD/DVD, wysyłać na serwer zdalny FTP lub zapisać na dowolnym innymnośniku (pamięci flash, dyski twarde zewnętrzne itd.). Procestworzenia kopii zapasowych może zostać zautomatyzowany dziękiwbudowanemu schedulerowi. Przydatną dla administratorówfunkcjonalnością mogą być opcje logowania procesu tworzenia kopiizapasowej, a także wysyłanie powiadomień na e-mail. Interfejsprogramu jest co prawda w języku angielskim, ale jeśli znamy choćbypodstawy tego języka, to obsługa nie powinna przysporzyć większychkłopotów. Poniżej prezentujemy proces archiwizacji krok po kroku: Krok 1 Po zainstalowaniu i uruchomieniu programu naszym oczom ukazuje sięprosty interfejs przypominający trochę kompresory plików.Standardowo wraz z programem jest już zdefiniowany jeden schematbackupu, ale zaczniemy od samego początku czyli przycisku"New"

Rys. 1 Krok 2 Po naciśnięciu przycisku "New" pojawi się ekran wyboru typubackupu. W pełnej (płatnej) wersji programu PicoBackup są tutajdostępne różne opcje do wyboru, bezpłatna wersja Outlook ExpressEdition umożliwia wykonanie archiwizacji jedynie z programu OutlookExpress. Nie posiadając żadnego wyboru, naciskamy zatem przycisk"Create".

Rys. 2 Krok 3 W polu "Backup Set Name" wpisujemy nazwę archiwum np. BackupOE. Możemy też dodać opis w polu "Description". Poniżej możemywybrać typ backupu. Najczęściej będziemy korzystać z pełnego (Full)lub przyrostowego (Incremental). Zaznaczamy i klikamy przycisk"Next".

Rys. 3 Krok 4 W kolejnym oknie możemy wybrać tożsamości (identities) doarchiwizacji i to czy program ma archiwizować książkę adresową(Include Adress Book). Klikamy kolejny raz "Next".

Rys. 4 Krok 5 Teraz należy wybrać lokalizację docelową archiwum. Może to byćdysk lokalny lub sieciowy, nagrywarka, serwer FTP lub inneurządzenie. W przypadku nośników wymiennych, program pozwala nadzielenie archiwum jeżeli nie mieści się na jednym nośniku (Splitlarge backups), a także weryfikowanie poprawności nagrania (Verifymedia after backup). Po wskazaniu lokalizacji, klikamy"Next".

Rys. 5 Krok 6 Teraz możemy zdecydować czy archwizacji chcemy każdorazowodokonywać ręcznie (Not Scheduled) czy też chcemy ją zaplanować -jednorazowo lub cyklicznie. W tym drugim przypadku do wyboru sąUruchom jeden raz (Run Once), Uruchom co godzinę (Run Hourly),Uruchom codziennie (Run Daily), Uruchom co tydzień (Run Weekly),Uruchom co miesiąc (Run monthly), Uruchom przy każdym starciesystemu (Run at Windows Startup) i Uruchom przy każdym zamykaniusystemu (Run at Windows Shutdown). Wybieramy interesujący naswariant i klikamy "Next".

Rys. 6 Krok 7 W kolejnym kroku możemy zdecydować czy archiwa mają byćkompresowane (sekcja "Compression") i zabezpieczone szyfrowanymhasłem (sekcja "Encryption"). Najlepiej skorzystać z obu tychopcji. Wybieramy odpowiednie opcje i klikamy "Next".

Rys. 7 Krok 8 Teraz możemy też zdecydować się na dopisywanie do nazwy plikuarchiwum oraz daty i godziny jego utworzenia (opcje domyślniewłączone). Klikamy "Next"

Rys. 8 Krok 9 Na koniec, opcjonalnie możemy zdefiniować program (np.antywirusowy), które będzie się uruchamiał przed i po zakończeniuprocedury archiwizacji. Jeżeli wszystko jest OK, wciskamy"Finish"

Rys. 9 Krok 10 Jeżeli zdefiniowaliśmy, że backupy mają być tworzone cykliczniew tym przypadku praca z programem jest właściwie zakończona,ponieważ procedura będzie wykonywana automatycznie wedługzdefiniowanego przez nas wcześniej harmonogramu. Jeżelizdefiniowaliśmy, że procedura tworzenia backupu będzie uruchamianaprzez nas ręcznie, wtedy wystarczy już tylko zaznaczyć lewymprzyciskiem myszy stworzony schemat backupu i kliknąć na przycisk"Run" w menu programu. W obu przypadkach ew. odtworzeniezarchiwizowanej poczty możliwe jest przy pomocy przycisku"Restore".

Rys. 10

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (28)